Skocz do zawartości

Camper & Caravan Salon 2020 vs Camper & Caravan Show 2020


Rekomendowane odpowiedzi

37 minut temu, filipert napisał:

Powierzchnia okien nie jest zła,

Mi chodzi o okna, które możesz otworzyć. Ta przyczepa ma jedno okno dachowe w części mieszkalnej z przodu i jedno uchylne okno z tyłu. Te okna, które są z przodu się nie otwierają. Dlatego uważam, że latem funkcjonowanie w tej budzie to będzie koszmar. 

A tu wspomniany przeze mnie wlew wody. Na wysokości 170 cm:

image.thumb.png.4eeb2745533be7313b1db1fbbd402e05.png

W jaki sposób tam można wlać wodę? 

IMO za cenę tego tureckiego prototypu mamy w pełni funkcjonalną Adrę Avivę lub Weinsberga. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

Co do natrysków, to mnie spodobał się ten

57E6414B-41AF-4C4D-99C9-D864BD0E82C3.thumb.jpeg.d12724d247187fc80968282ed406f304.jpeg

 

A co to za producent/model/układ? Ciekawa koncepcja, choć - jak wszystkie z łazienką z tyłu - ma zasadniczy minus: brak garażu/bagażnika...

37 minut temu, jacek00 napisał:

W jaki sposób tam można wlać wodę? 

Oj tam - czepiacie się. Wystarczy chlusnąć z wiadra i coś tam zawsze się wleje...:P

1 godzinę temu, filipert napisał:

Z patentów, to ciekawego pietrusa widziałem
A775A65D-C292-4C04-93F5-B0A61CB5E108.thumb.jpeg.e56672080f1b700f9e903c262a280c64.jpeg

 

Affinity już rok temu pokazało ten patent. Poza innowacyjnością i minusem w postaci skomplikowanego rozkładania tego (jak chodzi o szybki nocleg w trasie), co jeszcze można ogarnąć, to definitywnie dyskwalifikująca ten samochód jest jego bliska zeru ładowność w postaci "czystej" i mniejsza niż zero w postaci doposażonej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Zulos napisał:
2 godziny temu, filipert napisał:

Co do natrysków, to mnie spodobał się ten

57E6414B-41AF-4C4D-99C9-D864BD0E82C3.thumb.jpeg.d12724d247187fc80968282ed406f304.jpeg

 

A co to za producent/model/układ? Ciekawa koncepcja, choć - jak wszystkie z łazienką z tyłu - ma zasadniczy minus: brak garażu/bagażnika...

To była chyba zabudowa allcamp'u, bardzo dużo było firm oferujących zabudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

Mi chodzi o okna, które możesz otworzyć. Ta przyczepa ma jedno okno dachowe w części mieszkalnej z przodu i jedno uchylne okno z tyłu. Te okna, które są z przodu się nie otwierają. Dlatego uważam, że latem funkcjonowanie w tej budzie to będzie koszmar. 

A tu wspomniany przeze mnie wlew wody. Na wysokości 170 cm:

image.thumb.png.4eeb2745533be7313b1db1fbbd402e05.png

W jaki sposób tam można wlać wodę? 

IMO za cenę tego tureckiego prototypu mamy w pełni funkcjonalną Adrę Avivę lub Weinsberga. 

Też zwróciłem uwagę na wlew. Wyżej już się nie dało ;) Widać też pewną niekonsekwencję w malowaniu/oklejaniu wystających elementów . No, ale to drobiazg.

Ciekawą alternatywą dla poszukujących prostoty i dla Niewiadowa był Tomplan. Fakt, nieprzemyślane rozwiązania, jakość wykonania nie idzie w parze z ceną, ale w tej branży wszystko się rozjechało. Jak na taką małą budę znaleźli miejsce na kawałek blatu kuchennego i niemałą łazienkę, co niekiedy z trudem można znaleźć w 3x większych pojazdach.

IMG_6276.JPG

IMG_6277.JPG

IMG_6279.JPG

3 godziny temu, filipert napisał:

Co do natrysków, to mnie spodobał się ten

57E6414B-41AF-4C4D-99C9-D864BD0E82C3.thumb.jpeg.d12724d247187fc80968282ed406f304.jpeg

Kabina wyglądała rzeczywiście ciekawie, jest duża, zwracała na siebie uwagę, ale chciałbym widzieć ją po jednym sezonie. Zastosowane uszczelnienia z drzwiami samochodu są skazane na niepowodzenie. W ciągu dnia oglądały ten samochód tłumy ludzi. W tym vanie wszystko było uruchamiane elektrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Marcin T napisał:

Jak na taką małą budę znaleźli miejsce na kawałek blatu kuchennego i niemałą łazienkę, co niekiedy z trudem można znaleźć w 3x większych pojazdach.

IMG_6277.JPG

 

Kurde czy oni nie mogli tych szuflad dać jakoś inaczej? Ja wiem że zlew wchodzi w szafkę, ale to zrobić płytką szufladę na same sztućce, przynajmniej pod słupkiem kuchenki gazowej...

Zmieniając temat - po zdjęciach widać że Poznań pobił Nadarzyn na głowę. Teraz pytanie co będzie dalej? Czy wysoki poziom targów w Poznaniu, spowoduje że Ptak przynajmniej będzie próbował dorównać i te imprezy będą ze sobą konkurować? Czy jednak oczekiwane ochłodzenie na rynku, spowoduje że przetrwa tylko lepsza z imprez? Zadziwiające jest to że mimo skandalicznego zachowania Ptaka (dodatkowa 100 za prąd), bojkotu imprezy przez niektóre media i firmy, ruch w Nadarzynie i tak był spory. Czy za rok wszyscy zapomną o tym co Ptak odstawił i znów tłumnie przyjadą na imprezę, czy może jest to już równia pochyła. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomii napisał:

Czy za rok wszyscy zapomną o tym co Ptak odstawił i znów tłumnie przyjadą na imprezę, czy może jest to już równia pochyła.

Ja nie zapomnę :zly: Choć bardzo lubiłem tą "imprezę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tomii napisał:

Kurde czy oni nie mogli tych szuflad dać jakoś inaczej? Ja wiem że zlew wchodzi w szafkę, ale to zrobić płytką szufladę na same sztućce, przynajmniej pod słupkiem kuchenki gazowej...

Dodać warto, że prawa część tej dużej szafki jest zajęta przez...butle z wodą :blink:

Z nimi jest jak u innych producentów - gołym okiem widać, że prawdopodobnie planują to osoby zza biurka, które nie mają zbyt wiele wspólnego z użytkowaniem przyczep. Kierunek jest dobry, ale będzie dobrze gdy posłuchają klientów, a nie weekendowych "testerów"

1 godzinę temu, Tomii napisał:

Teraz pytanie co będzie dalej? Czy wysoki poziom targów w Poznaniu, spowoduje że Ptak przynajmniej będzie próbował dorównać i te imprezy będą ze sobą konkurować? Czy jednak oczekiwane ochłodzenie na rynku, spowoduje że przetrwa tylko lepsza z imprez?

Kręciłem się od środy, porozmawiałem tu i tam. Nastroje są dobre. Szukałem tego ochłodzenia potem w czasie trwania imprezy. Ilośc zamkniętych/oznaczonych jako sprzedane pojazdów oraz ilość zamówień nie zdaje się zwiastować większego ochłodzenia. Wydłuża się tylko czas oczekiwania na pojazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, lbuster napisał:

Ja nie zapomnę :zly: Choć bardzo lubiłem tą "imprezę".

Tylko czy nie jest tak, że z każdym rokiem poziom Nadarzyna jest coraz niższy? Pytanie tylko jak nisko można zejść. Zadziwiające jest to tym bardziej że mamy dwie konkurencyjne imprezy, więc ich rywalizacja powinna powodować podnoszenie poziomu. Ja bym jeszcze rozumiał takie zagrywki jak by mieli monopol...

10 minut temu, Marcin T napisał:

Dodać warto, że prawa część tej dużej szafki jest zajęta przez...butle z wodą :blink:

Z nimi jest jak u innych producentów - gołym okiem widać, że prawdopodobnie planują to osoby zza biurka, które nie mają zbyt wiele wspólnego z użytkowaniem przyczep. Kierunek jest dobry, ale będzie dobrze gdy posłuchają klientów, a nie weekendowych "testerów"

:hehe: sam nie wiem czy owi testerzy, tzn. dziennikarze mają jakiś wpływ. No chyba że jest to na zasadzie "dostaliśmy na test - więc nie możemy nic złego napisać, bo inaczej nie dadzą nam już testować"

12 minut temu, Marcin T napisał:

Kręciłem się od środy, porozmawiałem tu i tam. Nastroje są dobre. Szukałem tego ochłodzenia potem w czasie trwania imprezy. Ilość zamkniętych/oznaczonych jako sprzedane pojazdów oraz ilość zamówień nie zdaje się zwiastować większego ochłodzenia. Wydłuża się tylko czas oczekiwania na pojazdy.

No właśnie nie do końca rozumiem zamykania pojazdów na targach. Przyjeżdżam z ekspozycją i na podstawie wystawionej przyczepy próbuję sprzedać kilka sztuk, czy nawet promować markę. Ja rozumiem że ktoś może chce kupić powystawową z rabatem, no ale to dogadujemy się że do końca stoi na ekspozycji i będą ją macać, a targu dobijamy jak już będzie wiadomo jak mocno jest wymacane... Czy targi służą szerszej promocji, czy ma się sprzedać tylko to co jest na wystawie? 
Co do ochłodzenia to jest to wszystko zadziwiające przy dzisiejszych cenach. Gdyby jednak miało być tak źle czy producenci rozbudowywali by swoje fabryki (np. Erwin Hymer w okolicach Nowej Soli)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tomii napisał:

No właśnie nie do końca rozumiem zamykania pojazdów na targach. Przyjeżdżam z ekspozycją i na podstawie wystawionej przyczepy próbuję sprzedać kilka sztuk, czy nawet promować markę. Ja rozumiem że ktoś może chce kupić powystawową z rabatem, no ale to dogadujemy się że do końca stoi na ekspozycji i będą ją macać, a targu dobijamy jak już będzie wiadomo jak mocno jest wymacane... Czy targi służą szerszej promocji, czy ma się sprzedać tylko to co jest na wystawie? 

W pełni rozumiem Twoje stanowisko. Też tego nie kumam, ale czasem staram się rozumieć stanowisko dealerów. W tym roku więcej było pojazdów, do których można było wejść jedynie z obsługą. Trzeba sobie powiedzieć wprost, że wyposażenie jest niekiedy niemal dewastowane przez hordy ludzi. Potem ten klient będzie na samochód czekał pół roku aż przyjdzie zniszczony element, a przecież on ma te pół bańki już, teraz. Głównie w tym rzecz. 
Najgorsze są tradycyjne wycieczki szkolne w piątkowy poranek. Wielu sprzedawców chowało wręcz katalogi i ulotki przez tą bandą. Wyczyn w postaci ośmiu smarkul klikających w srajfonach, siedzących z buciorami na łóżku w półintegrze złapałem dwa razy. Nie sądziłem, że tyle się tam luda zmieści :].
No, tylko nie każda zabudowa wytrzyma taki "nacisk".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze masz dwie możliwości. Albo w koszt targów wrzucić zniszczenia, albo do każdego sprzętu dać obsługę co jest dużo lepszym rozwiązaniem.

Na duże stoisko bierzesz ekstra 10 osób.

10 osób x 8h x 3dni = 240 godzin. Jeśli mają mieć bardzo podstawową wiedzę o sprzęcie który "pilnują" dokładamy 2h szkolenia a więc mamy 260 roboczogodzin. 

260 x 40* zł = 10400 zł. Grosze w stosunku do zniszczeń jakie mogą powstać w 10 sprzętach. W chwili gdy na stoisko wbija "banda" przyszłych milionerów, to robimy jak za komuny i zwiedzamy sprzęty po 2-3 osoby.  Gdy jest luźniej, to jest czas na wypucowanie odcisków palców. Zero zniszczeń, zero problemów.

* Stawka stosunkowo wysoka, ale przy stawce 20 zł, nie masz gwarancji że jak w piątek wieczorem pójdą na melanż (a pójdą na pewno) to w sobotę przyjdą do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomii napisał:

Tylko czy nie jest tak, że z każdym rokiem poziom Nadarzyna jest coraz niższy? Pytanie tylko jak nisko można zejść. Zadziwiające jest to tym bardziej że mamy dwie konkurencyjne imprezy, więc ich rywalizacja powinna powodować podnoszenie poziomu. Ja bym jeszcze rozumiał takie zagrywki jak by mieli monopol...

Jest coraz słabiej. Z tego co wiem wygląda to tak ponieważ koszt wstawienia się w Nadarzynie był 2 razy większy niż w Poznaniu, więc cześć zrezygnowała a cześć zmniejszyła powierzchnie. Imprezka w Poznaniu wyglądała prawie jak te pamiętne targi 3 lata temu w Nadarzynie. 
Poznań przegrywa w tym roku jedynie chyba z miejscem parkingowym którego jak na "Największe targi" było mało. W Nadarzynie było podobno 800 załóg tutaj miejsca starczyło tylko na 240.  

15 minut temu, Slawka napisał:

Bo może Adrie się dobrze sprzedają i dlatego dealerzy nie mieli za bardzo co pokazać. ;)

 

Chyba nie https://camprest.com/pl/blog/informacje/raport-rejestracji-nowych-i-uzywanych-kamperow-oraz-przyczep-kempingowych-za-dziewiec-miesiecy-2022-roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Voku said:

Chyba nie

Te liczby akurat nie zaprzeczają temu, że Adria się dobrze sprzedaje. ;) Prawie wszyscy zaliczyli spadki. Mogli nie dostać zamówionych pojazdów, albo z większą rezerwą, mając na uwadze, że boom nie będzie trwał wiecznie, zamawiali na ten rok.

Patrzę na te raporty i nadziwić się nie mogę. Rejestracje używanych samochodów kempingowych, a wśród samochodów kempingowych są Fiat, Ford, Volkswagen, Knaus, Challenger. Ktoś kto przygotowuje raport ma pojęcie co z czym porównuje? A wszyscy ślepo kopiują i nawet przez chwilę się nie zastanowią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Slawka napisał:

Rejestracje używanych samochodów kempingowych, a wśród samochodów kempingowych są Fiat, Ford, Volkswagen, Knaus, Challenger. Ktoś kto przygotowuje raport ma pojęcie co z czym porównuje?

Wygląda to dość mało profesjonalnie, ale dane o samochodach używanych bierze się pewnie z CEPIKU albo z Samaru, a tam najpewniej nie ma Benimarów, Hymerów, czy Knausów, a Fordy, VW czy Mercedesy.

Informacje o nowych są od dealerów, więc tu mamy to bardziej po naszemu, czyli nie liczy się marka samochodu, a marka zabudowy, oprócz VW który jako fabryka samochodów się tym zajmuje.

Edytowane przez Cathay (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, Cathay said:

Informacje o nowych są od dealerów

Raczej nie. Ten raport mówi o zarejestrowanych a nie o sprzedanych pojazdach. Dealer nie ma info o rejestracji. Zgodnie z opisem z tabeli to też są dane z CEPiKu.

Prędzej ktoś w urzędzie, przy rejestracji, nie dopilnował aby pole marki było wypełnione prawidłowo. :) 

Edytowane przez Slawka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.