Skocz do zawartości

Buduję campervana w USA na bazie Transita.


Trucker Hiob

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nieźle :look: Przypomnij, napęd na tył?

I jak się skończyła przygoda? Wytrzymał zaczep, podwozie całe?

Edytowane przez lbuster (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd na tył, z elektroniczną blokadą.

Wszystko skończyło się dobrze. Zaczepy wytrzymały, podwozie nieuszkodzone. Założyłem plastikowe łańcuchy na koła, podłożyłem trapy, zaczepiłem linę i z pomocą Forda F-250 4WD wyjechałem z tej pułapki. 

Będzie film, ale nie wiem kiedy, bo mam tu pewne problemy techniczne z jego montażem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakiś czas temu dyskutowaliśmy o zaczepach. Teraz mogę potwierdzić na 100%: w Europie mamy w transitach, w schowku takie coś:

1689327519307.thumb.jpg.c4ecbf980efae8d0543277bb0aa85ca9.jpg

i możemy (po otwarciu klapki w zdeżaku) wkręcić tutaj i holować:

1689327519315.thumb.jpg.7230e018edf1bd72f87ae99d1a9f93f5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Jakiś czas temu dyskutowaliśmy o zaczepach. Teraz mogę potwierdzić na 100%: w Europie mamy w transitach, w schowku takie coś:

1689327519307.thumb.jpg.c4ecbf980efae8d0543277bb0aa85ca9.jpg

i możemy (po otwarciu klapki w zdeżaku) wkręcić tutaj i holować:

1689327519315.thumb.jpg.7230e018edf1bd72f87ae99d1a9f93f5.jpg

Podejrzewam że napęd na przód i skrzynia biegów najprawdopodobniej ręczna . Wtedy bez obaw można holować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jest to ciekawe zagadnienie, bo niemal wątpię, żeby był robiony oddzielny projekt samochodu na Europę a oddzielny na Usa i jest duże prawdopodobienstwo, że gniazdo na ten zaczep jest tam ukryte u was pod zderzakiem...

Jest jeszcze opcja że to wynika z jakichś przepisów, o których istnieniu nawet nie mamy pojęcia ?

A co do mojego autka, to znajdziesz w moim wątku obok ?

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

No właśnie jest to ciekawe zagadnienie, bo niemal wątpię, żeby był robiony oddzielny projekt samochodu na Europę a oddzielny na Usa i jest duże prawdopodobienstwo, że gniazdo na ten zaczep jest tam ukryte u was pod zderzakiem...

Jest jeszcze opcja że to wynika z jakichś przepisów, o których istnieniu nawet nie mamy pojęcia ?

 

Temat był wałkowany na amerykańskim forum Transita. Nie ma żadnego ukrytego gniazda na zaczep w amerykańskiej wersji samochodu. Przepisy chyba tego nie zabraniają, bo wszystkie moje osobowe auta takie zaczepy mają. 

PS. Jak z wagą Twojego Transita? Zmieścisz się w 3,5 tony?  Nasz waży 4 tony, a z nami i bagażami 4,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Marcin Siemcio napisał(a):

jeszcze wracając do haka to wiem ze ten zmajstrowany dał radę ale jak byś się miał skusić na coś bardziej pewnego to można zamówić proste rozwiązanie tutaj :

https://vancompass.com/products/van-compass-ford-transit-tow-hook-2015

 Z tym "prostym rozwiązaniem" to nie takie proste...  Cytuję:  "Metal and plastic cutting is required for installation", a instrukcja mówi o 3 godzinach pracy w warsztacie, czyli przez mechanika, który wie co robi. 3 godziny pracy to też co najmniej 300 dolarów extra. Dwa haki, części, montaż i podatek to już będzie z 1200 dolarów. :mellow:
Oceniający to ustrojstwo dodaje: "you will need a die grinder or a good Dremel tool with a grinder post to grind through the spot welds (a angle grinder or grinder wheel are too wide to fit into the space)" - więc jak tam trzeba przecinać jakieś spawy, to sam na pewno tego nie zrobię. Do tego jeszcze ta informacja:  "We recommend pulling as straight as possible when using this tow point. The Transit frame is not built strong for sideways pulling." 

To może lepiej mieć słabsze zaczepy? Lepiej urwać zaczep, niż skrzywić ramę.  :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Trucker Hiob napisał(a):

3 godziny pracy to też co najmniej 300 dolarów extra. Dwa haki, części, montaż i podatek to już będzie z 1200 dolarów. :mellow:

Jednak dobrze że żyję w Polsce :lol: 

Odnośnie różnic w projektach aut do USA i europy to są to bardzo duże różnice choć dla zwykłego śmiertelnika niezauważalne. Głównie chodzi o bezpieczeństwo. Auta projektowane do USA mają bardziej restrykcyjne wymagania odnośnie wytrzymałości, stref zgniotu i niektórych rozwiązań. Okazuje się że to się opłaca - ta oszczędność na europejczykach :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez znaczenia jest też tutaj wymóg zmieszczenia się w Europie w limicie 3,5 tony. To musi się odbywać jakimś kosztem: Albo mniej izolacji, albo cieńsza konstrukcja, delikatniejsze ściany kampera itp. a to zawsze jakoś przekłada się na komfort i bezpieczeństwo podróży. My stosowaliśmy lekkie materiały, a mimo to sama zabudowa w dużym Transicie to 4 tony plus dodatkowo z 400-500 kg na załogę, wodę, extra paliwo i bagaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) w temacie DMC jest USA i reszta świata :) z małymi wyjątkami :). Użytkowanie tego  co w standardzie występuje w USA w Europie jest przeznaczone jedynie dla pasjonatów bo chociażby trzeba mieć „C”. O znalezieniu parceli lub parkowaniu czegoś większego nie wspominam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.