Skocz do zawartości

Camper & Caravan Show 2019


Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, lbuster napisał:

Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o ...

Też o tym myślałem, ale myślisz, że jedna oś do 2000 kg kosztuje aż tyle mniej niż 2 osie? Zwłaszcza jak piszesz o rozszczelnieniach, czyli producent dodatkowo by się narażał na koszty ewentualnych napraw? Nie wydaje mi się. 

31 minut temu, lbuster napisał:

Plus rozszczelnianie się budy przy tych naprężeniach.

IMO myśle, że mają to wszystko jednak przetestowane. Dają 7 lat gwarancji na szczelność, więc chyba rozszczelnień się jednak nie obawiają :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jacek00 napisał:

IMO myśle, że mają to wszystko jednak przetestowane. Dają 7 lat gwarancji na szczelność, więc chyba rozszczelnień się jednak nie obawiają

oj tam, Hobby też dawało gwarancję na szczelność a wiemy jak było z przednimi oknami. Zobacz jakie obciążenia musi przenosić rama. Bałbym się, że po jakimś czasie zrobi się z niej "banan".

Tak czy inaczej układ jest bardzo fajny i uważam, że gdyby to zrobić na 2 osiach to byłoby optymalnie. 

 

I zdecydowanie jedna oś jest tańsza aniżeli 2. Chociażby ilośc materiału, koła, amortyzatory, hamulce...

A na koniec moje podsumowanie targów. Nowy Knaus 580 QS mnie rozczarował. Dołożyli szafkę przy wejściu, która utrudnia jeszcze bardziej wejście na łóżko. Skrócili blat kuchenny. W Sudwindzie trzeba dopłacić do gładkiego poszycia i felg aluminiowych. 

Adria poległa na jakości materiałów: w przyczepie za 143 000 zł materac i stelaż to kpina. Przez dołożenie szuflady pod łóżkiem małżeńskim nie ma gdzie schować stolika i krzeseł. Cała rama pod łóżkiem łuszczyła się jakby schodził z niej lakier bezbarwny - pierwszy raz widziałem cos takiego.

Jeśli miałbym zmieniać moją przyczepę w przyszłym roku to tylko na 2 osie Fendta, Tabertta lub Dethleffsa.

Edytowane przez bw81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bw81 napisał:

oj tam, Hobby też dawało gwarancję na szczelność a wiemy jak było z przednimi oknami.

Hobby nigdy nie dawało więcej niż 5 lat - wiadomo czemu :P Adria chyba jako pierwszy producent na rynku wyszedł poza granicę 5 lat i zaczął oferować 7 lat gwarancji. Teraz już inni producenci dają jeszcze więcej. A Hobby nadal tylko 5 i to chyba od daty produkcji, a nie sprzedaży i dopiero po zarejestrowaniu się na stronie Hobby, bo inaczej dają tylko 3 lata - taka ciekawostka. 

Cytat

 Zobacz jakie obciążenia musi przenosić rama. Bałbym się, że po jakimś czasie zrobi się z niej "banan".

Ale Adria tych przyczep nie robi od dziś, a od kilku lat mają w ofercie tak długie przyczepy. Skoro to robią to znaczy, że musi być popyt. Jeśli byłyby jakieś problemy to z pewnością by o tym pisali. Oczywiście nie u nas, bo u nas nikt pewnie takiej przyczepy może nawet nie mieć. Ale w Skandynawii, UK itp, gdzie Adria ma duży udział w rynku już prędzej. 

Cytat

Tak czy inaczej układ jest bardzo fajny i uważam, że gdyby to zrobić na 2 osiach to byłoby optymalnie. 

Tak układ fajny, lubię Adrię właśnie za ich innowacje. Oczywiście takiej przyczepy nigdy nie kupię, bo zupełnie poza moim kręgiem zaintereoswań, ale wzbudziła moją ciekawość

Cytat

I zdecydowanie jedna oś jest tańsza aniżeli 2. Chociażby ilośc materiału, koła, amortyzatory, hamulce...

Możliwe, możliwe że chodzi o kasę. A jeśli tak, to kwestią czasu jest aż inni producenci też pójdą w tym kierunku - nie oszukujmy się.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bw81 napisał:

pewnie nie. Bardziej obawiałbym się "wahadła" na jednej osi przy takiej długości.

Wahadło to raz a dwa - bardzo obawiam się o rozłożenie ciężaru w takiej przyczepie. Nie wiem jak to wygląda na pusto ale większość przyczep ma tendencje do ciężkiego przodu i tyłu. A ja któryś model ma ciężki przód, do tego dwie butle i koło w bakiście to umarł w butach. Trzeba dopakować sztucznie bardzo dużo na tył. A chodzi tylko o jedno - jedna oś jest tańsza dwie osie - nic innego się za tym nie kryje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, borek6 napisał:

Wydaje mi się że taka dwu osiowa przy podobnej długości jak Adria ma krótszą odległość od drugiej osi do tyłu przyczepy. Taki Knaus 650 przy długości całkowitej 861 ma dwie osie, a Adria 613 przy długości 826 tylko jedna oś.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiem, nie znam się ale się wypowiem :hehe:. W przyczepie gdzie osie nie są skrętne, odległość tyłu od bliższej osi nie ma znaczenia. Przyczepa "oś oborotu" ma w wypadkowej która wypada pomiędzy osiami. 

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Dają 7 lat gwarancji na szczelność, więc chyba rozszczelnień się jednak nie obawiają :) 

Gwarancja zazwyczaj jest na szczelność połączeń konstrukcyjnych. I teraz takie pytanie. Czy np. pęknięcie nad drzwiami jest połączeniem konstrukcyjnym? 

3 godziny temu, jacek00 napisał:

Też o tym myślałem, ale myślisz, że jedna oś do 2000 kg kosztuje aż tyle mniej niż 2 osie? Zwłaszcza jak piszesz o rozszczelnieniach, czyli producent dodatkowo by się narażał na koszty ewentualnych napraw? Nie wydaje mi się. 

Problemem są zapewne jeszcze wchodzące do środka nadkola. Niby dużo nie zajmuje, ale z kibelkiem, brodzikiem czy lodówką może być już problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chłopski rozum na obu. Gdyby miała na jednej osi, to siła hamowania byłaby 2 razy słabsza, bo na jednej osi jest tylko połowa masy przyczepy. Powodowałoby to hamowanie z piskiem jednej osi a druga by się swobodnie kręciła. Nie wspomnę o nadmiernym zużyciu opon jednej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maarec napisał:

dodajmy koszt 2 opon, 2 felg, 2 osi z hamulcem (a jak jest z amorkami ? 2 czy 4 ? ) no i oczywiście waga... 120kg? za drugą oś ?

Właśnie te kg chyba są ważniejsze...a dodatkowo jeszcze oczywiście cena...a gro przyczep np w Holandii są dwa razy na rok przestawiane na tereny zalewowe po okresie zagrożenia i przed zimą...wiec wystarczy, można to pociągnąć mniejszym autem itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lbuster napisał:

Na chłopski rozum na obu. Gdyby miała na jednej osi, to siła hamowania byłaby 2 razy słabsza, bo na jednej osi jest tylko połowa masy przyczepy. Powodowałoby to hamowanie z piskiem jednej osi a druga by się swobodnie kręciła. Nie wspomnę o nadmiernym zużyciu opon jednej osi.

Niby tak, ale gdyby miała tylko np na przedniej osi to podczas hamowania większa masa idzie na oś przednią. Zapytałem tylko bo nie grzebałem w hamulcach na 2 osiach, i czy zawsze są obie hamowane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że dopiero teraz znalazłem ten wątek. Byłem na targach tylko w piątek i ogólnie imprezę oceniam pozytywnie, tym bardziej, że to pierwsza taka impreza na jakiej byłem. Największe rozczarowanie to bardzo uboga oferta przyczep, no i może jeszcze mała kompetencja niektórych wystawców przyczep. Bardzo liczyłem na ofertę Adrii ale niestety były tylko 3 przyczepy i tyle. Największa wystawkę chyba miał Hobby i w miare ogarniętych sprzedawców. Liczyłem, że sprawdzę wiele przyczep, wiele układów i spotkam coś co mnie przekona do zakupu nowej przyczepy, no ale tak nie było a nawet było daleko od tego.

YTberów tez zaliczyłem i z każdym zamieniłem słowo i naprawdę bardzo pozytywni ludzie. Nie wiem skąd oni wzięli tyle pozytywnej energii ale po prostu "chciało im się chcieć". Nie wiem czy w sobote i niedziele tez mieli tyle powera ale w piatek nikt nie gwiazdorzył, nie okazał się ani bucem ani arogantem. Naprawdę fajni ludzie. Nie wiem tylko czemu Voku był poza strefą YTberów bo spotkałem go dopiero przy Knausach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, mirmar napisał:

YTberów tez zaliczyłem i z każdym zamieniłem słowo i naprawdę bardzo pozytywni ludzie. Nie wiem skąd oni wzięli tyle pozytywnej energii ale po prostu "chciało im się chcieć". Nie wiem czy w sobotę i niedziele tez mieli tyle powera ale w piatek nikt nie gwiazdorzył, nie okazał się ani bucem ani arogantem. Naprawdę fajni ludzie. Nie wiem tylko czemu Voku był poza strefą YTberów bo spotkałem go dopiero przy Knausach :)

Ze mnie taki YT jak z d... trąbka :D Ale, jak coś macie u mnie na kanale filmik z targów, na razie z Knausa i Weinsberga dla tych co nie byli, później będzie reszta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.