Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, mot napisał(a):

"mistrzu, wentyle do busów razy dwa" ? Czy są z tym problemy? 

Nie ma - wczoraj na szybko wymieniałem w dwóch kolach bo dzięki Opatrzności zobaczyłem, że mam kompletnie sparciałe do tego stopnia, że już ulatywało z nich powietrze a ja się we wtorek wybieram w podróż.

Przy okazji wulkanizator zrobił przegląd opon i orzekł, że mimo siedmiu lat są w znakomitym stanie więc jeszcze myślę teraz powienieniam pojechać.

Dziś przegląd przyczepki

Pzdr

Wł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Uważaj z tym znakomitym stanem ocenianym wizualnie, bardzo to zwodnicze w przypadku opon w przyczepach, zwłąszcza kempingowych. Aż się dziwię, że wulkanizatorzy tak "wizualnie" oceniają, usypiając czujność. W przyczepach towarowych, nawet tych cięższych, jeśli dlugo stoją, to przeważnie rozładowane, więc jeździ sie i po 10 lat. W kempingu zgoła przeciwnie - cały czas stoi z obciążeniem ok. 80% nośności opony. Co innego je wykańcza (długie postoje z punktowym obciążeniem), a skutków na oko nie widać, licho siedzi "w sródku" (załamania kordów), jednak do czasu. To dlatego, bez względu na parcenie czy wysokosć bieżnika, zaleca sie wymianę po 5, powiedzmy przeciągnięcie do 6-7 to już maks, jak np. rotowało się z zapasowym. Niejedna już idealna... tfutfu, odpukać... W samochodach ma raczej długich postojów w jednym miejscu, więc nie ma to aż takiego znaczenia, i obciążenie postojowe to zwykle ok. 55-60% nośności.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, czyś napisał(a):

Uważaj z tym znakomitym stanem ocenianym wizualnie, bardzo to zwodnicze w przypadku opon w przyczepach, zwłąszcza kempingowych. Aż się dziwię, że wulkanizatorzy tak "wizualnie" oceniają, usypiając czujność. W przyczepach towarowych, nawet tych cięższych, jeśli dlugo stoją, to przeważnie rozładowane, więc jeździ sie i po 10 lat. W kempingu zgoła przeciwnie - cały czas stoi z obciążeniem ok. 80% nośności opony. Co innego je wykańcza (długie postoje z punktowym obciążeniem), a skutków na oko nie widać, licho siedzi "w sródku" (załamania kordów), jednak do czasu. To dlatego, bez względu na parcenie czy wysokosć bieżnika, zaleca sie wymianę po 5, powiedzmy przeciągnięcie do 6-7 to już maks, jak np. rotowało się z zapasowym. Niejedna już idealna... tfutfu, odpukać... W samochodach ma raczej długich postojów w jednym miejscu, więc nie ma to aż takiego znaczenia, i obciążenie postojowe to zwykle ok. 55-60% nośności.

Dlatego nic nie mówię - teraz jadę do Gdańska na wodowanie jachtu a jak przyjadę to przymierzę się do zmiany opon.

A mając je od nowości będę budkę odciążał na czas jej nieużywania właśnie po to aby nie było takiego przez dłuższy czas punktowego obciążenia opon.

Nawiasem mówiąc - bylem dziś na badaniu technicznym a przy okazji zważyłem na lokalnym punkcie skupu złomu przyczepkę - no i wyszło to co pewnie u wszystkich wychodzi znaczy przeważenie - mam DMC 1300 a w realu jak poniżej.

A budka wewnątrz prawie pusta - nie ma żarcia, wody, żadnych gratów, nie mam przedsionka - no nic poza tym co mam na wyposażeniu....

Ja nie wiem jak oni homologują te budki - moja ma DMC 1300 będąc w pełni wyposażoną przyczepką (lodówka, ogrzewania, mały bojlerek) z zapasem, z butlą (mam tylko jedną (!), ale bez żadnego ekstra wyposażenia dodatkowego - a mimo to wyszło 1370 kg jak obszył....

No - może jak się uprę to wyjąłbym te 30 kg, ale ta budka w papierach ma MW 975 kg - skąd  ta wartość ???

A jeszcze normalnie wożę ok 20 kg więcej czyli wyjdzie jak obszył 1400 kg.

Przyczepa na wadze stoi oczywiście odpięta od auta - dyszel znaczy stoi na wadze na kółku manewrowym...

I tu drugie pytanie do bardziej doświadczonych - o ile nasi - lub nie nasi - przedstawiciele prawa na drodze przyczepiają się o takie przeważanie?

Czy 100 kg przeważenia  przy DMC 1300 to już stryczek czy jeszcze wyrok w zawieszeniu ?

pzdr

Włodek

 

IMG_2678.JPG

IMG_2679.JPG

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

No - może jak się uprę to wyjąłbym te 30 kg

Jesteś pewien? :)

Sanki i koło zapasowe, markiza to już +/- 45-50 kg. Jest antena, pewnie TV. Masz akumulator? Tak się zbiera :hmm:

No i najważniejsze, ja już się przekonałem, że oś przyczepy musi stać na środku takich długich wag. W przeciwnym razie zawsze wskazanie było "z sufitu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin T napisał(a):

Sanki i koło zapasowe, markiza to już +/- 45-50 kg. Jest antena, pewnie TV. Masz akumulator? Tak się zbiera

No tak ...

Antena jest spadkowo - bo TV nie mam programowo - nie widzę sensu posiadania go - oferta naziemna - poza Faktami TVN - jest dla mnie nieoglądalna.

Markizy rzeczywiście nie uwzględniałem - mam taką najprostszą - bez stelarzową niemniej to też pewnie z 25 kg waży, koło zapasowe też ok.  25 kg, sanki może z 5 - 10  kg, akumulator pewnie 20 kg + moover pewnie też z 20 kg + butla 20 -  ale to daje w sumie dopiero ok 120 kg.

I odejmując od tej wagi z wyświetlacza te 120 kg - czyli 1370 kg minus 120 = to daje nam ok. 1250 kg.

A budka ma w dokumentach MW 975 kg.

Więc na co jeszcze "idzie" pozostała różnica czyli 1250 - 975 = 275 kg ???

Chyba, że fabryka homologuje wagę naprawdę czystego golasa bez jakiegokolwiek wyposażenia - lodówki - ogrzewania - instalacji wodnej itp - ale to byłoby kompletnie bez sensu.

No powiem szczerze - zdziwiło mnie to dzisiejsze ważenie tym bardziej, że rok wstecz na badaniu diagnostycznym poprosiłem o zważenie - i tu otrzymałem wyniki nacisku każdego koła jak poniżej.

Ale to są kompletnie inne wyniki - różniące się o ponad 200 kg.

Nic z tego nie rozumiem.

Pzdr

Wł.

Nacisk na oś koło lewe i prawe - waga przyczepki.JPG

Godzinę temu, Marcin T napisał(a):

No i najważniejsze, ja już się przekonałem, że oś przyczepy musi stać na środku takich długich wag. W przeciwnym razie zawsze wskazanie było "z sufitu"

No tego nie dopełniłem - jak widać oś stoi pewnie z metr w bok od środka tej wagi...

Niemniej coś nie tak jest z takimi wagami.

Pzdr

Wł.

PS. a ile Twoja budka waży ?

Bo masz niewiele krótszą.

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, BuryKocur napisał(a):

PS. a ile Twoja budka waży ?

W papierach MW 1070 kg Zaraz po odbiorze ważyłem i pokazało mi 1020. Po przestawianiu się na środek wagi było coś ok 3-5 kg odchyłu od MW, zatem zgodnie z papierami. 
Dołożyłem markizę, mover, akumulator, butle, krzesła, stół, wyposażenie kuchni. Ważyłem każdy detal wkładany do szafek, nawet wykładzinę podłogową. Po zapakowaniu się na tygodniowy wyjazd mam 60 kg rezerwy do 1300 kg :bzik:

No, tylko my mamy w szafkach przeciąg, po prostu nie wozimy zbędnych  pierdołów, rzeczy które "być może" się przydadzą.
Może spróbuj poszukać innej wagi, skoro uważasz, że coś jest nie halo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

Nawiasem mówiąc - bylem dziś na badaniu technicznym a przy okazji zważyłem na lokalnym punkcie skupu złomu przyczepkę - no i wyszło to co pewnie u wszystkich wychodzi znaczy przeważenie - mam DMC 1300 a w realu jak poniżej.

A nie mogłeś poprosić żeby Ci wagę przyczepy podał jak byłeś na badaniu technicznym? Przecież oni też tam mają taką możliwość. Kiedyś nawet sam swoją sprawdziłem przy okazji badania i nic mnie to nie kosztowało ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marcin T napisał(a):

Może spróbuj poszukać innej wagi, skoro uważasz, że coś jest nie halo?

I tak zrobię - bo dziwne dla mnie jest, że moja budka 450 ma w papierach mniej MW (975 Kg)  niż Twoja 420. (1070)

A powiedz mi Marcin - jaki są wymiary Twojej przyczepki?

Bo moja ma 530 x 225 cm

I jeszcze jeżeli mogę Cię chwilkę pomęczyć to napisz jaki masz wyposażenie techniczne wnętrza..?

pzdr

Włodek

3 minuty temu, Eastnomad napisał(a):

A nie mogłeś poprosić żeby Ci wagę przyczepy podał jak byłeś na badaniu technicznym? Przecież oni też tam mają taką możliwość. Kiedyś nawet sam swoją sprawdziłem przy okazji badania i nic mnie to nie kosztowało 

Rok temu poprosiłem - ale diagnosta powiedział, że może mi podać nacisk na każde koło - zamieściłem powyżej

I te wyniki miałyby sens.

Ale nie 1370 kg

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Rok temu poprosiłem - ale diagnosta powiedział, że może mi podać nacisk na każde koło - zamieściłem powyżej

U mnie wydaje się że miałem pomiar całkowity. Inna sprawa, że podobnie waży się wagą reicha (każde koło z osobna) i jak ważyłem swoją obecną całkowicie fabryczną to wyszło mi nawet minimalnie mniej niż katalogowo. Po doposażeniu w mover, klimatyzację, akumulator, koło zapasowe, markizę i gasbank pokazało mi dokładnie o tyle więcej.

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Chyba, że fabryka homologuje wagę naprawdę czystego golasa bez jakiegokolwiek wyposażenia - lodówki - ogrzewania - instalacji wodnej itp - ale to byłoby kompletnie bez sensu.

Wyposażenie fabryczne jest uwzględniane. Jest jeszcze w wielu markach podawana masa w stanie gorowości do jazdy gdzie masa zawiera dodatkowo bodajże butlę z gazem 11kg i jakąś tam ilość wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jaka była konfiguracja "bazowa" poddana homologacji. Wielu niemieckich producentów i samochodów osobowych, i przyczep, i kamperów, podawało dla MW dane homologacyjne absolutnie bazowej homologowanej wersji, nie mającej w zasadzie niczego. I dochodziła lodówka, koło zapasowe (zapas na oponie 185r16c ma spokojnie 25 kg), sanki, akumulator, przedsionek [cięzki to kpl coś nawet pod 60 kg wyjdzie), butla gazowa itd itd, a teraz jeszcze mamy solary, markizy, movery i dalsze dziesiątki kg "lecą"). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, BuryKocur napisał(a):

I tak zrobię - bo dziwne dla mnie jest, że moja budka 450 ma w papierach mniej MW (975 Kg)  niż Twoja 420. (1070)

Mnie nie dziwi. Weź pod uwagę, że mam gładką blachę poszycia, zatem już o to jest cięższa. Do tego dochodzi pakiet SS. Goła 420 była chyba 1030 kg, moja 1070.

28 minut temu, BuryKocur napisał(a):

A powiedz mi Marcin - jaki są wymiary Twojej przyczepki?

643x232. Sama buda nie wiem ile, nigdy tego nie mierzyłem.

30 minut temu, BuryKocur napisał(a):

I jeszcze jeżeli mogę Cię chwilkę pomęczyć to napisz jaki masz wyposażenie techniczne wnętrza..?

O co dokładnie chodzi? Jakby co, to jest taki model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Marcin T napisał(a):

Jakby co, to jest taki model

Bardzo piękna budka, ale nie w tym rzecz - wygląda, że mamy dość podobne wymiarowo przyczepki a zobacz jaka ogromna jest różnica MW - 975 vs 1070 - dodatkowo bardzo mnie dziwi fakt ciężaru całkowitego u mnie - może faktycznie zważę ją w innym miejscu bo naprawdę nie wierzę w fakt tego wyniku 1370 kg...

pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie mego katalogu jest ciekawie opisane na samym dole. MW nie obejmuje nawet wyposażenia pakietowego!!! Inna tapicerka ,ogrzewnie  podłogowe, instalacja 12v dodatkowa, witryna szklana zamiast półek,koło podporowe z wagą etc.

Przyczepy_Wilk_2010.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Bardzo piękna budka, ale nie w tym rzecz - wygląda, że mamy dość podobne wymiarowo przyczepki a zobacz jaka ogromna jest różnica MW - 975 vs 1070 - dodatkowo bardzo mnie dziwi fakt ciężaru całkowitego u mnie - może faktycznie zważę ją w innym miejscu bo naprawdę nie wierzę w fakt tego wyniku 1370 kg...

 

Masz jej fabryczne papiery, homologację czy bazujesz tylko na wpisie w DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

[...] wygląda, że mamy dość podobne wymiarowo przyczepki a zobacz jaka ogromna jest różnica MW - 975 vs 1070 - dodatkowo bardzo mnie dziwi fakt ciężaru całkowitego u mnie [...] 

Mam podobną "rozterkę". Mój egzemplarz ma na tabliczce 1600 kg DMC. Gdy tymczasem, oglądając inne sztuki tego samego modelu, przez różne, pobliskie roczniki, trafiałem na 1700 kg DMC. Nie przeżywam tego jakoś mocno, ale co kwintal, to kwintal ?

Edytowane przez mot (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.