Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam nowych opon 185R14C nośność 104N (900kg) co możecie polecić sprawdzonego? Opony  np. GT z tego co czytałem na forum lepiej sobie darować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, Marcino81 napisał(a):

Witam, szukam nowych opon 185R14C nośność 104N (900kg) co możecie polecić sprawdzonego? Opony  np. GT z tego co czytałem na forum lepiej sobie darować.

W tym rozmiarze nie znajdziesz raczej tej nośności. Jedynie GT ale tylko na papierze??.Musisz chyba iść w 195 tak jak ja chociaż przyczepę masz małą więc po co???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wilk530 napisał(a):

W tym rozmiarze nie znajdziesz raczej tej nośności. Jedynie GT ale tylko na papierze??.Musisz chyba iść w 195 tak jak ja chociaż przyczepę masz małą więc po co???

Już doszedłem o co chodzi z tym opisem na moich oponach ;)

102/100S dotyczy nośności 102 (850kg) na koło jeśli jest pojedyncze a 100 jeśli koło tzw. bliźniak przy indeksie prędkości S. Natomiast 104N dotyczy 104 (900kg) na koło pojedyncze przy indeksie prędkości N (140km/h). Chyba nic nie pokręciłem  ;) indeksy można znaleźć w necie. 

Co do przyczepy to kupiłem większą  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I producent za pewne zaleca 185r14c do jednej osi... Problem w tym że nie ma większej nośności w tym rozmiarze i jest max 1700kg , a jak masz trochę doposażoną przyczepę i jej nie ważyłeś , to na bank przeładowana ?i oponki nadwyrężone. Teraz sobie uświadomiłem po zważeniu że jadąc przez Austrię miałem 1900kg na 1700dmc??.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie są obecnie opony z takim oznaczeniem jak na fotce. Może uda mi się zważyć przyczepę na dniach, wtedy będę miał jasność w jakim kierunku iść ;)

20230328_185900.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wilk530 napisał(a):

104N to jest data produkcji zaszyta kodem. Masz 102 czyli  850kg na pojedyńczym.

Data produkcji to jest 4cyfry czyli tydzień i rok jest w innym miejscu. Myślę że te 104N to dopuszczalne obciążenie przy niższej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tak jak pisze @Marcino81 102/100S oznacza oponę solo/bliźniak. 102 to 850 kg, a S to jest indeks prędkości do 180 km/h. Czyli opona ma nośnoć do 850 kg do prędkości S-180 km/h. 104N to noś nośność 900 kg z indeksem pręgkości  N-140 km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2023 o 10:46, Marcino81 napisał(a):

U mnie są obecnie opony z takim oznaczeniem jak na fotce. Może uda mi się zważyć przyczepę na dniach, wtedy będę miał jasność w jakim kierunku iść

To jeździmy na tych samych oponach tyle, że Ty masz większą budkę - ja mam Knausa Sport 450 FU - u mnie zalecany katalogowo rozmiar koła to 205/70/R14 a jeźdźę na 185R14C.

Czy to dobrze - takie kapcie mam od kupna i jakoś jeźdźi na nich - a ciśnienie na posiadanych oponach katalog przewiduje 4,5 bara (dużo?).

Mam natomiast pytanie - bo dziś się dopatrzyłem - mam te kółka z takiej daty produkcji jak poniżej, ale jeszcze są bieżnikowo OK - budka mało na nich jeździ -i tu mam pytanie czy ze względu na datę produkcji wymieniać je już bardzo szybko czy też na spokojnie ?

Przy okazji - wie ktoś może co to jest to oznakowanie 8P.R. ?

Pzdr

Włodek

IMG_2472.JPG

IMG_2473.JPG

IMG_2474.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

-i tu mam pytanie czy ze względu na datę produkcji wymieniać je już bardzo szybko czy też na spokojnie ?

Każdy inaczej podchodzi do tematu. Jeśli dobrze widzę to 50 tydzień 2015 roku, czyli 7 lat. Na trudniejsze warunki nie zaryzykowałbym. Wyobraź sobie robotę i koszt części przyczepy po ewentualnym wystrzale. Nie zawsze się uda wyłapać kapcia natychmiast.

33 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

Przy okazji - wie ktoś może co to jest to oznakowanie 8P.R. ?

Za wujkiem - Opony diagonalne skonstruowane są z co najmniej dwóch warstw kordu ułożonych skośnie do płaszczyzny symetrii opony. Warstwy te na oponie są oznaczone jako PR (ang. Ply Rating) gdzie 8PR oznacza 8 warstw kordu. W przypadku większej ilości opony są wytrzymalsze i mogą być stosowane z większym obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marcin T napisał(a):

Jeśli dobrze widzę to 50 tydzień 2015 roku, czyli 7 lat. Na trudniejsze warunki nie zaryzykowałbym.

Witaj - dobrze widzisz - 7 lat tyle, że ja z tą budka mało jeźdźę -  tylko po płaskim, na odcinku Łomianki - Gdańsk - i nie w zimie. 

Także myślę, że jeszcze ten sezon przejeźdźę a potem się rozejrzę.

Natomiast poszukałem ile te moje kapcie trzeba dopompować i na ten wymiar znalazłem wartość 4,5 bara - to możliwe, że tak dużo?

Budka ma DMC 1300.

9 godzin temu, Marcin T napisał(a):

Za wujkiem - Opony diagonalne skonstruowane są z co najmniej dwóch warstw kordu ułożonych skośnie do płaszczyzny symetrii opony. Warstwy te na oponie są oznaczone jako PR (ang. Ply Rating) gdzie 8PR oznacza 8 warstw kordu. W przypadku większej ilości opony są wytrzymalsze i mogą być stosowane z większym obciążeniem.

Znaczy z tego co napisałeś, że mam jakieś wzmocnione kapcie - bardzo dziękuję za dobre wieści z rana.

Pzdr

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włodek, mam ten sam rozmiar i 4,5 dmucham i jest OK.   

Wymienić nie wymienić to jest hazard albo wygrasz albo stracisz. Są przypadki gdzie nowe opony potrafiły strzelić a są też takie ,które służyły 10 lat . Nie ma reguły . Tylko weź pod uwagę . W najlepszym przypadku złapiesz kapcia i wymienisz na zapas a w najgorszym ,przeważnie w trasie to taki strzał potrafi zdemolować całe nadkole a nawet poszycie boczne .        

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Natomiast poszukałem ile te moje kapcie trzeba dopompować i na ten wymiar znalazłem wartość 4,5 bara - to możliwe, że tak dużo?

Budka ma DMC 1300.

Zerkam w IT instrukcję kupionego w PL Knausa z DE, stoi jak ja załączonym obrazku.

 

4 minuty temu, Maras napisał(a):

Wymienić nie wymienić to jest hazard albo wygrasz albo stracisz.

Dokładnie. Jedna, nowa plastikowa osłona nadkola może kosztować więcej niż dwie opony.

IMG_8856.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Maras napisał(a):

Wymienić nie wymienić to jest hazard albo wygrasz albo stracisz. Są przypadki gdzie nowe opony potrafiły strzelić a są też takie ,które służyły 10 lat . Nie ma reguły . Tylko weź pod uwagę . W najlepszym przypadku złapiesz kapcia i wymienisz na zapas a w najgorszym ,przeważnie w trasie to taki strzał potrafi zdemolować całe nadkole a nawet poszycie boczne .        

OKI - zainspirowałeś mnie - teraz jeszcze - za tydzień - pojadę tak jak mam - w końcu nie są te kapcie 20 letnie zużyte i spękane a mają ósmy rok i wyglądają na naprawdę OK, a po przyjeździe poszukam nowych.

Jeszcze tylko w tygodniu czeka mnie przegląd na stacji diagnostycznej.

Pzdr

Włodek

 

37 minut temu, Maras napisał(a):

Wymienić nie wymienić

A z ciekawości - Ty co ile wymieniasz u siebie ?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.