Skocz do zawartości

Ilość nowych pojazdów kampingowych w ciągu roku w Polsce?


Jarosław69

Rekomendowane odpowiedzi

Do zawieszenia niekoniecznie, ale oby rzeczowo było   :)

Danych jako takich chyba nie ma, a ja niespecjalnie szukałem. Ale jest artykuł z poprzednich lat z kilkoma danymi:

 

Kampery w Polsce – tylko dla koneserów

 

"Karawaning, jak dotąd, nie był w Polsce rozpowszechniony tak, jak w wielu europejskich krajach takich, jak Niemcy, czy Wielka Brytania. Barierą jest cena, bo nowy kamper kosztuje ponad 100 tys. zł

Porządne, dobrze wyposażone przyczepy kempingowe kosztują tyle, co niezły, kompaktowy samochód osobowy. Ceny nowych kamperów zaś zdecydowanie przekraczają 100 tys. zł. I to tych najprostszych i najtańszych, z niezbyt mocnymi silnikami.

Nic zatem dziwnego, że – według danych firmy Samar – w całym 2014 roku sprzedano w sumie zaledwie 108 samochodów kempingowych, a do maja tego roku tylko 63 pojazdy. W porównaniu z niemieckim lub brytyjskim rynkiem, gdzie sprzedawane kampery liczy się tysiącami, nasz rynek pozostaje niszowy, wręcz nieistotny dla producentów.

Rejestrowane w naszym kraju marki pochodzą przede wszystkim z Niemiec i Włoch. Przykładowo, w 2015 roku liderami zostały firmy Caravans International, Elnagh, Roller Team, których dilerzy i tak sprzedawali po mniej niż 10 pojazdów. Na zakup kamperów innych firm zdecydowała się jedna osoba lub najwyżej dwóch, trzech klientów. I to w skali całej Polski.

Ciekawe, że jednocześnie do naszego kraju sprowadzanych jest o wiele więcej używanych samochodów kempingowych. W sumie w 2014 roku było ich aż 766, w 2015 roku od stycznia do maja – już 378. To gigantyczna różnica w porównaniu z nowymi kamperami, co tylko potwierdza tezę, że cena jest tu kluczową kwestią. W przypadku używanych aut trudno jednak określić rodzaj zabudowy. Niestety, w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców najczęściej podawana jest marka podwozia, na którym powstała zabudowa. Najczęściej są to Fiaty (czyli Ducato), potem Fordy (zwykle Transity), Volkswageny, Peugeoty, Citroeny i Renault. W tym gronie zdecydowanie przeważają pojazdy z lat 90. i jest to kolejne potwierdzenie tego, jak ważne dla Polaków pozostaje kryterium ceny.

Jeśli już zdarzają się używane kampery, firmowane przez specjalistów takich jak Buerstner, Dethlefs, czy Hymer, to są to auta nowsze, niespełna dziesięcioletnie. To pokazuje, że gdy już wybiera się produkt wysokiej klasy cena – choć nadal istotna – schodzi na dalszy plan.

Co ciekawe, ogromną przewagę używanych produktów widać też w przypadku przyczep kempingowych. Według danych uzyskanych od firmy Samar, nowych w 2014 roku sprzedano tylko 336, a do maja 2015 roku – 143. Używanych przyczep trafiło do naszego kraju ponad 10-krotnie więcej, czyli odpowiednio: 4185 i 1653. W obu grupach dominują przy tym produkty niemieckiej firmy Hobby.

Zdaniem sprzedawców przyczep i kamperów trudno spodziewać się, by w najbliższym czasie miał wzrosnąć popyt na nowe produkty. Akcyza i podatki w Polsce są na tyle duże, że ceny takich pojazdów są nawet wyższe niż w krajach ich producentów, czyli najczęściej w Niemczech i we Włoszech."

 

Więcej i źródło : https://www.forbes.pl/auto/ile-kosztuje-nowy-kamper-za-duzo-polacy-kupuja-uzywane/enqhf76#slide-1

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale to jednak stare dane. Sam widzę, że w Polsce w 2016 i 2017 nastąpił jakiś boom na kampery i przyczepy. Wcale bym się nie zdziwił jakby rocznie sprzedawało się łącznie ponad 2k nowych przyczep i kamperów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100000 za nowy camper? dobrze doposażona osobówka tyle kosztuje. Campery oscylują w okolicach 300000zł. Chyba w trzy lata nie podrożały 300%?

Poniżej pojemności 2.0 można kupić kawał kampera za ok 240.000zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie 2000 rocznie? W PL? :]
Tak szacuję. Wg Ciebie to niemożliwe? Bierz poprawkę na wszelkiej maści wypożyczalnie, do tego masa osób prywatnych i firm. Tutaj na forum dobre kilkanaście (albo i dziesiąt nawet) osób kupiło w tym roku nową cepę. Wiec może w skali kraju taka liczba jest dziś możliwa.

 

100000 za nowy camper? dobrze doposażona osobówka tyle kosztuje. Campery oscylują w okolicach 300000zł. Chyba w trzy lata nie podrożały 300%?
Jeśli to cena netto to możliwe, zwłaszcza te 3-4 lata temu. Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średniej klasy kamper w niemcowni na wyprzedaży rocznika to koszt 40/50 tysięcy eryka netto.

Do tego akcyza + Vat i już jest cyfra.

A jeśli nówka na zamówienie to jeszcze 15/20 % więcej w całości.

 

Za 100-kę to raczej tylko....kradzione :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średniej klasy kamper w niemcowni na wyprzedaży rocznika to koszt 40/50 tysięcy eryka netto.

Do tego akcyza + Vat i już jest cyfra.

A jeśli nówka na zamówienie to jeszcze 15/20 % więcej w całości.

 

Za 100-kę to raczej tylko....kradzione :-)

Mówię o cenach kiedy pisano ten artykuł. Natomiast dziś można kupić spokojnie kamper w cenie 140k netto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średniej klasy kamper w niemcowni na wyprzedaży rocznika to koszt 40/50 tysięcy eryka netto.

Do tego akcyza + Vat i już jest cyfra.

A jeśli nówka na zamówienie to jeszcze 15/20 % więcej w całości.

 

Za 100-kę to raczej tylko....kradzione :-)

 

40 /50 tys euronów netto ?????  Jarosław nie przesadzaj tylko Polskę zbaw :)

Miej trochę litości - za 37 tysi  i to   brutto masz nówkę jak  drut.

 

http://www.palmo.de/fahrzeugangebote/details/fiat-xgo-i-movedynamic-28-g-preissensation/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 /50 tys euronów netto ?????  Jarosław nie przesadzaj tylko Polskę zbaw :)

Miej trochę litości - za 37 tysi  i to   brutto masz nówkę jak  drut.

 

http://www.palmo.de/fahrzeugangebote/details/fiat-xgo-i-movedynamic-28-g-preissensation/

Czytaj kolego ze zrozumieniem. Pisałem o średniej klasie a nie o tym co sprzedaje Palmowski.

A to bardzo duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 /50 tys euronów netto ????? Jarosław nie przesadzaj tylko Polskę zbaw :)

Miej trochę litości - za 37 tysi i to brutto masz nówkę jak drut.

 

http://www.palmo.de/fahrzeugangebote/details/fiat-xgo-i-movedynamic-28-g-preissensation/

Fajny link. Nie spodziewałem się takiej ceny. Ciekawe ile trzeba doliczyć za transport itd. Dla mnie bdb oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 /50 tys euronów netto ????? Jarosław nie przesadzaj tylko Polskę zbaw :)

Miej trochę litości - za 37 tysi i to brutto masz nówkę jak drut.

 

http://www.palmo.de/fahrzeugangebote/details/fiat-xgo-i-movedynamic-28-g-preissensation/

Mówiłem. Niecałe 135k netto. A pewnie i z tego da się jeszcze coś urwać. Podobnie jak w przyczepie. Cena katalogowa nie ma nic wspólnego z rzeczywistością
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.