Skocz do zawartości

Cywilizacyjny niedorozwój


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, BUMERANG napisał(a):

w zamian Kraków funduje sobie  83 samochody elektryczne dla urzędników z czego 63szt.   220 konne elektryczne  Renault Megane E-Tech.

idealne miejskie auto dla urzędnika  :-]
 

https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-elektryczne-hot-hatche-dla-urzednikow-w-krakowie-po-co-im-ta,nId,6785703



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

w zamian Kraków funduje sobie  83 samochody elektryczne dla urzędników z czego 63szt.   220 konne elektryczne  Renault Megane E-Tech.

idealne miejskie auto dla urzędnika  :-]

Kto bogatemu zabroni. Zwłaszcza z nie swoich pieniędzy:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Suzu4x4 napisał(a):

w zamian Kraków funduje sobie  83 samochody elektryczne dla urzędników z czego 63szt.   220 konne elektryczne  Renault Megane E-Tech.

idealne miejskie auto dla urzędnika  :-]

Ale w sumie gospodarnie. Na domknięcie torowisk nie ma, ale na to starczy. Z wpływów ze strefy :) Przynajmniej konsekwentnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał(a):

Z tego co w wielu miejscach czytałem to dużą część energii importują z Francji po wyłączeniu swojego atomu (taki paradoks nie chcemy mieć energii ze swojego atomu ale to, że będzie ona pochodziła z atomu sąsiada to już jest ok). Zresztą całe to zamykanie elektrowni atomowych w Niemczech traktuję jako krecią robotę ruskich agentów, których po zjednoczeniu Niemiec trochę tam jednak zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał(a):

Jeśli to prawda to Niemcy już się doigrali

Przy tak daleko posuniętej elektryfikacji wszystkiego, jaka planowana jest w ramach "zielonej rewolucji", nie dziwi mnie to specjalnie. Pompy ciepła, ładowanie elektryków - to kwestia naprawdę krótkiego czasu, kiedy istniejące sieci nie wydolą. Jak widać, dzieje się to już i teraz.

Zostaje jeszcze dalej pozwalać na tłuczenie fotowoltaiki po taniości (wszystko z wystawą na południe - tak najtaniej i najwięcej kWh z paneli danej mocy, chociaż z bezsensownym "pikiem" wydajności w b. krótkim czasie, przy którym inwerter wyłączy się sam lub szerzej - fotowoltaika będzie nawet zdalnie wyłączana), i kłopoty gotowe. Tylko elektrownie gazowe i atomowe mogą nadążyć za dynamiką zapotrzebowania żeby efektywnie wyrównać braki, więc przy odejściu z wiadomych względów od gazu, i odcięciu się od "własnego" atomu, nie dziwi mnie, że trzeba zaciągac prąd "z atomu" od sąsiada. Alternatywą jest trzymanie pod pełną parą kilku węglówek z moca rezerwową, ale to i koszty "za gotowość" i mało "eko".

Btw, u nas też coraz częściej falowniki się wyłączają, gdy najwięcej prądu z PV jest wtedy, kiedy go nie do końca potrzeba. Poszliśmy w lotne hasła z programami, dotacjami itp, jak lemingi na skraj urwiska, zamiast promować to od początku z głową: przy ekspozycji tylko na południe dawać niższe dotacje, pozwalać na niższe moce, przy podziale wschód-zachód dawać więcej $ i pozwalać na większe moce, nie tylko o ok. 20% bo taka jest różnica w wydajności, ale nawet w większej skali, żeby promować jako-tako zrównoważoną generację (wiadomo było z góry że nie ma jak zmagazynować). I zamiast mieć w miarę łagodną krzywą produkcji prądu w ciagu dnia z PV, mamy kosmiczny "strzał" przez godzinę-półtorej. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie lepsi i lepsiejsi. To bardzo konsekwentna i racjonalna polityka miasta, nie dość że całe miasto strefą czystego transoprtu, to miejsc parkingowych nie będzie, a te potencjalne zostaną fizycznie wyłączone z użycia, bez dodatkowych nakładów. Po co stawiać zamnknięcia, blokady, czy dziesiątki znaków, wysyłać strażników miejskich w ich ciężarowych bolidach ze stertą kilkudziesięciu blokad na pace zakładanych jak leci - niech stoją "miejskie" służbowe, przy okazji można wykorzystać też pojazdy pracowników (darmo, i jeszcze z pocałowaniem w rękę) i X% miejsc parkingowych jest wyłączonych z użycia. Ilość samochodów w mieście pod kontrolą. A za chwilę jeszcze te "miejskie" będą czyste i ekologiczne. Genialnie, i gospodarnie. Ciekawe, kiedy Kraków wprowadzi opłaty uzdrowiskowe, ale jak tak dalej pójdzie, już niebawem. Chociaż może lepiej o tym nie wspominać, bo od słowa do słowa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, czyś napisał(a):

Ciekawe, kiedy Kraków wprowadzi opłaty uzdrowiskowe, ale jak tak dalej pójdzie, już niebawem. Chociaż może lepiej o tym nie wspominać, bo od słowa do słowa... 

Już dawno wprowadził... tylko w związku z smogiem musiał się z nich wycofać. Gigantyczna strata dla budżetu. To teraz tak cisną na wszystko. Brudziły piece w mieście. Zlikwidowali. Nic nie pomogło to się nagle okazało, że to gminy ościenne. I jeszcze te wstrętne sadzomioty.

Edytowane przez BUMERANG (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa, Galicja. Od razu skojarzenie, że tak jak radzili sobie z C-K władzami, tak poradzą sobie i z własnymi mieszkańcami. Gdzie indziej powinno już być na zasadzie wzajemności: jak rejestracja Miasta Krakowa (KR), wjazd "kopciuchem" tylko do rogatek, i wszelkie możliwe opłaty :) Ale władzom miejskim KR to wsio rawno, za chwilę będą mieli elektryki, i "czyste ręce".

Produkcja 10 największych elektrowni w Polsce: Bełchatowa, Kozienic, Opola, Jaworzna, Połańca, Rybnika, Turowa, Dolnej Odry, Pątnowa i Łazisk, pokrywa cirka 2/3 produkcji krajowej, więc nie ma bata, żeby Kraków przynajmniej bez części dostaw energii z tych kierunków się obył. Więc to wszystko na zasadzie u mnie w obejściu korekt, a za miedzą niech się dzieje co chce, nie moja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2023 o 09:37, coxWlkp napisał(a):

nagle się okazuje, że włączający się do ruchu ma pierwszeństwo bo mu się pas kończy a ten który powinien go przepuścić jadący prawym pasem zajeżdża drogę kierowcom z lewego pasa

Gdzie tak masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś takiego prawie rozjechalem, oczywiście obok biegnie ścieżka rowerowa. Spytałem go przez szybę czemu stwarza zagrożenie, czemu nie jedzie ścieżka rowerową. Odpowedział "no chyba pan oszalał". Takie czasy. Ścieżką rowerową jeżdżą tylko ci, co oszaleli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.