Skocz do zawartości

Cywilizacyjny niedorozwój


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, Cathay napisał(a):

Brawo Paryż!

Oby reszta Europy szła w tym kierunku. 

Przypomnij mi, ile dni deszczowych w roku jest w Paryżu i jaka jest średnia temperatura grudnia :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnij mi, ile dni deszczowych w roku jest w Paryżu i jaka jest średnia temperatura grudnia :hmm:
W roku ok 120 dni. Średnia temperatura grudnia to 2-3 stopnie. Dla porównania średnia temperatura w Wawie to -1-2 stopnie czyli dość podobnie.

Ale czego to ma dowodzic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał(a):

Ale czego to ma dowodzic?

Inaczej się jeździ na rowerze jak jest ciepło i sucho, a inaczej jak leje albo jest mróz :niewiem:

Po za tym w Paryżu jest zdaje się metro i to nie byle jakie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej się jeździ na rowerze jak jest ciepło i sucho, a inaczej jak leje albo jest mróz :niewiem:
Po za tym w Paryżu jest zdaje się metro i to nie byle jakie.
No jeździ się inaczej. No ale to oczywista oczywistość

Tylko nadal nie wiem czego to ma dowodzić. Że mamy nie budować infrastruktury rowerowej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BUMERANG

Też nie do końca wiem o co Ci chodzi?

Przecież nadal mas trzy wiele możliwości. 

1. Nogi

2. Rower, rolki, UTO itp.

3. Skuter, motocykl.

4. Cały czas samochód.

5. Taxi, ubery, bolty itp.

6. Komunikacja miejska.

7. Komunikacja podmiejska. 

Nie trzeba być ani ekoterorystą, ani zaślepionym lewakiem aby zauważyć że samochody, robią najwięcej syfu, i zabierają największe połacie miasta w przeliczeniu na jednego pasażera. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Cathay napisał(a):

@BUMERANG

Też nie do końca wiem o co Ci chodzi?

Przecież nadal mas trzy wiele możliwości. 

1. Nogi

2. Rower, rolki, UTO itp.

3. Skuter, motocykl.

4. Cały czas samochód.

5. Taxi, ubery, bolty itp.

6. Komunikacja miejska.

7. Komunikacja podmiejska. 

Nie trzeba być ani ekoterorystą, ani zaślepionym lewakiem aby zauważyć że samochody, robią najwięcej syfu, i zabierają największe połacie miasta w przeliczeniu na jednego pasażera. 

 

W 100% się z Tobą zgadzam :) są kraje które mają wyznaczone pasy dla samochodów w których jedzie 2 lub więcej osób :) 

Tylko niestety by było można bezproblemowo się przesiąść z samochodu na transport miejski potrzeba trochę wysiłku ze strony miasta by to umożliwił.

Zauważam, że w Warszawie idzie to w dobrą stronę … widzę jakieś parkingi buforowe za normalne pieniądze … w Poznaniu jest dramat … Jaśkowiak niestety pogubił się w zarządzaniu i obecnie Poznań jest 1,75 droższy od Warszawy w temacie parkingów … a o parkingach buforowych na skraju miasta  zapomnieli … Dewiza Prezydenta Poznania brzmi - masz mieć  rower i wszędzie dojedziesz :) … ale spróbuj świadczyć usługi :) ..IMG_6968.thumb.jpeg.64875f548d3731b652ebb1c47a751672.jpeg


Można i tak :) 

Dla laików OTIS to firma produkująca i serwisujący windy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




[mention=5494]BUMERANG[/mention]
Też nie do końca wiem o co Ci chodzi?
Przecież nadal mas trzy wiele możliwości. 
1. Nogi
2. Rower, rolki, UTO itp.
3. Skuter, motocykl.
4. Cały czas samochód.
5. Taxi, ubery, bolty itp.
6. Komunikacja miejska.
7. Komunikacja podmiejska. 
Nie trzeba być ani ekoterorystą, ani zaślepionym lewakiem aby zauważyć że samochody, robią najwięcej syfu, i zabierają największe połacie miasta w przeliczeniu na jednego pasażera. 
 


Dokładnie. Kierowcy osobówkę sa najbardziej uprzywilejowaną grupą uczestników ruchu drogowego. Do tego dochodzi jeszcze parkowanie na chodnikach, gdzie bardzo często piesi nie mogą nawet jak przejść. Wystarczy spojrzeć na absurd w Warszawie na Puławskiej gdzie zbudowano jakieś chodniki antysmogowe po czym na nich wyznaczyli parkingi zostawiając dla pieszych szerokość 1.5 metra, która jest niezgodna z przepisami

I jeszcze jedna ciekawostka. Nie dość że kierowcy osobówek są najbardziej uprzywilejowani to jeszcze powodują najwięcej zdarzeń drogowych...

I żeby nie było. Częściej jestem kierowcą osobówki niż rowerzystą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Cathay napisał(a):

@BUMERANG

Też nie do końca wiem o co Ci chodzi?

Chodziło mi o Twój komentarz. 

Kierunek może i dobry ale warunki nie wszędzie jednakie. W Rzymie czy Barcelonie posiadanie samochodu do codziennego przemieszczania się to czysta głupota. Tam są warunki dla jednośladów ( wszelakich ). Im dalej na wschód i północ tym słabiej. Jeździłem całe liceum i studia na rowerze, teraz jeżdżę motocyklem jak tylko się da. Wiem o czym piszę. Nie zawsze jest różowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał(a):

No jeździ się inaczej. No ale to oczywista oczywistość https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji846.png

Tylko nadal nie wiem czego to ma dowodzić. Że mamy nie budować infrastruktury rowerowej?

Budować … edukować rowerzystów i ciagle budować :) Holandia, Niemcy zwłaszcza Berlin :) na tym się można wzorować.

Ja już od dłuższego czasu wożę rower w bagażniku, jak mam wjeżdżać do miasta zostawiam auto na parkingu przy jakimś centrum handlowym i reszta rowerem. Ale kiedyś Ci z centrów handlowych się wkur…. I pogonią takich jak ja … a miasto ma to w D … przynajmniej miasto Poznań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o Twój komentarz. 
Kierunek może i dobry ale warunki nie wszędzie jednakie. W Rzymie czy Barcelonie posiadanie samochodu do codziennego przemieszczania się to czysta głupota. Tam są warunki dla jednośladów ( wszelakich ). Im dalej na wschód i północ tym słabiej. Jeździłem całe liceum i studia na rowerze, teraz jeżdżę motocyklem jak tylko się da. Wiem o czym piszę. Nie zawsze jest różowo.
Dlatego trzeba to zmieniać. To znaczy robić infrastrukturę rowerową. Ludzie nie powinni być zachęcani aby pchać się do centrów miast samochodem bo to głupota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, witus napisał(a):

 


Tu trochę o empatii, żeby nie było

 

Jak dla mnie to stek bzdur :) mentalność w stylu 'mieć rower i starać się unikać ścieżek rowerowych' potwierdza moje przekonanie że polska to mała Rosja i z logiką tu jest nie po drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, jacek00 napisał(a):
52 minuty temu, BUMERANG napisał(a):

 

Dlatego trzeba to zmieniać. To znaczy robić infrastrukturę rowerową. Ludzie nie powinni być zachęcani aby pchać się do centrów miast samochodem bo to głupota

Brakuje przede wszystkim parkingów na obrzeżach miasta. Mam rower mam bagażnik - nie widzę problemu podjechać na rogatki i przesiąść się na jednoślad. Ale nie mam gdzie tego samochodu "porzucić". No chyba, że jak pisze @rtwppk pod galeriami. Ale to do czasu. No i jest trochę nie fair :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BUMERANG napisał(a):

Po za tym w Paryżu jest zdaje się metro i to nie byle jakie.

Samo metro jest bardzo bylejakie - brudne, stare i śmierdzące. Co innego sieć metra - jest dobrze rozwinieta i nie da się jego mapy umieścić na długopisie, jak jeszcze całkiem niedawno można było zrobić z warszawskim :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.