Skocz do zawartości

Kilka pytań kupującego


jacekzoo

Rekomendowane odpowiedzi

jacekzoo- Ja mam taki bagażnik na klapę do Scenika na 3 rowery i otwieranie klapy z rowerami nie jest łatwą sprawą, ale do wykonania aby coś wyjąc na szybko.Miałem w poprzedniej dużą bakiste na dyszlu i nic nie przeszkadzała nawet na ostrym skręcie bo rowery wisiały wysoko i ni jak nie wadziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeszcze inne zasadnicze pytanie, czy w holowniku typu sharan, jak na tylną klape dam bagażnik na rowery to jest utrudnione manewrowanie z ogonem? Jakoś w głowie nie mogę sobie wyobrazić ile to odstaje. I czy ktoś próbował czy idzie otworzyć klape z rowaerami? Czy to za duży ciężar i nie dźwignie?

 

dwa rowery jakoś poniesiesz, więcej raczej nie - cztery rowery to circa 50kg , plus kwestia jak masz mocowany bagażnik - czy zawieszony na górnaj krawędzi , czy też podparty na krawędzi zderzaka itd 

 

manewrowanie zależy od konkretnej przyczepy a konkretnie od długości wolnego dyszla i ilości rowerów , dwa nie przeszkadzają, cztery już bardzo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo do tej pory woziłem na platformie na haku, super sprawa. Ale jak będzie buda to odpadani tak analizuje czy klapa czy dach. Sharan w sumie wysoki, niewygodnje na góre wrzucic, ale ja tez do małych nie należe, 1,9m. Dzisiaj próbowałem i mój największy rower w sumie bez problemu dźwigne. Na razie są dwa, bo dzieciarnia to przez kilka następnych lat może w bagażniku wozić bo malutkie rowerki. Bardziej mnie przekonuje na dach, bardziej uniwersalny, nawet jak zmienie holownik. Z czasem moge dokupić uchwyty na dodatkowe rowery, i nawet markowy thule nie jest taki drogi. Tylko jak soę z tym jedzie? Ktoś podzoeli się doświadczeniem czy bardzo hamuje? Chociaż z drugiej strony z budą jedzie się te 90km/h a nie 160.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mi się wyklarowało, bo szukałem dokoadanych lusterek i znalazłem w garażu bagażnik na klapę na dww rowery :) jak jest kompletny i będzie pasował to na pare lat temat mam z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 raz pewnie się powtórzę... Na dach, jeśli mamy sprawny kręgosłup to dobra sprawa. Warunek, to bagażnik markowy. Wtedy nie ma stresu .Raz - dociągnięte zabezpieczeniami rowery dojeżdżają bez poprawek do celu, ja mam Mont Blanc Barracuda i homologacja do 130 na godzinę, jak pisałem kiedyś : po 200km. sprawdzałem czy wszystko ok. , Teraz już nawet na długiej trasie nie zaglądam -zostają stabilne...Na pewno plusem jest to, że auto dociążone, dwa w budzie nie robię sobie z niej wahadła montując na dyszu,lub tylnej ścianie...Trzy nie zawsze jeździmy z budą, a czasem rowery chciałoby się zabrać jadąc samym autem. Do auta na hak bagażnik fajny , ale wtedy budy nie podczepimy. Dla mnie tylko dachowy - tylko ten kręgosłup :)

Generalnie jak mówi homologacja mojego bagażnika tak robię, do 130 km/h jeżdżę z rowerami bez stresu, ale nie ma opcji żeby nie było ich czuć.

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacze jak się sprawdzi ten na klapę, jak będzie się kiwał albo coś to kupie dachowy. bez budy jak jadę to z platformą na haku spokojnie jechałem 160. 3 rowery, dwa dorosłe i dziecinny. Tylko sharan wysoki i szeroki, rowery praktycznie całe były zasłonięte przez auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy rowery na dach takiego auta jak np. Sharan to nie problem przy dojazdach np na leśne pola namiotowe bo to 170 +130 -140 to 300-310 cm?Pytam bo sam o takim myślę gdyż nie mogę w moim aucie zainstalować bagażnika na klapę , który w poprzednim aucie dobrze się sprawdzał chociaż idealny nie był-otwieranie tylnej szyby niemożliwe,  unoszenie całej klapy z rowerami bardzo niewskazane, a dociążenie tyłu auta bardzo niekorzystne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyepa wcale dużo mniej wysokości nie ma, także to nie aż taki problem. A co do dociążenia tyłu, w tym roku jechaliśmy do włoch, 2+2, zapakowani jak rumuny, po sam sufit. Rowery na platformie na haku, troche tył siadł, ale nie aż tak bardzo. Myślałem że gorzej będzie. A jednak platforma odstaje dużo dalej niż bagażnik na klapę i robi się większy ciężar na osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy rowery na dach takiego auta jak np. Sharan to nie problem przy dojazdach np na leśne pola namiotowe bo to 170 +130 -140 to 300-310 cm?

trzeba brać pod uwagę krzaki itp. Ale bez przesady , to nie 4 metry jak w ciężarówce. Wystarczy o nich pamiętać (moja żona nigdy tego nie pamięta :) )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viatoll przstawiony na solo pika na płatnej ekspresówce? Babka w bok viatolla mówiła że pika ale ni pobiera opłaty. Teraz jadę s3 i nic nie pika :)

 

Nie pika. Pika tylko jak przestawisz na > 3500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.