Skocz do zawartości

C4 Grand Picasso do przyczepy DMC 1300kg


moro

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego moro, może trochę od czapy napiszę, ale gdyby tak zwiększyć budżet na samochód o 1 tyś. i zrobić B+E? Miałbyś wtedy więcej ciekawych ofert do wzięcia pod uwagę. Taka tylko luźna sugestia.

 

Miałem już taki pomysł ale u nas dwóch kierowców do przyczepy więc budżet trzeba dźwignąć o 2 tysiące. Do tego kwestia zdawalności E do B. Myślałem nad tym rozważając zakup C4 z tytułu tematu. Przez chwilę brałem też pod uwagę B96 ale zapadła decyzja zmieścić się w 3.5t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To ja podsunę Ci pomysł nieszablonowy: jest takie autko jak Kia Carnival. Pomyśl o takim rozwiązaniu. Pojemny, wygodny, walory jezdne jak znalazł, do ciągnięcia budy nada się aż za bardzo. A teraz wisienka na torcie: nie są drogie i kasiory wystarczy na E+B dla Was obojga. Poza tym, w przyszłości kiedy będziecie chcieli zmienić budkę nie będzie już problemu że DMC za duże itd, itp. Same plusy ;-)!!! Rewelejszyn, prawda?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ta Kia jest taka tania? Bo taka dobra, ze nikt jej nie chce....? :)

 

Mili kaman, naprawdę jest tyle samochodow do ciagniecia w sumie niezbyt ciężkiej budki, że nie trzeba pchać sie w kursy i ciężkozdawalne egzaminy, że o viatolu i dużo droższych autostradach poza PL, nie wspomnę....

 

Żeby napić się piwa nie trzeba od razu kupować całego browaru....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ta Kia jest taka tania? Bo taka dobra, ze nikt jej nie chce....? :)

Mili kaman, naprawdę jest tyle samochodow do ciagniecia w sumie niezbyt ciężkiej budki, że nie trzeba pchać sie w kursy i ciężkozdawalne egzaminy, że o viatolu i dużo droższych autostradach poza PL, nie wspomnę....

Żeby napić się piwa nie trzeba od razu kupować całego browaru....

No bez przesady, za darmo jej nie rozdają. W stosunku do S-maxa jest dużo tańsza. Znam sporo ludzi (też z tego forum) którzy chwalą sobie Kie, Hyundai'e i inne auta kojarzące się ze wschodem.

Może akurat masz wiedzę wynikającą z własnych doświadczeń odnośnie tej marki. Ja wiem tylko tyle co usłyszałem od znajomych użytkowników.

Wiem za to z własnego doświadczenia, że egzaminy na E+B nie są wcale ciężkozdawalne, jest tylko egzamin praktyczny. Ale fakt, tu się z Tobą zgodzę, niedzieli kierowcy mogą mieć trudności podczas jazdy z przyczepą.

Wiem też z własnego doświadczenia że Viatoll nie rujnuje budżetu domowego. Poza tym każde auto o MW 2000 będzie lepiej ciągnąć przyczepę niż modne i polecane autka klasy średniej. Nie zapomnij, że przyczepa moro jest raczej słusznych rozmiarów i do takiego gabarytu bezpieczniej było by zapiąć cięższe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Szary tylko przykład karoserii jest trafiony.Jednostkowe przykłady nie są miarodajne. Dane statystyczne są nie do podważenia.

Kolego Mundek, mógłbyś takowe przytoczyć? Raporty TUV czy ADAC prędzej wykażą problemy z elektroniką silnika, wydechu, świateł czy stanu opon niż problemów strikte mechanicznych.

Kto siedzi nieco w prasie motoryzacyjnej może porównać testy długodystansowe aut. Obecnie mało które auto przez 100tys.km potrzebuje interwencji w zawieszenie. 10 lat temu było to normą i nikogo to nie dzieło. Teraz np. taka KIA Venga przejeżdża test na jednych tarczach i klockach i po teście mechanicy stwierdzają dalszą ich użyteczność. A jeździmy teraz szybciej, dynamiczniej i mamy cięższe auta. Czy samochody z lat 90 potrafiły coś takiego?

 

Będę się upierał - mechanikę w obecnych autach mamy solidniejszą. Dodatki i jej osprzęt są problemem.

 

Kolego Domino, owszem drogi są lepsze. Ale różnica w wytrzymałości również znaczna wg moich obserwacji świata motoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o nim ale teraz bliżej mi do Peugeota 5008.... rocznikowo młodsze tylko jak z jakością? Ktoś może coś powiedzieć o ich silnikach benzynowych? O może w jego przypadku warto diesla?

 

 

Ja mam Peugeota 5008 2,0 diesel w automacie. W zeszłym roku zaliczył pierwszy sezon z przyczepą i jestem bardzo zadowolony.

 

Miałem podobny problem, żeby zmieścić się w 3,5t z przyczepą DMC 1200. Moim zdaniem warto żebyś sprawdził czy Ci 5008 nie podejdzie. Benzyna i manual są na pewno lżejsze (niższe DMC) niż diesel i automat. Szukaj też wersji 5 miejscowej bo 7 miejscowa ma wyższe DMC.

 

O awaryjności sie nie wypowiadam - mam go od roku i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki i tarcze to nie cały samochód. Mówi się że całe urządzenie jest tak trwałe jak jego najsłabsza część.Szczególną słabością nowoczesnych aut są ich nowoczesne, wysilone ,naładowane elektroniką silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tokiem rozumowania to mam gówniane auto - raz w roku przepala mi się żarówka ;)

 

A na poważnie to mieszasz już aspekty mechaniki i elektroniki. Niemniej to jest sedno sprawy. Elektronika generuje nam poważne koszta, nie mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżyłowany silnik to jedno, a to jak ciężkiego ma się buta to druga sprawa. Mam wrażenie że współczesne samochody zachęcają użytkowników do bardziej dynamicznej jazdy i to się wszystko do kupy składa. Klocki, tarcze, sprzęgła, turbiny itd. U mnie w pracy mamy flotę bazującą na Skodach. Głównie silniki 1.2tsi i 1.4tsi. Auta idą na sprzedaż po osiągnięciu 150 - 200 kkm i nie było jeszcze sytuacji żeby silnik padł bo wyżyłowany. A jeżdżą nimi slużbisci więc wiadomo jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tokiem rozumowania to mam gówniane auto - raz w roku przepala mi się żarówka ;)

 

A na poważnie to mieszasz już aspekty mechaniki i elektroniki. Niemniej to jest sedno sprawy. Elektronika generuje nam poważne koszta, nie mechanika.

 

dpf to elekronika ? a wtryski, turbina ... itd

a tarczo/piasto/łożyska ... kiedyś wymieniało się łożysko za 30-50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co powiecie na coś takiego? http://olx.pl/oferta/mercedes-benz-e-klasa-mercedes-e220-w211-manual-felgi-mb-18-quot-bi-xenon-doinwestowany-CID5-IDc4vAB.html#f29e2d56a7

Jutro jadę oglądać. I na razie tylko oglądać - muszę zobaczyć jak będę się czuć w samochodzie z gwiazdą na masce :)

 

Samochód w czerwcu zeszłego roku po wymianie kompletu spryskiwaczy, bez zawieszenia pneumatycznego oraz bez elektronicznych hamulców.

Posiada ktoś takie W211? jak wyglądają normalne koszty użytkowania? Koszta podobnie jak auto klasa premium czy porównywalne z nowszymi samochodami typu passat, mondeo, itd... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.