Skocz do zawartości

C4 Grand Picasso do przyczepy DMC 1300kg


moro

Rekomendowane odpowiedzi

C4 grand picasso z silnikiem 2.0 HDi + przyczep KIP DMC 1100 a MW 950kg. Zestaw pięknie jedzie. Pewnie i bez problemu. Auto ładnie jedzie i pokonuje wzniesienia. Do tego auto z półautomatem, lub jak kto woli zautomatyzowaną skrzynią biegów. 

Osobiście bardzo mi taki zestaw pasuje i gdybym nie wymienił przyczepy na kampera to na pewno wymienił bym Xsare picasso właśnie na c4 grand picasso ale tylko z 2 litowym hdi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego Moro ,posłuchaj rad kolegi Jacka bo dobrze pisze. Jest takie coś jak pozycja F3 i to jest właśnie DMC całego zestawu i we francuskich autach prawie zawsze jest ona mniejsza od sumy DMC auta i DMC przyczepy.Sam mam Citroena i znam problem z praktyki, jest trochę kłopotliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy ktoś używał lub używa jako holownik C4 grand picasso 1.8 125KM benzyna pierwszej generacji jako holownik? Znajomy przymierza się do sprzedania takiego auta i zastanawiam się czy takie auto pozwoli na komfortową jazdę?

Temat co prawda na razie odległy bo gdzieś koło czerwca ale nie wiem czy w ogóle jest sens się zastanawiać.

Na razie ciągnę Mondeo mk2 kombi 1.8td 90KM diesel i co prawda też daje radę ale trzeba go ciągnąć na wysokie obroty. Dało radę zajechać nawet na Chorwację ale teraz jakbym miał zmienić to chciałbym coś mocniejszego a jak wiadomo benzyna ma jednak inny moment obrotowy.

No i pytanie jakie spalanie mógłbym się spodziewać z przyczepą?

to przy c4 zobaczysz co to znaczy jechać na wysokich obrotach, wiem coś o tym,miałem auto do targania z benzynowym silnikiem o bardzo podobnych parametrach ,nawet czipowanie wiele nie dało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro poproszę o sprawdzenie pozycji F3 w dowodzie. Jeżeli nie spełni warunków to będę szukać albo mazda5 albo VW touran stopniu s-max ale to już więcej $$$$ . Na razie najważniejsza będzie weryfikacja DR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ired dzięki za info... nie ma źle z takim spalaniem, spodziewałem się że może być nawet 15/100 ale Twój wynik jest optymistyczny.

 

@moro,

IrEd nie jezdzi Citroenem, ma pojazd z celownikiem na masce...

 

Z Essen pozdrawia

 

MaK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i lipa.... DMC tego samochodu to 2200kg a moja przyczepa ma DMC 1320kg...

 

w związku z tym pytanie czy znajdę coś co z minivanów 7 osobowych z DMC do 2170kg, z silnikiem benzynowym w cenie <25k ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zafira "B" podoba mi się dopiero po FL.

 

A S-MAX gdyby trochę $$ dołożyć?

 

I jeszcze inne pytanie - czy w PL można legalnie zmniejszyć DMC samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC Smaxa to ponad 2500kg, więc nie podchodzi. Poleciłbym Cmaxa, z tego co wiem to wersja 2.0 benzynowa też ma 1500kg na haku. Mój 2.0 tdci radził sobie z 1500kg przyczepami więc Twoją też pociągnie. DMC auta rzędu 1990kg a na haku 1500kg (zgodnie z przepisami w PL 1495).

 

Nie bałbym się diesla do miasta. Nie wiem jakie robisz odcinki, ja niestety tylko do 3-5 km, czasami coś więcej. Cmax ma wycięty dpf a smax pięknie się wypala co 600-700km i daje radę. Chyba, że masz jakiś uraz do diesli to faktycznie problem.  Miałem takie mondeo 1.8TD 90KM, przeskok na 140KM w maździe 6 benzyna a później cmax 136KM TDCI to różnica kosmiczna, zapomnisz o przyczepie na haku.

 

odnośnie mazdy - nie polecam, koszty były jakbym jeździł 3 autami na raz.



Mialem C4GP 2.0 HDI 2008 rok w automacie - za prawie dwa lata i przejechaniu ok 75kkm dwa razy robiłem dwumasę i sprzęgło, 2 razy sprężyny i tuleje z tyłu i raz wymieniałem moduł haka bo nie było kierunków ...

 

te sprzęgła teraz takie delikatne robią, że strach cokolwiek podpinać a tym bardziej cofać. W cmaxie też tak załatwiłem dwumasę przy 229tyś na liczniku - cofałem towarówką ok 60m, pod lekką górkę. W smax-ie jeszcze delikatniejsze a auto cięższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznię robię około 10kkm. Do pracy żona jeździ po 3 km więc bardzo blisko.

Z punktu widzenia ekonomicznego odrzuciłem diesle. DPF, dwumasa, świece żarowe, nawet akumulator droższy -  ogólnie koszt utrzymania wyższy.

Na mojego Mondeo nie narzekam. Pali nawet w mrozy zimą.

 

Przejrzałem popularne serwisy z ogłoszeniami i znalazłem Mazda5, Toyota avensis Verso, Mitsubishi Grandis ( ale tylko 1 motr 2.4 ;/ ) oraz jeszcze Honda FR-V ale nie wiem czy się sprawdzi do przyczepy. Z wyglądu bardzo mi się spodobał peugeot 5008 ale ma słabe opinie, szczególnie o zawieszeniu.

 

Oglądałem nawet SUVy - Captiva ale tam spaaaaaaaaaaalanie  nie na moją kieszeń :)

Edytowane przez moro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.