Skocz do zawartości

C4 Grand Picasso do przyczepy DMC 1300kg


moro

Rekomendowane odpowiedzi

Wg autocentrum 2.0 benzyna mieści się w moim DMC tylko że to automat i chyba bym się go bał do przyczepy no i spalanie chyba większe niż w manualu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wg autocentrum 2.0 benzyna mieści się w moim DMC tylko że to automat i chyba bym się go bał do przyczepy no i spalanie chyba większe niż w manualu?

Nie bój się automatu i to jeszcze do przyczepy czasami jest lepszy niż manual, a spalanie nie musi być zawsze

dużo większe ponieważ wszystko zależy jaki to automat i jak jeździsz, bo automatem również trzeba umieć jeździć i prawidłowa

jazda pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten automat w C4 to będę musiał dobrze przemyśleć i poczytać/posłuchać opinie.

Teraz się jeszcze okazało że nawet na Mondeo MK4 kombi się nie łapię wagowo...

DMC przyczepy 1320 i problemów z znalezieniem samochodu multum. Gdyby przyczepa miała 1300 problemu by nie było.... a wszystko te 20kg...

zaczynam się już nawet zastanawiać na b96 ale to znowu $ a u nas 2 kierowców - ja i żona.

Szkoda gadać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie kicha z tymi 20 kilogramami, u mnie jest a raczej było 10kg więcej ale dałem sobie spokój i pogodziłem sie

z tym że trzeba bulić viazłodzieja, za to wybrałem komfort jazdy. No ale u Ciebie jest inna sytuacja bo musiał byś

jeszcze robić prawko, no ale może warto się nad tym zastanowić :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że znajomy ściągał przyczepę z Niemiec i za nim przyjechała do PL jego wujek który mu ją tam kupił pojechał do wydziału komunikacji i legalnie zrzucił kilkanaście kilogramów z DMC. Dostał nową tabliczkę znamionową i po problemie. Polacy niestety pomimo tego że należymy do UE nie pozwalają na takie coś.

Nie do końca rozumiem ten przepis bo to w końcu obniżenie DMC a nie podniesienie.

 

Na razie przeglądam różne portale i szukam czegoś co mi wpadnie w oko. Może akurat zmieszczę się w masach.

Viatoll to nie problem, gorzej z prawkiem. 2 osoby po 200zł i pytanie za którym razem zdamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o nim ale teraz bliżej mi do Peugeota 5008.... rocznikowo młodsze tylko jak z jakością? Ktoś może coś powiedzieć o ich silnikach benzynowych? O może w jego przypadku warto diesla?

 

 

Szukaj małego SUVa, one mają stosunkowo małe DMC a mogą ciągnąć przyczepkę z hamulcem do 1500 kg.Dam przykład Dustera chociaż się wielu osobom narażę.

 

A po za Dacią tak do 25k możesz coś polecić/zasugerować?

Edytowane przez moro (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że znajomy ściągał przyczepę z Niemiec i za nim przyjechała do PL jego wujek który mu ją tam kupił pojechał do wydziału komunikacji i legalnie zrzucił kilkanaście kilogramów z DMC. Dostał nową tabliczkę znamionową i po problemie. Polacy niestety pomimo tego że należymy do UE nie pozwalają na takie coś.

Nie do końca rozumiem ten przepis bo to w końcu obniżenie DMC a nie podniesienie.

 

Na razie przeglądam różne portale i szukam czegoś co mi wpadnie w oko. Może akurat zmieszczę się w masach.

Viatoll to nie problem, gorzej z prawkiem. 2 osoby po 200zł i pytanie za którym razem zdamy.

No u nas jest lipa z przepisami, jesteśmy świętsi od papieża nawet jabłek od tak nie sprzedasz  bo Cie przepisy zabiją a co dopiero DMC przyczepy.

Prawko to faktycznie egzamin plus wymiana plus jakieś jazdy doszkalające aby się zapoznać z egzaminem.

Ale myślę że Ci się uda znaleźć odpowiednie auto.

A może Ford Focus   :]    :]    :] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moro nie wiem jakie masz sympatie motoryzacyjne ale do takiej dużej budy to lepiej mieć większe auto z mocnym silnikiem. Dacia niestety ma silniki bardzo słabe, benzyniak w ogóle nie nadaje się do przyczepy a diesle 1,5 dci są awaryjne (panewki, układ wtryskowy).  Rok temu zmieniłem auto, które miałem od nowości właśnie przez " brak komfortu " w podróży z budą. Słabe nie było i jakoś to jechało ale ogólnie strach.

Może grand scenic z silnikiem 2.0 dci bez dpf-u byłby odpowiedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z żoną oglądaliśmy mondeo mk4 hatchback 2.0 145KM benzyna. I to auto z racji na pokaźny bagażnik bardzo by nam odpowiadało. Od biedy jeszcze bierzemy pod uwagę mazde 5. Szkoda że tego mondeo w kombi nie możemy kupić. Wiem że diesel lepszy do przyczepy ale z powodu przeprowadzki i tego że żona ma rzut beretem do pracy nie opłaci nam się trzymać Diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... oraz jeszcze Honda FR-V ale nie wiem czy się sprawdzi do przyczepy.

Ja mam FR-V diesla 2.2 i przyczepę 1300. Zestaw mieści się równo w 3,5t. Może do twojego zestawu wersja benzynowa, lżejsza będzie idealna? A autko przy okazji wygodne przestronne i 6 osobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwią mnie wpisy że benzyniaki zupełnie się nie nadają jako holowniki. Są oczywiście nieco gorsze ale tylko nieco. Benzyniak może mieć 90 km i może mieć 170 km.Moment obrotowy jest oczywiście ważny ale są fujary co i w dieslu palą sprzęgła.Wiele zależy od umiejętności.Poza tym są już turbobenzyny i te mają już stosunkowo wysoki moment przy niskich obrotach .Jedni smigają przyczepami po Alpach a inni raz czy dwa razy w roku jadą na Mazury czy nad Bałtyk i 80 km/godz spokojnie mogą jechać benzyną 110 km bo na co dzień jeżdżą do pracy 10 km więc sensu nie ma kupowanie silnego diesla a najlepiej bulwarówki z pseudonapędem na 4 koła. Ale X-trail  jako holownik dla osób z B kategorią nie jest zły. 


PS. Jeszcze trochę i osobówki z silnikami diesla nie będą produkowane i co wtedy zrobią ci co tylko diesel się nadaje do wszystkiego?


Ps. Strach to jest jechać ze zbyt wielką prędkością, wykonywać dziwne manewry i jeszcze do tego ze żle załadowaną przyczepą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundek ja w awaryjnych sytuacjach przyczepę 1300kg/ponad 6m ciągałem Suzuki Baleno 1,6 Kombi - 100 kucy, dawało rade i spokojnie 80-85 można było jechać, a raczej przemieszczać się, problemem bylo ruszanie w korkach i hamowanie w łukach, ale np z Hobby 1100kg/4,5m juz spokojnie można było pojeździć ( zaliczony Jesenik, Pradziad, Zakopane i Skalne Miasto ) jedynie spalanie przerażało - bez cepki paliło 5,5-6,5, z przyczepą nie udało sie zejsc tak naprawde ponizej 10L/100km z Hobby 420...

 

Szukając kompromisu i komfortu w podróżach przerobiłem z przyczepami:

 

Z Hobby 420 (DMC 1050/1100) - 4,5m

 

- Laguna 2.0 Pb Sedan, 130koni, Manual, dawała radę jednak spalanie 12-15L Pb

 

- Zafira 2.0 ON DTL, 100koni Manual, dawała radę, jednak miękki tył i słabe hamulce, spalanie 9-10 ON

 

- Astra I, 1,6 Pb, 90 koni, Automat, fajnie jeździła, spalanie ponizej 10L, wadą miękki tył

 

- Citroen C4 GP 2,0HDI ON, 150 koni, Automat (połautomat), fajnie się jeździło, miękki tył spalanie ponad 10L, wada padająca dwu masa i sprzęgło..

 

- Suzuki Baleno 1,6Pb 100 koni, manual - fajnie się jeździło, słabe hamulce i nadsterowny przód, spalanie 10-11L

 

- Nissan X-trail, 2,2 dCi ON, 135 koni, manual - fajne, bardzo fajne auto do przyczepy 1100-1300kg, troche dupiate fotele na dalekie trasy i malo wydajna klima, trzeba delikatnie ruszac bo sprzeglo momentalnie smierdzi

 

 

 

Z LMC 495K (DMC 1300 kg), ponad 6m

 

- Suzuki Baleno 1,6Pb 100 koni, manual - nie polecam do takich przyczep - spalanie 13L

 

- Nissan X-trail, 2,2 dCi ON, 135 koni, manual - fajne, bardzo fajne auto do przyczepy 1100-1300kg, trochę dupiate fotele na dalekie trasy i malo wydajna klima, trzeba delikatnie ruszac bo sprzeglo momentalnie smierdzi

 

- Volvo V40, 1,9 ON 115 koni, manual - fajne, bardzo fajne auto do przyczepy 1100-1300kg, nie mam zlych wspomnień, może trochę klima mało wydajna, Spalanie 9-10L

 

- VW Caddy Maxi, 2,0 TDI, 150 koni, manual - daje rade ale to taczkowóż, spalanie nie do zaakceptowania jak na diesla, raczej nie cofac z przyczepą -  nie mniej jak 13L!!!

 

- Volvo S80 2,8Pb 320koni, automat (4biegi, hydrauliczna) - P O E Z J A (komfort i jazdy i prowadzenia, dynamika samej jazdy,  hamulce i tryby jazdy skrzyni (można ostawić ze używa tylko 3 biegu w zakresie 0-110km, bardzo fajne na śliskim i mokrym podłożu)... przez 8 miesięcy nie mam złych wspomnień to jak na razie ostatni holownik i nie przewiduje zmiany na parę lat, Spalanie PB 13-14, spalanie LPG 15-16L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.