Skocz do zawartości

C4 Grand Picasso do przyczepy DMC 1300kg


moro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dzięki wszystkim za wpisy i chęć pomocy. Na razie skłaniam się ku Mondeo 4 2.0 145KM benzyna albo Passat B6 kombi też 2.0 benzyna.

 

Mondeo kupiłbym oczami ale logika chyba ku paskowi bo kombi i bardziej pakowny.

Musimy gdzieś pojeździć np. po komisach żeby na spokojnie posiedzieć i w jednym i drugim i wtedy coś wybrać.

Może ktoś jeszcze napisać jakie przebiegi dla tych samochodów są "graniczne" ? W cenie do 25k ( oglądam do 30k zł ale wolałbym wydać mniej ) są auta z przebiegami w granicy 200kkm.

Ile te silniki benzynowe powinny wytrzymać bez poważnych awarii?

 

Dotychczas miał zawsze diesle i wiem że one do przyczepy są fajne. Teraz  nie chce diesla bo jak już pisałem: dpf, dwumasa, wtryski, świece zarowe itd.... nie robimy tyle km rocznie żeby mi się to zwróciło na mniejszym spalaniu diesla.

Jadąc  na wakacje wystarczy mi jechać 80km/h bo wtedy się nigdzie nie spieszę z przyczepką a jak sądzę z tym nie powinno być problemu w żadnym z tych aut.

 

Mondeo miałem okazję jeździć ale w dieslu. Fajne autko, bagażnik też pojemny tylko wyższy próg przy załadunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik w Mondeo ma jedną wadę. Ma skrzynię 5b. Są dość długie przełożenia i z budką można przypalić sprzęgło. Poza tym nie lubi gazu. Reszta to już plusy: trwałość, bezobsługowy łańcuch, brak typowych usterek. Ten sam motor pracuje w mazdzie 6.

Silniki VW to już temat na epopeję. Żadnego, prócz 1.6 polecić nie można z czystym sumieniem.

 

Bagażnik Mondeo pojemnościowo może mniejszy, ale ustawniejszy. Ma większą powierzchnię więc i łatwiej pakować. Mówiąc o kombi.

 

Dwumase masz już w większości benzyn w klasie średniej. Nie uciekniesz od tego. Mondeo ją ma. I właśnie po 200tys. będzie do wymiany. Na dobrych częściach przejeżdża drugie tyle wraz z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę coś wtrącić, jezdżę Mondeo 2.0 benzyna +lpg od 5 lat. Na gazie 100 tys km przejechane. Mk4 z 2007 roku ( jeden z pierwszych w nowym modelu w PL)

Nie wiem czy wiecie, ale Ford fabrycznie montowal gaz w te silniki . Ford ma specjalne świece do tych silników pod zasilanie gazowe.

 

Nie mam w tym samochodzie haka, poniewaz zalozylem go w Avensisie bo duzo mlodszy i pewnie dluzej nim pojezdze a hak nie jest tani :( ale porownujac jazde bez cepki to ford 5 b jest przyjemniejszy w jezdzie niz Ave 6b.

 

Ciagnąc przyczepkę dmc 1100 Avką, wiekszość trasy muszę pokonywać na 4b. Piątkę tylko na highwayu z prędkoscią powyżej 90 km/h. 6tki z cepką nie udało mi sie załączyć.

 

Mondeo 2.0 ma 5 b ale jest bardziej elastyczny, jedziesz 70 km/h na najwyższym biegu naciśnisz na gaz i przyspiesza az miło. Może ktoś ma doświdczenie i może to potwierdzić ale ja jestem niemal pewien, że mondek w tym benz silniku to dobry holownik.

 

2.0 145km to najlepszy silnik Forda, mój mechanik serwisuje takiego delikwenta z przebiegiem 600 tys km ale ten cały czas w trasie :)

Edytowane przez slavko (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla czego nikt tu nie zaproponował diesli kia np . silnik 1,6 crdi bez dwu masy i dpf ,wysoki moment obrotowy spokojnie starczy ,silniki bardzo ekonomiczne i żywotne 

 

Chyba dlatego e to własnie KIA - kiedyś przemysł masowo kupował Ceedy jak weszły na polski rynek - w tej chwili przy leasie 101% nawet się nie dadzą namówić... to mówi samo za siebie...

Edytowane przez BartoszK (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moro przemyśl dokładnie decyzję. Bo pytałeś o duże auto - C4 Grand picasso - pomijam silniki i inne sprawy. Ta cytrynka to jednak autko duże z dużym kufrem, natomiast mondeo to jednak kombi i osobówka. Może wielkościowo podobne ale jednak pozycja kierowcy, oddzielne trzy siedzenia z tyłu, nawiewy na tylne siedzenia w słupkach itd. itd. To jednak autko innej klasy. Nie chcę tu picać tylko o tym C4 ale piszę ogólnie o klasie auta.

Wielokrotnie już na forum pisano, że dobierając auto trzeba pamiętać, że jazda z przyczepą to tylko kilka procent ogólnej ilości kilometrów zrobionych rocznie. To nie kamper, tym autem jedziesz i na wakacje i do pracy.

Ja osobiście nie zamienił bym auta klasy MPV, czy jak tam zwać C4 grand picasso, Zefirę, Turana, na małą osobówkę. Mi i rodzinie o wiele wygodniej jest podróżować autem wyższym, bardziej przeszklonym i lepiej wentylowanym niż zwykłym kombi.

Ale jak piszę to jest moje zdanie.

 

Osobiście ciągałem przyczepę xsara picasso 1.8 z LPG. Rakieta to to nie jest. Ale na płaskim dawała radę z KIPem DMC 1100kg. Pewnie gdybym takim zestawem pojechał do Chorwacji to pod górki max na 2 biegu bym wciągał - tak więc ciut za mało. Ale za to wygoda był duża. Głupie stoliki dla tylnego rzędu siedzeń robiły świetną robotę dla dzieciaków (zabawki, bufet, miejsce na stabilne włożenie kubka z wodą i do tego długa rurka). W użytkowaniu codziennym trzy oddzielne fotele z tyłu nie zamienił bym na kanapę... coś muszę przewieść dłuższego, a do tego jeszcze 4 osoby na pokładzie... spokojnie mogę złożyć lub szybko wyjąć jakieś siedzenie lub je przesunąć.

 

Wiem, że inaczej zachowuje się takie wyższe auto na zakrętach ale to rodzinne auto i prowadząc go trzeba też dostosować się do rodzinnych warunków.

 

Osobiście moim wymarzonym autem do przyczepy to C4 grand picasso 2.0HDi + manualna skrzynia biegów lub Nissan x-trail - ale to ze względu na moje zamiłowanie do 4x4 (taki wielki kompromis).

 

Co do aut ze stałym napędem 4x4 do przyczep... maja 2 wielkie zalety. 1- to to, że często mają reduktor i nie palimy sprzęgieł przy manewrowaniu, 2 - stały napęd odciąża jedną os. Napęd nawet na prostej przekazywany jest na dwie osie dzięki czemu zużywa się znacznie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aut ze stałym napędem 4x4 do przyczep... maja 2 wielkie zalety. 1- to to, że często mają reduktor i nie palimy sprzęgieł przy manewrowaniu...

 

Oj Stef, zdziwisz sie - sprzęglo przy cofaniu pali sie momentalnie... jedyna nadzieja w automatach na kinetyku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moro przemyśl dokładnie decyzję. Bo pytałeś o duże auto - C4 Grand picasso - pomijam silniki i inne sprawy. Ta cytrynka to jednak autko duże z dużym kufrem, natomiast mondeo to jednak kombi i osobówka. Może wielkościowo podobne ale jednak pozycja kierowcy, oddzielne trzy siedzenia z tyłu, nawiewy na tylne siedzenia w słupkach itd. itd. To jednak autko innej klasy. Nie chcę tu picać tylko o tym C4 ale piszę ogólnie o klasie auta.

Wielokrotnie już na forum pisano, że dobierając auto trzeba pamiętać, że jazda z przyczepą to tylko kilka procent ogólnej ilości kilometrów zrobionych rocznie. To nie kamper, tym autem jedziesz i na wakacje i do pracy.

Ja osobiście nie zamienił bym auta klasy MPV, czy jak tam zwać C4 grand picasso, Zefirę, Turana, na małą osobówkę. Mi i rodzinie o wiele wygodniej jest podróżować autem wyższym, bardziej przeszklonym i lepiej wentylowanym niż zwykłym kombi.

Ale jak piszę to jest moje zdanie.

 

zgadzam się, miałem już wiele samochodów w rozmiarach od seicento do smaxa, w każdym rodzaju nadwozia. Aktualny smax to chyba coś jak Van, a cmax to bardziej MPV. Obydwa te samochody ze względu na wysokość na jakiej się siedzi, ilość miejsca w środku i prowadzenie uważam za moje najwygodniejsze. Dla rodziny taki samochód jest idealny, smax w którym miejsca z tyłu tyle co w dobrym samolocie + 3 fotele osobne + klimatyzacja na tył daje radę.  Powoli myślę co będzie następne - na pewno będzie to coś z automatyczną skrzynią i dużym dieslem - mam nadzieje na min 200-220 KM z min 2500cm3. Nie wiem co będzie za te 3-4 lata z ekologią, podatkami albo ewentualnym zakupem campera ale rozglądać się trzeba.

 

Mondeo ma taki sam blok silnika jak mazda 6 i to wszystko, to nie jest ten sam silnik. Cały osprzęt jest inny a to on głównie w dzisiejszych czasach decyduje o awaryjności. Mam kolegę, który od lat śmiga mondeo z tym silnikiem (najpierw mk3, później mk4) i zagazowuje od razu po zakupie i bardzo sobie chwali.

 

moja mazda z tym 2.0 paliła z przyczepą od 12 do 15l gazu w zależności od prędkości, po przesiadce na cmaxa z dieslem o tej samej mocy ale za to + 140Nm - wyszło, że jazda z przyczepą nie musi wiązać się z rozpędzaniem do każdej górki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartoszK ale chyba nie przy włączonym reduktorze??

Wszystkie auta terenowe jakie miałem... nie były to suvy ale auta terenowe ze sztywnymi mostami i prostym, mechanicznym przeniesieniem napędu - bez problemu rodziły sobie z manewrowaniem ciężkimi przyczepami towarowymi. Oczywiście manewrowanie na reduktorze tylko na miękkim podłożu.

Faktem jest też to, że auta prawdziwie terenowe mają duże powierzchnie cierne w sprzęgłach i to też pomaga niezawodności tych konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mundek28... mam Ci wymieniać... oj długa lista... ok zaczynamy...

Jeep cherokee

jeep grand cherokee,

LR discovery,

Łada niva,

UAZ Patriot,

... dalej??? Chyba bez sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muniek mam X-trail i sprzęgło czuje za każdym razem jak wjeżdżamy buda na halę, to tylko 30m na wstecznym pod małe wzniesienie...

Tak Tomek. Zwykły stary automat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.