Skocz do zawartości

Wypinanie się haka podczas jazdy z przyczepą


krasul

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Maras napisał:

Zapnij na nowy hak i będziesz miał odpowiedz . Jeśli będzie ok to masz zużyty hak a jak będzie tak samo wyglądał to zaczep do sprawdzenia.

Hak jest nowy ze zdjętą warstwą lakieru. Może dla tego wskaźnik pokazuje słaby parametr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 149
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 22.07.2020 o 08:36, Kristofer napisał:

Wystarczy jakiś standardowy, np. ŁT-43, CX-80. Najwygodniej chyba mieć go w tubie :hmm:

smar.jpg.acc9b7060cb05e8b3d13f43a43ac68bf.jpg

A nie powinien to być smar odporny na wodę ?  Kojarzy mi się oznaczenie STP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Podola napisał:

Hak jest nowy ze zdjętą warstwą lakieru. Może dla tego wskaźnik pokazuje słaby parametr.

U mnie wskaźnik zachowuje się identycznie. Od nowego haka i nowego zaczepu pokazuje dokładnie jak na zdjęciu - minimalnie zielonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja do kompletu.

 

"STP jest smarem wapniowym przeznaczonym do okresowego smarowania: podwozi pojazdów samochodowych, sworzni, przegubów oraz innych węzłów tarcia w zakresie temperatur od -10 C do +60 C. Nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych oraz pompy wodnej.

Właściwości:

- zmniejszenie zużycia i tarcia
- ochronę przed korozją
- smarowanie przy dostępie wody
- zakres temperatur roboczych od -10°C do 60°C

Penetracja po ugniataniu w 25ºC (mm/10) 300-350
Temperatura kroplenia, min (ºC) 80"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 18.07.2020 o 21:33, filipert napisał:

Z przyczepą zrobiłem 3000km i na razie nie ma stuków które mnie najbardziej niepokoiły. 

Stuki wróciły...

Byłem przed dokupieniem nowego gniazda z hakiem w zaprzyjaźnionym warsztacie i ostrzegali mnie, że tak będzie. Niestety nie było wtedy szans na wymianę na solidniejszy hak, bo terminy min. miesiąc a do wyjazdu były 3 dni. 

Nie mam zamiaru tego reklamować, bo nie założę po raz kolejny takiego szajsu. Napisze o zwrot kasy, zobaczymy.

No cóż, tego typu haka, z tej firmy nie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we wszystkich dotychczasowych autach miałem stały hak.Przeczytałem ten wątek i mam pytanie który rodzaj haka wypinanego lepszy , bezpieczniejszy? Czy horyzontalny czy wertykalny.Na filmiku reklamowym zamieszczonym przez Kol. Podola dotyczącego haka firmy Brink wpinanego horyzontalnie jest zaznaczone że tylko do mocowania bagażników rowerowych a nie ciągnięcia przyczep. O co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mundek28 napisał:

Na filmiku reklamowym zamieszczonym przez Kol. Podola dotyczącego haka firmy Brink wpinanego horyzontalnie jest zaznaczone że tylko do mocowania bagażników rowerowych a nie ciągnięcia przyczep. O co chodzi?

Przeglądając konfigurator jakiegoś japończyka w opcjach tez był hak do bagażnika rowerowego :excl: Ciekawe jak to jest wpisane w DR :hmm: Można się nieźle nadziać przy używce.

A pro po haka wpinanego poziomo miałem kiedyś podobny w Astrze I. Tylko nie miał przetyczki, a mimośród obracany, który wchodził w wycięcie haka. Hak sprawował się normalnie. Za to po wypięciu wyglądał okropnie. Niestety nie mam zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie!

Mam pytanie odnośnie haka automatycznego. Osoby na tej grupie wydaja się starymi wyjadaczami w temacie HAK.

Jestem laikiem i użytkuje hak góra dwa razy w roku od 10 lat. Na wiosnę zakupiłem bagażnik rowerowy na hak bo dzieci urosły i czas na wycieczki i tu zaczyna się problem. Dziś zapiąłem bagażnik rowerowy na hak i po kilku mocniejszych bujaniach hak się wypiął z auta! Przy ponownym wpięciu haka zwróciłem uwagę czy wszystko jest dobrze i niestety nie jest.

Hak który posiadam to model Westfalia automatycznym wpięciem. Po włożeniu kluczyka i ustawieniu go w opcje otwartą przekręcam gałkę tak żeby nastąpiło zblokowanie i żeby między pokrętłem a całym hakiem było około 5mm przerwy. Wtedy wpinam hak do auta, jest słyszalny zatrzask ale nie następuję powrót pokrętła do pozycji blokady tak żebym mógł wyjąć kluczyk. Niby wszystko jest dobrze ale po czasie i wibracjach znowu hak się wypina. Czy ktoś miał podobne problemy? Jutro spróbuje wyczyścić stożki żeby tam jakieś rdzy nie było.  

Czy sam element kulek na haku powinien być czymś smarowany i czy gniazdo w aucie tez powinno być posmarowane jakimś smarem?  

Dziękuję z góry za pomocne informacje 

Łukasz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Soldier89 napisał:

Hak który posiadam to model Westfalia automatycznym wpięciem. Po włożeniu kluczyka i ustawieniu go w opcje otwartą przekręcam gałkę tak żeby nastąpiło zblokowanie i żeby między pokrętłem a całym hakiem było około 5mm przerwy. Wtedy wpinam hak do auta, jest słyszalny zatrzask ale nie następuję powrót pokrętła do pozycji blokady tak żebym mógł wyjąć kluczyk.

Gałka/pokrętło musi odskoczyć - ew odkręć je ręcznie. Bez tego hak jest niezabezpieczony i niebezpieczne jest podłączanie czegokolwiek do takiego niezabezpieczonego urządzenia!
Sprawdź to koniecznie lub jedź do warsztatu od haków.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię, jeśli czyszczenie nic nie pomoże oddam go de serwisu. 

Czy hak wykorzystywany głównie do bagażnika rowerowego powinien byc smarowany i czy w środku gniazdo reż powinno być smarowanie jeśli tak mógłbym dostać jakiś link do odpowiedniego smary za co z góry dziękuję. 

Chyba że można użyć smaru grafitowego lub miedzianego to takim mam.  No chyba że może być ten co kilka postów wyżej jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sprawdzić mechanizm blokady bez zapinania haka do samochodu. 

Od tyłu jest cyngiel do zwalniania blokady

20210413_155955.thumb.jpg.23d8fb172890afdb837c437ac2bc047a.jpg

Przy odpiętym haku jak go pociągniesz to blokada zaskakuje i pokrętło ustawia się we właściwym położeniu. Jeżeli tu będzie działać szukaj przyczyny w gnieździe.

Może jest rdza, brud lub zalęgły się myszy ;) Gniazdo ma być czyste ( obowiązkowe używanie kapturka zabezpieczającego )

20210413_160007.thumb.jpg.40acd6e5f9038202da83429aa46f0a3d.jpg

Mechanizm się smaruje. Myślę, że każdy smar odporny na wodę będzie dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Panowie za info.

Niestety nie mam takiego rygla do zwolnienia haka jak kolega wyżej pisze.

Wczoraj posiedziałem przy aucie i wyczysciłem gniazdo haka gdzie był nalot rdzy i pomogło. Dodatkowo nasmarowałem gniazdo. 

Niżej wysyłam fotki haka bo to model inny niż te co tu widziałam.

Dzięki i Pozdrawiam.

20210424_140518.jpg

20210424_140511.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.