Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Z dowodu rejestracyjnego wynika że Twój samochód może ciągnąć max przyczepę o masie 870kg ale przy założeniu że w auto będzie zapakowane kg do dmc a masz aż 750kg ładowności. Więc masz tu możliwość dość sporego manewru aby wieźć cięższą przyczepę. Tak czy inaczej trzeba uważać tu na kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo policji nie będzie interesowało, czy kolega będzie wiózł pierze, czy stal, ale dmc obu pojazdów ( holownika i przyczepy). Chyba ładujesz kolegę na minę Marcinok...

 

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie jest teraz mam to poukładane F3. Oznacza maksymalne dopuszczenie do ruchu zespołu w masie rzeczywistej na drodze co i jest słuszne i logiczne a brak w DR czasem tego wpisu limituje wtedy tylko zespół w relacji przepisów jak stosunek masy budki do holownika itd

Czyli my zakładamy podróże razem z żona i psem nasza masa wspólnie to ok 160 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo policji nie będzie interesowało, czy kolega będzie wiózł pierze, czy stal, ale dmc obu pojazdów ( holownika i przyczepy). Chyba ładujesz kolegę na minę Marcinok...

 

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

O tym też mówię... Auto ma masę własną 1520kg a Dmc auta 2270kg. Więc 750kg ładowności. Przy wykorzystaniu tej ładowności biorąc pod uwagę pole F3 czyli Dmc zestawu które tu wynosi 3140 pozostaje 870kg. Wiec to pole f3 obchodzi policje i inne służby. Dlatego więc jeżeli nie zaladujemy auta 750 kilogramami a powiedzmy 505kg to wtedy już przyczepa może być 1115kg. Z uwagi że pole O1 wynosi 1115kg tylko to tylko w takim układzie możemy wykorzystać auto do ciągnięcia przyczepy o max DMC na jakie pozwala homologacja. Zawsze tak to rozumialem...nie chcę wprowadzać na minę więc czekam na poprawkę co źle piszę.

 

Edytowane przez marcinok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem dokładnie tak samo niestety pan diagnosta nie rozumiał tego zagadnienia a na moje próby użycia logiki przy pytaniu to po licho Ford wpisuje pole O1 1115kg ... Tu mu brakło argumentów i użył mitycznego "bo tak "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze rozumiecie. F3 ogranicza rzeczywistą wagę zespołu i w tych granicach możemy coś ciągać. Jedziesz na pusto to auto ma większe możliwości. Zapakujesz auto to ciągniesz lżejsza przyczepę.

Z tego co mi wiadomo policji nie będzie interesowało, czy kolega będzie wiózł pierze, czy stal, ale dmc obu pojazdów ( holownika i przyczepy). Chyba ładujesz kolegę na minę Marcinok...

 

Wysłane z mojego LG-E460 przy użyciu Tapatalka

Oczywiście. Dlatego interesować ich będzie czy pojazd w O1 ma odpowiednie DMC. Jak będą mieć wątpliwości co do masy zestawu to zawsze mogą zestaw zwarzyć. Tylko na podstawie zważenia na wadze posiadającej odpowiednią legalizację mogą stwierdzić, że zestaw ma przekroczonew F3.

 

Jeszcze nie słyszałem o przypadku aby policja, za przeładowany pojazd czy zestaw ukarała kogoś na oko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli my zakładamy podróże razem z żona i psem nasza masa wspólnie to ok 160 kg

 

... więc nie powinieneś mieć stresu w kwestii załadunku holownika.

Jedynie zastanów się przed zakupem upatrzonej przyczepy nad tym, o czym wspominałem poprzednio.

Tu masz jeszcze dwa przydatne tematy:

Zmniejszenie DMC:

http://forum.karawaning.pl/topic/4248-walka-kol-powolniaka-z-biurokracj%C4%85/

http://forum.karawaning.pl/topic/1444-obni%C5%BCenie-dmc-przyczepy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

i jest happy end mojej przygody z Trollem :-) 

dziękuję wszsytkim za pomoc , która okazała sie bezcenna w szczególności Panu Mirosławowi Kleja za pokazanie właściwego kierunku aby zmienić DMC w dowodzie , proces przeprowadził sprzedawca w Holandii trwał ok 3 tygodni i zakończył się nowym dokumentem z RDW w którym jest zmieniona wartość DMC z 1200 na 1100 kg , właśnie przyciągnąłem swoją wymarzoną Eribę i radość olbrzymia dla całej rodziny :-) !

Osobną historią jest fakt że proces wyrejestrowania przyczepy w Holandii przebiegł na miejscu w salonie i trwał ok 20 min po czym Troll został podpięty i wyruszyłem w drogę powrotną , całość postepowania kosztowała 130€ (wyrejestrowanie, tablice , ubezpieczenie) ...amaizing !!! wszsytko przeprowadził pracownik salonu w systemie RDW  ! łącznie z wyklejeniem tablic rejestracyjnych ...można !

post-21831-0-49242800-1475225540_thumb.jpg

post-21831-0-50429800-1475225560_thumb.jpg

post-21831-0-56418600-1475226425_thumb.jpg

post-21831-0-72026100-1475226434_thumb.jpg

post-21831-0-96887300-1475226448_thumb.jpg

Edytowane przez On Michał (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał, mocno mnie interesuje, co do za holownik na zdjęciu - ten srebrny?

 

Ford Tourneo Connect z 2015- http://forum.karawaning.pl/topic/17746-zmiana-dmc-w-dowodzie/?p=490660

Z DR wynika, że na Twoje eskapady na pewno odpada :oslabiony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Michał za info. Być może pójdę trochę w Twoje ślady i jak przez najbliższy miesiąc, czy 2, nie trafię na jakąś fajną używkę, to udam się do salonu Forda. Tam poszukam czegoś nieco większego niż Twoje auto i na dobrych kilka lat zakończę temat holownika dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jest happy end mojej przygody z Trollem :-) 

dziękuję wszsytkim za pomoc , która okazała sie bezcenna w szczególności Panu Mirosławowi Kleja za pokazanie właściwego kierunku aby zmienić DMC w dowodzie , proces przeprowadził sprzedawca w Holandii trwał ok 3 tygodni i zakończył się nowym dokumentem z RDW w którym jest zmieniona wartość DMC z 1200 na 1100 kg , właśnie przyciągnąłem swoją wymarzoną Eribę i radość olbrzymia dla całej rodziny :-) !

Osobną historią jest fakt że proces wyrejestrowania przyczepy w Holandii przebiegł na miejscu w salonie i trwał ok 20 min po czym Troll został podpięty i wyruszyłem w drogę powrotną , całość postepowania kosztowała 130€ (wyrejestrowanie, tablice , ubezpieczenie) ...amaizing !!! wszsytko przeprowadził pracownik salonu w systemie RDW  ! łącznie z wyklejeniem tablic rejestracyjnych ...można !

myślisz ze nie było by problemu obniżenie  DMC z 1200 do np 1050???? Albo jeszcze lepiej z 1300????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem DMC 1200 we wniosku składałem na 1100 masa własna zapewne określa jakiś poziom DMC nie wiem czy są jakieś wytyczne specjalne w tym zakresie poza logika ze DMC nie może być mniejsze o masy własnej + coś tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem DMC 1200 we wniosku składałem na 1100 masa własna zapewne określa jakiś poziom DMC nie wiem czy są jakieś wytyczne specjalne w tym zakresie poza logika ze DMC nie może być mniejsze o masy własnej + coś tam

chodzi mi o to ze robiłeś to na świeżo i robiłeś to w Holandii - chodzi mi o to czy sprzedawca/rdw nie mieli specjalnych zahamowań natury innej niż technicznej i bez szemrania spełnili prośbę klienta? Oczywiście zdaje sobie sprawę ze zmiana dmc np z 1500-1700 na 1000 to jest robienie sobie jaj, ale z 1200 na 1050 to inna historia - jednak z tego co już oglądałem w NL większość przyczep z dmc 1200 ma masę własną w przedziale 950-1000 kg i wydaje mi się ze to 1200 dmc już jest po zaniżeniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.