Jump to content

Walka kol. Powolniaka z biurokracją


powolniak
 Share

Recommended Posts

Moja Lagunka jest z polskiego salonu, jestem jej drugim użytkownikiem, ale nie mam świadectwa homologacji.

Ponieważ to ja zakłądałem hak, zatem jakbyś Jarekkow będąc na miejscu diagnosty ty ustalił DMC przyczepy mojej i mass444?

 

Ponadto na mój gust i wedle mojej wiedzy większość aut z automatyczna skrzynią biegów może ciagnąć lżejsze przyczepy aniżeli auta z tym samym motorem ale z manualną skrzynią. Jak znajdę chwilkę czasu podskoczę do kumpla, który ma od nowości Lagunkę kombi z tego samego rocznika co ja z takim samym motorem 2,2 dCi, ale z manualną skrzynią i zerknę co u niego pisze na słupkach i co ma w dowodzie (o ile ma w dowodzie wpis, bo nie ma haka)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • powolniak

    8

  • Jarekkow

    8

  • szary11

    3

  • madmir

    3

Jarekkow co znaczy ''następny" Było Was więcej? Macie sposób na poprawę wpisu w dowodzie?

Dzwoniłem do Renault Polska i powiedzieli mi, że mogą mi wystawić coś jak świadectwo homologacji za jedyne 200PLN, ale i tak nie gwarantują, czy urząd komunikacji to honoruje i zmieni wpis. Na gębę to niczego się u nich nie dowiem.

 

mas444 jeśli Ci zależy to weż ten wypis ze świadectwa homologacji , zadzwoń do swojego wydz. komunikacji , jeśli na tej podstawie nie poprawią to będziesz musiał jeszcze podjechać do jakiejś okręgowej stacji , ale widzisz jaki to temat , poczytaj ten wątek dokładnie , kilkunastu ludzi , może kilkudziesięciu w Polsce wie o co chodzi .....

Link to comment
Share on other sites

zatem jakbyś Jarekkow będąc na miejscu diagnosty ty ustalił DMC przyczepy mojej i mass444?

 

Jestem diagnostą , w Renault ustala się masy przyczep na podstawie homologacji , nie na podstawie odjęcia DMC zespołu od DMC pojazdu z tabliczki znamionowej , stąd te idiotyzmy w dowodach rejestracyjnych ...

Link to comment
Share on other sites

Jarekkow Na jakiej podstawie wnosisz,że coś co jest normą we wszystkich znanych mi samochodach w przypadku Renaulta jest idiotyzmem.Czyżby we Francji obowiązywała inna matematyka.Proszę o konkretne przykłady nie domniemania.

Link to comment
Share on other sites

Jarekkow Na jakiej podstawie wnosisz,że coś co jest normą we wszystkich znanych mi samochodach w przypadku Renaulta jest idiotyzmem.Czyżby we Francji obowiązywała inna matematyka.Proszę o konkretne przykłady nie domniemania.

 

Chcesz przykładu ? Poczytaj kilka postów wyżej , Daniel d11 dał Ci przykład , zresztą tak ma każde Renault , tłumaczyłem to już setki razy , pustym samochodem możesz ciągnąć np. 1500 kg. , załadowanym w 100 % już tylko np. 1100 kg.

 

Nie tylko Renault , Dacia ma to samo na tabliczkach , przykładów w pracy zawodowej mam setki , ale pewnie Cię nie przekonam, jak nie przekonałem Cię że na kat. B można ciągnąć coś więcej niń 750 kg.

 

Właściciele Renault - idzcie do salonu po świadectwa homologacji - przekonacie się ile możecie tak naprawdę ciągnąć .....

 

Ps. Jeśli nie odpowiem na następnego posta to znaczy że już wyjechałem na wakacje ...

Link to comment
Share on other sites

Przykład Daniel d11 to zły przykład pewnie ktoś na przeglądzie wpisał te niszczęsne 1500 Kg z tabliczki znamionowej haka holowniczego.

Wszyscy pozostali mają prawidłowe masy,wynikające z arytmetyki i tabliczki znamionowej samochodu.

Podaj autorytatywnie co oznacza -piersza masa z tabliczki znamionowej

-druga masa ...

żeby nie komplikować pomińmy następne.

I choć jeden prawdziwy powód dlaczego wśród samochodów rodziny Renault

inaczej "ustala" się masę przyczepy.

Link to comment
Share on other sites

Wszyscy pozostali mają prawidłowe masy,wynikające z arytmetyki i tabliczki znamionowej samochodu.

 

A właśnie że nie :(

 

Podaj autorytatywnie co oznacza -piersza masa z tabliczki znamionowej

-druga masa ...

 

1- Dopuszczalna Masa Całkowita pojazdu

2- Dopuszczalna Masa Całkowita zespołu pojazdów

 

I choć jeden prawdziwy powód dlaczego wśród samochodów rodziny Renault

inaczej "ustala" się masę przyczepy.

 

Dlaczego tak robi Renault ? Nie mam pojęcia .... Tylko komplikują sprawę i robią tym zamieszanie ,,,,

Jedno jest pewne , w Renault nie wolno od DMC zespołu odjąć DMC pojazdu , trzeba opierać się na homologacji a nie na tabliczce

Link to comment
Share on other sites

A właśnie że nie

To wprawdzie nie jest dowód ale maże kiedyś znajdziesz skoro są ich setki.

Link to comment
Share on other sites

(...).

Dlaczego tak robi Renault ? Nie mam pojęcia .... Tylko komplikują sprawę i robią tym zamieszanie ' date=',,,

Jedno jest pewne , w Renault nie wolno od DMC zespołu odjąć DMC pojazdu , trzeba opierać się na homologacji a nie na tabliczce[/quote']

 

Tezie tej zaprzecza Meganka 1,6 16V 110 KM, którą miałem i od chwili kupna Laguny ujeżdża córka. To co jest napisane na tabliczce (naklejce) na środkowym słupku podaje takie same wartości (wagi) co zawiera homologacja.

A co tam jest napisane?

Otóż jest to, że MW pojazdu 1100 kg, DMC pojazdu 1650 kg, DMC zestawu 2900 kg, DMC przyczepy hamowanej 1250 kg a niehamowanej 700 kg.

I takie też wartości zostały wpisane do dowodu rejestracyjnego. Diagnosta który mi wystawiał po montażu haka zaświadczenie chyba z pół godziny się drapał po głowie (aż mu się włosy sypały) zanim podpisał i podstemplował zaświadczenie dla Wydziału Komunikacji, bo mu nie pasowała DMC przyczepy. Nadmienię tylko, ze z ciekawosci pojechałem kiedyś na wagę i okazało się, że Megancia ważyła w rzeczywistości 1350 kg (fakt, ze same kable od audio i zasilania ważyły chyba ze 30 kg, dalsze ok 60 kg maty wyciszające, no i jeszcze butla i instalacja na LPG też chyba ze 30 kg.

Link to comment
Share on other sites

Słuchajcie , nie dam rady Wam tych spraw udowodnić , pakuję się , wyjeżdzam na 3 tygodnie

 

Gdybym był w pracy , porobiłbym fotki dowodu rejestracyjnego z prawidłowo wpisanym DMC przyczepy i tabliczki samochodu Renault ...

 

Jednak wszystkich posiadaczy Renault z silnikami 1,9 d , którzy mają powpisywane jakieś śmieszne 900 kg. z hamulcem zachęcam do załatwienia świadectwa homologacji pojazdu .

 

Tomiy prowadz wątek za mnie , Ty wiesz o co chodzi :(

Link to comment
Share on other sites

Jarekkow, nie przejmuj się naszymi DMCami i wpisami o nich do DR, jedź na urlop, wypoczywaj, relaksuj sie. Po roku pracy wypoczywać należy.

Ja zaczynam urlop za tydzień a wyjeżdżam za dwa tygodnie, ale nie zostawię formu, bo wezmę laptopa z Blueconnectem. Może nawet parę fotek uda się cyknąć.

Link to comment
Share on other sites

 

Tomiy prowadz wątek za mnie , Ty wiesz o co chodzi :(

 

Ta, ale powiem ze nie tylko Renault tak ma :)

 

Po prostu producent przewiduje ze samochod wytrzyma max np 3200 kg i taka jest DMC zestawu, ktorej nie mozna przekroczyc. Jednoczesnie samochod wazy np 1400 + 600 ladownosci. Z prostej arytmetyki by wychodzilo ze DMC przyczepy jest 1200 kg. Ale..... producent takze zaprojektowal samochod tak ze hak, wzmocnienia zawiecha itd wytrzymuja 1500 kg i daje wole wyboru czy bedzie jechac samochod(1400kg) przyczepa (1500) + 300 kg w samochodzie czy tez samochod (1400)+ladunek(600) i przyczepa 1200 kg.

 

Problem w tym ze wiekszosci diagnostow nie chce sie docierac do homologacji i wala DMC zestawu - DMc samochodu i wychodzi co wychodzi

Link to comment
Share on other sites

Żyjemy w bardzo chorym kraju. Przepisy sobie, życie sobie, diagności też sobie. Zwłaszcza diagności postępują jak sami chcą. Wyniosłem takie przekonanie po przeczytaniu treści wypowiedzi diagnostów samochodowych, odnośnie DMC przyczepy, na ich forum dyskusyjnym http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5910&postdays=0&postorder=asc&start=0 .

 

Gadali w przedmiotowej sprawie dużo, ale każdy co innego, mało tego - każdy twierdził, że to właśnie on postępuje zgodnie z przepisami, postępując tak jak postępuje. Jedno prawo a dziesiątki interpretacji. Reasumują ich dyskusję będziemy mieli nadal wolną amerykankę, bo do wielu (może większości) diagnostów nie dociera to, że istotą wpisów do dowodu rejestracyjnego jest to, że skoro producent określił na tabliczce znamionowej tylko DMC zestawu i DMC auta uznając że te dwie wartości dostatecznie określaja możliwości pociągowe auta, to chcąc zmieścić się w DMC zestawu powinniśmy mieć możliwość wyboru:

- czy chcemy jechać autem załadowanym do granic DMC ale ciągnąć lżejszą (pustą przyczepę), by zmieścić się w DMC zestawu,

- czy wolimy może jechać niezaładowanym ciągnikiem ale wlec cięższą (załadowaną) przyczepę, której masa rzeczywista nie byłaby wyższa od masy rzeczywistej auta (wówczas może być że nie zbliżymy się nawet do DMC zestawu).

 

Pozostawienie nam tego wyboru oznaczałoby zgodę na jednoznaczną interpretację przepisów, czytelne ustalenie i wpisanie do DR takiej maksymalnej DMC przyczepy, która by jednocześnie wynikała z:

- różnicy DMC zestawu i masy własnej auta,

- DMC przyczepy =< masie własnej auta.

 

Jednak nie, nie może być łatwo i przyjemnie. Nie masz świadectwa homologacji, musisz sie zdać na wiedzę/niewiedzę diagnosty i jego niczym niewytłumaczalną niechęć do sięgnięcia do katalogów ITS, z których mogliby wyczytać wszystkie niezbędne dane pozwalające na ustalenie dla Wydziału Komunikacji danych do wpisania O1 i O2. To po co są w takim razie tworzone i drukowane oraz wręczane diagnostom te katalogi? Czemu mają one zatem służyć, skoro diagnosta z nich nie korzysta?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

A właśnie że nie , dlatego prosiłem o te dane , gdyż w Renault nie można od drugiej pozycji odjąć pierwszą i wychodzi O1

 

O1 jest zawsze w Renault większa o jakieś 200 kg. od wyniku tego odejmowania

 

Nie chcę Cię uszczęśliwiać na siłę , chcesz to sprzedaj lalkę , ale moim zdaniem masz to O1 żle ustalone na 99 %

 

Na 99% bo pewna jest tylko śmierć

 

Jarekkow miałeś rację. Stoczyłem trochę bojów z Renault Polska, następnie pisałem do Renault Francja. Pismo do Francji poskutkowało tym, że dziś dostałem z Renault Polska maila o treści:

"W odpowiedzi na Pańskie pismo z dnia 31 sierpnia 2009 adresowane do Renault France Automobile i wcześniejsze monity skierowane do Renault Polska Sp. z o.o. dotyczące otrzymania duplikatu wyciągu ze świadectwa homologacji do samochodu Renault Laguna o numerze nadwozia xxxxx przedstawiamy nasze stanowisko.

 

Niestety spółka nasza nie może wystawić duplikatu homologacji Pańskiego auta, ponieważ nie zostało ono wprowadzone do obrotu przez Renault Polska Sp. z o.o. Uprzejmie informujemy, że zgodnie z prawem polskim, Ustawą dotyczącą Prawa o Ruchu Drogowym , Dziennik Ustaw 58 z 2003 wraz z późniejszymi zmianami, art. 68 punkt 1 oraz art.69, punkt 1, Renault Polska sp. z o.o. nie ma możliwości wystawienia duplikatu z wyciągu ze świadectwa homologacji, jako że nigdy takiego nie wydawała. Samochód bowiem nie pochodzi z rynku polskiego ( sprzedaż i pierwsza rejestracja) i duplikat przedmiotowego świadectwa nie ma swojego oryginału w Polsce (która nigdy nie była jednostką go emitującą).

Renault Polska może natomiast wystawić odpłatnie ( koszt 183 pln ) na Pana prośbę zaświadczenie o parametrach przedmiotowego pojazdu, obejmującą m.innymi dopuszczalną masę całkowita ciągniętej przyczepy.

Niemniej jednak postaramy się odpowiedzieć na zapytanie dotyczące wątpliwości odnośnie dopuszczalnej masy przyczepy dla samochodu Renault Laguna typu BGRF0B, które powinny Pana usatysfakcjonować .

Dopuszczalna masa przyczepy hamowanej podana w opisie technicznym do europejskiego świadectwa homologacji wynosi 1500kg dla niehamowanej 650kg.

Wielkości te, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy, nie pozostają w sprzeczności z innymi danymi umieszczonymi na tabliczce identyfikacyjnej pojazdu, a odczytanymi przez upoważnionego diagnostę, to znaczy z dopuszczalną masą całkowitą pojazdu (2070 kg) i dopuszczalną masą całkowitą zestawu (3250 kg).

Kwestię dopuszczalnej masy przyczepy reguluje Art. 62.1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (Dz. Ust. Nr 98 z 19.08.1997 z późniejszymi zmianami), który mówi, że : ...” Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego ...”.

Zważywszy na fakt, że w ustawie jest mowa o masie rzeczywistej, a nie dopuszczalnej masie całkowitej oraz, że 1500 kg jest mniejsze niż 1/2 dopuszczalnej masy całkowitej zestawu, nie ma podstaw do kwestionowania podanej przez nas wartości dopuszczalnej masy przyczepy.

„Odczytana” przez upoważnionego diagnostę z tabliczki identyfikacyjnej pojazdu masa 1180 kg jako dopuszczalna masa przyczepy hamowanej to niestety tylko błędna interpretacja zamieszczonych na tabliczce danych.

Mam nadzieję, że powyższe wyjaśnienia pozwolą rozwiać wszelkie wątpliwości i przyczynią się do rozwiązania problemu dopuszczalnej masy przyczepy opisanego powyżej samochodu.".

 

Jutro jadę z laptokiem i tym mailem do tego wspaniałego diagnosty co poustalał te masy DMC przyczepy mojej Laguny (1180 kg - vide wcześniejsze moje posty) i będzie :krzykacz: oraz :czerwona:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za pamięć , nie wszyscy tak potrafią ,życzę pomyślnego załatwienia sprawy :czerwona:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...