Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

U mnie też występuje problem 10 kg nadwagi zestawu.Idąc za wskazówkami forumowiczów podjołem próbę zmiany dmc przyczepy.Porozumiałem się z producentem. Po pierwszych rozmowach i wyminą korespondencji e-mail zawiało optymizmem . Po pierwsze skierowano mnie do ich przedstawiciela w Polsce. I tu zaczely sie schody.Zaden przedstawiciel twierdzi że nie ma takich uprawnień do wystawienia takiego dokumentu .Powtórnie nawiązałem kontakt z firmą Burstner. I niestety sprawa staneła na tym ze zmianę DMC przyczepy mogę dokonać tylko na stacji diagnostycznej w Niemczech . No i klapa  Może któryś z kolegów mieszkających w D mógłby się popytać czy jest to do załatwienia na każdej stacji TUV, no i ewentualnie ile kosztuje taka przyjemność  Może ktoś mi poradzi jak wybrnąć z tych 10 kg.Zmiana holownika nie wchodzi w rachubę

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też występuje problem 10 kg nadwagi zestawu.Idąc za wskazówkami forumowiczów podjołem próbę zmiany dmc przyczepy.Porozumiałem się z producentem. Po pierwszych rozmowach i wyminą korespondencji e-mail zawiało optymizmem . Po pierwsze skierowano mnie do ich przedstawiciela w Polsce. I tu zaczely sie schody.Zaden przedstawiciel twierdzi że nie ma takich uprawnień do wystawienia takiego dokumentu .Powtórnie nawiązałem kontakt z firmą Burstner. I niestety sprawa staneła na tym ze zmianę DMC przyczepy mogę dokonać tylko na stacji diagnostycznej w Niemczech . No i klapa  Może któryś z kolegów mieszkających w D mógłby się popytać czy jest to do załatwienia na każdej stacji TUV, no i ewentualnie ile kosztuje taka przyjemność  Może ktoś mi poradzi jak wybrnąć z tych 10 kg.Zmiana holownika nie wchodzi w rachubę

.

 

mam wrażenie, że jeżeli przyczepa jest już zarejestrowana w PL to niemiecka stacja nie dość, że przeglądu nie zrobi, to nawet jak zrobi to jej papier w PL nie będzie nic wart.

 

Chyba ze mówimy o świeżym zakupie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Po pierwsze skierowano mnie do ich przedstawiciela w Polsce. I tu zaczely sie schody.Zaden przedstawiciel twierdzi że nie ma takich uprawnień do wystawienia takiego dokumentu. Powtórnie nawiązałem kontakt z firmą Burstner. I niestety sprawa staneła na tym ze zmianę DMC przyczepy mogę dokonać tylko na stacji diagnostycznej w Niemczech. 

 

Kolego, przedstawiciel producenta wystawia papier napisany przez pracownika choćby odręcznie z jednym zdaniem "przyczepa marka model vin ..... była homologowana zgodnie z danymi technicznymi producenta" koniec. Cała filozofia. Ten kwitek jest potrzebny do WK. Zadzwoń do Hobby to Ci powiedzą co i jak. 

Skoro człowiek wysyła Cię do zmiany DMC na SKP to albo się przepisy ostatnio zmieniły o czym nie wiem, albo powinien się dokształcić. 

SKP wystawią nową tabliczkę po przeglądzie, nic po za tym. Zmiana DMC jest na podstawie kwitów od rzeczoznawcy i odbywa się w WK - jak opisałem dokładnie w pierwszym poście.

To naprawdę nie jest aż takie trudne dopóki się nie trafia na osoby, które nie posiadają elementarnej wiedzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też występuje problem 10 kg nadwagi zestawu.Idąc za wskazówkami forumowiczów podjołem próbę zmiany dmc przyczepy.Porozumiałem się z producentem. Po pierwszych rozmowach i wyminą korespondencji e-mail zawiało optymizmem . Po pierwsze skierowano mnie do ich przedstawiciela w Polsce. I tu zaczely sie schody.Zaden przedstawiciel twierdzi że nie ma takich uprawnień do wystawienia takiego dokumentu .Powtórnie nawiązałem kontakt z firmą Burstner. I niestety sprawa staneła na tym ze zmianę DMC przyczepy mogę dokonać tylko na stacji diagnostycznej w Niemczech . No i klapa  Może któryś z kolegów mieszkających w D mógłby się popytać czy jest to do załatwienia na każdej stacji TUV, no i ewentualnie ile kosztuje taka przyjemność  Może ktoś mi poradzi jak wybrnąć z tych 10 kg.Zmiana holownika nie wchodzi w rachubę

.

 

Witam!

10 kg dzielące od pozbycia się opłat drogowych, to faktycznie przykre, ale żeby z tego powodu pchać się w utrudnienia związane ze zmianą DMC :hmm:

Wiele osób na forum jest w podobnej sytuacji. Sam przekraczam teoretycznie tylko 15 kg w swoim zestawie i Viatoll niestety wykupiłem. Wolałem to, niż zmianę DMC, ponieważ tej dopuszczalnej masy w przyczepach jest zawsze zbyt mało i to bez względu na to, jaka by ona nie była.

IMHO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, przedstawiciel producenta wystawia papier napisany przez pracownika choćby odręcznie z jednym zdaniem "przyczepa marka model vin ..... była homologowana zgodnie z danymi technicznymi producenta" koniec. Cała filozofia. Ten kwitek jest potrzebny do WK. Zadzwoń do Hobby to Ci powiedzą co i jak. 

Skoro człowiek wysyła Cię do zmiany DMC na SKP to albo się przepisy ostatnio zmieniły o czym nie wiem, albo powinien się dokształcić. 

SKP wystawią nową tabliczkę po przeglądzie, nic po za tym. Zmiana DMC jest na podstawie kwitów od rzeczoznawcy i odbywa się w WK - jak opisałem dokładnie w pierwszym poście.

To naprawdę nie jest aż takie trudne dopóki się nie trafia na osoby, które nie posiadają elementarnej wiedzy. 

Dzieki ryba 78

Jutro bede próbwal działać według twoich wskazówek

Może masz jakieś namiary na do kompetentnego czlowieka od Hobby .No czy oni mogą wystawić taki papier n a Burstnera?

jeszce raz dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć!

Był już taki temat , ale pozwoliłem sobie odświeżyć bo przepisy coraz nowsze wchodzą i wszystko się zmienia :)

Napiszę na moim przykładzie jak to zrobiłem z moim Knausem.

Kupiłem okazyjnie przyczepę i niestety DMC zestawu dobiła do 3700kg.Pomyślałem najpierw o egzaminie B96 na przyczepy , ale to i viatole ,i winety na Europie droższe...

Sprawa generalnie bardzo  prosta.

Napisałem maila do Knaus-Tabbert do Niemiec z zapytaniem czy dostanę zaświadczenie o obniżeniu masy na 1150kg , oraz nową tabliczkę znamionową. Po 30 minutach dowiedziałem się że nie ma żadnego problemu , ale pani Julia Scholler zaproponowała mi kontakt z ich polskim przedstawicielem , ponieważ dokumenty od nich będą w języku niemieckim , a od przedstawiciela po polsku.

Telefon do przedstawiciela wykonałem i dowiedziałem się że owszem jest to możliwe , ale koszt zmiany homologacji to 800zł netto i trwa to 2-3 tygodnie.

Coś było nie tak. Ponowny mail do pani Julii z pytaniem o koszt i czas wykonania. 29.50euro z wysyłką  i 2 dni :) We wtorek zrobiłem wpłatę , a w czwartek dokumenty zostały do mnie wysłane :)

Dalej już tylko Okręgowa Stacja Kontroli - zmiana konstrukcyjna 80zł  , tłumaczenie 40zł i nowy dowód rejestracyjny.

Jak widać sprawa prosta , ale taniej i szybciej zamówić to bezpośrednio u producenta.

Dodam jeszcze że ładowność była 385kg , teraz zostało jeszcze 185kg.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak widać sprawa prosta , ale taniej i szybciej zamówić to bezpośrednio u producenta.

Dodam jeszcze że ładowność była 385kg , teraz zostało jeszcze 185kg.

:)

 

da się w obie strony o ile taką możliwość przewidział producent w swojej homologacji 

koledze pomagałem podwyższać ładowność w hobby

 

BTW - 185kg to żadna ładowność, zakładając że przyczepa trochę przytyła od nowości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy we wszystkich innych powiatowych wydziałach komunikacji też by się na to zgodzili. W moim, dwa lata temu powiedzieli, że to zupełnie niemożliwe. Ciekawe czy zmieniły się w tym czasie przepisy, czy w Twoim wydziale komunikacji patrzą na to bardziej liberalnie niż w moim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, czy we wszystkich innych powiatowych wydziałach komunikacji też by się na to zgodzili. W moim, dwa lata temu powiedzieli, że to zupełnie niemożliwe. Ciekawe czy zmieniły się w tym czasie przepisy, czy w Twoim wydziale komunikacji patrzą na to bardziej liberalnie niż w moim?

 

nie trzeba w to mieszać WK - idziesz z papierem na OSK, przedstawiasz pismo polskie albo przetłumaczone i tabliczkę, potem z papierami o zmianie konstrukcji do WK - tam nie mają nic do gadania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem nieco podobnie. W Stacji Okręgowej wydali mi pismo, że waga budki (DMC) jest za wysoka, wpisali nowe DMC - niższe i ją z tym pojechałam do Wydziału Komunikacji. Niestety, w WK powiedzieli, że nic ich dokumenty ze OSKP nie interesują bo DMC nie wolno ruszać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walcz o swoje - jak jest decyzja i pismo z OSKP to WK jest tylko wykonawcą a nie stroną do jałowych dyskusji 

jak byś przerobił blaszaka na kampera i zmienił przeznaczenie z ciężarowego na specjalny to WK potulnie zmienia wpis i koniec - OSKP wydaje kwit że coś zmieniło swoje parametry/przeznaczenie i tak ma być bez dyskusji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem podobnie z moim Knausem.

Za zaświadczenie i nową tabliczkę znamionową nic nie płaciłem, jedynie za tłumacza przysięgłego. W WK miałem problemy z zarejestrowaniem ze zmienionym DMC, gdyż wedlug polskich przepisów nie mozna *zmienić* (ani w górę, ani w dół) DMC pojazdu.

Ostatecznie udało się tylko i wyłącznie dlatego, że była to pierwsza rejestracja w kraju i pojazdu nie było jeszcze w polskiej bazie danych.

@ Marcin18777 czy przyczepa była wczesniej zarejestrowana w Polsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem podobnie z moim Knausem.

Za zaświadczenie i nową tabliczkę znamionową nic nie płaciłem, jedynie za tłumacza przysięgłego. W WK miałem problemy z zarejestrowaniem ze zmienionym DMC, gdyż wedlug polskich przepisów nie mozna *zmienić* (ani w górę, ani w dół) DMC pojazdu.

Ostatecznie udało się tylko i wyłącznie dlatego, że była to pierwsza rejestracja w kraju i pojazdu nie było jeszcze w polskiej bazie danych.

@ Marcin18777 czy przyczepa była wczesniej zarejestrowana w Polsce ?

Tak. Była od 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.