Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie jak w temacie - czy mogę obniżyć ładowność przyczepy? Jeśli tak to jak. Bardzo proszę, o nie wpisywanie na tym temacie czym i jak i co można ciągnąć, i nie zróbmy kolejnego tasiemca. Błagam - tylko na temat.

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Witam, TAK - idz do Okręgowej Stacji KOntroli Pojazdów ( ale nie pierwszej lepszej, tylko te większe OKRĘGOWE), tam zgłoś,że wymontowałeś cięzki zbiornik wody w przyczepie, to za drobą opłatą+na piwo chłopaki Ci zmienią. Ja tak zrobiłem.

Bartek

Opublikowano

Mi na stacji diagnostycznej jako człowiekowi z "ulicy" powiedziano że nie da się obniżyć dmc przyczepy.

Opublikowano

Idz do dużej stacji i pożądnie to umotywuj: ja wmówiłem gościowi,że wumontowałem ciężki i pojemny zbiornik na wodę - jakoś poszło+ na piwo - oczywiście...

B.

Opublikowano

Zasanawiałem się, czy można zejsć np z ładowności. Nic nie robie, tylko po prostu rezygnuję z jej ładnowności kosztem DMC, teoretycznie logiczne, ale ........ czy w tym kraju logiczne = proste do realizacji ??

Opublikowano

Próbowałem tak umotywować, kilka tygodni temu, rejestracje swojej nowego białego maleństwa. Nie chciałem jej doładowywać do 1300 DMC lecz do 1200 kg. Tyle może samochód i o 100 kg ładowności sam chciałem się zrzec. Nic z tego, jak przyczepa ma w homologacji 1300, to można tylko 1300. Choć u dealerów ADRII w normalnej cześci Europy, jest możliwość zarejestrowania tego modelu od 1100 - 1300 DMC.

Jakim cudem nas przyjęli do Unii :)

Opublikowano

Ja znalazłem że można zmienić DMC zgodnie z przepisami .Znalazłem taką wypowiedź na forum diagnostów :

.....Jeśli uzyskasz zaświadczenie od producenta, że pojazd jako ten określony typ był homologowany również na ta mniejsza masę to większość wydziałów na podstawie tego i badania wyda Ci nowy DR z wnioskowanymi danymi. Warto dodać, że wiele firm (np. IVECO) do takiego zaświadczenia doda Ci jeszcze nową tabliczkę z aktualnymi danymi, więc żadnych niezgodności nie będzie Koszt samego zaświadczenia na pewno nie mniej niz 1000 zł z tego co się orientuję......

Resztę poczytaj sam http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3764&highlight=zmiana+dcm i popytaj na tym forum ,napewno odpowiedzą

Opublikowano

Leszek za Twoim linkiem poszedłem nba tamto forum. NIe do końca napisali tam prawdę, ale tak to wygląda:

Zgłosiłem się do producenta, i ten wyśle mi wypis z świadectwa homologacji z nową DMC przyczepy i nową tabliczkę znamionową, i zrobi to free. Potem przejazd na stację diagnostyczną po badanie i zaświadczenie i zmianie parametrów pojazdu a następnie Wydział Komunikacji i nowy dowód rejestracyjny.

Koszty 74 za nowy dowód i pewnie koło 100 za diagnostę (nie dam mu piwa :-) )

 

Dobrze, że producent PL, bo inaczej pozostaje znaleźć kolegę diagnostę, bo Wydział Komunikacji wyłącznie opiera się na diagnoście.

A

Opublikowano
:) Fajnie że sie udało ale sam jestem ciekawy tak jak jacol
Adi, jak to zrobiłeś - pisałeś do fabryki Hobby?
no właśnie gdzie ten producent? :)
Opublikowano

Sorki, zapomnialem to napisać. Gdyby chodzilo o moja Hobbyne pewnie nie byloby tak łatwo, ale chodziło o przyczepę produkcji PL (Tramp Trail). Przyczepa jak przyczepa ale obsługa telefoniczna jednego z szefów w tamtej firmie na jak najwyższym poziomie. Posiadłem taką przyczepę i okazało się, że DMC jest 750, a ona nie ma hamulca najazdowego. Moj Ford ma dla takiej w dowodzie wbite 680 kg. No i mialem problem. Nowy najazd i oś hamowna 2500 zł. Zacząłem od zważenia jej z ładunkiem (łódź) i wyszło mi 660 kg (więć ok na forda), ale zapis zapisem i zacząłem pytać na "MOIM" forum, no i dpytałem.

Po rozmowie z W. Komunikacji dla nich najważniejsze badanie technicze w stacji diagnostycznej i tam bym odsylal wszystkich co chcą legalnie a producent rozmwaiwa w innym języku :-).

Pozdrawiam serdecznie

Opublikowano

NIE :) doradzajcie głupot :) w niemczech -francji itp....tak jak są dane wagowe aut .....policja ma w swoich danych dmc konkretnej pr zyczepy modelu z jakiego jest rocznika kiedy ten model był wyprodukowany ,zmienicie dane dmc :) za granicą gdy was sprawdzą a robią to ostatnio często to macie przechlapane laweta :) i poteżny mandat .A wiem coś o tym mam wypożyczalnie przyczep we Francji lepiej nie ryzykujcie ,chyba że będziecie jeżdzic tylko po polsce :)

Opublikowano

Sławek:

Co prawda, to prawda! :)

Na moim Hobby też "ładnie" jest przykręcona/przynitowana tabliczka z wbitym DMC, :) a co mam w dowodzie...to inna sprawa.

Dlatego w przyszłym tygodniu mam egzamin na kat C+E po odpowiednim kursie :)

Opublikowano
NIE doradzajcie głupot
nie rozumię to znaczy że policja o tym co pisze and123 nie wie w swoich bazach danych
Choć u dealerów ADRII w normalnej cześci Europy, jest możliwość zarejestrowania tego modelu od 1100 - 1300 DMC.
>jeżeli fabryka homologuje przyczepę na jakiś zakres DMC i takie rzeczy są zgodne z prawem to nie wiem czemu Sławek 2007 nas straszysz :niewiem: .Jeżeli naprawdę DMC można zmienić zgodnie z prawem to trzeba sprawę wyjaśnić -bo może faktycznie u niektórych przyczep DMC może byc różna.
Opublikowano
NIE :] doradzajcie głupot :ok: w niemczech -francji itp....tak jak są dane wagowe aut .....policja ma w swoich danych dmc konkretnej pr zyczepy modelu z jakiego jest rocznika kiedy ten model był wyprodukowany ,zmienicie dane dmc :niewiem: za granicą gdy was sprawdzą a robią to ostatnio często to macie przechlapane laweta :] i poteżny mandat .A wiem coś o tym mam wypożyczalnie przyczep we Francji lepiej nie ryzykujcie ,chyba że będziecie jeżdzic tylko po polsce :]

 

Sorry, ale nie uwierzę, że masz na ten temat szczegółową więdzę, mimo tego, iż posiadasz wypożyczalnię(e) przyczep we Francji. Czyżby tam nagminne było zmienianie DMC - nie sądzę. Myślę, że piszesz o przypadkach przekroczenia DMC przyczepy i o tym pewnie słyszałeś. Bez urazy, nie zarzucam Ci pisania nieprawdy, ale sądzę, że piszesz na podstawie zasłyszanych informacji.

Policja nie może kwestionować oficjalnego dokumentu wydanego przez legalne i upoważnione do tego władze. Co więcej policja nie ma na pewno danych wszystkich przyczep wyprodukowanych przez 50 lat na świecie, łącznie z towarowymi, lawetami itp.

Co do obniżenia parametrów (DMC) trakcyjnych przyczepy, to nie widzę w tym nic dziwnego, ani złego, a już kompletną bzdurą jest wymontowywanie jakichś elementów wyposażenia, bo to wpływa tylko na MW przyczepy. DMC jest to zdolność konstrukcji (a więc ramy i zawieszenia) do przenoszenia określonego obciążenia i na pewno nie można jej podwyższać bez uzasadnienia, natomiast w obniżaniu nie widzę problemu (oczywiście nie poniżej MW :ok: ).

Piszę to także z pozycji kogoś, kto dopuszcza do eksploatacji urządzenia techniczne (nieco inne) o określonych parametrach pracy i czasami na wniosek użytkownika obniżam dopuszczalne parametry pracy, ze względu na to, iż w danym przypadku nie będą one przekraczane (a ma to wpływ na koszty ponoszone przez użytkownika). W momencie stwierdzenia przekroczenia tych dopuszczalnych parametrów, zakazuję eksploatacji urządzenia (tak jak w ruchu drogowym: laweta i mandat).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.