Skocz do zawartości

Zmiana DMC w dowodzie


Rekomendowane odpowiedzi

W wątku pt. "Twoja przyczepa waży więcej niż myślisz" pisałem o tym, że moja budka, załadowana zaledwie do połowy ma 170 kg nadwagi. W dowodzie jest DMC 1500 kg, a zważona na wyjazd ważyła 1670 (nie wliczając nacisku na hak). Myślę o podniesieniu DMC, w drodze różnych formalnych zabiegów. Nie wiem czy to się uda, bo tabliczka na osi ma wartość 1500 kg. Natomiast tabliczka na ramie ma podaje wartość 1700 kg. Wygląda więc na to, że konstrukcja przyczepy pozwala na 1700 kg, ale "wąskim gardłem" jest oś, która ogranicza to do 1500 kg. Nasz Kolega z forum już temat zna i spróbuje się coś w tym temacie zorientować. A czy Waszym zdaniem jest szansa na podniesienie DMC, na przykład, jeżeli zdecydowałbym się na wymianę osi na "większą" powiedzmy taką o nośności 1700 - 1800 kg? Czy wówczas zniknie ta bariera, jaką jest obecna nośność osi (1500 kg)? Ile w ogóle może kosztować taka nowa oś? Tak +/-, jaki to jest rząd wielkości? 

Poniżej zamieszczam 2 zdjęcia tabliczek, z osi i ramy:

post-2788-0-85309700-1464703221_thumb.jpg

post-2788-0-39080400-1464703228_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana osi pewnie będzie zmianą konstrukcyjną i to może by otworzyło jakąś furtke ale na 100% dopytałbm u Naczelnika swojego WK + diagnosty w OSKP gdzie będę robił przegląd.

To że da się w mieście A to nie znaczy że da się w mieście B.

Niestety za dużo pozostaje w przepisach do interptetacji lokalnych Naczelników :(.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejdę do diagnostów. Zobaczę co powiedzą. Co do miasta, to zawsze można się przemeldować, albo sprzedać przyczepkę wujkowi lub kuzynowie z powiatu, gdzie takie coś przejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze to nic nie da.chodz moze sie okazac ze ladunku mozna zabrac tylko 50 kg.to co jest w dowodzie nie musi isc w parze z realiami.ktos kto jedzie przez austrie radze sprawdzic dowody rejestracyjne pojazdu,przyczepy i jechac jeszcze na wage.kary za nadwage sa duze lacznie z zawroceniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana osi pewnie będzie zmianą konstrukcyjną i to może by otworzyło jakąś furtke ale na 100% dopytałbm u Naczelnika swojego WK + diagnosty w OSKP gdzie będę robił przegląd.

To że da się w mieście A to nie znaczy że da się w mieście B.

Niestety za dużo pozostaje w przepisach do interptetacji lokalnych Naczelników :(.

 

Nie musisz pytać. To jest zmiana konstrukcyjna i jeśli zastosujesz oś o niższym DMC zmienisz DMC całej budki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

muszę to sobie poczytać...

 

żeby nie bawić się w viatoll muszę zmieścić się w 1340 (i tak nieźle). Podoba mi się układ, który w modelach z 21 wieku ma 1350-1500, w porywach 1700. Czy jest sens kombinować z jakąś 1350 o 10 kg... Idealnie pasujące mi dziesięcioletnie Burstnery mają 1350

 

Póki co nikt się moimi DMC nie interesował, ale nie lubię bać się ewentualnych kontroli..

 

Oglądam nowsze i nowe przyczepy i nie mogę się nadziwić, czemu większość ma takie wysokie DMC...

Edytowane przez magdu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych bez problemu zmienią Ci DMC na niższe

tak całkiem nowa to jednak cenowo mnie nie przekonuje ;)

 

było coś o zmienianiu DMC kiedy przyczepa jest w innym kraju. Ktoś zmieniał DMC przyczepy np. w Niemczech? Problem jest zależnie od kraju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam,

 

mam nastepujący problem (przepraszam jesli wpisałem nie tu gdzie trzeba ale nie ogarniam for )

 

długi czas łaziłem za przyczepą wiedząc ze ma być nie za duża , koncentrowałem sie na masach DMC od 1100-1200 , zakochałem sie w marce Eriba a konkretnie w dwóch modelach Triton i Troll , znalazłem takową a jest nim Troll z 2003 z DMC 1200  

i tu opiszę co następuje :

posiadany holownik to Ford Tourneo Connect z 2015 podam parametry z dowodu rej 

O1 1117 kg 

F1 2270 kg 

F2 2270 kg 

F3 3140 kg  !!!

sugerowałem sie wartościami O1+F2=3387 kg co jest < 3500 i wszystko "prawie grało " aż do wizyty na stacji diagnostycznej w celu doinformowania sie jak to jest ( a bardziej czy mogę obniżyc DMC Troll'a ) 

Pan na stacji diagnostycznej uświadomił mnie że moj pojazd może ciągnąć przyczepę  o masie z różnicy F3-F2 = 870kg !!!!

 

sugerowałem sie wartością O1 czyli 1117 kg (myśląc o ewentualnym obniżeniu DMC Troll'a - czytałem w tej kwestii kilka wątków )

a tu Pan na stacji walnął mi w łeb ze sie pozbierac nie mogę , prawdziwa katastrofa dla mnie , mam zaliczkowaną Trolla z 2003 :-( !!!

 (podswiadomie cały czas myslalem ze wybieram wśród małych budek ) , dwa zastanawiam sie jak holują pojazdy jak focusy , i inne małe   bo widuje na drogąch ich mnóstwo , zastanawiam sie czy Ford  Tourneo jest jakimś "niewydarzonym" w tej kwestii ???

podpowiedzcie mi co można zrobić jak to faktycznie jest , wiele aut nawet nie wiem jak szukać takiego co różnice F3-F1 ma na poziomie dla mnie zadawalającym (ok 1200kg)  czy w ogóle takie auto jest a co z cięższymi przyczepami ??? 

czy to jest normalne że to jest aż tak skomplikowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pokręcił ten diagnosta, a co do obiżania DMC przyczepy to dzwoniłem i byłem na 3 stacjach OSK i wynika, że nie ma możliwości obniżenia DMC na sprzęt używany, za każdym razem mówiono stanowczo NIE i tyle.

 

Podwyższyć się da, ale to rzeczoznawca wchodzi w grę i podwozie budki musi być dostosowane do większej nośności.

Nasz budka ma wybite na ramie 900 i dobranoc czyli gdybym chciał nie mogę.

 

Myślę, iż u Ciebie możesz mieć zestaw 3.140 kg tyle co stoi w dowodzie.

 

Edytowane przez benek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam nastepujący problem (przepraszam jesli wpisałem nie tu gdzie trzeba ale nie ogarniam for )

długi czas łaziłem za przyczepą wiedząc ze ma być nie za duża , koncentrowałem sie na masach DMC od 1100-1200 , zakochałem sie w marce Eriba a konkretnie w dwóch modelach Triton i Troll , znalazłem takową a jest nim Troll z 2003 z DMC 1200  

i tu opiszę co następuje :

posiadany holownik to Ford Tourneo Connect z 2015 podam parametry z dowodu rej 

O1 1117 kg 

F1 2270 kg 

F2 2270 kg 

F3 3140 kg  !!!

sugerowałem sie wartościami O1+F2=3387 kg co jest < 3500 i wszystko "prawie grało " aż do wizyty na stacji diagnostycznej w celu doinformowania sie jak to jest ( a bardziej czy mogę obniżyc DMC Troll'a ) 

Pan na stacji diagnostycznej uświadomił mnie że moj pojazd może ciągnąć przyczepę  o masie z różnicy F3-F2 = 870kg !!!!

 

sugerowałem sie wartością O1 czyli 1117 kg (myśląc o ewentualnym obniżeniu DMC Troll'a - czytałem w tej kwestii kilka wątków )

a tu Pan na stacji walnął mi w łeb ze sie pozbierac nie mogę , prawdziwa katastrofa dla mnie , mam zaliczkowaną Trolla z 2003 :-( !!!

 (podswiadomie cały czas myslalem ze wybieram wśród małych budek ) , dwa zastanawiam sie jak holują pojazdy jak focusy , i inne małe   bo widuje na drogąch ich mnóstwo , zastanawiam sie czy Ford  Tourneo jest jakimś "niewydarzonym" w tej kwestii ???

podpowiedzcie mi co można zrobić jak to faktycznie jest , wiele aut nawet nie wiem jak szukać takiego co różnice F3-F1 ma na poziomie dla mnie zadawalającym (ok 1200kg)  czy w ogóle takie auto jest a co z cięższymi przyczepami ??? 

czy to jest normalne że to jest aż tak skomplikowane ?

 

Witam!

Diagnosta miał niestety rację, ale tylko w jednym przypadku: gdybyś chciał holować przyczepę, a samochód byłby w tym czasie załadowany do DMC.

Aby w pełni rozwiać Twoje wątpliwości, potrzebna jest wartość "G" z DR Twojego auta.

PS

Choć zmiana DMC przyczepy jest czasem teoretycznie możliwa, to w praktyce okazuje się, że jednak w niewielu przypadkach, a spełnionych musi być kilka warunków.

Kupno przyczepy, dla której takiej zmiany nie jesteś pewien, jest raczej bez sensu, chyba że w grę może wchodzić zmiana posiadanego holownika.

Tyle tylko, że w takiej sytuacji, obniżanie DMC przyczepy, gdzie na ogół zawsze przydaje się wyższa wartość, też nie było by logiczne :hmm:

IMHO

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G to 1520 kg

 

... w takim razie polecam lekturę:

http://forum.karawaning.pl/topic/20382-wątpliwości-poprawnego-zestawu/?p=442739

http://forum.karawaning.pl/topic/20382-wątpliwości-poprawnego-zestawu/?p=442785

http://forum.karawaning.pl/topic/15727-poszukiwania-holownika-1995-2000kg-dmc-janwil/page-36?do=findComment&comment=348511

http://forum.karawaning.pl/topic/5348-dow%C3%B3d-rejetracyjny-pozycja-f3/

http://forum.karawaning.pl/topic/22381-ile-kg-mogę-ciągnąć/?p=489882

 

Rozumiem Twoje zauroczenie znalezionym modelem przyczepy, który sobie wymarzyłeś, ale warto wcześniej (przed zakupem) sprawdzić na wadze, jaka jest jej RMW, a przede wszystkim, czy w ogóle jest możliwe obniżenie jej DMC i czy będzie to miało sens, zwłaszcza w kontekście, że gdybyś wykorzystał całe dostępne DMC przyczepy (powiedzmy, że 1115 po obniżeniu), to w samochodzie miałbyś dostępne jedynie 505 kg ładowności - kierowca, pasażerowie, paliwo, bagaże.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.