Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

1) przesunięcie całości nie jest takie proste i szybkie... (bieżnik opony może się zetrzeć powiedzmy 4mm a to już duża różnica dla movera)

2) ja miałem jeszcze jakieś 2 obroty korbą od pola OK (czyli jak już wskaźnik pokazał że jest dobrze jeszcze były z 2 obroty by móc docisnąć rolkę...widziałem czasem ze właśnie na rosie sprężynówki potrafiły się ślizgać, a jak mi się ślizgało to dokręcałem jeszcze 1 obrót i najczęściej było OK)

 

Wydaje mi się że nie jest to starsze rozwiązanie a inne...

Ważniejsza dla mnie jest różnica - duża rolka czy mała (bo takie się jeszcze zdarzają - chyba już tylko w używkach)

 

Mi również nie wydaje się, że movery na korbkę są starszym rozwiązaniem, rzeczywiście chyba są innym. I tu stanąłbym w obronie np. Reicha, nawet nie dlatego, że sam go kupiłem, ale dlatego, że dziwnym trafem Niemcy dalej go produkują w takiej formie.Oczywiście w grupie moverów budżetowych.Prawo rynku decyduje o wszystkim, widocznie mają zbyt na ten mover i dlatego nie zmieniają jego konstrukcji, bo po co zmieniać coś , co się sprzedaje.Gdyby ich inżynierowie doszli do wniosku, że nie warto robić "starego systemu", bo konkurencja ma już od dawna nowe rozwiązania, to nie wierzę w cuda żeby dalej decydowali się na produkcję  przestarzałego szajsu.

Poza tym prześledziłem parę for niemieckich, czytałem wiele opinii na temat budżetowego Reicha i praktycznie nigdzie nie znalazłem negatywnych komentarzy na jego temat , a śmiem twierdzić, że właśnie tam tych moverów jeździ więcej jak u nas. Co ciekawe to właśnie tutaj  doczytałem się , że to szajs i to z najniżej półki.Może i tak jest , że jest z najniższej półki, bo przecież to mover budżetowy, ale czy zaraz musi być szajsem? Hmmmm.... Ale niech i tak będzie.....

Edytowane przez kalapan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gdzieś czytalem (a pewnie było to na tym forum), że dokonano przeróbki dociagu "korbowego/kręconego/ na elektryczny z wykorzystaniem silniczka wycieraczek i jakiegos trybu zębatego.

Sterowanie dociągiem oczywiście dorobione radiowe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko ze taki wolny, bokiem nie pojdzie :-D

Na weekend spróbujemy jak śmiga na 24V ;) Na koniec testów na kablu siła  :yay: P. Lidka może da potestować ;)

 

Co do dociągu rolek to automatyczny jest wygodą. Niby dociągnięcie kluczem nie jest jakieś mega uciążliwe ale nie chciałbym tego już sprawdzać na własnej skórze. Za to nie wiem czy teraz bym zdecydował się na niepewną używkę. Pewności eksploatacji nie czuję u siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa movera, jak okaże się że potrzeba łożysko, albo gorzej - bieżnię do łożyska może okazać się bardzo droga lub trzeba będzie kombinować z dotaczaniem i hartowaniem.

 

Ja w swoim Reichu wymieniałem łożyska i 4 w sumie zmieściły się jak dobrze pamiętam w 120zł (SKF)...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska, to akurat najmniejszy i chyba najtańszy problem.

 

Ponawiam prośbę z posta #728 do osób, które pisały o napędach mających dociąg rolki sprężyną :hmm:

Masz chyba rację z tym dociskiem. Jak będę przy przyczepie w niedzielę to sprawdzę jak dokładnie to działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam, ponieważ wyczytałem o tym z kilku postów np. #721 i #724, stąd moje zainteresowanie. Nie zdarzyło mi się jeszcze widzieć napędu z takim dociskiem (sprężynowym). Przypuszczam, że to mylna interpretacja zasady działania. Biorąc pod uwagę wymogi techniczne oraz to, jak duża jest siła docisku rolki do opony, niezbyt mogę sobie taką konstrukcję wyobrazić.
W napędach z ręcznym dosuwem (m.in. Enduro), zależnie od wersji, są na ogół dźwignie typu mimośród, ew. "kątowe", więc po pokonaniu wstępnego oporu (podczas pokręcania korbą lub jedynie po przekręceniu / przestawieniu dźwigni kluczem), mechanizm w pewnej chwili "zatrzaskuje się" i dalej dociska się już samoczynnie. Zadaniem sprężyny jest odciąganie zespołu rolki od koła podczas jej odsuwania oraz utrzymywanie w tej pozycji, gdyby np.któraś z dźwigienek uległa jakiejś awarii (mało prawdopodobne, ale względy bezpieczeństwa tego wymagają).

IMHO

 

post-8228-0-00740300-1512184051_thumb.jpg

 

post-8228-0-49348500-1512184051_thumb.jpg

 

post-8228-0-72035000-1512184051_thumb.jpg

 

post-8228-0-92832200-1512184051_thumb.jpg

 

post-8228-0-16854900-1512184052_thumb.jpg

 

post-8228-0-52181800-1512184052_thumb.jpg

 

post-8228-0-79881700-1512184052_thumb.jpg

 

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na obu tych filmach widać jak rolka jest dociskana do opony a potem delikatnie odchodzi blokując się...

System korbowy dobrze wyregulowany ma jeszcze zapas na to że np w oponie spadnie delikatnie ciśnienie, zetrze się bieżnik itd...


Ciekawe gdzie to zamontowali tego movera w 2 filmie...bo to niezbyt wygląda na przyczepę ;)


A jednak przyczepka namiotowa czy coś takiego...ciekawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten i ten ma ograniczenie, nie podciągniesz go bardziej niż pozwala na to zakres ruchu, w tym systemie sprężynowym robisz to po prostu szybciej i wygodniej podejrzewam nawet że w takim Enduro zakres posuwu jest taki sam. Ale po to mamy różne by wybrać ten który nam odpowiada :P

 

https://youtu.be/suzvQJGpg2Y?t=20m28s

Edytowane przez Voku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po półtora miesiąca od zamówienia w końcu i mój mover dotarł do mnie. Powiem szczerze, że jestem trochę rozczarowany jakością tego movera, mam nadzieję że wytrzyma parę lat. Jakość osłon i sposób ich zamontowania , ilość smaru, zanitowana na stałe przekładnia nie napawają optymizmem ale  z drugiej strony w pełni świadomie wybrałem model tani więc zobaczymy jak się będzie sprawować. Teraz chcę go przesmarować i zakonserwować więc mam nadzieję na lekką poprawę trwałości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowczo mocniej dociągniesz korbą...i siłę docisku możesz sam regulować... np jak pisałem... rosa, trochę mniejsze ciśnienie w oponie, starty bieżnik...

Potestujcie sobie to na wiosnę na jakimś zlocie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o pomoc, na wtorek zaplanowałem montaż movera, teraz zanurkowałem pod bude i mam mały problem. Bo na rysunku Krostofera i w instrukcji jest tak:

post-22353-0-10161000-1512304478.jpegpost-22353-0-43155700-1512304493_thumb.jpeg

 

Ale rama budki jest w kształcie c a nie L

post-22353-0-28619200-1512304537_thumb.jpeg

Mam takie elementy montażowe

post-22353-0-12836000-1512304566_thumb.jpegpost-22353-0-58830400-1512304582_thumb.jpegpost-22353-0-77181800-1512304598_thumb.jpegpost-22353-0-94579900-1512304613_thumb.jpeg

 

W jaki sposób przymocować mover? Nie mam pomysłu a w instrukcji nie manopcji do montażu na takiej ramie jak u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że bez flexa się nie obędzie, czyli tzw. rzeźba made in Poland. Sprawdź tylko, czy po ewentualnym wycięciu tej blachy idącej do góry, masz wymagane te 3 cm podstawy.To już możesz nawet teraz sprawdzić, jeszcze przed cięciem ( które oczywiście potępiam i nie zalecam itd. itp.) Naturalnie wycinać tylko niezbędną ilość, nie na całości (oczywiście to wycinanie potępiam i nie zalecam itd. itp  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.