Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Marcin T napisał(a):

Felga, jak felga, ale przy mega głębokich koleinach lub jeździe po drodze polnej gdzie na środku jest garb - czasem belka movera może obrywać.

Kuba - teoretycznie tak ale ja jeżdżę z tym tylko po asfalcie na odcinku Czosnów - Gdańsk

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

U mnie finalnie wyszło 18cm, mała przyczepka, małe koła to i prześwit niewielki... Specjalnie wybierałem jak najbardziej "płaski" mover, żeby nie trzeba było obniżać to wyszły   "kwiatki" z prętem hamulca... Ech, zawsze coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 22 cm prześwitu jest spory margines, ma takie garby wiedząc że ciągnę cepę bym się nie zapuścił, tym bardziej mając jeszcze sanki z tyłu. Zresztą, nawet kodiakiem bym się nie wpuszczał w takie wykroty, nie mówiąc o zwykłej osobówce, bo pomimo większego rozstawu osi przyczepy, już holowników bałbym się zawadzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin T napisał(a):

Felga, jak felga, ale przy mega głębokich koleinach lub jeździe po drodze polnej gdzie na środku jest garb - czasem belka movera może obrywać.

I w zasadzie o to chodzi, na działkę mam dojazd polną droga i bardziej się martwiłem że jak opuszczę belkę to mi będzie tarła o garb. 

Duży plus movera z tyłu to że jak wpadnę w dziurę to najpierw rozwalę koło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JakubJakub napisał(a):

Duży plus movera z tyłu to że jak wpadnę w dziurę to najpierw rozwalę koło ;)

Albo wspornik amortyzatora ;) Chociaż u Ciebie zapewne są wyżej

 

1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JakubJakub napisał(a):

Duży plus movera z tyłu to że jak wpadnę w dziurę to najpierw rozwalę koło ;)

Koło ciężko rozwalić.

A zakładając np. przejazd przez krawężnik i moover z przodu, to wjazd na krawężnik nic nie zrobi, jeśli prześwit będzie większy od krawężnika. Natomiastmiast przy zjeździe, z mooverem z tyłu, to nawet jak prześwit będzie większy niż wysokość krawężnika to przyczepa jeszcze dobije pod własnym ciężarem że 3-4 centymetry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrekm13 napisał(a):

Koło ciężko rozwalić.

A zakładając np. przejazd przez krawężnik i moover z przodu, to wjazd na krawężnik nic nie zrobi, jeśli prześwit będzie większy od krawężnika. Natomiastmiast przy zjeździe, z mooverem z tyłu, to nawet jak prześwit będzie większy niż wysokość krawężnika to przyczepa jeszcze dobije pod własnym ciężarem że 3-4 centymetry. 

Jedyna rada powoli zjeżdżać a wsporniki są dosyć wysoko akurat u mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin T napisał(a):

Albo wspornik amortyzatora

Czy ten sposób mocowania tego wspornika - tak nisko - jest normalny ?

u mnie jest dużo chyba wyżej - albo mi sie wydaje ...

Pzdr

Wl.

IMG_0010.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Czy ten sposób mocowania tego wspornika - tak nisko - jest normalny ?

Jest normalny. W wielu rozwiązaniach wyglada to tak jak na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Czy ten sposób mocowania tego wspornika - tak nisko - jest normalny ?

u mnie jest dużo chyba wyżej - albo mi sie wydaje ...

Tak, zwłaszcza w osi delta.
U mnie to 9 cm nad gruntem, Jak to w caravaningu bywa - kolejny wytwór człowieka w krawacie, ale bez wyobraźni i wiedzy o eksploatacji.

Od tamtej pory wożę zapasowy zestaw :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2024 o 12:37, JakubJakub napisał(a):

U mnie mniej więcej to samo. 14 cm od ziemi więc nie ma tragedii 

Nie jest to dużo, ale w pierwszym poście jest podane, że:

 

W dniu 12.03.2014 o 20:22, Kristofer napisał(a):

Mierzona odległość nie może być mniejsza od 120 mm (absolutne minimum, to 110 mm) !!!

Duży plus to to, że belka jest bardzo wysoko a ja się tego najbardziej obawiam :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2024 o 17:27, czyś napisał(a):

Zresztą, nawet kodiakiem bym się nie wpuszczał w takie wykroty

Krzysiu ...

Kodżakiem po wertepach jeżdzi się dobrze - to nie jest auto terenowe, ale po wertepach jeżdzi OK.

Kodżak ma dość krótkie nawisy, więc przyrżnąć nim przy zjeżdzie lub na wjeżdzie z garbu jest dość ciężko - oczywiście zawsze - jak człowiek się stara - to się da.

Ale generalnie to dość niezłe auto do holowania.

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

No i pojawił się kłopot - mam Moovera jak na fotce - i wczoraj przestał działać napęd jednej ze stron - tzn. sam silnik ewidentnie działa natomiast nie ma przeniesienia napędu na rolkę - druga strona działa OK

Podniosłem budkę - podstawiłem pod ramę klocki - wczołgałem się po spód - rozebrałem tyle co na szybko moglem tzn zdjąłem osłonkę kół zębatych - widoczne na fotce - i okazuje się, że podczas pracy silnika tej feralnej strony nie ma obrotu tych rolek.

Znaczy - przeniesienie napędu z silnika zostało gdzieś uszkodzone na odcinku od silnika do tych rolek.

Patrząc na temat wzrokiem inżyniera to napęd za silnikiem na te rolki jest obrócony o 90 st. - chyba na czymś w rodzaju zębach skośnych.

Pytanie do Szanownej gawiedzi - po pierwsze jaki ja mam napęd bo pilot jest owszem z logiem ENDURO, ale już instrukcja odziedziczona po poprzedniku pokazuje coś o nazwie POWRTOUCH.

I drugie pytanie istotniejsze - co mogło mi się stać w napędzie tego moovera i co mam szansę zrobić lub naprawić?

Z góry wielkie dzięki

Wlodek

IMG_1214.JPG

IMG_1219.JPG

IMG_1224.JPG

IMG_1227.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.