Skocz do zawartości

Mover, czyli napęd do przyczepy - uwagi do samodzielnego montażu


Kristofer

Rekomendowane odpowiedzi

No tak ale prześwit to jest znikomy tutaj. Na szybko porównałem to aktualnie u mnie jest wyżej.  Naturalnie pomimo wszelkiego błędu w sztuce montażu
Dawałem wyżej fotkę, gdzie mover był niemal przy samej ziemii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

12 godzin temu, JakubJakub napisał(a):

Sąsiad mi tu otworzył oczy i stwierdził że konstrukcyjnie to ujowo to wymyślili i ta przekładnia do dosuwania też bez sensu i przerobił by to na swój patent żeby się po odsunięciu chowało do podłogi. I uprzedzam że zanim ktoś tu napisze coś że się nie zna to gość robi projekty konstrukcyjne dla przemysłu więc bardzo dokładnie wie o czym mówi. ;)

Tylko lodówkę i kibelek się przeniesie gdzie indziej, ale będzie miejsce na moover.

Ale można jeszcze lepiej i zamontować ośkę z mostem od żuka i zrobić stały napęd, na wale odbioru mocy (WOM) od holownika, jak np. w kopaczce. Holowniki tez są bez sensu produkowane, bo powinny z fabryki od razy wychodzić z takim wyjściem WOM.  

Sorry poniosło mnie, ale jak byłem mały to też miałem wyobraźnie, ale niestety czasami też chodzi o kasę.

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Piotrekm13 napisał(a):

Tylko lodówkę i kibelek się przeniesie gdzie indziej, ale będzie miejsce na moover.

Ale można jeszcze lepiej i zamontować ośkę z mostem od żuka i zrobić stały napęd, na wale odbioru mocy (WOM) od holownika, jak np. w kopaczce. Holowniki tez są bez sensu produkowane, bo powinny z fabryki od razy wychodzić z takim wyjściem WOM.  

Sorry poniosło mnie, ale jak byłem mały to też miałem wyobraźnie, ale niestety czasami też chodzi o kasę.

@Piotrekm13, widzę, że chcesz zostać sponsorem :D A niestety bez wyobraźni bylibyśmy skazani na to co jest i O.

A do przedmiotu sprawy:

 

 image.thumb.jpeg.541ca321de2c0c37a9bea8577496ad92.jpeg

Tak to wygląda obecnie w sobotę założę, pokaże jak wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Elegancko. Trzeba będzie nawiercić otwory w ramie tak?

Innej rady nie ma, ale z drugiej strony od nakrętek pójdą płaskowniki żeby nie osłabiać konstrukcji ramy. Średnica otworów 12.5mm więc myślę że śruby 12 to spokojnie utrzymają grubość profilu 11mm więc jak w coś przy dzwonię to prędzej mi rame wyrwie niż mover odpadnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, JakubJakub napisał(a):

Innej rady nie ma, ale z drugiej strony od nakrętek pójdą płaskowniki żeby nie osłabiać konstrukcji ramy. Średnica otworów 12.5mm więc myślę że śruby 12 to spokojnie utrzymają grubość profilu 11mm więc jak w coś przy dzwonię to prędzej mi rame wyrwie niż mover odpadnie ;)

No ale przy dedykowanym rozwiązaniu od Alko też chyba trzeba nawiercać ramę. 

Ok, jak będziesz nawiercał, robił płaskowniki itd, to porób parę fotek i wrzuć na forum :) Chcętnie zobaczę jak sobie poradziłeś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał(a):

No ale przy dedykowanym rozwiązaniu od Alko też chyba trzeba nawiercać ramę. 

Ok, jak będziesz nawiercał, robił płaskowniki itd, to porób parę fotek i wrzuć na forum :) Chcętnie zobaczę jak sobie poradziłeś 

Jasne w sobotę relacja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pierwsza przymiarka, niestety mover delikatnie koliduje z listwą boczną (chyba ozdobną) ale również z prętem hamulca.
1. Listwa lekko dotyka mover'a, brakuje dosłownie ze 2-3mm aby luźno wisiała
2. Pręt hamulca teoretycznie luźno wisi, można do lekkobpodnieść ręką (około 1cm), przesunąć listwę łączącą napędy i pręt położyć na niej

No to teraz poproszę o komentarze i wszelkie sugestie co z tym dalej robić? Czy to jest już temat na adaptery, jakieś podkładki czy można kombinować tak jak jest?20240323_153136.jpg20240323_153257.jpg20240323_153352.jpg20240323_153414.jpg20240323_153624.jpg20240323_153632.jpg20240323_154455.jpg20240323_154554.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za osią mam tak... nie dość, że chlapacze byłyby do wywalenia to jeszcze instalacja szarej wody do przerobienia bo odpływ wypada idealnie nad mover'em20240323_173907.jpg

Dopiero teraz przeczytałem. Montowałem sam u siebie (360DK) Prestige II. Zamontowałem przed osią. Musiałem dołożyć dwie podkładki, bo rama jest niska i trzeba było się odsunąć górną częścią silnika od dołu podłogi. Podkładki są do kupienia.
Kolizji z amortyzatorami nie ma.
Jutro cyknę fotki.
Jakie to podkładki i gdzie je dokładałeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurczę ale ty masz pod górkę z tym moverem :sciana:

 tak na zdjęciach to trudno zobaczyć ale ten profil który dochodzi do pręta od hamulca to jest ta belka łącząca i wzmacniająca sztywność movera ? 

jak zachowuje się ten pręt jakbyś go położył na tym profilu będzie hamulec bez problemu działał i odpuszczał ?

jeżeli nie i nie ma możliwości sprawnego działania hamulca to zostaje albo mover obniżyć na jakis podkładkach albo wyciąć okienko w tym profilu aby ten pręt sobie tam chodził ale od góry przykręcić taki drugi profil w celu wzmocniena sztywności. 

Wiem że to już trochę rzeźba ale może będzie ok.

Edytowane przez hubi t (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta listwa ozdobna to pikuś. Można lekko dociąć, żeby nie dotykała moovera.

A z prętem hamulca, to czy nie da rady go przełożyć nad osią?

1 minutę temu, Piotrekm13 napisał(a):

Ta listwa ozdobna to pikuś. Można lekko dociąć, żeby nie dotykała moovera.

A z prętem hamulca, to czy nie da rady go przełożyć nad osią?

Sorry, poprawka. Teraz zauważyłem że to mocowanie linek jest na stałe do osi przyspawane.

Ale jak byś zastosował adaptery, takie jak @JakubJakub to cały moover pójdzie ci kilka centymetrów w dół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałbym pytanie do Reich'a czy dopuszczalne jest wywiercenie otworu w profilu łączącym silniki aby przez niego puścić pręt od hamulca. Ten otwor nie powinien mieć znaczenia jesli chodzi o sily w nim wystepujące.

 

Zastanowiłbym się też czy gdzieś nie podjechać z profilem na prasę aby go od góry, w środkowej części, spłaszczyć o kilkanaście mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pręt hamulca wisi dosyć luźno, ma tolerancję ruchu góra-dół ze 2-3cm, na luzie można go unieść o ten brakujący 1cm i położyć na tym profilu łączącym oba napędy, teoretycznie nie wpływa to na napięcie linek hamulca idących do kół. Ale to w końcu hamulec i dlatego tak mnie to gryzie na ile to bezpieczne. Co prawda zawsze mogę tak zmontować i podjechać na SKP sprawdzić hamulce w akcji...20240323_174453.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.