Skocz do zawartości

Światła przeciwmgielne


Tomii

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Moim zdaniem żle tzn. pozycyjne powinno być ze stopem ( żarówka dwuwłóknowa ) a przeciwmgielne samo tam gdzie teraz masz stop a dlatego że w samochodach tak jest.

 

Zgadzam sie, w moim starym mondku też tak jest jak pisze siwy45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moje światło przeciwmgielne "podpiąłem" do lampy, do światła pozycyjnego. Przewód biegnie po ścianie przyczepy "maskowany" najmniejszą z PCV prowadnicą przewodów, stosowaną w budynkach.

Początkowo stosowałem kilka "pstryczków", by załączać owo światło, a montowałem je do wspornika lampy przeciwmgielnej. Pomimo wymyślnych osłon, wszystkie włączniki skorodowały i się rozpadły.

Aktualnie "włącznikiem" jest łoże bezpiecznika 30 A z ciężarówki, bo ma sprężyste konektory. Po wsadzeniu bezpiecznika, zapala się przeciwmgielne.

Na tej samej zasadzie zrobiłem światła cofania. Proste i musi działać, choćby nie chciało!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Być może wszystko w tym wątku zostało juz napisane, ale...

Kupiłem przyczepę rok temu, we wrześniu. Jest to Adria z 2000 r. Fabrycznie miała wiązkę 7-mio pinową a żyła, która miała służyć do zasilnia światła przeciwmgłowego służyła do zasilnia wnętrza przyczepy (lodówka, oświetlenie itp). Tak było fabrycznie. W oryginalnych lampach nie ma miejsca i żarówki na światło przeciwmgłowe

20190729_122245.thumb.jpg.480a61c5a6c2a655c7b5907a77358dfa.jpg

 

20190729_122520.thumb.jpg.19b87e239db754c78394918878fa4b01.jpg

W lampie sa trzy żarówki, jednowłóknowe, tj kierunkowskaz, pozycyjne, stop. Pierwsza rejestracja była w 2000 r. w Dani, więc zapewne w Dani w tym czasie nie było obowiązku posiadania tego oświetlenie w przyczepie kampingowej. W Polsce przegląd był robiony rok temu ale przez handlarza, więc zapewne diagnosta nawet nie widział przyczepy. Badanie techniczne mam za kilka dni, więc zapewne nie zdąże kupić i zmontować ewentualnej lampy.

 

Wg informacji poniżej (ostatni wpis na 2 stronie wątku) jakbym nie musiał bo pierwsza rejestracja odbyła się w Dani a widocznie wg ich prawa światło było wtedy nieobowiązkowe

W dniu 24.09.2006 o 17:24, janus napisał:

Nie trzeba :hmm: . Wszystko co było rejestrowane za granicą wcześniej (musi być zaznaczona data pierwszej rejestracji) nie musi odpowiadać przepisom rejestracyjnym w PL w dniu pierwszej rejestracji :hmm:

Wpis janusa ma sens ale nikt potem go nie rozwijał i się do niego nie ustosunkował.

W tej sytuacji muszę czy nie muszę mieć światła przeciwmgłowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mirmar napisał:

W tej sytuacji muszę czy nie muszę mieć światła przeciwmgłowego?

Musisz mieć i przy przeglądzie diagnosta nie będzie się pytał czy ktoś na forum karawaningowym  pisał, że trzeba czy nie. Mi w zeszłym roku podbił przegląd bez problemu mimo braku światła, zresztą nawet się o nie nie pytał. W tym roku ten sam diagnosta już zakwestionował mi brak światła przeciwmgłowego. Chciał nie chciał musiałem dorobić. Przecież  głupia lampka kosztuje może z 10 zł, więc nad czym tu się w ogóle zastanawiać, choćby dla świętego spokoju. Doczep byle szajs od malucha i po krzyku, aż tak źle nie wygląda.

 

IMG_20190418_133053.thumb.jpg.8f18d2b0bcda314fc24248c6f88aa0e2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o lampkę za 10 czy 20 zł. Bardziej o prowadzenie dodatkowego kabla i dołożenie go do 7-mio żyłowego kabla. Fabrycznie kabel, który w 7-mio pinowym wtyku miał obsługiwać światło przeciwmgłowe był poprowadzony do wnętrza przyczepy do zasilania m.in. lodówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirmar napisał:

Fabrycznie kabel, który w 7-mio pinowym wtyku miał obsługiwać światło przeciwmgłowe był poprowadzony do wnętrza przyczepy do zasilania m.in. lodówki.

I jaki z tym masz problem? Większość przyczep starszych głównie z Holandii tak właśnie miała, u mnie też tak było. Problem pociągnąć dodatkowy kabel od przedniej puszki do tyłu? Rozłącz ten przewód, który jest przewidziany do światła przeciwmgłowego w przedniej puszce / ten który obecnie zasila wnętrze/ i od niego pociągnij nowy przewód do tyłu i po robocie. Nawet nie 20 minut i już miałem kabel z tyłu. Co prawda maskowanie go w środku przyczepy i przeciągnięcie go przez tylną ścianę w miejscu gdzie przechodzą wszystkie kable do lampy zajęło mi trochę czasu, ale chciałem zrobić to dobrze i aż za bardzo się z tym pieprzyłem, bo nie chciałem nigdzie wiercić dodatkowej dziury, a dodatkowo w mojej Adrii fabrycznie przechodzą te kable w upierdliwym miejscu/ ciężki dostęp, a mebli nie chciałem rozbierać/. Wszystko da się zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mirmar napisał:

poprowadzony do wnętrza przyczepy do zasilania m.in. lodówki.

I bardzo dobrze, że tak masz. Teraz wystarczy odszukać puszkę, kabel od przeciwmgielnego, założyć jakąś lampę a w jej okolicy zwykły przełącznik. Będziesz go obsługiwał ręcznie na życzenie diagnosty. W prosty sposób będziesz miał te światło nie tracąc zasilania lodówki, pompki w kiblu czy też światełka w środku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2019 o 20:12, mirmar napisał:

Nie chodzi o lampkę za 10 czy 20 zł. Bardziej o prowadzenie dodatkowego kabla i dołożenie go do 7-mio żyłowego kabla. Fabrycznie kabel, który w 7-mio pinowym wtyku miał obsługiwać światło przeciwmgłowe był poprowadzony do wnętrza przyczepy do zasilania m.in. lodówki.

Kolego ja też tak mam i zasilanie lodówki włączam przełącznikiem przeciwmgielnym w aucie,ale jak nie włącze klawiszem  przy lodówce  12v to świeci tylko przeciwmgielne oczywiście dodatkowe za 10 zeta,podłączone jednym kabelkiem od lodówki,bo masę masz w lampie.Tak już było jak kupiłem.Lodówkę zasilam zasadniczo gazem,ale kiedyś gdy chciałem 12v wypróbować to wyjąłem żarówkę z przeciwmgielnego i wsadziłem spaloną(na wszelki wypadek jak byłaby kontrol to się spaliła w drodze).Jednak była za słaba wydajność,za cienkie kable więc odpuściłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.