Skocz do zawartości

Prędkość podróżowania z przyczepą


petek

Rekomendowane odpowiedzi

Przy prędkości 80 km/h jechanej na V biegu mam obroty w granicach 2500 rpm.

cos mi nie pasowalo i dzis sprawdzilem ... na 5 biegu przy 80km/h w peugeocir mam 1500 obrotow :piwko: ,..,, to przecie jest porazka :ok: i taka technika lucjan radzisz jezdzic?????? NIE! ja nie skorzystam.... okolo 2100 mam przy 110km/h ... panowie nie robcie ludziom zametu doradzajac jazde na 5 biegu z cycepa 80km/h ... badzcie powazni.... nawet lanos 1,4 16V przy 80km mial tylko 2000 obrocikow.. a co dopiero diesel... the end

Ja Tobie nic nie radzę, opisałem swój przykład.

A nadmienię, że nigdzie, ale to nigdzie nie napisałem, że jeżdżę - jak to diesle nazywają na forum motoryzacyjnym - gnojowozem. To jakaś nadinterpretacja.

Jeżdżę benzyniakiem, ot co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

większość turbodiesli bez problemu poradzi sobie przy 80 km/ na V biegu.obroty w zakresie 1700-2000 są dla nich jak najbardziej prawidłowe.w tym zakresie mamy do dyspozycji maksymalny moment obrotowy.

 

Ja mam dokładnie tak jak napisał koliber1111.

Fakt,że przyczepa lekka bo to tylko niewiadówka.

Spalanie 8,5 ON/100km (z przyczepą oczywiście)

Vw Caddy 1,9TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He,he,ale on wogóle dużo pali.

Bez przyczepy po mieście dochodzi do 10,5z klimą.

Auto w moim mniemaniu jest po prostu dość ciężkie i stawia spore opory.

Dla porównania poprzednie 3lata jeździłem golfemIV i z identycznym silnikiem i nigdy nie przekroczył 6,8w mieście.W trasie,przy spokojnej jeździe potrafił 4,9.

Przy pełnym gazie na trasie około 6,5l.(przy naprawdę szybiej jeździe).

 

Caddy przejeździłem jak do tej pory 20 000 i nigdy nie udało mi się zejść poniżej 7l.Naprawdę spokojna jazda w trasie(bez przyczepy oczywiście)

 

Po prostu polski Volkswagen.Typowy dostawczak na resorach piórowych.(na szczęście jest to jeden z najlepszych samochodów na świecie-służbowy.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucjan, to zdradz jeszcze ile taki twoj nie gnojowoz spala ???

 

mymlon, co do wezykowania to typowe objawy dla zestwu bez stabilizatora... Olo ostatnio nie mogl za nami nadazyc, z tego wlasnie powodu...

 

ja bede preferowal jednak jazde na wyzszych obrotach niz na nizszych dlaczego?? nie wiem .. tak mnie nauczono.. i tak mi zostalo po dzwonkach z FSO 1500 ktory niesamowicie reagowal na kiepskie paliwo i duze obciazenie na niskich obrotach ,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem w tym roku pierwszy raz i stwierdziłem że 80/h jest najleprzą prędkością dla mojego zestawu, choć chwilowo osiągałem lepsze rezultaty ale tylko gdy nie spojrzałem na pędkość ,a moja żona spała...pozdrowienia dla Wszystkich.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jężdzę z przyczepami od 25 lat szybkość określoną w przepisach danego kraju nigdy nie przekraczam :piwko: nie chodzi o spalanie najważniejsze jest własne bezpieczeństwo :) a wiele widziałem nieszczęść których przyczyną była zbyt duża szybkość z przyczepą i nie przechwalajcie się że jechaliście 100 i szybciej to o wiele za DUŻO......... :ok: MERCEDES do 100 km/godz. pali średnio 9 l/100 pomimo że posiada moc 180 koni :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie Golfik IV spalał około 10 - 11 litrów (1.6 a przyczepa 1200 kg) a na autostradzie gdzie jechałem 100 -110 to i nawet ponad 13l/100km. Teraz mam mondulca 2.0 ale jeszcze nie testowałem poza 2 km jazda po mieście , wiec powiem po pierwszym teście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać silnik 220 cdi :piwko: w okresie do przebiegu 50 tyś.km.zprzyczepą adria dwuosiową ważącą 1300 kg. palił 13 litrów na 100 km,,,po tym przebiegu spalanie spadło do 10 litrów teraz z drugą przyczepą o metr krótszą i ważącą 1000 kg.pali w granicach 9l/100 a i tak mam duży nadmiar mocy wyprzedzanie nie jest problemem jednak jeżdząc z przyczepą dwuosiową jest o wiele bezpieczniej :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.