Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

W DR nic niema bo wóz nie ma haka. Stąd moje pytanie czy taki wóz nadaje się naholownik. Może ktoś już testował temat.

To że nie ma haka, nie zmienia faktu że dane O1 i O2 powinny być wpisane. Skoro danych nie ma to może auto z jakiś powodów nie może nic ciągnąć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00 eee coś mieszasz, w żadnym aucie w którym nie miałem haka nie miałem wpisane o1 i o2, dopiero po założeniu haka diagnosta wypełniał te pola na świstku i w wydziale komunikacji uzupełniali. Nawet w jeepie jak kupiłem i miał homologacje ciężarową a robiłem osobową to diagnosta wyciągał z tabliczki te dane i jeszcze raz wpisywał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacekzoo napisał:

@jacek00 eee coś mieszasz, w żadnym aucie w którym nie miałem haka nie miałem wpisane o1 i o2, dopiero po założeniu haka diagnosta wypełniał te pola na świstku i w wydziale komunikacji uzupełniali. Nawet w jeepie jak kupiłem i miał homologacje ciężarową a robiłem osobową to diagnosta wyciągał z tabliczki te dane i jeszcze raz wpisywał

to chyba u Ciebie coś nie halo ;)

w każdym jednym aucie które mam a jest ich kilka ?

mam wypełnione rubryki O1 i O2

hak mam obecnie tylko w dwóch ;)

a przy dokładania haka w WK nie wymieniają DR ani nic nie dopisują tylko wbijają pieczątkę "HAK" w rubryce "adnotacje urzędowe"

robią to "od ręki" przy okienku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yyy to nie wiem. Od paru ładnych lat mam auta tylko z hakiem, ale w dwóch sharanach i w golfie póki nie miałem haka pola były puste :niewiem: w jeepie dane były wpisane ale diagnosta jeszcze raz potwierdzał

Faktycznie ? sprawdzałem w żony megance i ma wpisane a nie ma haka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś chyba tak mogło być ale od paru dobrych lat  są już obligatoryjnie wpisywane te dane podczas pierwszej rejestracji  nówki czy używanego auta.

Edytowane przez MagZyg (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pola O1 oraz O2 zapełniane są danymi na podstawie dokumentów homologacyjnych konkretnego modelu pojazdu (wersja a nawet seria produkcyjna).

Przykładem może być jeden z modeli koreańskiego producenta.

Oto notatka informacyjna producenta haków holowniczych i jej rozwinięcie na stronie hakiholownicze.info:

"...Kia Niro z napędem hybrydowym. Lecz niestety producent samochodu wyróżnił serię samochodu, która może holować przyczepę od serii samochodu, która tego nie może robić.

382207851_KIANirohakholowniczy.png.4b38884d33c05da10e770d8060a1004e.png

…Kia Niro produkowanego po 2016r. o napędzie hybrydowym...

…Producent rozróżnił serię samochodu która może holować przyczepę. Jest to seria o numerze: C5P11/D61AY1 oraz C5P11/D61BY1. To tak zwany pakiet holowniczy. Wyróżnił również serię, która przyczepy nie może ciągnąć – numer: C5P11/D61AZ1 oraz C5P11/D61BZ1. Pakietu nie posiada….

…Przystosowując swój samochód do holowania przyczepu producent zapewnia odpowiednie otwory montażowe oraz podłączenie instalacji elektrycznej haka holowniczego. Samochód bez tego pakietu nie posiada wyżej wymienionych właściwości co dyskwalifikuje go do montażu haka...

…W drugiej omawianej przez nas serii w rubryce holowania nie znajdziemy żadnej wartości. W modelach mogących ciągnąć przyczepę w odpowiednich rubrykach w zależności od wersji silnikowej pojazdu znajdziemy wartość ok 600 kg przyczepy niehamowanej oraz 1300 hamowanej…"

Zaprezentowane informacje pochodzą z ogólnodostępnej strony http://hakiholownicze.info/kia-niro-hybryda-hak-holowniczy/ , z artykułu dotyczącego zakupu haka holowniczego dedykowanego do samochodu KIA Niro po 2016.

Te informacje (dane w polach O1 oraz O2) gdyby nie były przekazywane do WK, uniemożliwiałyby dokonanie właściwego wyboru przyczepy kempingowej (DMC). Każdy z nas musiałby bowiem najpierw zamontować hak (no po to żeby mu wpisali dane do dowodu rejestracyjnego) a dopiero później szukać odpowiedniej przyczepy. Byłoby tak: zamontuj hak, zapłać a wtedy się dowiesz co możesz ciągnąć. :angry:

Info: płaty poszycia oraz elementy szkieletu nadwozia Niro wykonane są z wysoko wytrzymałościowych stopów lekkich a łączenia pomiędzy nimi są klejone. Takie rozwiązanie ma zapewniać zakładaną sztywność konstrukcji oraz dodatkowo ją wyciszyć.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacekzoo napisał:

@jacek00 eee coś mieszasz, w żadnym aucie w którym nie miałem haka nie miałem wpisane o1 i o2, dopiero po założeniu haka diagnosta wypełniał te pola na świstku i w wydziale komunikacji uzupełniali. Nawet w jeepie jak kupiłem i miał homologacje ciężarową a robiłem osobową to diagnosta wyciągał z tabliczki te dane i jeszcze raz wpisywał

Nic nie mieszam. W każdym aucie miałem wpisane wartości w O1 i O2, mimo nie posiadania nawet haka. Te pozycje wynikają z homologacji i powinny być wpisane. Pewnie problemem jest gdy auto jest sprowadzone, i diagnosta nie ma na tacy tych danych i nie chce mu się szukać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jacekzoo napisał:

@jacek00 eee coś mieszasz, w żadnym aucie w którym nie miałem haka nie miałem wpisane o1 i o2, dopiero po założeniu haka diagnosta wypełniał te pola na świstku i w wydziale komunikacji uzupełniali. Nawet w jeepie jak kupiłem i miał homologacje ciężarową a robiłem osobową to diagnosta wyciągał z tabliczki te dane i jeszcze raz wpisywał

We wszystkich Fordach zawsze miałem wpisy. Haki zakładałem sam później. 

Ale w Pugu 205 nie było na przykład. W Nivie za to miałem jeszcze ciekawiej, bo było O2, brak O1 mimo, że był hak i był wbity w dowód. Przy rejestracji skierowano mnie na dodatkowe badanie w celu określenia masy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Tofel napisał:

Oto notatka informacyjna producenta haków holowniczych i jej rozwinięcie na stronie hakiholownicze.info:

Temat hybryd i haków jest bardziej skomplikowany. Dlatego takie zawiłości z tą Kią Niro, duzo hybryd poczatkowo w ogóle nie mogło nic holować, co więcej, nowe homologacje WLTP też namieszały sporo, i np. taka wydawałoby sie normalna Skoda Karoq z 1.6TDI 115KM w pewnym momencie szła partią w której homologacja w ogóle nie przewidywała holowania i montazu haka (choc hak fizycznie dało się zamontować, i inne wersje silnikowe (nawet słabsze benzyny) miały możliwość).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2019 o 05:31, Pavok napisał:

Oglądam 150- konne tiguany 2.0 w dieselu i tak siedze i myśle... sprawdzi się taki sprzęt w zaprzęgu z przyczepą 1500 kg ... ? 

Nie mam doświadczenia wieloletniego, jak Koledzy na forum, ale osobiście ciągam takim koniem moją 1600'tkę i nie mam z tym problemu - Tig daje sobie radę. Pot wystąpił jedynie na austriackich dłuuugich podjazdach, w drodze do Słowenii - temperatura oleju podeszła pod 130 st., temperatura chłodziwa drgnęła lekko ponad 90 st. - to wszystko co zamąciło mój spokój, poza tym wszystko OK.

Oczywiście gdybym miał możliwość wyboru - wybrałbym automat, zdecydowanie większy komfort (nie wnikam teraz czy jest to VAG czy inny producent - mam na myśli po prostu automatyczną skrzynię), ale manual też daje radę, nawet z taką masą na haku.

To co jeszcze zwróciło moją uwagę czytając wątek (i nie tylko ten), to opinia o VAGach - mój wieloletni mechanik rodzinnych powozów też stwierdził, że "będziemy się częściej widywać po zakupie VW" - hmmmm, mam nadzieję, że w tym razem nie będzie miał (jak na razie nie miał ?) racji, bo autko jako solo jest super i naprawdę bezproblemowe, prowadzi się nieźle, nawet z przyczepą - choć, jak wspomniałem powyżej, znacznie "fajniej" byłoby jeździć automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.