Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, bw81 napisał:

1.33 dotyczy SUV'ów?

SUV'ów, kompaktów, kabrioletów... - po prostu każdego samochodu, który zamierza ciągnąć cepkę z hamulcem najazdowym;-)

Choć przyznam szczerze, że kabrioletu jako holownika cepki jeszcze nie widziałem:-)

Trochę odchodząc od tematu Marka, który zdominował ten wątek od jakiegoś czasu;-) - spójrzcie, jaką konsekwentną drogą i inną niż "majnstrim" zmierza Mazda.

Nie mówię, że to będzie super holownik, ale nowa Mazda CX-30 ma kolejną generację "wysokoprężnej benzyny" - oczywiście wolnossącej. Silnik generuje 180 KM przy 6.000 obr, ale jak na wolnossącą benzynę ma bardzo wysoki moment i przy niskich obrotach - 224 Nm przy 3.000 obr.

Myślę, że to jest niezła alternatywa (oczywiście nie dla Marka;-) dla małych oturbionych benzyn.

Nie wiem ile będzie miała na haku, ale w topowej konfiguracji ma DMC 2070, więc zostaje 1430 na cepkę żeby się zmieścić w 3,5 t, a w papierach na pewno będzie miała więcej.

Ja się przejmuję 3,5 t, a tymczasem Marek chyba zestawem przekroczył 5 t - nie??:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Zulos napisał:

SUV'ów, kompaktów, kabrioletów... - po prostu każdego samochodu, który zamierza ciągnąć cepkę z hamulcem najazdowym;-)

Choć przyznam szczerze, że kabrioletu jako holownika cepki jeszcze nie widziałem:-)

A ja widziałem kilka w tym roku w IT. Same dziadki z zachodu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2019 o 14:20, witus napisał:

Dzisiaj jechałem 70-80 km/h bory tucholskie - Łeba ... spalanie 9,8. Prędkość brzy turbobenzynie ma znaczenie.

Rok temu jechałem trase odwrotną - Łeba -> Bory Tucholskie  i było to Superbem TDI 170KM który praktycznie nie schodził mi za bardzo poniżej 10L z budą 1300 (nie pamiętam ale dokładnie wyniku akurat wtedy, ale mój rekord minimalny TDI to chyba 9,5L - mniej nie potrafiłem).

 

Generalnie wychodzi na to (na podstawie już sporej grupy użytkowników tutaj) że nowe turbo benzyny jeżdżą z przyczepami bez problemu, spalania są tylko nieco większe niż turbo diesli ale można przestać lamentować, że to się nie nadaje do przyczepy, że to kosiarki i że musi być tylko i wyłącznie turbo diesel....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, golob napisał:

Rok temu jechałem trase odwrotną - Łeba -> Bory Tucholskie  i było to Superbem TDI 170KM który praktycznie nie schodził mi za bardzo poniżej 10L z budą 1300 (nie pamiętam ale dokładnie wyniku akurat wtedy, ale mój rekord minimalny TDI to chyba 9,5L - mniej nie potrafiłem).

 

Generalnie wychodzi na to (na podstawie już sporej grupy użytkowników tutaj) że nowe turbo benzyny jeżdżą z przyczepami bez problemu, spalania są tylko nieco większe niż turbo diesli ale można przestać lamentować, że to się nie nadaje do przyczepy, że to kosiarki i że musi być tylko i wyłącznie turbo diesel....

 

tylko niech to ma chociaż 1.6 czy 1.8 bo za sezon czy dwa będziemy te piękne auta oglądać na lawetach w drodze po nowe silniki, skrzynie, ośki, sprzęgła itd.

Przed chwilą był u mnie właściciel Suva o pojemności 898cm3. No mówił, że nawet z górki to jakoś jedzie, dopóki na spalanie nie spojrzy.

Sam mam takie auto w garażu 998cm3, w trasie jest nawet oszczędne (7,5l) ale gdzie mu tam do przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maarec napisał:

tylko niech to ma chociaż 1.6 czy 1.8 bo za sezon czy dwa będziemy te piękne auta oglądać na lawetach w drodze po nowe silniki, skrzynie, ośki, sprzęgła itd.

Przed chwilą był u mnie właściciel Suva o pojemności 898cm3. No mówił, że nawet z górki to jakoś jedzie, dopóki na spalanie nie spojrzy. 

Sam mam takie auto w garażu 998cm3, w trasie jest nawet oszczędne (7,5l) ale gdzie mu tam do przyczepy. 

No ale kto mówi o ciąganiu 0.9L czy 1.0L, mowa o pojemnościach 1.4-2.0 i odpowiedniej przyczepie do tego, żeby zaraz nie było że 1.4 turbo ma ciągać 1900kg (BTW. Akurat Kodiaq 1.4/1.5 z 4x4 i DSG ma na haku O1. 2000kg - tak ciekawostka, chyba żadne inne auto z tak niedużym silnikiem nie ma tak dużo dane przez producenta).

A z suvem 898cm3 mam chyba właśnie do czynienia - Captur zastępczy - nie jedzie na pusto nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, golob napisał:

No ale kto mówi o ciąganiu 0.9L czy 1.0L, mowa o pojemnościach 1.4-2.0 i odpowiedniej przyczepie do tego, żeby zaraz nie było że 1.4 turbo ma ciągać 1900kg (BTW. Akurat Kodiaq 1.4/1.5 z 4x4 i DSG ma na haku O1. 2000kg - tak ciekawostka, chyba żadne inne auto z tak niedużym silnikiem nie ma tak dużo dane przez producenta).

A z suvem 898cm3 mam chyba właśnie do czynienia - Captur zastępczy - nie jedzie na pusto nawet.

właśnie o tym dokładnie mówię. On pewnie nie ma turbo.

Oczywiście zgodnie z rozsądkiem taki silnik 1.6 turbo da sobie radę z budką i 1400kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, maarec napisał:

właśnie o tym dokładnie mówię. On pewnie nie ma turbo. 

Ma turbo, ale to nic nie zmienia :) To taki odpowiednik 1.2 60KM w dawnych czasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2019 o 10:33, BUMERANG napisał:

Ktoś z was przerabia temat falujących obrotów w nowym 1,5TSI  VAG-a? 

Uwaga!  VAG rozwiązał definitywnie ten problem. Wczoraj byłem w salonie VW. Oferta 1,5 w manualu została wycofana z oferty. Proste?  ;(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Uwaga!  VAG rozwiązał definitywnie ten problem. Wczoraj byłem w salonie VW. Oferta 1,5 w manualu została wycofana z oferty. Proste?  ;(

Chyba mają problem z emisjami do spełnienia, do żadnego modelu chwilowo nie oferują z 1.5 z żadną skrzynią. Pewnie ledwo normę 6d-Temp spełnił ten silnik, cyrki z nim były w zeszłym roku, a teraz problem jest pewnie z 6d-full.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.06.2019 o 07:47, pawel435 napisał:

Wiatm wybieram się pierwszy raz na wyprawę za granicę z przyczepą Hobby 10 o DMC 1000, mam do holowania jej Volvo V50 1.6 d 110 KM.

Pytanie do was:

Jechał ktoś z was juz takim bądź podobnym zestawem ?

Jak sobie radzi w trasie ?

Tak. Miałem Passata b5, 115 kucyków, 1,9 tdi i świetnie sobie radził z budką 1000 kg. Autka podobne. Powinno być dobrze. Sprawdź hamulce i stan opon. Szerokości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.07.2019 o 15:40, dudek_t napisał:

REWELACJA! 

Pierwsze holowanie za nami. Fajnie idzie. Prędkość ok 102 z tempomarem. 355km, komputer mówi o 16.9/100km.

najlepsze jest odejście zestawem w przedziale 100-120 na próbę.

IMG_20190709_210438.jpg

IMG_20190709_182203.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.