Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej chyba już iść w te "oryginalne" modele GM - Chevy, GMC itd, z nimi nie będzie na pewno problemu, choć 9-7x produkowali chyba 4 lata i ponad 100tys szt. To nie jest taki rodzynek jak Saab 9-4x którego produkowali niecały rok i ok. 600szt tylko powstało zanim Saab zbankrutował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O takim nawet nie słyszałem ?

10 minut temu, golob napisał:

zanim Saab zbankrutował.

A sieć dealerska Saaba w Polsce istnieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Pjoter napisał:

A sieć dealerska Saaba w Polsce istnieje ?

Nie istnieje :) Z "oryginalnymi" Saabami nie ma w sumie problemów (miałem 9-3), wszystko jest dostępne z mechaniki w IC itp, a do nadwozia używek cała masa, ale taki amerykański 9-7X to jednak u nas wynalazek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, rafal11 napisał:

Na żywo prezentuje się zacnie... Gdzie staliscie? 

Krynica Morska - http://www.polenamiotowenr179.pl/

bardzo polecam. Nie wiem jak sanitariaty, prysznice płatne, skorzystaliśmy u siebie. Gwarancja ciszy, bardzo dobra obsługa, blisko na plażę. Bezpiecznie, piękny las, ogółem teren naturalnie pofalowany, ale spokojnie miejsce się znajdzie :)

niestety tylko 3 noce, ale lepiej niż nic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na podsumowanie zakupu po pierwszych prawie 2500km, z czego ponad 1000km z ogonem.

Samochód na holownik się nadaje, zbyt wiele jego mocy nie potrzeba do zwykłego holowania, kiedy jednak mamy mało miejsca i czasu na wyprzedzenie - wystarczy wcisnąć gaz w podłogę, skrzynia zrzuci 3-4 biegi i idzie jak szatan, bez problemu wpasowuje się na lewy pas na autostradzie jak tylko jest odrobina miejsca w kolumnie osobówek. Trzeba pilnować prędkości zestawu, łatwo się rozpędzić ponad normę. To samo w mieście, nie do końca czuć prędkość i trzeba czasem na licznik patrzeć. Spalanie z budką - w moim przypadku przy 100kmh do 105 kmh na trasie A1 - ok 20-22l w zależności od dynamiki - oczywiście piszę o LPG i samochodzie zapakowanym po dach (5 osób i bagażnik plus 17xx kg na haku)

Nacisk na hak - nie robi na nim wrażenia, zawieszenie samopoziomujące, szybko reaguje, ogółem zawieszenie fajne, lekko pływające, ale nie to co w Jeepie JackaZoo.

Jazda w mieście - takim nudnym, gdzie światło czerwone co 200m - spalanie bliżej 25l - bliżej nie określone bo ciagle gdzieś ruszam za miasto. Za miastem bez szaleństw - do 120kmh  - 12-14l LPG. Przy takiej masie i krótkich odcinkach w mieście nie da się jechać oszczędnie - rozpędzenie pożera paliwo.  Aby lepiej zrozumieć spalanie w mieście - ostatnie 130km zabrało mi według kompa ponad 4 godziny.

Ogółem wykorzystuje ułamek mocy samochodu, do momentu jak coś trzeba nagle zadziałać. W dniu wczorajszym skręcając w stronę domu wpuścił mnie gość z alfy z przeciwka - nie chciałem go blokować i przy skręcie ok 110 stopni w lewo dałem pełen skręt kół i gaz w podłogę.... nie było to mądre, utrzymałem się w ciasnym zakręcie ale powtarzać nie będę...

Instalacja LPG przeszła przegląd w zaprzyjaźnionym zakładzie - nie oni montowali - stwierdzili, że dobrana perfekcyjnie, ustawiona również. Wymienili filtry i kazali jeździć. Faktycznie nie mam z nią wcale problemów, jedynie wkurza mnie czas tankowania - trzymania guzika. Na szczęście mam już lokalną stację z obsługą, gdzie wystarczy, że zajadę tym wcale nie rozpoznawalnym autem i po tankowaniu faktura jest gotowa bez podawania danych.

Z minusów - koło zapasowe, którego miejsce zajęła butla lpg jest tak wielkie, że zajmuje 3/4 bagażnika. Prawdopodobnie zakupie jedną oponę, która będzie jeździła na dłuższe trasy w boxie dachowym czy też w bagażniku zapakowana np napojami :)

mam jeszcze małe problemy z radiem, które ma bardzo dużo opcji, ustawień, ikonek a przede wszystkim ma wgraną w Polsce wersję softu z auta w wersji SRT i pokazuje mi bardzo fajnie parametry silnika, skrzyni itd podczas holowania, niestety też radio potrafi się zawiesić  i nie chcieć jakiś czas współpracować. Opcje są dwie - oswoić się, bo zdarza się to coraz rzadziej, lub przywrócić mu oryginalny soft - a tak cholerka lubię te dodatki..........

Hak - końcówka waży z 10-12kg,  może mniej ale można tym zabić nie tylko człowieka ale i dinozaura. Na plus regulacja wysokości kuli, oraz to, że zmieniłem ją na wersję z kasowaniem luzów - działa fajnie na sucho, zobaczymy jak wyjdzie przy holowaniu.

Wymieniłem lusterka na asferyczne, nie mogłem się oswoić z moim zdaniem gigantyczną martwą strefą, jazda pasem środkowym na 3 pasmowej drodze była dla mnie nie akceptowalna, teraz jest idealnie, straciłem funkcję fotochromów w lewym lusterku.... wkład poszedł  do schowania przywrócenie oryginału zajmie poniżej 2 minut.

Ogółem po pierwszych niepewnych dniach, kiedy jeszcze zastanawiałem się czy to była dobra decyzja teraz wiem już że tak. Na dniach odbieram zaślepkę haka w zderzaku (dostawa i lakierowania trochę trwało)

Na lakierze mam warstwę ceramiki, fajnie się go myje, zresztą kolor nie należy do brudzących.

Zostało zamówić opony zimowe (tak, w środku lata, szukanie kosztów.....)

załączam jak wygląda jazda w mieście, ile mocy potrzeba...

Skrzynia biegów / czas reakcji. Nigdy nie wierzyłem, że auto może tak szybko reagować na wciśnięcie pedału gazu, muszę na to uważać po latach z dieslem i manualem, kiedy trzeba włączyć się do ruchu robi to zanim jeszcze dojdzie sms z mózgu do stopy.

na koniec - respect - na drodze nikt jeszcze nie sprawdzał co drzemie pod maską, być może wspomniani  kiedyś przez Jacka Commandera młodzi gniewni z BMW mają obawy, jadą obok grzecznie, razem z kolegami z passatów, fiatów stilo itd. Raz dałem się objechać gościowi w seicento, niech ma coś z tego dnia dla siebie.  Nie mam problemów z wymuszaniem pierwszeństwa, zajeżdżaniem drogi czy innymi głupimi akcjami - pewnie do czasu. Samochód gdzie się nie pojawi budzi zainteresowanie. Do tego stopnia, że np w Krynicy Morskiej robiono sobie z nim fotki (widocznie fajni motoryzacji), fajnie reagują na odpalanie silnika z pilota - działa na kilkaset metrów.  W dniu wczorajszym  spotkałem pierwszy raz drugie Durango na drodze, akurat był w trasie przez Częstochowę. Spotkań z kolegami z k.pl czy też w salonie w Chorzowie nie liczę... (na dniach otworzą mi do niego A1 i będę miał dojazd w 20-30 min), aktualnie godzinka drogą lokalną z pominięciem korków na Dk1.

Oby dalej się sprawował, a ja będę przekazywał raporty, głównie ze spalania i kosztów eksploatacji. Wszystkie spalania to lpg z dystrybutora, komp dla benzyny pokazuje ok 25% mniej.

 

image.thumb.png.009679755ddda2457d0ea1272992ea88.png

image.thumb.png.7c1903a61cd5a3b41a4e05ca10590b07.png

IMG_20190716_195658.jpg

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Commander napisał:

Fajne i pozytywne odczucia. Zrobisz solo na butli 400 km?

w trasie oczywiście, pod miastem również, w mieśćie na krótkich odcinkach 360, na dłuższych może na styk 400km.  Ważne, że zasięg z budką ponad 300km, wolałbym 500 ale co zrobić.

pora wrócić do planowania trasy wzdłuż stacji lpg, dobrze, że przynajmniej cena spada i tankowanie przyjemne. Holowanie budki lekko tańsze niż moim dieslem, który śmiga teraz po stolicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Commander napisał:

To jaka ta butla? Mi wchodzi ok 82 litrów.

Dziś w Krakowie lpg 1.84....

a bo ja wiem, nigdy wiecej niż 79,5 nie zalałem, ale z drugiej strony do zera tylko raz wyjechałem

12 minut temu, maciejek34 napisał:

A pianka do naprawy opon ?

nie bardzo, zobacz na przygody Gusi w temacie Chorwacja 2019, pianka wystarczy do ubrudzenia felgi, mimo wszystko jest w schowku w samochodzie.

bardzo poważnie myślę o boxie, i bagażniku na rowery, kwestia czy będzie mi się chciało  te ciężary na dach wrzucać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.