Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że to kwestia regulacji instalacji LPG u Marka.

Bo różnica jest pomiędzy PB i LPG ale nie tak duża. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Takie potrafią być różnice PB vs LPG? Poważnie pytam, bo nigdy nawet nie jeżdziłem autem na LPG :D

Moim zdaniem nie.

Tych wyników nie można ze sobą porównywać. To dwie zupełnie inne sytuacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie zarybiłem że Marek ma LPG , zmyliło mnie że koszt podawał złotówkę za kilometr na PB więc myślałem że to spalanie PB ;) 

jak na gaz do faktycznie 20l to rewelacja , koszt o 30% niższy niż w Q7 z trzylitrowym dieslem a moc dwa razy większa :ok:

no to mam pytanie odnośnie instalacji LPG , jakie koszta montażu ? czy na gazie nie ma żadnych problemów ? 

moje doświadczenia z instalacjami LPG zakończyły się kilkanaście lat temu i wówczas zawsze były problemy w starszych instalacjach wieczne regulacje , zmniejszenie przepływu powietrza na dolocie co wiązało się z gorszymi osiągami zarówno na PB jak i LPG, falujące obroty, pękające plastikowe kolektory po "wystrzale" gazu a potem wieczne problemy z zacinającym się wtryskami w pierwszych instalacjach  sekwencyjnych i wieczne regulacje, programowanie itd.

jedyne auta które służyły mi dzielnie na LPG to polonez 1500 choć od kolejnego właściciela dowiedziałem się że skończyło się wypaleniem gniazd zaworów na wskutek zbyt ubogiej mieszanki (może chciał przykutwić i przykręcił śrubkę za mocno :) ) i Astra z silnikiem C16NZ , potem wszystkie japońce i niemcy i francuzy jakie miałem, zawsze miały problemy fakt że  było to lata temu ale niesmak pozostał :]

rozumiem że współczesne instalacje LPG już działają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele się zmieniło od czasów Polonezów z LPG ;)

Prawda jest taka, że nie wiem kiedy jadę na LPG a kiedy na PB. Moim zdaniem odpowiednie dobranie komponentów instalacji gazowej do potrzeb silnika i jednostki sterującej to 50% sukcesu. Najważniejszy jest montaż. Dbałość o detale i właściwa regulacja / ustawienie parametrów.

Reasumując: moja instalacja nie chodziła idealnie od początku. Potrzebne były 2 wizyty aby ustawić ją niemalże idealnie. Teraz leję i jeżdżę - na instalacji zrobiłem już blisko 30 tyś km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bw81 napisał:

Wiele się zmieniło od czasów Polonezów z LPG ;)

Prawda jest taka, że nie wiem kiedy jadę na LPG a kiedy na PB. Moim zdaniem odpowiednie dobranie komponentów instalacji gazowej do potrzeb silnika i jednostki sterującej to 50% sukcesu. Najważniejszy jest montaż. Dbałość o detale i właściwa regulacja / ustawienie parametrów.

Reasumując: moja instalacja nie chodziła idealnie od początku. Potrzebne były 2 wizyty aby ustawić ją niemalże idealnie. Teraz leję i jeżdżę - na instalacji zrobiłem już blisko 30 tyś km. 

wiele ale nie wszystko ;) 

rozumiem że w dalszym ciągu trzeba się doktoryzować co, gdzie i u kogo założyć żeby to jako tako chodziło i w dalszym ciągu nawet to nie zagwarantuje że będzie działać odrazu

czyli to akurat się nie zmieniło :]

choć przyznam szczerze że dwie regulacje na 30kkm mógłbym przeżyć , za czasów pierwszych sekwencji było ich DUUŻO więcej a co bardziej ambitni kupowali własne "kompy" pod swoje instalacje.

nie jestem jakimś zawziętym fanem diesla a patrząc na to w jakim kierunku zmierza pseudo euroekologia to powrót do wolnossącej benzyny z LPG może okazać się dobrym wyborem

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Suzu4x4 napisał:

wiele ale nie wszystko ;) 

rozumiem że w dalszym ciągu trzeba się doktoryzować co, gdzie i u kogo założyć żeby to jako tako chodziło i w dalszym ciągu nawet to nie zagwarantuje że będzie działać odrazu

czyli to akurat się nie zmieniło :]

choć przyznam szczerze że dwie regulacje na 30kkm mógłbym przeżyć , za czasów pierwszych sekwencji było ich DUUŻO więcej a co bardziej ambitni kupowali własne "kompy" pod swoje instalacje.

nie jestem jakimś zawziętym fanem diesla a patrząc na to w jakim kierunku zmierza pseudo euroekologia to powrót do wolnossącej benzyny z LPG może okazać się dobrym wyborem

Zakładasz Prinsa i zapominasz o jakiś regulacjach, podlaczaniach kompa itp. Drogo ale pierwsza liga. 6 instalacji tej marki przerobiłem. Jeśli będę jeszcze kiedyś zakładał to też Prins. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

rozumiem że w dalszym ciągu trzeba się doktoryzować co, gdzie i u kogo założyć żeby to jako tako chodziło i w dalszym ciągu nawet to nie zagwarantuje że będzie działać odrazu

praktycznie zagwarantuje (są w naszych okolicach takie miejsca jakbyś potrzebował kiedyś i silniki typu HEMI są im dobrze znane), 99,9% sukcesu z LPG to ogarnięty instalator

Od dawna mam drugie auto w domu które zawsze jest na lpg i ostatnie problemy z lpg miałem chyba ze 12 lat temu przy czym wtedy to jeszcze nie była sekwencja, od tamtej pory żadnych regulacji, tylko montaż i potem okresowe przeglądy co 15kkm i wymiana filtrów. Myślałem nawet żeby to drugie auto zmienić na diesla, ale jak wczoraj zatankowałem 48L po 2zł, gdzie auto pali mi średnio 10,5 lpg to stwierdziłem że żadnych diesli :) Jedynym problemem jest coraz powszechniejszy wtrysk bezpośredni, do którego tez w miarę bezproblemowo już dziś zakłada instalację, ale ceny są już wyższe i gorzej finansowo to wychodzi. Cena LPG cały czas jest w miare stabilna, choc od chyba 20lat słyszę te historie jak to gaz ma podrożeć strasznie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli reasumując ile kosztuje taka instalacja co ma Marek czy kolega @bw81 a ile taki Prins do 5,7 ??

zakładając że takim autem nie zrobię więcej niż 15kkm rocznie a auto znudzi mi się po max 3-4 latach to nie wiem czy montaż gazu miałby sens.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam założoną przez dealera. Producent: AG Centrum  - Zenit Pro (Radom). Koszt pomiędzy 5-6 tyś zł.

Prins ( montowany przez Dodga w centrum przygotowawczym w porcie ) - 3200 albo 3600 euro - nie pamietam dokładnie.

 

Edytowane przez bw81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja zwraca się po kilku tyś km. Montaż od 4.5 tys zł 

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

czyli reasumując ile kosztuje taka instalacja co ma Marek czy kolega @bw81 a ile taki Prins do 5,7 ??

zakładając że takim autem nie zrobię więcej niż 15kkm rocznie a auto znudzi mi się po max 3-4 latach to nie wiem czy montaż gazu miałby sens.

 

Jak policzysz 20x1.2 E razy 5000km na wczasach to gaz ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.