Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.04.2019 o 14:56, snoozer napisał:

Z tym sie akurat moge zgodzic tylko po co w takim razie mieszasz ręcznie biegami?

(...)

 

jak pisałem wcześniej skrzynie DSG  w wielu przypadkach dążą do utrzymywania jak najniższych obrotów silnika

mi osobiście to nie pasuje, wkurza mnie jak w trybie "D" w mieście przy 60 skrzynia zapina 7 bieg   stąd w ogóle nie używam trybu "D" jeżdżę zawsze na "S"

przy użyciu tempomatu aktywnego niestety nawet w trybie "S" zmienia się charakterystyka pracy skrzyni i przy tej samej prędkości gdzie normalnie (bez tempomatu) byłyby niższy bieg znów skrzynia zapina bieg , dwa wyżej (sprawdzone w dwóch rożnych autach)

biegami mieszam po to  żeby utrzymać optymalne wg mnie obroty silnika w danych warunkach  (głównie przy zjazdach na serpentynach) wykorzystuje maksymalnie hamowanie silnikiem

klocki hamulcowe po przejechaniu 33kkm z czego 1/3 z przyczepą mają na oko coś ok 1,5 cm grubości

20190406_183424_resized_1.thumb.jpg.c76d184fd1478df1145b05d62b18c969.jpg

W dniu 6.04.2019 o 14:56, snoozer napisał:

(...)

Hohalpenstrasse nie jest wyzwaniem ani dla twojego silnika ani skrzyni. Tam sie jedzie z niewielka predkoscia przez co obciazenia nie sa duze.

Bardziej wysilasz silnik i skrzynie jadac pod gore po autostradzie z prędkością  110-120km/h. Widac to wyraznie po temperaturze oleju i ciśnieniu doladowania. Temp. oleju przekracza wtedy 120 st. Ja mialem maks 127.

(...)

 

nie będę polemizował co jest większym wyzwaniem dla silnika i skrzyni czy przejazd   z budą  przez grossglocnerstrase , czy na autostradzie pod górkę  ponieważ  nie jeżdżę z budą  z prędkością 110 - 120 km/h więc nie mam porównania ;)

przy jeździe z budą na autostradzie przy licznikowym 100/h  u mnie temperatura oleju utrzymuje się w przedziale 100-110 na płaskim do max 125 na podjazdach .

Najdłuższe podjazdy autostradowe jakie zaliczyłem to chyba Sv Rok na powrocie z Cro i Brennero AT/IT

tyle że na podjazdach na autostradzie nie zawsze utrzymuje stałą prędkość czasem zwalniam razem " z kolumną"

W dniu 6.04.2019 o 14:56, snoozer napisał:

(...)

Zulos zwrocil uwage na jeden istotny parametr - temperature oleju w skrzyni. Masz hak ori czy dokladany? Jak zamawialem auto to znalazlem gdzies w sieci info o roznicach w ukladzie chlodzenia skrzyni dla wersji z hakiem. 

(...)

 

hak mam ori ale  jak kiedyś chciałem dołożyć (w Skodzie Octavi III w dieslu ze skrzynią DSG) to do dnia dzisiejszego nie otrzymałem oficjalnej odpowiedzi od producenta czy montaż haka wymaga jakiś zmian w układzie chłodzenia silnika czy skrzyni (pomimo kilku maili przypominających konkretna odpowiedz do dziś nie przyszła).

Z informacji jakie otrzymałem nieoficjalnie od znajomego z serwisu VW dowiedziałem się że zmiany przy montażu haka wymagane są jedynie w kilku modelach silników TSI i polegają na wymianie kompletu wentylatorów chłodnicy , ale to info nieoficjalne z przed kilku lat, hak założyłem (z wiązką,  modułem, kodowaniem itd) , autko użytkuje do dziś mój kolega i pomimo kilku wyjazdów z budą skrzynia sprawuje się bardzo dobrze a auto ma obecnie sześć lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Suzu4x4 napisał:

mi osobiście to nie pasuje, wkurza mnie jak w trybie "D" w mieście przy 60 skrzynia zapina 7 bieg   stąd w ogóle nie używam trybu "D" jeżdżę zawsze na "S"

przy użyciu tempomatu aktywnego niestety nawet w trybie "S" zmienia się charakterystyka pracy skrzyni i przy tej samej prędkości gdzie normalnie (bez tempomatu) byłyby niższy bieg znów skrzynia zapina bieg , dwa wyżej (sprawdzone w dwóch rożnych autach)

U mnie jest podobne zachowanie, zresztą jest to logiczne - jak jedziesz "na nodze" to auto spodziewa się w każdej chwili konieczności przyśpieszenia - kierowca może w każdej chwili zechcieć nieco przyśpieszyć i wtedy skrzynia musiała by redukować bieg, tracić na to czas itp. Druga sprawa, ze regulując 'gaz' nogą nie jesteśmy zbyt precyzyjni i często gdy auto potrzebuje 1% albo 3% gazu więcej, wcale go nie dodajemy bo jeszcze op tym nie wiemy że tyle potrzebuje. I dopiero jak odczujemy spadek prędkości, to dowalamy z 10%..

Tempomat natomiast może dozować z bardzo dużą precyzją i skrzynia doskonale wie kiedy tempomet będize chciał przyśpieszyć bardziej i konieczna będzie redukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.