Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, maarec napisał:

Natomiast zwiedź 7m kamperem zakątki na Greckiej, Włoskiej czy Chorwackiej wyspie, gdzie ciężko czasem autem się pomieścić.

Cytując jeden z kabaretów:

- Gdzie ty tu chcesz zmieścić "szampon"??

- Ooo, w nie takie miejsca wciskałem szampon...:-)

Podobny problem będzie z cepką - a już na pewno sporą i jeszcze 2,50m szerokości.

Wracając do tematu - wciąż nie ma problemu z holownikami dla tych, co im 3,5 t nie straszne, ale coraz większy problem mają Ci, co jednak - jak to kiedyś padło - zostają w piaskownicy;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zulos nie załapałeś, Markowi zapewne chodzi o to że z przyczepą nawet 2,5 szeroką możesz zostawić ją na kempingu i robić wycieczki autem  w najdalsze zakamarki gdzie nawet z najmniejszym kamperem byłby problem ;)

też tak robimy, wycieczki autem w odległości nawet 100 km od kempingu nie są dla nas niczym niezwykłym, fajne jest też to że po wycieczce wieczorem nie musisz martwić się o znalezienie miejsca na kempingu , rozkładać rolety grila itd. zwiedzasz cały dzień i przyjeżdżasz na gotowe, jak spenetrujesz okolice po kilku dniach  przenosisz się na inny kemping

wszystko ma swoje + i - , dla naszej rodziny optymalne było by posiadanie małego kampera na szybkie weekendowe wycieczki i dużej przyczepy na dłuższe wakacyjne wyjazdy.

i dla mnie nie jest to kwestia mody tylko komfortu i wygody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Suzu4x4 napisał:

Zulos nie załapałeś, Markowi zapewne chodzi o to że z przyczepą nawet 2,5 szeroką możesz zostawić ją na kempingu i robić wycieczki autem  w najdalsze zakamarki gdzie nawet z najmniejszym kamperem byłby problem ;)

Ależ załapałem:-)

Jadąc kamperem zabieram rowery/rewery elektryczne/skuter* (w zależności od możliwości ładunkowych) i zwiedzam takie miejsca, w które żadnym samochodem nie wjadę, a oprócz tego znika mi problem z parkowaniem i podjeżdżam sobie niemal gdzie chcę (czego doświadczyłem osobiście np. w Dubrowniku), a po powrocie obozowisko też czeka...

* - niepotrzebne skreślić;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lbuster napisał:

... u kogoś nieznajomego na działce :o

To to jest możliwe zawsze - niezależnie od tego co się zostawia na piczce...

Wracając na tory - ponawiam pytanie, które już kiedyś zadałem:

- czy ktoś z Was holuje skrzynią CVT? A jeśli tak to jakim samochodem, z jakimi parametrami i jakie są odczucia w praniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zulos napisał:

Ależ załapałem:-)

Jadąc kamperem zabieram rowery/rewery elektryczne/skuter* (w zależności od możliwości ładunkowych) i zwiedzam takie miejsca, w które żadnym samochodem nie wjadę, a oprócz tego znika mi problem z parkowaniem i podjeżdżam sobie niemal gdzie chcę (czego doświadczyłem osobiście np. w Dubrowniku), a po powrocie obozowisko też czeka...

* - niepotrzebne skreślić;-)

Pokaż mi kampera który ma 500 kg ładowności.... Rowery to szczyt marzeń, a co dopiero skuter.

Nowe kampery mają homologację na 6 osób i 450 kilo ładowności. To śmiech ma sali. Z drugiej jednak strony jak kogoś stać na kampera za 350 kk to spodnie i majtki też sobie kupi na wyjeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Commander napisał:

Pokaż mi kampera który ma 500 kg ładowności.... Rowery to szczyt marzeń, a co dopiero skuter.

Ależ proszę bardzo - pierwszy z brzegu przykład: "kompaktowy" Dethleffs Globebus I7 - ładowność przy standardowym DMC 3,5 t. - 629 kg.

Nie mówię już o tym, że można podnieść DMC do 4.250 - nie wiem ile to zabierze wagi, ale przelicz sobie ile doda do ładowności...

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Commander napisał:

No to masz 6 osób czyli 500 kg do tego woda i paliwo...

No i gdzie ten skuter?

Jaki procent osób wynajmujących lub kupujących kampery ma C ?

6 osób to minimum 3 skutery?

Co do C to jednak spory procent, w każdym razie w śród moich znajomych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po cholerę mi 6 osób - zwłaszcza, że kamper jest na 4 i tyle liczy moja rodzina?!?

Jeden skuter na platformę na hak, drugi do garażu i pół garażu zostaje wolne.

Dwa skutery (małe - 50-tki), to 160 kg, moja cała rodzina póki co waży poniżej 200 kg.

Zostaje (odliczając wagę platformy) ponad 250 kg ładowności - chyba da się w tym zmieścić, nie??

Obecnie w cepce starcza nam 150 kg (z moverem i aku jak dojdą będzie to już ponad 200, ale movera w kamperze raczej montować nie będę)...

A jak ktoś chce to dlaczego nie może sobie zrobić prawka C lub C1 (podobnie jak ktoś ma zestaw po. 3,5 t i robi B96, czy jeszcze cięższy i robi E).

Nie chodzi tu o to - a na pewno nie w tym wątku - żeby przekonywać kogoś w odwiecznej walce "co jest lepsze: kamper czy przyczepa", tylko nie powtarzajcie argumentów na okoliczności, których nie sprawdziliście.

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.04.2019 o 17:43, Suzu4x4 napisał:

w DSG grupy VAG po podpięciu przyczepy praca skrzyni się  zmienia, choć przy jeździe na tempomacie dalej pozostaje tendencja do wrzucania jak najwyższych biegów i pałowania auta w zakresie poniżej 1500 rpm, i o ile na prostej nie ma z tym problemu to w górach trzeba wspomagać się łopatkami ;)

Dementuję tą tezę. Łopatek nie dotykam ciągnąc nawet po górach przyczepę 1600kg. DSG w trybie "D" bardzo dobrze sobie radzi. Myślę, że kolega nie jechał nigdy tą skrzynią z przyczepą albo moment za mały i stąd takie wrażenia - jaki silnik, jaka waga przyczepy? - tu może być klucz.

Poddaję pod wątpliwość również to, że skrzynia inaczej pracuje po podpięciu przyczepy (hak ori składany - komp. rozpoznaje podpięcie przyczepy). Skrzynia zachowuje się adekwatnie do obciążenia jakie dostaje silnik po podpięciu cepy (to moja teza na podstawie obserwacji ciśnienia doładowania, temperatury oleju i czasów wtrysku).

Edytowane przez snoozer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, snoozer napisał:

(...) Myślę, że kolega nie jechał nigdy tą skrzynią z przyczepą (...)

???

oczywiście myśleć tak możesz , każdy ma do tego prawo ;)

nie wiem w jakich górach byłeś ale proponuje np. przejażdżkę tą trasą :

https://www.grossglockner.at/gg/de/index

przejedź tego typu trasę Touranem ne skrzynią DSG z przyczepą 1600 kg w trybie "D" nie dotykając manetek nie zmieniając ręcznie biegów to wrócimy do rozmowy ,

 

20190406_110623_resized.jpg.d878414d9be01b9abcfccaed0846ab7c.jpg20190406_102731_resized_1.jpg.0bac897281014928517d850162ac0abe.jpg

Godzinę temu, snoozer napisał:

(...) albo moment za mały i stąd takie wrażenia (...)

 

zapewniam Cię że mocy i momentu nigdy mi nie zabrakło ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że wszystko zależy od konkretnej konfiguracji - parametrów skrzyni, silnika, etc...

W moim przypadku instrukcja w ogóle wyraźnie mówi o tym, że w stromych górach mam NIE jeździć z cepką na D.

Są jednak góry - i tu popieram Suzu - w których nie wyobrażam sobie nie zastąpić skrzyni w decyzjach, bo każda może zgłupieć, a nawet jeśli nie, to dla jej zdrowia jest to ze wszech miar potrzebne.

Suzu - na tablicy masz temp. płynu chłodniczego i oleju silnikowego. A jak wyglądała temp. oleju w ASB w tych warunkach??

Ale marny z Ciebie fotomontażysta - nawet cepkę zdublowałeś i nie zauważyłeś...;-)

Ja wprawdzie w skrzyni nie mam specjalnego trybu do holowania, ale w trybie ustawienia napędu w opcji Sport, skrzynia ciągnie mi znacznie wyżej, później redukuje i trzyma na zwiększonych obrotach i w poprzednim ten tryb używałem do ciągnięcia cepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Zulos napisał:

A po cholerę mi 6 osób - zwłaszcza, że kamper jest na 4 i tyle liczy moja rodzina?!?

Jeden skuter na platformę na hak, drugi do garażu i pół garażu zostaje wolne.

Dwa skutery (małe - 50-tki), to 160 kg, moja cała rodzina póki co waży poniżej 200 kg.

Zostaje (odliczając wagę platformy) ponad 250 kg ładowności - chyba da się w tym zmieścić, nie??

Obecnie w cepce starcza nam 150 kg (z moverem i aku jak dojdą będzie to już ponad 200, ale movera w kamperze raczej montować nie będę)...

A jak ktoś chce to dlaczego nie może sobie zrobić prawka C lub C1 (podobnie jak ktoś ma zestaw po. 3,5 t i robi B96, czy jeszcze cięższy i robi E).

Nie chodzi tu o to - a na pewno nie w tym wątku - żeby przekonywać kogoś w odwiecznej walce "co jest lepsze: kamper czy przyczepa", tylko nie powtarzajcie argumentów na okoliczności, których nie sprawdziliście.

Moja uwaga odnośnie 6 osób dotyczy powszechniej oferty kamperow oferowanych na rynku. Takiego ostatnio oglądałem.

Rozumiem że korzystasz wyłącznie z owych 160 kg w przyczepie...w samochodzie nawet butelki wody nie masz...

Platforma na skuter jest kręcona do ramy...i swoje waży. To nie uchwyt rowerowy na hak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.