Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przeczę - trudno byłoby zmieścić się w 3,5 tony z 2 skuterami, ale już z 4 rowerami, które ważą 100 kg mniej to znacznie łatwiej.

Poza tym jest opcja przekroczyć 3,5 t., wówczas można już poszaleć zwłaszcza, że znajdziesz bez problemu kamper z ładownością blisko tonę (chociażby wspomniany Globebus, po zamówieniu opcji  DMC do 4.25 t). Skoro w opcji do 3,5 t. MW to 2870, to żeby w opcji do 4.25 t miał ładowność mniej niż tonę, musiałby mieć MW większe o 390 kg, a na pewno tak nie jest. A przy ładowności ponad tonę to już można poszaleć...

Inna sprawa, że wtedy trzeba by zamówić już raczej najmocniejszy silnik.

Ale uwaga o bagażu w samochodzie celna - to może być dodatkowe min. 30 kg i tego nie policzyłem...

No ale nawet z podstawowej 3,5 t opcji, jeśli od tych 629 kg odejmiesz 4 rowery i pasażerów, to pozostaje (dorzucę jeszcze ciężar bagażnika) - ok. 360 kg ładowności, a to już zapewne jest wystarczające dla rodziny 2+2...

14 minut temu, Commander napisał:

Podsumowując ładowność obecnych kamperow to kpina z klienta...

Być może w dużej ilości przypadków tak jest, ale pokazałem Ci, że tak wcale być nie musi...

Edytowane przez Zulos (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, ale ja tylko chciałem małe dementi wrzucić - są kampery z dużą ładownością i kropka!

A na moje pytanie ze skrzynią CVT, zadane zarówno w wątku o ASB, jak i tu, wciąż nikt nie odpowiedział - na prawdę nikt nie holuje z CVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Zulos napisał:

(...)

Suzu - na tablicy masz temp. płynu chłodniczego i oleju silnikowego. A jak wyglądała temp. oleju w ASB w tych warunkach??

(...)

niestety nie miałem wtedy kompa , w tym roku jak plany się nie zmienią również pojedziemy  w Alpy będę mógł zdać  relacje po powrocie , w normalnych warunkach u mnie wygląda to tak:

Screenshot_20180925-171311_OBDeleven.thumb.jpg.6519d32005d7fa8b97377a891576f4eb.jpgScreenshot_20180925-170628_OBDeleven.thumb.jpg.7c9be675f30bfdb6431f3e63c35978af.jpg

45 minut temu, Zulos napisał:

(...)

Ale marny z Ciebie fotomontażysta - nawet cepkę zdublowałeś i nie zauważyłeś...;-)

(...)

nie niestety marny ze mnie fotomontażysta , cepki mi się dwoją a nawet troją  ?

20180609_135041_resized.thumb.jpg.e66fd88e028b45b087617846616f8dba.jpg20180430_171105_resized_1.thumb.jpg.bc41a083fe1e8b1b7e81330f2a35d9c0.jpg

 

30 minut temu, Walt napisał:

Chyba Grossglockner urósł w ostatnich latach :D;)

 

nie wiem w którym miejscu dokładnie byłeś , my przejechaliśmy w zeszłym roku całą Grossglocknerhohenalpenstrase od Zell am See do Lienz i dalej przez Tolmezzo lokalnymi drogami aż w okolice Wenecji, fabryczna navi największą wysokość pokazała mi ponad 2500 mnpm, a screen który wrzuciłem pochodzi z parkingu z pod Edelweissspitz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

zapewniam Cię że mocy i momentu nigdy mi nie zabrakło ?

Z tym sie akurat moge zgodzic tylko po co w takim razie mieszasz ręcznie biegami?

Hohalpenstrasse nie jest wyzwaniem ani dla twojego silnika ani skrzyni. Tam sie jedzie z niewielka predkoscia przez co obciazenia nie sa duze.

Bardziej wysilasz silnik i skrzynie jadac pod gore po autostradzie z prędkością  110-120km/h. Widac to wyraznie po temperaturze oleju i ciśnieniu doladowania. Temp. oleju przekracza wtedy 120 st. Ja mialem maks 127.

Zulos zwrocil uwage na jeden istotny parametr - temperature oleju w skrzyni. Masz hak ori czy dokladany? Jak zamawialem auto to znalazlem gdzies w sieci info o roznicach w ukladzie chlodzenia skrzyni dla wersji z hakiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cezarr napisał:

Ale trochę Wam się temat rozjechał, kampery i ich ładowność to może oddzielny temat. 

Tomku otóż kamper to pojazd który także może holować przyczepę. Najczęściej widuję za nim ponton motorowy lub łódź.

Ps. Hehe ech Ty... Czujność 100.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Commander napisał:

Ps. Hehe ech Ty... Czujność 100.?

Haha wiem o co Ci chodzi ale nic z tego :> pojęliście fajny temat nowe wypasione kampery które mają wszystko
ale za cenę małej  ładowności  aby nie przekroczyć magicznego progu 3.5t. 
A kamper i przyczepa ? jakaś towarowa, na auto czy motorówkę to na pewno, ale to raczej rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Commander napisał:

Tomku otóż kamper to pojazd który także może holować przyczepę. Najczęściej widuję za nim ponton motorowy lub łódź.

Są i takie przypadki, co holują kamperem np. Smarta, albo nawet Fiata 500:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.