Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

MW: 1474 kg

DMC: 2200 kg

F3: 3580 kg

O1: 1680 kg

DMC=2200 więc DMC/1,33=1654

 

cały czas możesz ciągnąć przyczepę o maks DMC z pola O1

Drobna korekta.

Nie możesz mieć nigdy (w tym aucie) przyczepy z hamulcem najazdowym, której DMC jest równa masie z pola O1. To by było 1680 kg, ale DMC/1,33 wynosi 1654 kg i taka jest właśnie największa możliwa masa DMC przyczepy, którą wolno holować tym C4GP.

Nie zmienia to faktu, że jest na rynku dość dużo przyczep z DMC=1500 kg i też są z DMC=1600 kg i takie można legalnie holować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do masy zestawu co Jacek napisał? Bo już zdurniałem. O1 i dmc przyczepy do holownika to wiem. Ale dmc auta 2200 i buda 1600 daje 3800, a pisał że zestaw musi być lżejszy. Ogranicza mi dmc czu rzeczywistą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do masy zestawu co Jacek napisał? Bo już zdurniałem. O1 i dmc przyczepy do holownika to wiem. Ale dmc auta 2200 i buda 1600 daje 3800, a pisał że zestaw musi być lżejszy. Ogranicza mi dmc czu rzeczywistą?

 

Pozycja F3 dotyczy mas rzeczywistych z tego co wiem. Teoretycznie jest to nie do upilnowania i musiałbyś mieć mega pecha na drodze, aby na kontroli wyszły nieprawidłowości. Musieliby ważyć osobno samochód i przyczepę a później jeszcze to dodać i sprawdzić czy nie przekracza F3. Dzisiaj mało realne, za kilka lat przy większym uszczelnianiu systemu kontroli możesz trafić na listę pojazdów wyłapywanych na podstawie fotek z bramownic. Dla dobrego informatyka banalna sprawa na podstawie DR samochodu wrzucić Cię do worka "tych kontrolujemy jak tylko jedzie z przyczepą".

 

myślałem, że masz przyczepę 1500kg anie 1300. W tej sytuacji może jednak ten citroen z DMC 2200kg i pięknie omijasz viatolla ? :)

 

edit : przy okazji nie ogranicza Cię F3 z tą przyczepą bo wynosi 3580 a Ty masz 3500 i możesz ładować oba do poziomu DMC. Silnik spokojnie poradzi sobie z takim zestawem.

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viatoll nie problem, już przełknąłem :) tak, teraz mam 1300, ale podejżewam że będę wymieniał na jakiegoś pietrusa, i raczej dmc zmieni się w górę. Tylko że z tą wymianą to w ogóle nic pewnego bo może ten układ co mam mi podpasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to się ma do masy zestawu co Jacek napisał? Bo już zdurniałem. O1 i dmc przyczepy do holownika to wiem. Ale dmc auta 2200 i buda 1600 daje 3800, a pisał że zestaw musi być lżejszy. Ogranicza mi dmc czu rzeczywistą?
DMC zestawu masz w F3 ale to nie jest suma DMC auta i DMC przyczepy. Było o tym wiele razy na forum. W ten sposób tego nie liczysz. Maks dla możliwości auta masz zawsze w O1. Ja sam mam tak samo. Auto DMC 2050, O1 1300, a F3 3130. Mam wszystko poważone i mam zapasu jakieś 100 kg.Suma DMC auta i przyczepy jest np brana pod uwagę na potrzeby viaTOLL

Viatoll nie problem, już przełknąłem :) tak, teraz mam 1300, ale podejżewam że będę wymieniał na jakiegoś pietrusa, i raczej dmc zmieni się w górę. Tylko że z tą wymianą to w ogóle nic pewnego bo może ten układ co mam mi podpasuje

To zależy jakiej wielkości chcesz przyczepę. Ja Teraz zmieniam przecież na piętro i nadal będzie 1300. Większe ciut przyczepy też jeszcze kupisz do 1300 i będziesz mieć z 200-300 kg ładowności. Dla mnie to dużo. Ale dla Marka np to już za mało :-D

 

Dlatego pisałem, że musisz wszystko dobrze policzyć

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak auto ma 2200 dmc a zestaw 3580 to cepa max 1380dmc?

Nie.

Auto ma DMC=2200 i nic z tym nie zrobisz.

Maksymalna przyczepa może miec DMC=1654 i też nie da się tego zmienić.

A jeśli już masz zestaw maksymalny albo przyczepę mniejszą to tak musisz ładować by suma masy rzeczywistej auta i przyczepy nie przekroczyła F3=3580 kg. Czym mocniej załadujesz przyczepę tym mniej możesz załadować samochód. Ale nie zmienia to nic w zakresie DMC auta ani przyczepy.

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masa zestawu jest masą rzeczywista? Jak tak to wszystko kumam

Tak, dopuszczalna masa całkowita. Czyli suma mas rzeczywistych auta i przyczepy nie może przekroczyć DMC z pozycji F3

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze tu kilku znawców c4, jak to jet z tymi relingami, bo są raczej nietypowe, jak z założeniem do tego bagażnika na dach?

Kupujesz dedykowane belki i tyle. Za pół h mogę Ci wrzucić foto bo będę w Citroenie akurat :-D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC zestawu masz w F3 ale to nie jest suma DMC auta i DMC przyczepy.

To jestem wyjątkiem bo miałem w dowodzie w F3 sumę dmc auta i dmc przyczepy z hamulcem. Po przerejestrowaniu auta na siebie wartość F3 w nowym dowodzie dostała nóg i uciekła :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jestem wyjątkiem bo miałem w dowodzie w F3 sumę dmc auta i dmc przyczepy z hamulcem. Po przerejestrowaniu auta na siebie wartość F3 w nowym dowodzie dostała nóg i uciekła :D

 

u mnie przy zakupie samochodu w salonie, zawsze przed podpisaniem umowy jest zapisane że F3 będzie puste lub będzie suma dmc auta i dmc przyczepy z hamulcem.

 

Ty zmieniałeś DR i wydział komunikacji i komuś nie chciało się wpisać F3 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.