Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

oba myślę o nowych. w poprzedniej c4 skrzynia była zautomatyzowana, w nowej jest ponoć pełny automat, z naciskiem na ponoć. ale z tą skrzynią to tylko kosmetyka, jak już wybiorę które auto to później będę o tym myślał. wiem że ciężko porównać bo w ogóle inne segmenty. ale w tym przedziale cenowym, z taką masą żeby coś logicznego holować nic innego nie znajdę. jak dla mnie z plusów dla c4 to wielkość bagażnika w porównaniu do kianki, a kianka jakoś tak bardziej bezawaryjnie mi się kojarzy. i też trochę tańsza.
W nowych C4P jest tylko pełny automat albo manual. Skrzynie zautomatyzowane PSA porzuciło.Ale tak czy inaczej jest ograniczenie F3. Napisz jaki dokładnie chcesz model, ile miejsc itp to Ci napisze jakie ma DMC, ile na haku i jakie na ograniczenie F3.

 

C4gp pierwszej generacji na rynek skandynawski DMC przyczepy1050kg DMC mialy modele od bodajze 2011r. czyli te skrzynie nie za bardzo nadajasie do holowaniaJak zdecydujesz sie na cytryne, to polecam zawieszenie pneumatyczne, fajna sprawa
Nigdy tyle nie miały na haku. Mówisz o ograniczeniu F3.

 

Jeśli dla 5 osób to możesz jeszcze zobaczyć Peugeot 5008. Ładne auto i niezbyt duże ani małe, a silnik ten sam 2.0 HDi.
5008 to już stary model. Jest na rynku już chyba z 8 czy 9 lat. Lada moment wyjdzie jego następca, który już nie będzie minivanem. Tak więc 5008 nie ma co sobie głowy zawracać. Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie pozycja F 3 w autach tego typu / np. minivany produkcji francuskiej/  bardzo nas ogranicza i to że na haku ma 1500 czy 1680 to jeszcze nie wszystko.W Kia Sportage ta pozycja jest chyba znacznie większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie pozycja F 3 w autach tego typu / np. minivany produkcji francuskiej/ bardzo nas ogranicza i to że na haku ma 1500 czy 1680 to jeszcze nie wszystko.W Kia Sportage ta pozycja jest chyba znacznie większa.

No trochę ogranicza. W przypadku powyższego auta, kiedy chcemy ciągnąć cepę 1500 kg to do auta możemy zapakować do max 2080 kg. Co i tak daje nam 606 kg ładowności. Więc całkiem sporo.

 

Raczej nie obawiałbym się o przeładowanie. No chyba, że jakaś rodzina grubasów po 150 kg każdy :-P

 

Co do Kia to co Ci po większej pozycji jeśli masz malutki bagażnik?

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szukasz jak największego i podoba Ci się Sharan to pędź do salonu Seata i finalizuj sprawę. Mają bardzo dobre ceny na modele z 2016. Do tego leasing w VW banku na atrakcyjnych warunkach, przestrzeń o jakiej możesz zapomnieć w GP i możliwości holowania ciężkiej przyczepy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to d... blada, c4 odpada ze względu na masy. Byłem pewny że troche inaczej to wygląda. Czyli jeżeli chodzi o nowy to zostaje sharan/alhambra lub smax. Tylko tu już cena idzie w góre. Jak nie kijem to pałą

A co myślicie o skodzie kodiaq

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to d... blada, c4 odpada ze względu na masy. Byłem pewny że troche inaczej to wygląda. Czyli jeżeli chodzi o nowy to zostaje sharan/alhambra lub smax. Tylko tu już cena idzie w góre. Jak nie kijem to pałą

No z tym silnikiem C4GP da radę, zwłaszcza załadowany. Bo zakładam, że na pusto jeździć nie będziesz.

 

Bierz poprawkę też na to, że samochodu głównie będziesz używać solo, a z cepą okazjonalnie. Poza tym z tego co wiem to cepę masz w planach zmienić. Czyli rozważ wszystkie za i przeciw. Ile cepa waży, ile będzie ważyć zapakowana. Wszystko policz.

 

Oczywiście można lecieć po większe auto. SMAX czy Sharan to po prostu już inna kategoria aut więc trudno je w ogóle stawiać obok siebie. Cenowo to też inna półka. Musisz doliczyć 50% ceny takiego C4GP czy innego podobnego. A za te 50% ceny plus trochę to masz nową przyczepę - czyli cały nowy zestaw. Śmieszne nie? :-D

 

Dlatego sam musisz sobie odpowiedzieć jakiego auta potrzebujesz na co dzień a nie od święta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz dużego przestronnego vana to bierz s maxa/galaxy. Solo nie będziesz żałować a z budą 1500 świetnie sobie radzi nawet w górach a wiem co mówię bo mam taki zestaw

Edytowane przez elvis52 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że biorąc smaxa czy alhambre nie będę żałował, sharanami jeżdże od 10 lat, ten aktualny jest najstarszy, reszta była nowsza. Tylko wszystko rozbija się o cene. Gdyby one były ze 20k tańsze to nawet nie pisałbynw tym wątku. Tylko teraz potrzebuje wybrać mniejsze zło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie Skody Kodiaq. Wczoraj po rozmowie z Tobą pojawiła mi się reklama tego samochodu i powiem, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Traktuję go jako mniejsze i tańsze o 100.000zł rodzeństwo Touarega. Oczywiście zgodnie ze zdrowym rozsądkiem gama silników skończyła się na 2.0 tdci 190KM i chyba 400NM. Trochę blado wygląda to w stosunku do 3.0 TDI w VW i Audi. Tylko jakby wprowadzili ten silnik do skody, to sprzedaż poleciałaby w salonie VW i Audi solidnie.

 

z tego co widzę brakuje też zawieszenia pneomatycznego, chodź piszą że skoda ma zawieszenie adaptacyjne cokolwiek to znaczy. Przy tym najmocniejszym silniku (inne po za benzynowym chyba 2.0 turbo dla mnie nie wchodzą w grę) jest napęd 4x4 i skrzynia dsg 7 biegów.  Powiem szczerze, że wstępnie zachorowałem na tą skodę, ale nie widziałem jej jeszcze na żywo.

 

najważniejsze jest to, że cena w tej wersji oscyluje od 140 do 150tyś, czyli tyle co 5 letni touareg 3.0.

 

Samochód jest nieco mniejszy bo krótszy o jakieś 10-15 cm, ale dobry projekt wnętrza jest w stanie to złagodzić. DMC 2500, na haku 2000kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświeć mnie jeszcze jak to jest z tą c4 i masami. Jaki wpływ ma pełne/ nie pełne załadowanie holownika do możliwości przyczepowych. Zawsze bierze się dmc a nie mr

No bierzesz DMC. Więc możesz podpiać przyczepę jak w O1 ale masa całego zestawu nie może przekroczyć wartości F3.

 

Dlatego Ci napisałem, że dla przyczepy wiążącej równo 1500 kg dla auta zostanie Ci 600 kg ładowności.

 

Ale np jeśli Twoja przyczepa waży po załadowaniu mniej, np 1400 kg to do auta możesz już załadować o te 100 kg więcej.

 

Ale jak auto załadujesz już na maxa to możesz ciągnąć tylko 1380 kg.

 

Natomiast cały czas możesz ciągnąć przyczepę o maks DMC z pola O1.

 

Więc, żeby była jasność. Pozycja F3 to nie jest suma DMC auta i przyczepy i nie ma z nimi bezpośrednio nic wspólnego.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtorek będę w salonie to zdam Ci relacje jak to wygląda na żywo. Dla Ciebie może i fajny bo chcesz suva najlepiej z mocą ursusa :) tylko jeżeli o mnie chodzi to wolałbym chyba za te same pieniądze przepastnie pakownego vana. Ale okaże się to po wizji lokalnej

Czyli masa zestawu jest masą rzeczywistą?

Bo teraz w sharanie mam dmc 2400 a rzeczywista 1700, bude dmc 1300 a rzeczywsita 1100. Na papierze masa zestawu jest 3700 ale jadąc na pusto rzeczywista masa jest 2800. W dowodzie nie mam wypełnionej rubryki masa zestawu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.