Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

Miesiąc trwa dostarczenie auta z fabyki w Valencines do Polski, oni mają jakąś pokręconą logistykę: najpierw prom do Belgii, potem pociąg do jakiegoś wielkiego centrum w Wielkopolsce i dopiero stamtąd lawetami do salonów.

 

Trzeba pamiętać, że to segment dostawczy i ma tak duże gabaryty, że nie ma sensu wstawiać zbyt mocnych silników, bo nie dało by się wykorzystać ich zalet. Ten 120KM już jest nieco przewymiarowany i już trochę nie da się go wykorzystać całkowicie (to auto jest za duże i za ciężkie, a przede wszystkim za wysokie (niemal 2 metry - to jest auto opracowane na bazie transita connect) żeby jeździć w sportowym stylu)

 

Z cech które ma C4GP a connect nie ma:

3 niezleżne fotele z tyłu, każdy z odrębną regulacją, dotykowe sterowanie wszystkim, nowoczesna deska rozdzielcza (ja mam średniowieczne manometry jak z parowozu, ford jest jeszcze na etapie cyferblatów i wskazówek..), maleńka dźwigienka za kierownicą zamiast wielgachnej wajchy do biegów (w automatach), Szyba przednia zachodząca na dach, z fantastycznie wymyślonym systemem przysłaniania, roleta w bagażniku. Automatycznie otwierany bagażnik, elektromechaniczny i automatycznie sterowany hamulec postojowy, system automatycznego parkowania, Coś tam jeszcze było, ale już nie pamiętam ;)

 

Ja z kolei mam bardzo praktyczne rzeczy których nie ma C4GP: półkę nad przednią szybą - super wygodna, lotniczą półkę pod sufitem w bagażniku - też super sprawa na wszelkie wyjazdy, suwane drzwi - chyba nie trzeba tłumaczyć, aż dziwne że europejskie vany rodzine mają zwykłe, niepraktyczne zawiasowce - w stanach suwańce to standard w autach tego typu., Bagażnik taki, że wchodzi europalteta i jeszcze zostaje 50cm miejsca, a po złożeniu siedzeń wchodzą 3 europalety - dzięki temu służy nam jako minicamper. Elektryczny rozmrażacz przedniej szyby, dwa podłokietniki, system antykolizyjny (sam zahamuje auto po wykryciu przeszkody), elektrycznie sterowaną roletę okna dachowego, wysokość która sprawia że wygodnie się wsiada, wysoko się siedzi i patrzy na wszystkie osobówki z góry. To jest bardzo komfortowe. Dłuuga gwarancja i jeszcze jakieś mniej istotne pierdoły. No i cena.. wtedy dałem 21000zł mniej za forda niż za C4GP. (brałem pod uwagę wyższe modele z automatem). 

 

W sumie, gdyby wziąść użyteczne patenty z tych 2 aut i zrobić jedno: byłby ideał ;)

 

wow widzę że mamy całkiem odmienne preferencje, akurat to co dla Ciebie jest zaletami dla mnie są to ... może nie nazwał bym tego wadami ale na pewno potencjalną możliwą  po dłuższej eksploatacji przyczyną problemów , no może poza tylną roletą i niezależnymi fotelami ;)

za to nie wymieniłeś największej wg mnie przewagi C4 nad Connetcem -> 2 litrowy diesel w porównaniu do takiegosobie 1.6 w fordzie

 

załaduj sobie tą paletę przydaśków na urlop do bagażnika + 4 osoby na pokładzie + 1.2t buda na haku , zrób Szwajcarię i opisz nam swoje wrażenia :]

 

ford zrobił moim zdaniem duży błąd że do connecta nie wsadził 2.0 TDCI z customa, te silniki to inna bajka, 140 km z 2.0 sprawdziło by się wyśmienicie w connekcie,

wówczas (gdyby była  większa masa na haku) byłby to fajny holownik ;)

 

co do podgrzewanej przedniej szyby w Fordzie to korzystam z zamiłowaniem, jednak nie jest to tylko patent Forda w grupie VAG również występuje i rozwiązanie to nie jest bez wady, zarówno w Vw jak i w Fordzie widoczne są te "nitki" szczególnie widać to w nocy jak jedzie auto z naprzeciwka, owe nitki widoczne są nawet na filmie z widerejestratora (mnie to troszkę irytuje choć już się przyzwyczaiłem)

Edytowane przez Suzu4x4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem dziś na żywo c4gp i musze powiedzieć że naprawdę fajnie wygląda. Auto z dobrym wyposażeniem to ciekawa alternatywa dla drogich VAG. Nowoczesny wygląd a zarazem zupełnie normalna, stonowana bryła auta. Jeśli chodzi o wnętrze to już trochę matrix i nie moja bajka ale mamy 21 wiek   :)

 

Będzie pan zadowolony :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabierasz na każdy wyjazd autem grzany garaż :look: poka foty :]

Jak odbiore to założe temat w moje pojazdy, fotki z ogłoszenia to chyba jakiś przedszkolak im robił :/ a dzisiaj w salonie mały mi już płakał to się zwinąłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odbiore to założe temat w moje pojazdy, fotki z ogłoszenia to chyba jakiś przedszkolak im robił :/ a dzisiaj w salonie mały mi już płakał to się zwinąłem

 

spoko sam jestem ciekaw , jak pojeździsz chwilę i będzie okazja z chęcią się spotkam i zobaczę w realu, może kiedyś na jakimś spocie :hmm:

 

a co do cen Vw to C4GP do sharana to nie ma co porównywać , bardziej do Tourana a to już  tylko 10% różnicy w cenie za 114k nowy touran w Highline z alkantarą, aktywnym tempomatem i innymi przydaśkami w 2.0TDI 150km dieslu:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-touran-2-0-tdi-150km-wersja-highline-wyprzedaz-rocznika-2016-w-aso-ID6yJTDT.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko touran jest jeszcze mniejszy, nawet od c4gp. Ja ostatnio jestem troche obrażony na vagi, dlatego chciałem spróbować coś innego. A nóż mi się zmieni i będzie wielka francuska miłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak?

Nie wymagac za wiele. Jak sobie pomyslisz, ze francuzy sie ciagle psuja, a ten twoj nie bedzie sie psuc to bedziesz pozytywnie zaskoczony i pominiesz jakies drobne niedorobki. Zauwazylem, ze troche sie martwisz bo to Twoje pierwsze francuskie auto. Poczytaj sobie opinie osob ktore maja takie auta, w wiekszosci sa pozytywne i nie sluchaj tych co nigdy nie jezdzili citroenem . 

 

Bedzie Pan zadowolony, i tego Ci zycze. :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, że nowy prawdopodobnie uratuje Cię przed zawodem. Większość tych opinii stereotypów pochodzi od właścicieli nastoletnich ulepów z zachodu, z kręconymi licznikami. Ja nie jestem uprzedzony do żadnej marki. Teoretycznie, zawsze odrzucały mnie samochody Vag, ze względu na to, że wszędzie ich pełno, każdy chciałby mieć VW tdi. Prawie każdy bo ja nie. Teraz trochę się to zmienia, bo przydałby mi się fajny holownik i się okazuje, że ciężko już trafić silnik pow 3.0 diesel i to z dobrą skrzynią itd.

 

nie miałbym problemu z zakupem citroena, fiata, czy innej "gorszej: marki. Nowy to nowy, wsiadasz i nie ma się czym martwić przynajmniej do 100.000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko ulepów ale i aut o które ludzie po prostu nie dbają. Nie oszukujmy się, bo przecież dziś każde auto to zbiór podzespołów różnych producentów. Na palcach jednej ręki można pewnie policzyć jakieś autorskie komponenty. Więc co we współczesnym aucie się może psuć, co się nie psuje w innym?

 

Jeśli konstrukcja nie ma jakiś wad, czy to silnik czy karoseria to z autem nic się dziać nie ma prawa. Pod warunkiem, że o nie dbamy. Robimy przeglądy na czas, używany odpowiedniego oleju itp itd.

 

A nowy C4P to już sprawdzona konstrukcja. Tłuką go chyba od 2012 czy 2013 roku. Teraz jest już po lekkim lifcie czyli w teorii poprawiona jeszcze wersja, mówię w teorii bo po każdym takim lifcie firma coś zabiera :-)

 

No i na forum Cytrynki jakoś dużych narzekań nie ma. W I generacji było kilka bolączek typu ten typ tak ma, ale to wszystko były pierdoły tak naprawdę. W nowym nie widzę jakiś typowych bolączek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko taka prawda że czy vw, czy bmw czy cytryna składa się z boscha, faureci i innych większych producentów, wszystko to samo. Tak naprawdę można chyba aut podzielić tylko na amerykańskie i europejskie. Mimo że, cytryna w polsce jest słabo oceniana to postanowiłem spróować. I wiążąc się sie na kilka lat leasingiem bałbym się kupić nawet 3 letniego sharana który moźe mieć 100 tys przebiegu ale równie dobrze 400. Wolałem mniejszy, może gorzej oceniany ale nowy. Mam nadzieję że sie nie rozczaruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.