Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

W wakacje trochę jeździłem tym  egzemplarzem:

attachicon.gifToyota.jpg

Na masce moja córka, ale auto wytrzymywało znacznie więcej niż dziecko na masce. Zapewniam, że przyczepę dało radę ciągnąć ;-)

Miałem z tej serii tojek LJ73. Bardzo mocne auta. Tylko moja już była stara i zmęczona :(

 

Co tam masz na przodzie?  .......... zgaduję wyciągarka lub jakiś koła na tory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest moje auto - tylko nim troszkę jeździłem dzięki uprzejmości właściciela. Ale jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda to zerknij na to:

Filmik totalnie nieprofesjonalny, ale można się zorientować jak wygląda samochód terenowy (nie bulwarówka). Opowiada kolega, czyli właściciel auta.

 

A z przodu jest bull-bar i za nim porządna wyciągarka, która naprawdę potrafi wyciągnąć auto, a nie tylko wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracam do tematu holownika, chyba już czas najwyższy wymienić mojego dziaduszka. sharan 2011r od kumpla o którym pisałem raczej nie wypali, kumpel nie daje póki co się przekonać żeby go sprzedać. został na placu boju c4 gp, z silnikiem 2.0 hdi 150km.

pierwsze pytanie, co sądzicie o skrzyni automatycznej w tym modelu, również w odniesieniu do holowania budki?

jeszcze cały czas męczy mnie kia sportage, z silnikiem 2.0 crdi 136km. i teraz konkretne pytanie, co będzie lepsze, c4 czy kia? cenowo podobne, silniki kia 136KM i 373Nm, c4 150KM i 370Nm. pomóżcie bo łeb mam już kwadratowy od myślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w Fordzie C-max ten silnik 2.0 HDi od Citroena. To jest wspaniały silnik, doskonale ciągnie budę i świetnie jeździ solo. Najlepszy element Forda do francuski silnik. Dlatego polecam ten silnik i tym samym polecam C4GP z aut wymienionych powyżej.

Skrzynia biegów jest tam automatyczna czy manualna zautomatyzowana? Bo automatyczne są rzadkością i nawet nie wiem czy w tak nowym roczniku były jeszcze montowane. W starszych owszem tak i były to dobre skrzynie, które nadawały się do budy. A te zautomatyzowane to identyczne jak ręczne, tylko robot zmienia biegi i sprzęgłem operuje i słyszałem, ze nieco szybciej wykańcza koło dwumasowe. Raczej nie będzie problemów z holowaniem budy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba myślę o nowych. w poprzedniej c4 skrzynia była zautomatyzowana, w nowej jest ponoć pełny automat, z naciskiem na ponoć. ale z tą skrzynią to tylko kosmetyka, jak już wybiorę które auto to później będę o tym myślał. wiem że ciężko porównać bo w ogóle inne segmenty. ale w tym przedziale cenowym, z taką masą żeby coś logicznego holować nic innego nie znajdę. jak dla mnie z plusów dla c4 to wielkość bagażnika w porównaniu do kianki, a kianka jakoś tak bardziej bezawaryjnie mi się kojarzy. i też trochę tańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych dwóch to c4 dotykałem, oglądałem i w niej siedziałem. na pierwszy rzut oka jest ok. kia to tylko na parkingu widziałem. we wtorek za tydzień jadę na kontkretną rozmowę do citroena i może jak się uda to się przejadę, dzisiaj wysłałem ,,zapotrzebowanie,, na jazdę próbna.


gdyby nie trochę maławy bagażnik w kia to bym się nawet nie zastanawiał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wykorzystuję. auto potrzebuję też do pracy, min raz w tygodniu jeżdżę po towar i będę musiał się tarabanić z przyczepą. poza tym czasami też robimy jakiś wypad i duży bagażnik jest potrzebny. chociaż teraz będę jeździł z budą to też inaczej będzie. muszę go zobaczyć na żywo. druga kwestia to miejsce za kierownicą i w drugim rzędzie siedzeń. przy maksymalnym odsunięciu fotela kierowcy do tyłu ( ja mam 193cm) na tylnym siedzeniu swobodnie musi usiąść dzieciak w foteliku bez ciśnięcia nóg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja sie orientuje  w nowym c4gp tez jest skrzynia zautomatyzowana, zmienili tylko oprogramowanie tak ze zachowuje sie jak normalny automat, to znaczy ,ze rusza po zwolnieniu hamulca. Ale o to musisz sam dopytac w salonie. Ale napewno cos poprawili bo ten nowy moze ciagnac 1500kg a nie 1050kg jak ten stary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ale napewno cos poprawili bo ten nowy moze ciagnac 1500kg a nie 1050kg jak ten stary

 

Mialem C4GP z 2008 roku i tez mial na haku przy zautomatyzowanej 1500kg na haku.... 1050 miał C4 (5 miejsc) i 1,6 HDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Voku przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.