Skocz do zawartości

Witam i proszę o poradę w sprawie holownika


Masterek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Nie kupi bo każdy będzie zachwalał swoje auto a jest ich troszeczkę. :-]

Pozdrawiam.

 

Nie martwcie się, kupię. Wyławiam konkrety na tej podstawie buduje zdanie o danej marce i modelu. Na wstępie zaznaczyłem, że nie interesują mnie obiegowe opinie internetowe, albo, że kolega szwagra coś tam mówił. Kochani już sporo się dowiedziałem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 461
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam !

Nie martwcie się, kupię. Wyławiam konkrety na tej podstawie buduje zdanie o danej marce i modelu. Na wstępie zaznaczyłem, że nie interesują mnie obiegowe opinie internetowe, albo, że kolega szwagra coś tam mówił. Kochani już sporo się dowiedziałem.

Pozdrawiam

Ja miałem 2 latka temu jak pewnie niektórzy pamiętają Hondę CR-V II i bude o DMC 1300 z tym dieslem I-CDTi ale i benzyną 2.0 jeździłem trochę kumpla który posiadał taką samą z 2003 dłuższy czas tylko 2.0 150km.

DIesel to taką budę pociągnie bez problemu ale to 2.0 to z DMC 1500 mocno będzie się męczyło poza tym samo DMC w CR-V to max 1500 to jest lekkie auto wbrew pozorom.

Diesel drogi i dopiero w CRV II polifcie z budą 10l pali jak nie katujesz a jak schowasz się za tirem 85km/h to i do 9 schodzi. Benzyna 2.0 pali na pusto 10l z budą 13l oba motory nie mają żadnych wad fabrycznych, idą podobnie około 10s do 100km/h i prowadzą się jak osobówki.Z trawy czy po piachu wyjedziesz bez problemu z przyczepą.Ten dołączany napęd jest prosty i bezawaryjny ( taki płyn za 80pln zmieniasz co 40kkm) nadaje się tylko do pomocy przy problemach z ruszaniem nie jest to żadne 4x4 do dyłra 1l oleju wchodzi ...co samo mówi jakiej jest on wielkości.

Nie wiem dokładnie jak było z dodatkowymi systemami w CR-V I bo ABS i VSA taki bardziej rozbudowany ABS ( stabilizacja toru jazdy w wykonaniu Hondy) to standard był w CR-V II no i wypada aby to było w dzisiejszym pojeździe.

Z usterek łącznie w obu autach : łożysko koła, łączniki stabilizatora.

Nie wiem czy w CR-V I silnik nie miał 136km a nie 150, bo był jeszcze z ameryki 2.4 to bardzo dobry motor z automatem. Te w CR-V 2.4 zawsze miały mniej KM niż w akordach a trochę więcej NM.

Jeździłem takim 2.4 190KM w akordzie 2005r i 2.0 już bym nigdy nie kupił :slina: żadnych niepotrzebnych(drogich i awaryjnych) elementów ten silnik nie posiada, jest mega trwały i ma naprawdę wieczny łańcuch.

Polecam każdemu co ma dosyć diesli, raz wsiądziesz i na diesla nie spojrzysz nigdy-> zwykły wolnossący motor w nowej budzie ma 201KM i idzie z każdych obrotów jak wściekły.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego zrezygnowałeś z LR Freelandera?? Jeżdziłem takim autem - częściej byłem wożony. Nie dość, że w środku kupa miejsca to jeszcze Twoją p-kę pociągnie śpiewająco. W czasie naszej szybkiej jazdy na Mazury spalił 8,5 l / 100 km. No i to 4x4. Miałeś podobny, więc ten fakt docenisz. Obiegowe teorie na temat LR pewnie znasz. Pamiętasz też pewnie moje zdanie na ten temat. I dobrze bo można kupić fajnie wyposażone auto w rozsądnej cenie. Ważne, że można w serwisowanym aucie wszystko sprawdzić. Takie auta od pierwszego właściciela, serwisowane, znajdziesz w necie.

Uważam też, że do p-ki 1500 kg nadają się auta osobowe których producent przewiduje uciąg min 1800 kg. A jeszcze lepiej 2000 kg.( tak ma np. Koleos ) Chyba, że to dostawczak albo Van o ładowności najmniej około 700 kg. Wtedy jak ma uciąg rzędu 1600 kg to da radę. ( Trafik, Kango. Doblo )

Pozdrawiam serdecznie

AdamH

Edytowane przez AdamH (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Ja miałem 2 latka temu jak pewnie niektórzy pamiętają Hondę CR-V II i bude o DMC 1300 z tym dieslem I-CDTi ale i benzyną 2.0 jeździłem trochę kumpla który posiadał taką samą z 2003 dłuższy czas tylko 2.0 150km.

DIesel to taką budę pociągnie bez problemu ale to 2.0 to z DMC 1500 mocno będzie się męczyło poza tym samo DMC w CR-V to max 1500 to jest lekkie auto wbrew pozorom.

Diesel drogi i dopiero w CRV II polifcie z budą 10l pali jak nie katujesz a jak schowasz się za tirem 85km/h to i do 9 schodzi. Benzyna 2.0 pali na pusto 10l z budą 13l oba motory nie mają żadnych wad fabrycznych, idą podobnie około 10s do 100km/h i prowadzą się jak osobówki.Z trawy czy po piachu wyjedziesz bez problemu z przyczepą.Ten dołączany napęd jest prosty i bezawaryjny ( taki płyn za 80pln zmieniasz co 40kkm) nadaje się tylko do pomocy przy problemach z ruszaniem nie jest to żadne 4x4 do dyłra 1l oleju wchodzi ...co samo mówi jakiej jest on wielkości.

Nie wiem dokładnie jak było z dodatkowymi systemami w CR-V I bo ABS i VSA taki bardziej rozbudowany ABS ( stabilizacja toru jazdy w wykonaniu Hondy) to standard był w CR-V II no i wypada aby to było w dzisiejszym pojeździe.

Z usterek łącznie w obu autach : łożysko koła, łączniki stabilizatora.

Nie wiem czy w CR-V I silnik nie miał 136km a nie 150, bo był jeszcze z ameryki 2.4 to bardzo dobry motor z automatem. Te w CR-V 2.4 zawsze miały mniej KM niż w akordach a trochę więcej NM.

Jeździłem takim 2.4 190KM w akordzie 2005r i 2.0 już bym nigdy nie kupił :slina: żadnych niepotrzebnych(drogich i awaryjnych) elementów ten silnik nie posiada, jest mega trwały i ma naprawdę wieczny łańcuch.

Polecam każdemu co ma dosyć diesli, raz wsiądziesz i na diesla nie spojrzysz nigdy-> zwykły wolnossący motor w nowej budzie ma 201KM i idzie z każdych obrotów jak wściekły.

Pozdrawiam.

 

Dzięki za opinie na temat Hondy 2.0 benzyna.

 

A dlaczego zrezygnowałeś z LR Freelandera?? Jeżdziłem takim autem - częściej byłem wożony. Nie dość, że w środku kupa miejsca to jeszcze Twoją p-kę pociągnie śpiewająco. W czasie naszej szybkiej jazdy na Mazury spalił 8,5 l / 100 km. No i to 4x4. Miałeś podobny, więc ten fakt docenisz. Obiegowe teorie na temat LR pewnie znasz. Pamiętasz też pewnie moje zdanie na ten temat. I dobrze bo można kupić fajnie wyposażone auto w rozsądnej cenie. Ważne, że można w serwisowanym aucie wszystko sprawdzić. Takie auta od pierwszego właściciela, serwisowane, znajdziesz w necie.

Uważam też, że do p-ki 1500 kg nadają się auta osobowe których producent przewiduje uciąg min 1800 kg. A jeszcze lepiej 2000 kg.( tak ma np. Koleos ) Chyba, że to dostawczak albo Van o ładowności najmniej około 700 kg. Wtedy jak ma uciąg rzędu 1600 kg to da radę. ( Trafik, Kango. Doblo )

Pozdrawiam serdecznie

AdamH

 

Adamie, a nie za słaby będzie ten diesel TD4, 112 KM we Freelanderze ? A jeśli wystarczy to automat, czy manual, zaczipować, czy nie ? Auto faktycznie niczego sobie, ale niestety na na przykład 8 ofert na Allegro, przynajmniej 6 miało przekładki z wersji angielskiej (widać po skrzyni, a nawet nie zdejmują nalepki informującej poduszce pasażera hehe(1).gif)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Adamie, a nie za słaby będzie ten diesel TD4, 112 KM we Freelanderze ? A jeśli wystarczy to automat, czy manual, zaczipować, czy nie ? Auto faktycznie niczego sobie, ale niestety na na przykład 8 ofert na Allegro, przynajmniej 6 miało przekładki z wersji angielskiej (widać po skrzyni, a nawet nie zdejmują nalepki informującej poduszce pasażera hehe(1).gif)

 

 

Pozdrawiam

 

Tak trzeba uważać, bo to auto podobno jest najprostsze do przekładki a co za tym idzie wykonują to domorośli fachowcy aby zarobić parę groszy

z różnym efektem ;(

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że to dostawczak albo Van o ładowności najmniej około 700 kg. Wtedy jak ma uciąg rzędu 1600 kg to da radę. ( Trafik, Kango. Doblo )

 

Mam Opla combo (żona) i nie widzę go przy takiej dużej przyczepie (ma na haku 1000 kg w papierach, a nie 1500 kg jak wymaga kolega). Niedawno gdy zastanawiałem się jaki holownik szukać zamiast tego Combo to brałem pod uwagę Fiata Doblo - tak jak piszesz. Niestety najmocniejsza wersja, która jest stosunkowo rzadko w ogłoszeniach ma 120 KM (nawet nie tak źle) ale tylko 200 Nm momentu: http://forum.karawan...-jako-holownik/ To zdecydowanie za mało. Niby silnik 1.9 JTD ale słabe wersje były monotwane. Najbardziej popularne są 100 KM.

 

...jak byś się decydował to napiszę Ci dokładnie wady jakie każda jedna z silnikiem CDTI 120/150km posiada i ile potrzeba na usunięcie tych problemów bo posiadałem przez rok taki pojazd i nie uważam go za coś nadające się do tak ciężkiej przyczepy.

Te wszystkie propozycje C5, passacin -> to wszystko jest za małe do budy 1500kg mlot.gif więc po co te propozycje?

 

Jeśli Przemo.D pisze, że silnik 1.9 Fiata w specyfikacji 120/150 KM słabo ciągnie, a ma 280 Nm to co dopiero ten słabszy.

 

A swoją drogą to chyba jednak są samochody osobowe potrafiące pociągnąć 1500 kg? Silnik PSA 2.0 HDI w Fordach nazywany 2.0 TDCi powinien dać radę. Ford S-max zajmuje czołowe pozycje w brytyjskich rankingach holowników, a Mondeo podobnie. W niektórych latach wygrywały te rankingi w swojej klasie. A właśnie mają silnik od PSA. Co prawda S-maxa nie kupisz w zakładanym budżecie, ale jakąś Cytrynę to już tak.

 

Z mocniejszych aut w cenie nie zabijającej to może Nissan Terrano II i bliźniaczy Ford Maverick? Moce silników nie są jakieś potężne, ale mają stosowne przełożenia i silnik niemal 3-litrowy. Później pod koniec produkcji miały nawet dokładnie 3-litrowy z Patrola (dobry motor). No i rocznik pow. 2000 da się kupić za cenę trochę powyżej 20 tys zł. Może nie jest to samochód idealnej jakości (produkcja w Hiszpanii sie kłania) ale tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Mam Opla combo (żona) i nie widzę go przy takiej dużej przyczepie (ma na haku 1000 kg w papierach, a nie 1500 kg jak wymaga kolega). Niedawno gdy zastanawiałem się jaki holownik szukać zamiast tego Combo to brałem pod uwagę Fiata Doblo - tak jak piszesz. Niestety najmocniejsza wersja, która jest stosunkowo rzadko w ogłoszeniach ma 120 KM (nawet nie tak źle) ale tylko 200 Nm momentu: http://forum.karawan...-jako-holownik/ To zdecydowanie za mało. Niby silnik 1.9 JTD ale słabe wersje były monotwane. Najbardziej popularne są 100 KM.

 

 

 

Jeśli Przemo.D pisze, że silnik 1.9 Fiata w specyfikacji 120/150 KM słabo ciągnie, a ma 280 Nm to co dopiero ten słabszy.

 

A swoją drogą to chyba jednak są samochody osobowe potrafiące pociągnąć 1500 kg? Silnik PSA 2.0 HDI w Fordach nazywany 2.0 TDCi powinien dać radę. Ford S-max zajmuje czołowe pozycje w brytyjskich rankingach holowników, a Mondeo podobnie. W niektórych latach wygrywały te rankingi w swojej klasie. A właśnie mają silnik od PSA. Co prawda S-maxa nie kupisz w zakładanym budżecie, ale jakąś Cytrynę to już tak.

 

Z mocniejszych aut w cenie nie zabijającej to może Nissan Terrano II i bliźniaczy Ford Maverick? Moce silników nie są jakieś potężne, ale mają stosowne przełożenia i silnik niemal 3-litrowy. Później pod koniec produkcji miały nawet dokładnie 3-litrowy z Patrola (dobry motor). No i rocznik pow. 2000 da się kupić za cenę trochę powyżej 20 tys zł. Może nie jest to samochód idealnej jakości (produkcja w Hiszpanii sie kłania) ale tragedii nie ma.

 

Samochody Combi i Doblo (tak je nazwijmy) nie będę jednak korzystał, zupełnie nie podobają mi się. Co do Terrano II to faktycznie biorę taki pod uwagę, a jak się ma takie auto w stosunku do Terracana i Sorento. Nie chodzi mi o rozwiązania układu napędu na 4 koła, tylko właśnie awaryjność, długowieczność podzespołów po ewentualnej regeneracji lub zakupie zamiennika nowego i czy legendarny Nissan jest lepszy i w czym (przykłady), czy też w tych rocznikach to już zupełnie nie ma znaczenia ? Aha zakładam, że piszemy w Nissanie o dieslu ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mocniejszych aut w cenie nie zabijającej to może Nissan Terrano II i bliźniaczy Ford Maverick? Moce silników nie są jakieś potężne, ale mają stosowne przełożenia i silnik niemal 3-litrowy. Później pod koniec produkcji miały nawet dokładnie 3-litrowy z Patrola (dobry motor). No i rocznik pow. 2000 da się kupić za cenę trochę powyżej 20 tys zł. Może nie jest to samochód idealnej jakości (produkcja w Hiszpanii sie kłania) ale tragedii nie ma.

 

a jak w terano z 3os na tylnej kanapie ? bo auto ma być 5os na dłuższe podróże :niewiem:

swego czasu przymierzałem się do tego auta, ale wielkością to ono nie zachwyca (szerokość)

i to typowa terenówka, buja sie, wysoki środek ciężkości itd :niewiem:

 

za ok 20tyś ma szanse kupić CRVke i to jest IMO o wiele lepszy wybór, auto prowadzi się jak osobowy, ma dość dobre opinie jeśli chodzi o awaryjność

pozostaje pytanie jak poradzi sobie z 1500kg na haku

można by się pokusić jeszcze o jakiegoś koreańca, santa fe czy większy Tucson ? albo sportage (tu znowu kosztem mniejszego komfortu)

 

a jeśli LR, to zamiast freelandera może RR ? tyle że to tanie w utrzymaniu nie będzie, ale mocy nie zabraknie :-]

 

do mniejszych dorzucił bym jeszcze RAV-4 :hmm: i forester, tyle że tu najlepsze ma opinie wolnossący 2.0 a to trochę mało :hmm:

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

a jak w terano z 3os na tylnej kanapie ? bo auto ma być 5os na dłuższe podróże :niewiem:

swego czasu przymierzałem się do tego auta, ale wielkością to ono nie zachwyca (szerokość)

i to typowa terenówka, buja sie, wysoki środek ciężkości itd :niewiem:

 

za ok 20tyś ma szanse kupić CRVke i to jest IMO o wiele lepszy wybór, auto prowadzi się jak osobowy, ma dość dobre opinie jeśli chodzi o awaryjność

pozostaje pytanie jak poradzi sobie z 1500kg na haku

można by się pokusić jeszcze o jakiegoś koreańca, santa fe czy większy Tucson ? albo sportage (tu znowu kosztem mniejszego komfortu)

 

a jeśli LR, to zamiast freelandera może RR ? tyle że to tanie w utrzymaniu nie będzie, ale mocy nie zabraknie :-]

 

do mniejszych dorzucił bym jeszcze RAV-4 :hmm: i forester, tyle że tu najlepsze ma opinie wolnossący 2.0 a to trochę mało :hmm:

 

O to ważna uwaga w sprawie 3 osób na tylnej kanapie Terrano.

Co do Ravek, CrVek i innych podobnych to niestety w tych rocznikach te cholery miały coś koło 1500 kg na przyczepę i to jest ich wada. Jeśli chodzi o RR to po lekturze forum ichniejszego mój zapał zmalał radykalnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra jak juz gdybamy to:

 

wygodny w jezdzeniu wół roboczy

http://otomoto.pl/mazda-tribute-3-0-v6-automat-C27494443.html

 

użytkowe auto osobowe

http://otomoto.pl/subaru-baja-C25830028.html

 

suv to nie jest ...ale osobowka tez nie

http://otomoto.pl/ford-freestyle-C23920346.html

 

nieopatrzony wygodny pick up

http://otomoto.pl/ford-explorer-explorer-sport-track-orurowany-C24379094.html

 

:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o Range Rovera to na pewno nie diesel 2.5.

Pozdrawiam.

 

tu jak z jeep'em, skoro są takie fajne benzyny to po co diesel :-]

 

ogólnie to problem jest z tymi 3os na tylnej kanapie, wszelkie małe suv'y czy inne terenówki są stosunkowo wąskie

i np na środku tylnej kanapy jedzie się "za karę" :hmm: - kanapa z santa fe

C27307760_5.jpg

 

jest jeszcze np taki wynalazek rodem z USA

http://otomoto.pl/suzuki-grand-vitara-2-7-xl-7-4wd-185-km-C26979985.html

ale to też chude a długie :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.