Skocz do zawartości

DMC


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, Tomek, bardzo dziękuję za te przepisy. Dokładnie o te sprawy chodzi.

Otóż jeden mój dalszy kolega został ukarany za przewóz okien na przyczepce towarowej, gdyż ITD uznało, że wykonuje pracę zarobkową. Jakoś tak. Dopytam, bo to jakieś jaja były straszne. Poszło o to, że faktura była na kogo innego niż właściciel samochodu, który wiózł te okna... Gdyby miał masę do 3,5 tony to byłoby OK, ale miał DMC samochodu i przyczepy powyżej 3,5 tony i zrobił się z tego jakis straszny problem odkręcany sądownie. Stąd moje pytanie czy ktoś wie jak to powinno wyglądać.

A pytam na zapas, bo mam fajny samochód do ciągnięcia przyczepy, ale jest trochę za ciężki i muszę ciągnąć przyczepę lekkim autem, żeby nie płacić kretyńskich Viatoli i nie ryzykowac rozmów z tymi panami w zielonych kubraczkach... strasznie mnie to żre od środka, ale co mam zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przepisy są tak zawiłe i niezrozumiałe dla zwykłego śmiertelnika że oni zawsze znajdą jakiś paragraf. Jechałem już nie raz lawetą  i nie miałem żadnych pozwoleń, a kabaret zaczyna się

jak trzeba mieć tacho i do tego dochodzi przestrzeganie czasu pracy :pad:  Generalnie ciężko coś znaleźć bo wszystko dotyczy pytań o przewozy typowo zarobkowe lub auta firmowe.

Na tym portalu czasami można coś sensownego wyczytać

http://etransport.pl/forum156710.0.html

http://etransport.pl/forum31353.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WitaM panowie.

 

Krótkie pytanie, czy holownikiem z takiki danymi w DR mogę bezproblemowo ciągac przyczepę po Polsce i Europie?

 

F1: 2150 kg

F3: 3625 kg

G: 1675 kg

O1: 1600 kg

O2: 750 kg

 

DMC przyczepy - 1600 kg

 

Pozdrawiam Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w świetle http://forum.karawaning.pl/topic/20185-ostrze%C5%BCenie-tak-si%C4%99-ko%C5%84czy-w%C4%99%C5%BCykowanie-przyczepy-i-wymarzony-urlop/page-17co powiecie? Może, czy nie może? Poczytaj kolego pokazany wątek. Jesteś na granicy bezpieczeństwa. Zaraz odezwą się koledzy, którzy zaczną liczyć współczynnik 1,33. Inni, którzy powiedzą, że zgodnie z zapisami w DR możesz. Ale względem ostatnich doświadczeń kolegi - zdecydowanie lepiej zmienić holownik, albo mniejszą przyczepę.

 

Pomija fakt, że w takim układzie obowiązuje Cię B+E (B96) oraz Viatoll. A czy bezproblemowo? To w dużej mierze zależy od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za auto? We francuskich można zapiąć taką przyczepę pod warunkiem, że auto nie będzie załadowane na maxa.

 

Tak właśnie mają robione homologację te auta. Mają tak w Citroenie, Peugocie i Renault

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to vectra c.

 

Właśnie wpis F3 mnie zastanawia....

 

Czy to czasami nie jest tak, że zapisu F3 nie można przekroczyć z załadunkiem całego zestawu?

 

Prawo jazdy odpowiednie mam, no i via tolla jestem świadomy niestety :(

Edytowane przez daniusGT (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wpis F3 mnie zastanawia....

Czy to czasami nie jest tak, że zapisu F3 nie można przekroczyć z załadunkiem całego zestawu?

 

Witam!

Zastanawiam się, co ma instrukcja pojazdu, do danych w DR :hmm:

Obowiązują nas dane z DR w kraju, w którym pojazd został zarejestrowany i dopuszczony do ruchu.

Tu nie ma miejsca na jakąś naszą dowolną interpretację.

Zerknij w swój DR i spójrz na fragment, w którym są wypisane znaczenia poszczególnych rubryk.

F1, to technicznie dopuszczalna masa całkowita pojazdu

F2, to masa pojazdu załadowanego, dopuszczalna dla niego w kraju, w którym został zarejestrowany

F3, analogicznie jak w F2, ale dla zespołu pojazdów, czyli masa załadowanego zespołu pojazdów, dopuszczona dla danego pojazdu w kraju, w którym został zarejestrowany.

To wszystko jest po to, aby nie było wątpliwości i zbędnych dyskusji podczas kontroli na drodze.

Pomijam fakt, o którym już Koledzy napisali - to zbyt ciężka przyczepa dla tego samochodu, mimo że w papierach jest to dopuszczone.

W Twoim przypadku, biorąc pod uwagę jedynie PRD, przyczepa może mieć DMC 1600 kg i ani grama więcej.

Rozważając dalej: sam holownik "goły", to 1675 kg

Zestaw nie może przekroczyć RM 3625 kg

Aby się dowiedzieć, na czym stoisz, a raczej czym jedziesz, powinieneś zważyć pustą przyczepę (najlepiej z pełną butlą gazu, jeśli wozisz tylko jedną i z kołem zapasowym, jeśli jest), wszystkie inne bagaże wyciągasz. Dla pewności zważ również pusty holownik, ale z pełnym bakiem i kołem zapasowym (jeśli wozisz). Wyniki ważenia sumujesz i wiesz już wszystko. Różnica między wartością z F3, a łączną MW pojazdów z ważenia, da Ci pojęcie, ile możesz do pojazdów dołożyć.

Oczywiście wliczasz też pasażerów, a w żadnym z pojazdów nie możesz przekroczyć przypisanej DMC.

Przykład 1:

samochód po zważeniu 1720 kg

przyczepa po zważeniu 1490 kg

Razem = 3210 kg

3625 (poz. G) - 3210 = 415 kg na pasażerów i bagaż (w całym zespole)

Zakładając, że do samochodu wsiada kierowca i jeszcze trzy osoby, a każda z osób waży np. 80 kg, to: 4 x 80 = 320kg, czyli z 415 kg zostaje już tylko 95 kg na typowy bagaż.

Akurat w tym przypadku można go umieścić jeszcze w holowniku, co będzie najlepszym wyjściem w tym przypadku ( DMC holownika nie zostanie przekroczone).

Można też dać ten bagaż do przyczepy, gdzie DMC również nie zostanie przekroczone, jednak z uwagi na stosunek mas holownik/przyczepa, było by to dużo gorsze rozwiązanie.

Przykład 2:

samochód po zważeniu 1720 kg

przyczepa po zważeniu 1490 kg

Razem = 3210 kg

Do przyczepy ładujesz bagaż o masie 110 kg

415 - 110 = 305 kg wolnych dla holownika

Chcesz aby jechały 4 osoby (łącznie z kierowcą), każda po 80 kg, czyli 320 kg i zero jakiegokolwiek innego bagażu w holowniku.

Niestety, masz do dyspozycji tylko 305 kg

Wyjście: wyrzucić całkowicie z przyczepy (zestawu) 15 kg bagażu.

PS

Pamiętaj o wodzie i butlach z gazem, bo często się o tym właśnie zapomina, a to sporo waży. W Twoim przypadku woda w zbiorniku, czy spłuczce toalety raczej będzie wykluczona.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zastanawiam się, co ma instrukcja pojazdu, do danych w DR :hmm:

Obowiązują nas dane z DR w kraju, w którym pojazd został zarejestrowany i dopuszczony do ruchu.

 

 

Chodziło mi, że w F3 jest podana masa rzeczywista zespołu pojazdów. Oczywiście tej nie możemy przekroczyć i tutaj instrukcji nic do tego :)

 

Resztę napisałeś dokładnie tak jak jest. U mnie właśnie to jest opisane w instrukcji. Bo dla mojego pojazdu mam max przyczepy DMC1300, ale mogę ją zapiąc pod warunkiem mniejszego załadowania holownika, bo u mnie F3-F2 nie równa się Q1. 

 

Ja dlatego szukałem lżejszej przyczepy i innym też to radzę. Nie ma sensu się pakować w najcięższą możliwą przyczepę, właśnie z powodów opisanych powyżej.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas powrotu, raczej zawsze wieziesz mniej, niż wyjeżdżając :hmm:

Nie ma chyba innej opcji, niż ważyć wszystko, co się ładuje do samochodu i przyczepy.

Osobiście mam zważony każdy drobiazg (waga łazienkowa i taka do bagażu - ręczna), dzięki temu wiem co do kilograma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi, że w F3 jest podana masa rzeczywista zespołu pojazdów. Oczywiście tej nie możemy przekroczyć i tutaj instrukcji nic do tego :)

 Rozumiem :ok:

Dziwne to jest z tymi ruchomymi wagami, lepiej jednak jak są sztywne masy, a nie takie kombinacje :hmm:

 

Też tak uważam, ale jak widać, są samochody, które mają wypełnioną rubrykę F3 i wtedy :pupa:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za auto? We francuskich można zapiąć taką przyczepę pod warunkiem, że auto nie będzie załadowane na maxa. Tak właśnie mają robione homologację te auta. Mają tak w Citroenie, Peugocie i Renault

Ta metoda uwzględnia w DMC holownika nacisk dyszla przyczepy na hak. Dlatego DMC zestawu jest mniejsze niz suma DMC holownika i przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.