Skocz do zawartości

DMC


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem parę dni temu na przeglądzie z Alhambrą i w związku z kończącym się DR pan wypiywał mi zaswiadczenie.

Z tej okazji powiedział, że musi sprawdzic dane z tabliczki. A tam jest masa pojazdu z przyczepą 4000 kg. Co prz DMC 2450kg powoduje, że masa  przyczepy z hamulcem musi być 1550 kg. Obecnie 2000 kg.

Spotkaliście się z czymś takim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak Andrzeju spotkaliśmy się z tym wielokrotnie.
Suma DMC z pozycji F1 i O1 nie musi dawać F3.
Po prostu jak napakujesz auto do granic możliwości, czyli osiągniesz 2450 kg to możesz ciągnąć przyczepę mająca masę rzeczywistą 1550 kg. Zestaw jest homologowany do łącznej masy 4000 kg.
Pamiętaj, że i tak ogranicza Cię przepis o hamulcu najazdowym, czyli maksymalne DMC przyczepy to 2450/1,33=1842 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio,

1550 masa rzeczywista czy DMC przyczepki ?

Mas rzeczywista to tylko jak cie zważą i zakwestionują. A DMC to DMC.

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat. 

Zawsze w Pl sumuje sie DMC!!!

Dotyczy to prawa jazdy i Viatolla!!

Wyjątkiem jest holowanie przyczepy lekkiej przez holownik nawet o DMC 3500kg W tym jedynym przypadku wystarczy prawo jazdy kat B.

Sprawa konsultowana z ITD iraz naczelnikiem Policji Drogowej w Zabrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mylicie troszkę pojęcia.

Andrzej zapytał dlaczego u niego w dowodzie rejestracyjnym suma F1 i O1 nie daje w wyniku masy wpisanej w pozycji F3.

Dlatego, że auto konstrukcyjnie jest przystosowane do maksymalnego ciężaru zestawu 4000 kg. I tutaj Andrzej ma możliwość tak porozkładania ciężaru, żeby zmieścić się w tym limicie. Jak zapakuje auto na maksa, czyli osiągnie 2450 kg to może ciągnąć przyczepę 1550 kg. To wynika z homologacji tego auta.

Czym innym jeszcze są wspominane przez Was warunki na prawo jazdy czy viatoll. Tu rzeczywiście liczy się tylko DMC. Nawet jak z przyczepą lekką przekroczysz 3500 kg to możesz jechać na kategorię B, ale viatoll i tak potrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy, planuję zakup przyczepy kempingowej. W sobotę jadę oglądać Knausa, który w DR ma podaną jedynie jedną wartość 1000 kg. Pytanie moje jest takie: ile kilogramów mogę załadować realnie do mojego auta z przyczepą  o DMC 1000 kg, żeby nie przekroczyć 3500 kg i nie wtopić np przy ważeniu?

Auto to Seat Alhambra. Dane z dowodu:

F1 - 2470, 

F2 - 2470,

G - 1788

01 - 2000

02 - 700

dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma taką wartość to prawdopodobnie MW = DMC czyli nic nie możesz załadować do przyczepy. Do auta natomiast do wysokości jego DMC. Czyli auto + ludzie + bagaże nie powinni przekroczyć DMC pojazdu. Tyle w teorii ;-)

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ... przecież nie każdy musi zaglądać na tabliczkę niejednokrotnie w trudno dostępnym miejscu i brudna - jak np. alhambra , czy sharan  w "rynience odpływowej" podszybia ;) Powinni wpisać te 4000 w DR gdzie jest na to miejsce : " F.2 , F.3 - dopuszczalna masa całkowita pojazdu / zespołu pojazdów ", czyli skoro w miejscu F.2 - wpisują DMC pojazdu, to w F.3 - powinni wpisać DMC zespołu ... i tyle. Niestety F.3 jest "wykreskowane " :( . a tak to wszystko byłoby jasne. Wszelkie dane techniczne pojazdów, zestawów - określają max "możliwości" , przy minimalnych wymaganych uprawnieniach kategorii prawka kierowcy, potrzebnego w/g przepisów do obsługi danego zestawu ;) . Można "Naszym" ( mam sharana ) holownikiem ciągnąć przyczepę z hamulcem DMC 2000 kg ( po to jest wpisane w DR ) , mieszcząc się w 4000  zestawu , bo holownik ten ma ok. 1700 - 1800 masy własnej. Podejrzewam, że przyczepa DMC 2000 , ma swojej własnej pewnie ok. 1700-1800 ( moja 1000 DMC , ma 804 własnej) , a w dodatku jak Miodzio napisał, że i tak ogranicza w/g przepisu o najazdowym do 1842  - to wartości te są zbliżone. Teraz wystarczy dopakować tak holownika by był cięższy od przyczepy i zmieścić się w zestawie 4000, no i oczywiście posiadać odpowiednie prawko na zestaw oraz chęci płacenia za viatoll ;) Ja osobiście posiadam tylko kat. "B"  i przyczepkę 1000 DMC. Zmieniałem holownika z omegi b combi , na sharana . Mając świadomość, że "trojaczki" alhambra, sharan, galaxy - mają DMC ok. 2450 - 2470 , przy którymś już kolejnym oglądanym, miałem podpisywać umowę kupna .... gdy mnie olśniło jak w DR zobaczyłem 2550 DMC !!!! Dobrze, że nie po zakupie , bo zestaw przekroczy o 50 - wymagane 3,5 t. :(;)  nawiasem to ciekawe jest bo identyczne samochody, z identycznym wyposażeniem miewają różne wartości DMC . Pozdrawiam . :D

Edytowane przez jerzy1961 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja mam pytanie takie:

Holownik: DMC 3450

Hak homologowany do 4 ton, ale w dowód wpisane 2500kg

przyczepa: lekka, DMC 750kg

Można to ciągnąć podobno na zwykłe B, ale ITD żąda Viatoll, bo przekroczyliśmy masę.

Jak jest naprawdę? Wystarczy B? czy muszę zrobić B96?

 

I pytanie 2:

czy ktoś z Was ciągnął kiedyś małą przyczepę towarową (taką z Castoramy) za ciężkim samochodem (o DMC zbliżonym do 3,5 tony)? Podobno ITD sprawdza takie zestawy i nawet jeśli jest Viatoll (nawet jeśli przyczepa jest pusta i nie przekraczasz masy 3,5t)  to żądają posiadania dokumentu, że przewozi się ładunki niezarobkowo. Ten dokument wydaje ITD za 500zł czy coś w tym stylu. Jeśli nie ma dokumentu to jest jakiś kretyński mandat rzędu tysięcy... Spotkał się ktoś z takim zjawiskiem (kolejnym pomiotem urzędniczego niedowładu mózgu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepę lekką możesz ciągnąć zawsze na kat. B nawet jak przekraczasz 3,5t (jak w Twoim przypadku) Viatoll to inna sprawa.

Natomiast nie mam pojęcia o jakie dokumenty Ci chodzi bo aby przewozić towar zarobkowo czy niezarobkowo  musisz mieć jeszcze ukończony kurs na przewóz rzeczy

z reguły robią to tylko kierowcy ciężarówek, ale jeżeli jedziesz swoim prywatnym autem i ciągniesz przyczepkę, obojętnie czy lekką czy ciężką to

nie potrzebne Ci żadne dokumenty, to raczej chodzi o tak zwany przewóz na potrzeby własne, ale to muszą mieć firmy że np. dostarczają swoim autem

meble ze swojej fabryki do swojego sklepu.

Tutaj jest to napisane

http://transtica.pl/news/74/65/Przewoz-na-potrzeby-wlasne-wymogi-konieczne-do-spelnienia.html

A ta opłata to pewnie to, ale to dotyczy tylko firm

http://www.gitd.gov.pl/dla-przedsiebiorcow/zaswiadczenia-na-przewozy-drogowe-na-potrzeby-wlasne/rodzaje-wnioskow/przewoz-rzeczy

 

Mam nadzieję że nic nie pomyliłem. :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.