Skocz do zawartości

Gas Light BP? Wybijcie to sobie z głowy!


wexford

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie naukowcem nie jestem dowodów szukajcie w serwisie , swoją drogą Simbus to chyba fabrycznie nie miałeś nic na wcisk, dlaczego to chcesz zmieniać?

Ptaku ja nie kwestionuję czy będzie trzymać, tylko kamper przeglądu gazowego nie przejdzie. Moje dywagacje dotyczą tylko kampera!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 406
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Nic nie zaciskamy, nic nie opaskujemy to nie instalacja wodna. Tu jest artykuł http://www.polskicaravaning.pl/pl/artykul/1596/gaz-nie-taki-straszny-ale

a jak są mocowane przewody miękkie do końcówek zakończonych gwintami  :niewiem: 

z tego co wiem przewody wszystkie przewody miękkie z zakończeniem do zakręcenia ,nie tylko wodne ale i gazowe są zaciskane ,bo to jest trwalsze połączenie i pewniejsze niż opaski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy z dostępem do'BP light' chyba się znacząco zmniejszyły. W tym roku 3-krotnie wymieniałem butle i z mojego reserch'u w Wa-wie i okolicach wynikach, że wszędzie tam gdzie gaz miał być - był. Ale w Wa-wie wymieniłem tylko jedną; drugą we Władysławowie a trzecią gdzieś na 7-ce Wa-wa - Kraków (na stacji BP oczywiście). Z moich dwuletnich obserwacji wynika, że wydajność cieplna (w sensie - długość eksploatacji jednej butli) NIE JEST niższa niż propanu-butanu a raczej wydaje się być nieco wyższa. Jeździliśmy także w zimie, staliśmy przez 4 dni w Uniejowie przy temp. zewn. - 15oC - żadnych problemów. Ponadto - przy moim kręgosłupie  :( - nie bez znaczenia jest waga butli a także możliwość błyskawicznego przełączenia/odłączenia butli (tylko na klik, bez konieczności używania klucza ... nr 27 chyba :(

Cena o kilka zł wyższa ... bez znaczenia przy kosztach karawaningu. 

Polecam.

A myśl przewodnia tego tematu, pochodząca sprzed 3 lat,

  

Gas Light BP? Wybijcie to sobie z głowy!

 

wydaje się być już mocno 'nieświeżą' ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, dziś doszła do mnie przesyłka z nowym reduktorem gazowym ( stary się skończył) i po montażu na butli BP gdzie gazu na dnie jest około 1,5cm ,ciśnienie jego mnie lekko zaskoczyło że utrzymuje się ciągle prawie na pierwotnym poziomie, przy pełnej butli ponad 6 bar , w tygodniu zrobię pomiar z mieszaniną gazów czyli propan-butan.

 

post-1979-0-69267700-1385832488_thumb.jpg

 

Użytkuję gaz z Bp w kompozytowych butlach już chyba od czterech lat i wcale tego nie żałuję, jak już gdzieś wcześniej pisałem na samym propanie stabilniejszy ogień czy to na kuchence czy w piecu do ogrzewania ( PRIMUS) nie wspominając że w niskich temperaturach poniżej 0 stopni mieszanina się nie wypala do końca w odróżnieniu od propanu.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam butlę gazową stalową ale 7kg z wyjsciem na klik czy jest możliwość zatankować gdzieś gaz do takiego wejścia jak ma BP , albo czy da radę zmienić w takich butlach zawór na taki jak w 11 kg bo próbowałem odkręcić ale nie chce nawet się ruszyć

 

 

 

post-14717-0-27556500-1386179985_thumb.jpg

post-14717-0-37680300-1386180029_thumb.jpg

post-14717-0-79884900-1386180051_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, gdyż zakupiłem kiedyś angielską przyczepę wraz z butlą "Calor".  Firma Calor działa tylko na rynku angielskim i nie ma możliwości wymienienia lub napełnienia takiej butli w Europie kontynentalnej. Zawory w butlach "light" BP i Calor działają na tej samej zasadzie, ale posiadają rożne średnice ( Calor jest mniejsza) dlatego tych zaworów nie można stosować zamiennie. Korzystając z pomocy znajomego oddałem swoją butlę do specjalistycznego zakładu, który wymienił w niej zawór i zamontował taki do butli 11 kg. Koszt takiej wymiany, 4 lata temu, wyniósł około 50 PLN ( bez  atestu). Po czasie stwierdzam, że kombinacja z taką wymianą zaworów jest bezsensowna. Szkoda czasu i pieniędzy. Nowa butla 5 kg z atestem w markecie budowlanym kosztuje około 80 PLN. Jest co prawda nieco mniejsza, ale posiada atest i wiem, ze korzystanie z niej jest bezpieczne. Dodatkowo trzeba do niej zakupić redukcję, aby można było dokręcić reduktor. ( koszt około 10 PLN)  Przy każdych przeróbkach gazowych urządzeń ciśnieniowych, nigdy nie ma pewności że przeróbka została wykonana poprawnie. Jeżeli jesteś związany emocjonalnie z tą butlą, to możesz ją przerabiać. Ja, po swoich doświadczeniach, wywaliłbym ją na złom i kupił nową.  Decyzja należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji odgrzania tematu.

 

Zauważyłem że na stacjach coraz ciężej jest możliwe wymienienie butli innej niż  11kg. Czyżby ogólny trend do wyparcia z rynku innych rozmiarów?.

Ostatnio trochę  się  najeździłem po 3mieście by wymienić malucha 5 czy 8kg.  A gdzie jak gdzie,  ale w Trójmieście jest stacji i marketów skumulowanych dość  dużo więc miałem w czym wybierać. Ósemkę wymieniłem dopiero na peryferiach na prywatnej stacji typowo LPG.

 

Chyba czas robić  wszystko by uzbrajać przyczepy w 11kg. jeśli nie posiadają  takowego standardu by zachować  niezależność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem że to co zaraz napisze i pokażę łamie wszelkie standardy i zasady BHP , ale tak robię już dość długo i z zachowaniem szczególnej ostrożności i "zdrowego rozsądku" , nic na siłę. Tak więc dalszy pomiar gazu w butli i dziś dokonałem pomiaru na butli 11kg w około 80% pełnej gazu mieszniki propan-butan ( standardowa butla ),

 

post-1979-0-31068600-1386196612_thumb.jpg

 

 

a jeśli chodzi o butle angielskie to ja sobie radę daję tak

 

post-1979-0-47242700-1386196853_thumb.jpg

 

 

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji odgrzania tematu.

 

Zauważyłem że na stacjach coraz ciężej jest możliwe wymienienie butli innej niż  11kg. Czyżby ogólny trend do wyparcia z rynku innych rozmiarów?.

Ostatnio trochę  się  najeździłem po 3mieście by wymienić malucha 5 czy 8kg.  A gdzie jak gdzie,  ale w Trójmieście jest stacji i marketów skumulowanych dość  dużo więc miałem w czym wybierać. Ósemkę wymieniłem dopiero na peryferiach na prywatnej stacji typowo LPG.

 

Chyba czas robić  wszystko by uzbrajać przyczepy w 11kg. jeśli nie posiadają  takowego standardu by zachować  niezależność.

Cześć

W Gdańsku na ul. Uczniowskiej ( Panta ) , możesz wymienić wszystkie rodzaje butli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem, gdyż zakupiłem kiedyś angielską przyczepę wraz z butlą "Calor". [...] Korzystając z pomocy znajomego oddałem swoją butlę do specjalistycznego zakładu, który wymienił w niej zawór i zamontował taki do butli 11 kg.

 

Zamiast zaworu dużej butli 11kg, trzeba było dać zawór z butli turystycznej. Średnice gwintu wchodzącego w butlę te same.

Przy okazji: czy "przeróbka" dotyczyła tylko wymiany zaworu, czy były potrzebne jakieś inne przeróbki (toczenie redukcji, gwintów..?)

 

 

Witam posiadam butlę gazową stalową ale 7kg z wyjsciem na klik czy jest możliwość zatankować gdzieś gaz do takiego wejścia jak ma BP , albo czy da radę zmienić w takich butlach zawór na taki jak w 11 kg bo próbowałem odkręcić ale nie chce nawet się ruszyć

 

Jeśli Teurgus potwierdzi, że gwint w butli angielskiej jest ten sam co w kontynentalnej, można zanabyć drogą kupna taki zawór:

http://allegro.pl/zawor-do-butli-gazowej-turystycznej-uchwyt-i3768766356.html

i przekręcić odpowiednio uszczelniając. A na koniec zrobić próbę szczelności pod wodą (najpierw sprężone powietrze . ~10bar, a potem po napełnieniu gazem jeszcze raz sprawdzić.

 

Albo oddać do odpowiedniego zakładu który zrobi to samo ;)

 

Do kompletu można nabyć redukcję kątową i niemalże na stałe przykręcić do butli

http://allegro.pl/butla-gazowa-turystyczna-redukcja-katowa-21-8-l-i3770133100.html

 

Co do atestacji: niektóre rozlewnie gazu oferują taką usługę. Nie jest ona jakoś kosmicznie droga. Bardziej o dostępność chodzi. Atestacja o ile mi wiadomo polega na sprawdzeniu szczelności, ewentualnej wymianie zaworu i próbie ciśnieniowej.

 

Plusem 'małego gwintu' jest to, że można butlę dopełnić przed każdym wyjazdem. Plusem butli 7kg jest większa pojemność niż 5kg ale przede wszystkim kołnierz chroniący zawór.

Edytowane przez szadok (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Obserwowałem uważnie dyskusję na ten temat i mam wrażenie, że nieco zeszła na boczne tory, bo odbiegła od zasadniczego wątku, iż BP nie jest do końca konsekwentny z proponowaną ofertą. Opisywałem swoje negatywne doświadczenia z wymianą butli stalowej BP (zielonej) na kompozytową, a także udaną - na szczęście - próbę wymiany pustej na pełną na stacji BP w Sandomierzu. Jak wspomniałem uderzała w klienta-natręta spora niekompetencja (pisząc delikatnie) pracowników stacji.

 

A i ta butla po dwóch sezonach została wyczerpana. Może miesiąc styczeń nie jest jeszcze odpowiednim czasem na przygotowywanie sie do letniego sezonu, ale lepiej powoli wykonywać pierwsze ruchy w tym kierunku. Toteż zadzwoniłem do najbliższej stacji BP, która jest w wykazie dystrybutorów kompozytowej butli BP light gas. I oczywiście sytuacja powtórzyła się jak w wyżej wymienionych przypadkach. Pracownicy stacji nawet nie wiedzą o co chodzi. Mowa tu jest o stacji BP w Komorowie k. Majdanu Królewskiego (woj. podkarpackie).

 

Wobec tego wystosowałem korespondencje do BP Polska z następującym zapytaniem:

Zgodnie z Państwa wykazem punktów dystrybuujących "gas light" w Polsce zwróciłem się z zapytaniem do Stacji BP w Komorowie, 36-110 Majdan Królewski z telefonicznym pytaniem o możliwość wymiany pustej butli kompozytowej na pełną. Niestety Pracownicy Stacji wogóle nie byli zorientowani w poruszanym temacie.

Ponieważ moje negatywne doświadczenia w tej materii sięgają 14.05.2010 r., kiedy to natrafiłem na pierwsze trudności w tej mierze, mam pytanie: czy Państwo mają jeszcze w swojej ofercie temat "gas light"? Bo co wymiana, to problem. Jeżeli zaistnieje taka potrzeba chętnię opiszę pojedyncze przypadki niekompetencji Państwa Pracowników. Pozdrawiam.

 

Nie wiem jaką i czy otrzymam odpowiedź, ale sygnalizuję jeszcze raz problem z kolejnym zapytaniem: co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.