Skocz do zawartości

Egzamin na Prawo jazdy E do B


Rekomendowane odpowiedzi

Jak możesz to podeślij art. z którego wynika to wcześniej cytowane ograniczenie.

 

 

Jesli chodzi o 1.33, bylo wiele razy na forum. Podstawa prawna:

Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262. Dokładanie Rozdział 4 Hamulce, par. 14, pkt 7.

 

http://isap.sejm.gov...=WDU20030320262

 

Terenowki:Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:<br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; background-color: rgb(244, 246, 250); "><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; background-color: rgb(244, 246, 250); "> 1. wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,<br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; background-color: rgb(244, 246, 250); "> 2. dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,<br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; background-color: rgb(244, 246, 250); "> 3. maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,<br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; background-color: rgb(244, 246, 250); "> 4. 3.500 kg,<br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; background-color: rgb(244, 246, 250); "><br style="font-family: Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; text-align: justify; background-color: rgb(244, 246, 250); ">z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30), masa ta może ulec zwiększeniu do 150 % wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

Edytowane przez maciej_p (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja i moi koledzy zdawaliśmy w Jastrzębiu na przestrzeni dwóch - trzech lat. Egzaminator (starszy gość) niby chmura gradowa, ale konkretny i rzeczowy. Od razu zapowiedział, że na mieście nie wypuszcza w maliny i nie będzie podpuszczał. Ale raz czy dwa razy przydałoby się przejechać po Jastrzębiu, żeby znać kierunki - jest parę dziwnych rozwiązań komunikacyjnych w tym mieście. Nawet jakbyś sam swoją osobówką pojeździł to skumasz co i jak.

Ja z instruktorem choć mam do Jastrzębia dalej od Ciebie byłem dwa razy i dużo mi to dało, bo wcześniej znałem to miasto tylko z przejazdu.

Ogólnie spoko.

Trzeba tylko rano wcześnie wstać. Egzaminy na B+E były tylko na 8 rano, a jak masz nazwisko na jakąś dalszą literę w alfabecie to czekasz przeraźliwie długo. Grupki koło 10 osób.

Jak chcesz wiedzieć coś więcej to pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

egzamin mam na 11.30 -to spoko-wjadę szybciej i pokręcę się po mieście.

przewałkowalem ten temat od początku i ciekawi mnie tylko jedna rzecz-sprzęganie.???... -jak tam do tego podchodzą?

zrobiłem tez -przy okazji złożenia dokumentów fotkę przyczepce i wydaje się ,że ma jakiś taki długi kabel z wtyczką,a wiadomo,że po zolu nie można go targać....???

są na mieście jakieś haki i niespodzianki...?

 

cf8d3d915e1884e7med.jpg

 

 

e95eade8866c442cmed.jpg

 

12056c881f828394med.jpg

Edytowane przez afrikaner (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Afrikaner tak jak pisałem wcześniej egzaminator to spoko chłopina. Zebrał wszystkich w sali wykładowej i dokładnie wyjaśnił co i jak. Sprzęganie - pozwalał dojechać do tyłu, wysiadać i poprawiać, jak również ręcznie dociągnąć te kilkanaście brakujących centymetrów. To jest przyczepa dwuosiowa, więc sama stoi i nie opada na dyszel. Jeżeli masz jakiekolwiek doświadczenie w jeździe z przyczepą to na prawdę nie będziesz miał żadnych problemów ze zdaniem.

Kabel był normalny - teraz widzę na Twoich zdjęciach, że rzeczywiście jakoś dziwnie wisi. Ale zawsze możesz zapytać egzaminatora co z tym przewodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufffffffffffff !!!!!!!!!!

 

już wszystko za mną - egzamin dzisiaj ZDANY !!!!

wcale nie było tak lekko,ale generalnie sukces.

egzaminator wymagający - w salce ustawił nas na baczność - tak,że wiedzieliśmy kto tam rządził.

na 10 osób zdało 4 - 3 za drugim razem,a ja za pierwszym.

miałem trochę szczęścia,ale tak jak większość z tego forum - trochę tysięcy przejechanych km z budką zaowocowało wynikiem pozytywnym.

jak ochłonę to skrobnę coś więcej i wrzucę parę fotek placu egzaminacyjnego- może komuś się to przyda....

Miodzio - dzięki za dobre słowa.-a z tym kablem nie było problemu - tylko tak dziwnie na fotkach wyszło - jakby go rozciągło.

problemy były przy sprzęganiu -idealnie pod hak !!!!

jazda po mieście to już luźne gadki (z jak się później okazało sympatycznym gościem) i główne ciągi komunikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się udało uniknąć viatola i e do b.

Zmieniłem autko - Voyager sprzedamy.

Laguna 2.2 dci 150 KM też da rade z moją budką.

Pozdrawiam i życzę sukcesów na egzaminach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miodzio ,Michal83 -dzięki

 

maclew -

[/url]

 

też chciałem zrobić taki myk jak ty,ale stwierdziłem,że w końcu kiedyś te prawko trzeba zrobić ,a zmiana auta czy przyczepy to proces bardziej skoplikowany.

viatola jakoś przeżyję - do granicy w Cieszynie mam blisko - jadę boczną - dobrą drogą (bez opłat),a potem względny spokój....

 

gorzej nad nasze morze,ale i z tym dam radę...

 

 

 

 

dla zainteresowanych tematem egzaminu - wrzucę zaraz parę fotek.

 

jak ktoś chce się dowiedzieć cokolwiek - to służę pomocą.

 

 

 

 

fotki robiłem podczas egzaminu na T - akurat jak zanosiłem papiery to zdawali,ale plac i manewry identyczne jak B+E

 

Plac manewrowy:

 

-Łuk

 

0b9d23e546f93757med.jpg

 

- łuk i wjazd przodem po skosie

 

be4619a0e40e6290med.jpg

 

-wyjazd po skosie - do tych przerywanych lini:

 

3ff0122c93ee8cb1med.jpg

 

-wjazd tyłem do garażu:

 

6e058510fe59eb7fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i w skrócie jak wygląda teraz egzamin:

 

-najpierw w salce egzaminator przedstawia zasady co i jak- wtedy mozna pytać-później to on pyta

-plac manewrowy losujemy 2 zadania z przygotowania do jazdy - ja np. miałem jak i gdzie sprawdza się poziom oleju (wystarczyło tylko wskazać na bagnet i korek) oraz sprawdzić i pokazać światła drogowe-potem wsiadamy do fury i rzekomo trzeba powiedzieć - "jestem gotowy do jazdy" ( ja tak nie miałem,bo od razu kazał mi jechać,ale gościu przede mną ponoć za to oblał-nawet nie ruszył z miejsca i kapa !!!!)

-potem jazda po łuku przodem płynna - do tyłu mozna korygowac do woli,ale trza się zmieścic w 5 minutach-no i podjazd tyłem tak żeby zmieścic się w 1 metrze-można raz wysiąść i sprawdzić

-potem po skosie do przodu do garazu i wyjazd tyłem - tu ważne trzeba pamiętać o kierunkowskazach,bo odbijają

potem garaz-wjazd tyłem i do przodu - tu mozna raz korygować i generalnie na każde w/w-e zadanie można zasosowac 1 poprawkę od nowa !

-potem czekać na całą grupę i ci co przeszli podchodzą do sprzęgania:

auto koło przyczepy-lewy kierunek do przodu ,potem do tyłu idealnie pod hak-tu jest dużo czasu 10 minut-można wychodzić ile się chce

jak sie uda zawiesić przyczepkę na hak to potem rozprzeganie i auto cofnąć obok przyczepy-jeżeli zaliczone to czekać na jazdę po mieście,a tam nie dać się wpuścić na znaki 2,5 t i 3,5 t bo zestaw ma dmc 3.6T

 

po manewrach poległo z 10 osób 2

po sprzeganiu kolejne 4

na miasto wyjechało nas 4 i wszyscy zdali.

 

początek o 11.30 w domu byłem o 18

 

 

może komuś sie to przyda-napisałem chyba jasno-jak co to pytac póki pamiętam szczególiki

 

acha jeszcze koszty jakie poniosłem:

 

1000zł-kurs

100- lekarz ( nie trzeba psychotestow-w jednej poradni chcieli mnie na to wsadzić!!! )

160 egzamin

84 plastik prawa jazdy

 

a tu zestaw na jakim zdajemy :

 

0033f745fcd29fb5med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten sam VW T5 co w WORD Katowice. Numery rejestracyjne się zgadzają. Tylko przyczepa jest inna, w Jastrzębiu widzę, że jest jakiś dwu osioswy Niewiadów, a w Katowicach jest dwuosiowa Wiola W2 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 % ten sam,bo jechałem ostatni i egzaminator mówił,że zaraz leci do K-c i ogólnie ,że jeździ po woj.śląskim na egzaminy ta sztuka.

swoja drogą fajna fura-wszystko leciutko chodzi-wypytałem o rocznik - 2010,ale kupiony w 2011- w środku świerzyzna....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 % ten sam,bo jechałem ostatni i egzaminator mówił,że zaraz leci do K-c i ogólnie ,że jeździ po woj.śląskim na egzaminy ta sztuka.

swoja drogą fajna fura-wszystko leciutko chodzi-wypytałem o rocznik - 2010,ale kupiony w 2011- w środku świerzyzna....

 

Jeżeli to jest ten T5 to jest co prawda nowy ale już troszkę czuć że jeździło nim bardzo dużo osób, ale to takie moje zdanie. :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.