Skocz do zawartości

Egzamin na Prawo jazdy E do B


Rekomendowane odpowiedzi

Nie pasuje mi definicja, że ciężarowe to tylko te powyżej 3.5t.... że niby poniżej to tylko osobowe?

To po co by były znaki B-5 "2.5t"????? skoro dotyczą tylko ciężarowych...

 

Moim zdaniem ciężarowy to każdy, który ma taki zapis w homologacji i w dow. rej....

 

A to, że znak B-5 z adnotacją masową dotyczy tylko ciężarowych (lub zespołów pojazdów ciężarowy + przyczepa) - zgodnie z interpretacją z Min. Transportu (kilka postów wcześniej zamieściłem) oraz tym co kolega ostatno na egzaminie usłyszał... to bardzo dobrze... a jeszcze ważniejsze, że mamy odpowiedź potwierdzoną eksperymentem praktycznym... a to dla nauki najcenniejsze... smile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gifsmile.gif

Edytowane przez bertosz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 571
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

chcąc wyjaśnić zagadnienie auta ciężarowego zadzwoniłem do szkoly jazdy i dopytałem instruktora z którym jeździłem na kategorie B +E.

Odpowiedź była następująca: prosze spojrzeć w dow rejestracyjny punkt "J" jak jest N1 czyli ciężarowe to obowiązują go przepisy dla ciężarówek - krótko jak jest ciężarówka w dowodzie to jest to ciężarówka, a dopiero później jest masa, jak jest znak zakaz wjazdu dla ciężarowych to zakaz wjazdu dla wszystkich ciężarowych, a jak jest np. 3,5t pod znakiem dla ciężarowych to zakaz wjazdu dla tych ciężarowych co mają więcej niż 3,5 t

zresztą pamiętam początki fiata cinqecento z kratką jak były jeszcze granice na zachód to te z kratą kierowali na pasy dla ciężarówek

nie chce się sprzeczać ani upierać przy swoim napisałem to co się dowiedziałem.

Moim zdaniem tak naprawdę każdy z nas może inaczej interpretować dany przepis - ponieważ są one tak zapisane aby można było nad tym dywagować, jeden policjant spojrzy w dowód i wlepi mandat bo przecież zaznaczone jest że ciężarowe a drugi oleje sprawę bo powie że to auto osobowe z kratką, ja bym jednak skłaniał się w zapis w dow rejestracyjnym oraz homologacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zdałem E do B na Odlewniczej.

Zestaw Scudo+N1000

Sam egzamin zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Miły i rzeczowy egzaminator, nie komentował, wydawał jasne polecenia i nie próbował podpuszczać czy zirytować.

Sprzęganie nie musiało być pod sam zaczep. Manewry poszły zaskakująco szybko i bez korekt. Jazda po mieście - jeździłem ostrożnie, bez przekroczeń prędkości, a ograniczenie do 30tu na robotach na Toruńskiej zirytowało wszystkich za mną :]

Rozprzęganie i dziękuję wynik pozytywny bez uwag.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wypadku przyczepa hamowana 2800 kg . Razem 6300 kg i to zupełnie legalnie .

 

Kogut69 w Twoim przypadku - nie do konca jest tak jak piszesz.

Dla przyczep z hamulcem najazdowym masz w Polsce dodatkowe ograniczenie DMC holownika nie moze byc mniejsze niz 1.33*DMC przyczepy.

W twoim przypadku DMC Iveco to 3500, wiec max DMC przyczepy z najazdowym to nie 2800 a 2631kg. 2800kg tylko z przyczepami wyposazonymi w hamulec uruchamiany z wnetrza holownika razem z zasadniczym (pneumatycznie, elektrycznie, hydraulicznie czy telepatycznie :) )

Malo ktora drogowka o tym pamieta, ale ubezpieczalnia pewnie by sobie przypomniala w najgorszym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przyczep z hamulcem najazdowym masz w Polsce dodatkowe ograniczenie DMC holownika nie moze byc mniejsze niz 1.33*DMC przyczepy.

W twoim przypadku DMC Iveco to 3500, wiec max DMC przyczepy z najazdowym to nie 2800 a 2631kg. 2800kg tylko z przyczepami wyposazonymi w hamulec uruchamiany z wnetrza holownika razem z zasadniczym (pneumatycznie, elektrycznie, hydraulicznie czy telepatycznie :) )

Malo ktora drogowka o tym pamieta, ale ubezpieczalnia pewnie by sobie przypomniala w najgorszym momencie.

 

Oj tak, oj tak - wszystko się zgadza :ok: ... i właśnie ta ubezpieczalnia jest najbardziej dotkliwa (w razie, gdyby coś).

Jeździmy sobie, jeździmy, nikt o tym zapisie nie pamięta i nagle "zonk" :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest znak zakaz wjazdu dla ciężarowych to zakaz wjazdu dla wszystkich ciężarowych, a jak jest np. 3,5t pod znakiem dla ciężarowych to zakaz wjazdu dla tych ciężarowych co mają więcej niż 3,5 t

 

 

Problem w tym z zakaz wjazdu ciezarowych ( B5) czy wyprzedzania (B26) z definicji dotyczy tylko pojazdow powyzej 3.5t DMC.

Kratki nie musza sie bac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......... fajnie , że jesteście tacy czujni ...rutyna często daje w kość .....:dzieki:

 

Adam, chyba nawet częściej, niż nam się wydaje. Wiem to po sobie ;)

Nie sprawdza się tu powiedzenie " ... bo rutyna, to rzecz święta i niech każdy to pamięta" :D

Z "innej beczki", ilu z nas jeżdżąc codziennie tymi samymi ulicami, zwraca uwagę na znaki drogowe i dostrzega zwłaszcza te nowe lub zmienione ?

Kto z długoletnim stażem za kierownicą, pamięta - z ręką na sercu, że teraz na sygnalizatorze żółte to czerwone :o ?

 

:niewiem:

 

Właśnie od egzaminatora się dowiedziałem, że w ten sposób oblewają egzamin kierowcy podwyższający swoje kwalifikacje.

Idąc na egzamin, warto sobie to uzmysłowić.

 

:banan:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przyczep z hamulcem najazdowym masz w Polsce dodatkowe ograniczenie DMC holownika nie moze byc mniejsze niz 1.33*DMC przyczepy.

W twoim przypadku DMC Iveco to 3500, wiec max DMC przyczepy z najazdowym to nie 2800 a 2631kg. 2800kg tylko z przyczepami wyposazonymi w hamulec uruchamiany z wnetrza holownika razem z zasadniczym (pneumatycznie, elektrycznie, hydraulicznie czy telepatycznie :) )

 

A jak to jest w przypadku terenówki ........... ?

 

we frytce (frontera) mam MW auta 1782 DMC auta 2450 a DMC przyczepy 2800 - co ciekawe nie mam wcale w dowodzie podanej dmc bez hamulca. czyli wynikało by że praktyczna dmc budy z najazdem to 2450/1,33=1842 ?????

 

a w carnivalu mam dmc auta 2665 więc 2665/1,33=2003kg i własnie mam 2000 na haku z hamulcem. (zestaw pojazdów na tabliczce mam 50 czy też 150 kg większy ale hak mam z homologacją na 2t więc tak jest wbite w papierach)

Nie jest to tak że terenówki (z napędem 4x4 i innymi bajerami typu kąty wejścia/zejścia ) rządzą się innymi prawami?

 

Jak możesz to podeślij art. z którego wynika to wcześniej cytowane ograniczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.