Skocz do zawartości

Nowe opłaty za korzystanie z dróg


kodi

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie tak będzie, inaczej wogóle sytaem elektroniczny nie ma sensu.Tradycyjne bramki zostana tam gdzie już są , Viatoll to tylko elektronika.

Viatoll to nie Telepass czyli automat do otwierania bramek .

 

Wszyscy jadący (podlagający opłatą)tymi drogami będą musieli mieć Viatoll ,niestety.

 

 

Poniżej fragment ze strony www.viatoll.pl który według mnie świadczy o tym że jednak będzie to automat do otwierania bramek (przynajmniej na odcinkach pod patronatem GDDKiA).

 

Jeśli kierowca pojazdu samochodowego lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony, zdecyduje, iż chciałby korzystać na autostradach zarządzanych przez GDDKiA z Systemu viaTOLL, będzie musiał wyposażyć swój pojazd w małe, elektroniczne urządzenie – jednostkę pokładową, zwaną viaAUTO. Jest to urządzenie, które przesyła zakodowane w nim informacje o pojeździe do przekaźników zainstalowanych na bramownicach. Sygnał jest wysyłany podczas przejazdu pod bramownicami, które zostaną zlokalizowane przy wybranych odcinkach autostrad. Dzięki viaAUTO możliwe jest naliczanie w sposób elektroniczny należnej opłaty za przejazd autostradami zarządzanymi przez GDDKiA, zamiast dokonywania płatności manualnie na placach poboru opłat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej fragment ze strony www.viatoll.pl który według mnie świadczy o tym że jednak będzie to automat do otwierania bramek (przynajmniej na odcinkach pod patronatem GDDKiA).

 

Jeśli kierowca pojazdu samochodowego lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej poniżej 3,5 tony, zdecyduje, iż chciałby korzystać na autostradach zarządzanych przez GDDKiA z Systemu viaTOLL, będzie musiał wyposażyć swój pojazd w małe, elektroniczne urządzenie – jednostkę pokładową, zwaną viaAUTO. Jest to urządzenie, które przesyła zakodowane w nim informacje o pojeździe do przekaźników zainstalowanych na bramownicach. Sygnał jest wysyłany podczas przejazdu pod bramownicami, które zostaną zlokalizowane przy wybranych odcinkach autostrad. Dzięki viaAUTO możliwe jest naliczanie w sposób elektroniczny należnej opłaty za przejazd autostradami zarządzanymi przez GDDKiA, zamiast dokonywania płatności manualnie na placach poboru opłat.

 

ja to rozumiem tak, że ci co maja obowiązek płacenia i ci co nie maja (poniżej 3,5 t), ale chcą korzystać z dróg płatnych, to też muszą mieć to urządzenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziele, Viatoll to nie bramki-szlabany, jak zapłacisz na elektronicznej bramce i co ma się otworzyć ? Widziałes ten system w Niemczech, Austrii lub na Słowacji ?

Bramki przy poborze elektronicznym to tylko stacje nadwaczo-odbiorcze , cała idea sysyemu to brak konieczności budowy bramownic ze szlabanami.Jeśli wprowadza porozumienie z istniejącymi autostradami to owszem nadajnik w samochodzie otworzy tradycyjny szlaban ale tylko na specjalnym pasie.

System rusza za nieco ponad miesiąc jak widzisz możliwość budowy bramownic-szlabanów w takim okresie czasu? Elektronicza bramka może byc mobilna (na Słowcji są zabudowane na Jeep'ach ze specjalną przyczepą)

 

 

Oczywiście istnieje druga opcja,że jednak postawią szlabany wtedy Viatoll będzie działał jak Telepass ,czyli automatycznie otwierał szlabany.Polska to dziwny kraj i wszystko może nastąpić... tylko kiedy wybudują szlabany, sama droga Bielsko-Cieszyn to wiele zjazdów na którch do dziś nie ma nic, stąd moja hipoteza :hehe:

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qrcze! człowieku zadzwoń na ten cały viatoll i spytaj się jak będzie dokonywana opłata ( dobrowolna po 01-01-2012 ) przez kierujących samochodami osobowymi i ciężarowymi o DMC do 3,5 tony !!! jak nie ja to może Oni ciebie przekonają !!!

i nie sugeruj się tym, co jest na zachodzie bo to jest Polska !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w okręgowej stacji diagnostycznej w celu uzyskania dokumentu potwierdzającego klasę czystości spalin Euro 4 (w moim przypadku). Mili panowie powiedzieli, że czystość spalin to oni mogą zmierzyć i wystawić dokument wyrażający zawartość CO itp ale normy Euro nie potwierdzą, bo nie mają w tej sprawie żadnych rozporządzeń ani wytycznych. Doradzili, żebym udał się po wpis Euro-4 do urzędu komunikacji. :( A najlepiej poczekał, aż samochody osobowe zostaną wyłączone z viaToll, bo i to jest możliwe, jak to się wyrazili "w tym dziwnym kraju".

Już widzę jak w urzędzie mi Pani z okienka będzie chciała wpisać Euro4 na piękne oczy! Zapowiadają się niezłe przejścia z tym viaToll...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zbudują bramownice ze szlabanem to oczywiście musi być możliwość płacenia gotówka/kartą.Może do 2012 zbudują, jesli jednak ma byc dobrowolna....:niewiem:

dobra ja kończe temat bez sensu :klotnia: ot Polska, zamiast uciekac od bramownic to nasi je budują :mlot:

 

 

 

Już widzę jak w urzędzie mi Pani z okienka będzie chciała wpisać Euro4 na piękne oczy! Zapowiadają się niezłe przejścia z tym viaToll...

Nie wystarczy śwadectwo homologacji ?

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dotyczy to również pojazdów z USA ale jeśli chodzi o samochody z dystrybucji na rynku EU to niepotrzebna jest homologacja, urzędy komunikacji wpisują według poniższych wytycznych:

 

 

ZAŁĄCZNIK Nr 2a

WYTYCZNE DO UMIESZCZANIA W ADNOTACJACH DOWODU REJESTRACYJNEGO INFORMACJI O SPEŁNIENIU PRZEZ SAMOCHÓD OSOBOWY, SAMOCHÓD CIĘŻAROWY, SAMOCHÓD SPECJALNY, CIĄGNIK SAMOCHODOWY LUB AUTOBUS OKREŚLONEGO POZIOMU EMISJI EURO1)

┬ž 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu wnioskuje o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd właściwego poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący umieszcza w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w ┬ž 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając poziom emisji Euro na podstawie:

1) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu;

2) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

a) Euro 1 - od 1992 r. do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 r. do 1996 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

b ) Euro 2 - od 1996 r. do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 r. do 1999 r. dla samochodów ciężarowo-osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 tony,

c) Euro 3 - od 2000 r. do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

d) Euro 4 - od 2005 r. do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony,

e) Euro 5 - od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony;

3) wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji bądź oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on właściwy poziom emisji spalin Euro, bądź dowodu rejestracyjnego pojazdu, bądź roku produkcji pojazdu, w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, przyjmując następujące zasady:

a) Euro I - od 1992 r. do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

b ) Euro II - od 1995 r. do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

c) Euro III - od 2000 r. do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

d) Euro IV - od 2005 r. do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,

e) Euro V - od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony.

┬ž 2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu wnioskuje o dokonanie w jego dowodzie rejestracyjnym adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd innego poziomu emisji spalin Euro niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o poziomie emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta lub przedstawiciela producenta danego pojazdu, że spełnia on określony poziom emisji spalin Euro, albo na podstawie wyciągu ze świadectwa homologacji lub odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji.

Jeśli samochód spełnia wyższą normę to już niestety będzie potrzebny na to "papier". Ewentualnie po badaniu spalin na stacji diagnostycznej mógł byś spróbować posiłkować się tym http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin.

Edytowane przez Besiek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No super - wreszcie jakiś dokument na który można się powołać!

A do czego jest to załącznik? Jaka jest pełna nazwa rozporządzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.