Skocz do zawartości

Opony w przyczepie


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Mam taki kłopot, i szukając na forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

 

Obecnie w przyczepie mam opony jak w temacie czyli 185/70/R13 z indeksem nośności 92. Nie są to opony wzmacniane ani z oznaczeniem C. Po prostu jakieś chińskie opony, bardziej do aut dostawczych. Ich data produkcji to 36 tydzień 2010 roku, czyli mają one 5 lat. Z zewnątrz wyglądają całkiem przyzwoicie, chociaż wiadomo, że w niektórych miejscach są jakieś drobne przetarcia i pęknięcia itp - czyli normalne zużycie.

 

No ale do rzeczy, czyli jaki mam problem? A mianowicie, nie mam w przyczepie zapasu, a wolałbym jednak się zabezpieczyć i go mieć. Więc czeka mnie zakup felgi i przynajmniej jednej opony. Przeglądając sklepy oponiarskie za bardzo w powyższym rozmiarze nie ma w czym wybierać. Mamy pojedyńcze sztuki opon w powyższym rozmiarze. Natomiast z dodatkowym "C" to już kwota robi się rzędu 400 zł za oponę.

 

Więc zacząłem się zastanawiać, czy z racji wieku opon obecnych, czy nie pójść za ciosem, i przy okazji przygotowania zapasu, nie wymienić wszystkim opon przy jednoczesnej zmianie ich rozmiaru? Bo tak czy inaczej opony obecne za 1-2 lata nadawać będą się do zmiany, a jak pozostanę przy rozmiarze 185/70/R13 to przy następnej wymianie problem powróci i będę musiał szukać tego samego.

 

I tak znalazłem oponę w rozmiarze powyższym 185/70/R13 ale bez "C" z indeksem 93:

http://www.inopony.pl/opony,0,96712/security-bk-403-trailer-185-70-r13-93-n-.html

 

ale zastanawiam się czy nie zmienić rozmiaru na np 165/80/R13 - tutaj wybór już jest dużo większy, a do tego łatwiej kupić oponę z oznaczeniem "C" i odpowiednim indeksem w przystępnej cenie.

 

Co myślicie o takim rozwiązaniu? Wiadomo, że opona będzie nieco węższa i ciut wyższa - ale powinna się u mnie zmieścić  (jeszcze to dokładnie sprawdzę). Czy zmienić od razu komplet i zrobić zapas w tym rozmiarze? Czy jednak zostać przy rozmiarze obecnym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 211
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ja też tak zrobiłem 195/65/14zamiemiłem na 185/70/14 zindeksem 95(przyczepa 1100 dmc) opona jest wyższa o 18mm ale kupiłem 2 szt a tamte zostawiłem na zapasie i na rezwrwę cena na oponeo 220zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC 1000 kg.  

 

Zastanawiam się też nad jeszcze inną opcją. Znalazłem oryginalny rozmiar opon 185/70/13 z dobrym indeksem nośności i do tego z oznaczeniem C.

 

Zastanawiam się, czy nie kupić 2 nowych opon w oryginalnym rozmiarze i założyć, natomiast 2 stare, które wyglądają całkiem sensownie mieć w zapasie, z tego z jednej zrobić zapas. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy moim Abi na samym poczatku oczywiście zmieniłem opony na nowe. Lecz tu podczas ich wymiany kolega, właściciel dużej firmy oponiarskiej będąc przy tym zauważył, zmieniający pracownicy tego nie zauważyli, że felgi nie mają rantu typowego dla opon bezdętkowych. Widać takie w tamtych latach robiono. Kolega powiedział mi jakie są niebezpieczeństwa gdy założę na takie felgi opony bezdętkowe. Na przykład boczne uderzenie może "zrzucić" opone z felgi. Padła propozycja założenie po staremu czyli z dętką, na co bez zastanowienia przystałem.

I tu uwaga dla kolegów czy w waszych cepkach nie wystepuje podobny problem. Ja na szczęście śpię spokojnie (czytaj jeżdżę).

Edytowane przez JurekM (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Tu masz wzmocnione w przyzwoitej cenie...

 

http://www.sklepopon.com/opona-letnia/federal-ecovan-er01-175-80-r13-97-q-c-67546

 

A tu zgodnie z papierami budy...

 

http://www.sklepopon.com/opona-letnia/kenda-kr23-185-70-r13-86-h-43065

 

Co bym zrobił... Kupił dwie nowe - Federalki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, a to ciekawostkę napisałeś :hmm: Mi jakiś czas temu wulkanizator założył oponę bezdętkową na felgę z żuka (do towarówki). Powiedział, felga w ładnym stanie, rant czysty, więc po co dętki :hmm: ?  Jak na razie jeździłem, ładowałem i wydawało się, że jest to ok. Teraz mam wątpliwości.  Nigdy nie słyszałem o różnych rantach. A z pewnością nowszej technologii "felgarskiej" w żuku/nysie/warszawie nie było. 

 

Ktoś może potwierdzić/zaprzeczyć powyższemu o stosowaniu lub nie dętek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Federale to marka znana i godna polecenie, tzn. parametry będą miały odzwierciedlenie w rzeczywistości. Węższa guma lżej się będzie toczyć.


Tak Szary...

Jurek ma rację powtarzając co usłyszał. Taka felga ma spore szanse nie utrzymać opony na zakręcie... Nie wskakuje też tak ciasno. Inne tolerancje pasowania. Jest taka prymitywna, ale jedynie 99% metoda na rozpoznawanie felg bezdętkowych dla laików. Nie mają na zewnątrz wytłoczenia na drut/mocowanie do plastikowego kołpaka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego kołpaki gubię, bo ledwo sie trzymają. Też się nowej waznej rzeczy dowiedziałem.

 

Dzięki Commander

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Tu masz wzmocnione w przyzwoitej cenie...

 

http://www.sklepopon.com/opona-letnia/federal-ecovan-er01-175-80-r13-97-q-c-67546

 

A tu zgodnie z papierami budy...

 

http://www.sklepopon.com/opona-letnia/kenda-kr23-185-70-r13-86-h-43065

 

Co bym zrobił... Kupił dwie nowe - Federalki.

Trochę się obawiam tego indeksu 86. Takich rzeczywiście jest sporo, a ja szukałem czegoś z wyższym indeksem - tak na wszelki wypadek. Pewnie w mojej budzie były inne opony bo występowała ona też w innych (wyższych) DMC.

 

Czy się po prostu nie przejmować? Bo znalazłem Kargomax / GT Radial w takim rozmiarze ale z indeksem 92 i do tego jeszcze C i się nad nimi zastanawiam.

 

 

Jutro będę podejmować decyzje i coś zamówię :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że się nie znamy ale posłuchaj Jacku co ci radzę...

Federale to znana marka z USA, a te oponki mają spory udzwig i bardzo dobrą cenę. Konkurencja np. Hankook będzie z 60-80 zł droższa na sztuce. Te zalinkowane, są ciut ciut większe, ale mieszczą się w tolerancji.

Polecam szczerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. W cepce posiadam opony Michelin 165R13  86R MX radial  (530 kg). Czy te oponki będą ok czy lepiej je wymienić. Cepka MW 749 DMC 1000.

Dziękuję za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie starczają, ale jednak opona wzmacniana to większa pewność  :yes: . Tydzień temu w tym rozmiarze zakupiłem do mojej Adrii DMC 1000 kg GT Radial Kargomax ST-6000 ( http://www.gtradial.co.uk/gtradial/uk/newsdetail.asp?newsid=1241). Komplet z wysyłką wyszedł mniej niż 400 zł z tym że zmieniałem opony ze względu na wiek. Obecne Maxmillery były z 2010 roku i jedna z nich, ta bardziej narażona na słońce miała już delikatne spękania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.