Skocz do zawartości

Opony w przyczepie


Andreas

Rekomendowane odpowiedzi

Mam całoroczne już w trzecim aucie. Kilka lat temu gdzie w zimę był duży śnieg porównałem w swoich autach o takich samych rozmiarach opon jazdę na zimówkach i wielosezonach. Różnicy nie odczułem, natomiast na mokrej nawierzchni wielosezonówki spisują się zdecydowanie gorzej od letnich. Nie ma złotego środka.

A jak porównasz wielosezon do zimówek na mokrym ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 211
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Polecam taki filmik gdzie jest porównanie topowych opon całorocznych do opony premium letniej i zimowej:

 

W skrócie.

Na śniegu całoroczna nie ustępuje zimowej. Letnia w ogóle nie daje rady.

15 stopni i morka nawierzchnia - hamuje najlepiej letnia, ciut gorzej całoroczna Michelin Cross Climate. Wyniki ogólnie dla wszystkich są mocno zbliżone.

Okrążenia na mokrym torze  - najlepsza opona zimowa a najgorsza letnia

18 stopni i sucha nawierzchnia - hamuje najlepiej letnia, ciut gorzej całoroczna Michelin Cross Climate, najgorzej zimowa

Okrążenia na suchym torze - wyniki porównywalne.

 

Tu jakby ktoś chciał poczytać o teście: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Is-there-a-true-all-season-tyre-We-find-out.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam od siebie jedno. Nie ma złotego środka - to jest oczywiste. Każda opona będzie się sprawdzać w najlepszych dla siebie optymalnych warunkach, ale dobrze wiemy, że takie nie istnieją. U nas pogoda jest tak zmienna, że nie wiadomo co przyniesie jutro :) Tak więc w naszym klimacie nigdy żadna opona nie sprawdzi się idealnie, czy to letnia, czy zimowa, czy całoroczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam w dostawczaku całoroczne ,jak producent inaczej fabryka założyła jeżdzą ok w osobówkach mam wielosezonowe i według mnie jest bardzo dobrze jeżdżę średnio busem 38 000 osobówką 20 000 rocznie ,

najbardziej podoba mi sie to że nie muszę kombinować zimówka czy jeszcze letnią zostawić 

w osobówkach mam cross climat michelin w drugiej nokiany w busie tez michelin tylko wzmacniane 

według mnie każdy powinien to zakładać w czym sie dobrze czuje ,dobrze jezdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam na wstepie za brak polskich liter ale pisze z pracy a tu niestety ich brakuje.  Czy orientuje sie ktos z Was jaki jest prawidlowy rozmiar opon w przyczepie Dethleffs RD6 z 1992 roku? W tej chwili mam zalozone 195/65r14 i ze wzgledu na niski indeks nosnosci (600kg a przyczepa ma 1200 DMC!) i rok produkcji chce zmienic. Felga ma 5,5 cala i najlepszy rozmiar do nich to 185 szerokosci. Niestety mam obawy czy pelny profil sie zmiesci w nadkole a z drugiej strony czy na jeszcze wezszej oponie 175 jazda bedzie nadal komfortowa? Myslalem o rozmiarze 185/75r14 lub 175/80r14 i tu potrzebuje rady bardziej doswiadczonych osob. Oczywiscie wszystkie opony z indeksem C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało prawdopodobne , że ktoś z całą odpowiedzialnością potwierdzi ci ,że tak albo nie. Każdy przypadek jest inny i każdemu coś się może wydawać mniej lub bardziej.

W twoim konkretnym przypadku jeśli nie możesz zlokalizować info to wyślij zapytanie do fabryki.

Jeszcze prościej będzie ewentualnie organoleptycznie sprawdzić/zmierzyć swoimi sposobami skok koła i pomiar odległości pomiędzy oponą a nadkolem.

Ja tak zrobiłem gdy zwiększałem rozmiar/wielkość koła.

Oblicz wysokość koła po zmianie i zobacz czy "nadwymiar" zmieści się w przestrzeni.

Po całym zabiegu pomaluj pas błotnika nad kołem jakąś jasną farbą celem sprawdzenia ewentualnych przytarć  i już po pierwszym wyjeździe (a w zasadzie pierwszej wnęce studzienki  :look: )  będziesz wiedział czy ci się udało czy nie ? :miga:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolalbym uniknac takich doswiadczen "a moze sie uda" bo jesli sie nie uda to raz ,ze bedzie mnie czekala naprawa nadkola a dwa kolejna zmiana trzech opon (trzech poniewaz nie mam zapasu i rowniez w niego musze sie zaopatrzyc). Niestety przyczepka teraz spokojnie zimuje pod pokrowcem u kolegi za  miastem i ciezko jest mi to sprawdzic ale prosilem go o zmierzenie i wiem, ze przed i za kolem jest po ok. 5-6cm luzu a nad kolem ok. 8-10cm. Nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia skoku ale mysle ,ze wiecej niz 5-6cm kolo nie dobije.

W bakiscie niestety nic nie ma, nawet nie moge zlokalizowac tabliczki znamionowej. Przy kupnie niestety tego nie sprawdzilem ,jedynie numery z ramy.

Zamienniki dotychczasowych opon nie roznia sie az tak bardzo w wysokosci bo rozmiar 185/75/14 ma promien wiekszy "jedynie" o 12mm a 175/80/14 o 13.3mm. Napisalem "jedynie" poniewaz nie wiem czy to duzo czy malo i stad moje pytanie. Liczylem ,ze moze ktos ciagnie jeszcze taka "babcie" i wymiane opon ma juz za soba wtedy moglbym skorzystac z jego doswiadczen.

Sklaniam sie bardziej ku rozmiarowi 185 bo jest to mniejsza roznica w szerokosci a nie wiem jak bedzie wygladac poruszanie sie na 175. Nie wiem czy bedzie jakas roznica w prowadzeniu. W autach wiem ,ze rozmiar 205/x/x  jest najgorszym rozmiarem jesli chodzi o prowadzenie w koleinach. Opony wezsze jak i szersze to prowadzenie poprawiaja ale zupelnie nie mam pojecia jak to wyglada w przyczepach. Kupiony Dethleffs jest moja pierwsza przyczepa i nie ciagnalem nigdy innego kempingu a nawet towarowa mialem okazje ciagnac tylko dwa razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do opon samochodowych to był kiedyś test i tam padło takie stwierdzenie. Po nim zwróciłem uwagę na zachowanie mojego poprzedniego auta na takich gumach i po zmianie na inny rozmiar prowadzenie na kiepskich drogach znacznie się poprawiło. W obecnym mam już rozmiar większe i również nie ma takiego problemu jak wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szerokość opony to jedno (teraz mam 205/65/16) ale do tego dochodzi jeszcze rozstaw kół.

Dopiero te dwie wartosci w skrajnie niekorzystnym stosunku dadzą kiepskie efekty.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tak jak piszesz. Jednak było wykazane ,że ten rozmiar jest najbardziej wrażliwy na koleiny. Niestety nie uda mi się pewnie znaleźć tego artykułu bo to było ładnych parę lat temu jednak z własnego doświadczenia wiem ,że coś w tym musiało być bo po zmianie na inny rozmiar poprawiła się trakcja w koleinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolalbym uniknac takich doswiadczen "a moze sie uda" bo jesli sie nie uda to raz ,ze bedzie mnie czekala naprawa nadkola a dwa kolejna zmiana trzech opon (trzech poniewaz nie mam zapasu i rowniez w niego musze sie zaopatrzyc). Niestety przyczepka teraz spokojnie zimuje pod pokrowcem u kolegi za  miastem i ciezko jest mi to sprawdzic ale prosilem go o zmierzenie i wiem, ze przed i za kolem jest po ok. 5-6cm luzu a nad kolem ok. 8-10cm. Nie mam teraz mozliwosci sprawdzenia skoku ale mysle ,ze wiecej niz 5-6cm kolo nie dobije.

W bakiscie niestety nic nie ma, nawet nie moge zlokalizowac tabliczki znamionowej. Przy kupnie niestety tego nie sprawdzilem ,jedynie numery z ramy.

Zamienniki dotychczasowych opon nie roznia sie az tak bardzo w wysokosci bo rozmiar 185/75/14 ma promien wiekszy "jedynie" o 12mm a 175/80/14 o 13.3mm. Napisalem "jedynie" poniewaz nie wiem czy to duzo czy malo i stad moje pytanie. Liczylem ,ze moze ktos ciagnie jeszcze taka "babcie" i wymiane opon ma juz za soba wtedy moglbym skorzystac z jego doswiadczen.

Sklaniam sie bardziej ku rozmiarowi 185 bo jest to mniejsza roznica w szerokosci a nie wiem jak bedzie wygladac poruszanie sie na 175. Nie wiem czy bedzie jakas roznica w prowadzeniu. W autach wiem ,ze rozmiar 205/x/x  jest najgorszym rozmiarem jesli chodzi o prowadzenie w koleinach. Opony wezsze jak i szersze to prowadzenie poprawiaja ale zupelnie nie mam pojecia jak to wyglada w przyczepach. Kupiony Dethleffs jest moja pierwsza przyczepa i nie ciagnalem nigdy innego kempingu a nawet towarowa mialem okazje ciagnac tylko dwa razy.

 

 

Nowy jeśli masz taką odległość to na 100% nic się nie stanie. Miałem te same dylematy a odległość mniejszą.

Dodałem ca 1cm i żadnych obtarć.

Zakładam ,że 1 cm na dole i 1 cm na górze (łącznie u góry zniwelujesz tylko 1cm) nie zrobi szkody.

Nie sądzę ,że jakakolwiek przyczepa jest tak skonstruowana ,że w ekstremalnym dobiciu koła wolnej przestrzeni zostanie np.6mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarosław69

 

  Dokladnie tak samo mysle! Dzisiaj dostalem odpowiedz od polskiego przedstawiciela marki ,ze rozmiar powinien byc 185/70r14 z indeksem 88 lub 185R14(czyli pelen profil 80) z indeksem 102. Mysle , ze ta pierwsza to jest do lzejszych przyczep i moim rozmiarem bedzie druga. Przy tym promien bedzie wiekszy o 21.3mm od tego co jest teraz i mam nadzieje nie narobi szkod.

 W kazdym razie dziekuje za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.