Skocz do zawartości

Na którym biegu jechać


Maciej D

Rekomendowane odpowiedzi

Od 21 roku były dwa drobne liftingi. W my23 poprawiono wyciszenie. 

Nie mam zamiaru do niczego przekonywać. 222KM. DMC przyczepy 1650 kg. Myślę że to bardzo dobre osiągi. Są oczywiście lepsze. 

Dziwi mnie że wybraliście auto do przyczepy które w Waszym mniemaniu nie nadaje się do jazdy (dynamicznej) jak i ciągnięcia czegokolwiek. Oczywiście w Waszej opinii bo jest ona nieco odmienna od ogólnej opinii. 

Polecam zobaczyć Toyotę Tundrę jeżeli dalej rozpatrujecie auto od Toyoty bo domyślam się że Ravke zmienicie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Godzinę temu, Ciapek99 napisał(a):

Od 21 roku były dwa drobne liftingi. W my23 poprawiono wyciszenie. 

Nie mam zamiaru do niczego przekonywać. 222KM. DMC przyczepy 1650 kg. Myślę że to bardzo dobre osiągi. Są oczywiście lepsze. 

Dziwi mnie że wybraliście auto do przyczepy które w Waszym mniemaniu nie nadaje się do jazdy (dynamicznej) jak i ciągnięcia czegokolwiek. Oczywiście w Waszej opinii bo jest ona nieco odmienna od ogólnej opinii. 

Polecam zobaczyć Toyotę Tundrę jeżeli dalej rozpatrujecie auto od Toyoty bo domyślam się że Ravke zmienicie. 

No właśnie kierowaliśmy się internetowa opinia że podobno auto daje rade. Niestety nie jest to nasze pierwsze auto którym jeździmy z przyczepa i na prawdę jeśli chodzi o jego uniwersalność w temacie karawaningu najgorsze. Na codzień baaardzo przyjemne i oszczędne. Co do wyciszenia ten problem jest dla nas nie zauważalny bo nie chodzi tu o szum powietrza czy opon a o pracę silnika. Najprościej zobrazuje to na przykładzie kilkukilometrowego podjazdu pod górę gdzie silnik pracuje na swoich maksymalnych dopuszczalnych obrotach bo skrzynia przy tym obciążeniu nie zmieni przełożenia tylko trzyma stałe.obroty . Dodam że tak oczywiście po płaskim jedzie się dość dobrze. Niestety w tym przypadku nie oszukamy działania skrzyni biegów która w tradycyjnym wydaniu ma dzisiaj 6-9 przełożeń które dostosowuje do obciążenia pojazdu. W przypadku ravki jedziemy jak skuterem aby utrzymać stała prędkość pod górkę piłujemy gazem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, mona napisał(a):

No właśnie kierowaliśmy się internetowa opinia że podobno auto daje rade. Niestety nie jest to nasze pierwsze auto którym jeździmy z przyczepa i na prawdę jeśli chodzi o jego uniwersalność w temacie karawaningu najgorsze. Na codzień baaardzo przyjemne i oszczędne. Co do wyciszenia ten problem jest dla nas nie zauważalny bo nie chodzi tu o szum powietrza czy opon a o pracę silnika. Najprościej zobrazuje to na przykładzie kilkukilometrowego podjazdu pod górę gdzie silnik pracuje na swoich maksymalnych dopuszczalnych obrotach bo skrzynia przy tym obciążeniu nie zmieni przełożenia tylko trzyma stałe.obroty . Dodam że tak oczywiście po płaskim jedzie się dość dobrze. Niestety w tym przypadku nie oszukamy działania skrzyni biegów która w tradycyjnym wydaniu ma dzisiaj 6-9 przełożeń które dostosowuje do obciążenia pojazdu. W przypadku ravki jedziemy jak skuterem aby utrzymać stała prędkość pod górkę piłujemy gazem. 

hmmm, ciężko mi tu cokolwiek więcej napisać. Z drugiej strony widzę że przyczepy też małej nie macie, pewnie podchodzicie DMC do maxa. Z drugiej strony specyfikacja producenta nie wzięła się znikąd.
Mówiliście o tym w serwisie? Może oprogramowanie skrzyni, sterownika - coś nie tak? Tu bym szukał.
Jest trochę artykułów, testów, pism również niezależnych, opinii osób i są one całkiem odmienne - stąd jakieś moje przypuszczenia że szukał bym gdzieś rozwiązania. Oczywiście wierzę Wam ( łatwo nie jest ;) ), ale jednak opinie innych, moje spostrzeżenia są zgoła odmienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ciapek99 napisał(a):

hmmm, ciężko mi tu cokolwiek więcej napisać. Z drugiej strony widzę że przyczepy też małej nie macie, pewnie podchodzicie DMC do maxa. Z drugiej strony specyfikacja producenta nie wzięła się znikąd.
Mówiliście o tym w serwisie? Może oprogramowanie skrzyni, sterownika - coś nie tak? Tu bym szukał.
Jest trochę artykułów, testów, pism również niezależnych, opinii osób i są one całkiem odmienne - stąd jakieś moje przypuszczenia że szukał bym gdzieś rozwiązania. Oczywiście wierzę Wam ( łatwo nie jest ;) ), ale jednak opinie innych, moje spostrzeżenia są zgoła odmienne.

Knaus dmc wykorzystuje na maxa. Do tego jeździmy w pełnym 5 osobowym komplecie.

Salon, serwis ukleja ujście jednoznacznie odpowiedział że z przykrością stwierdzają ze nie zalecają jazdy z przyczepa z pełnym dmc na długich trasach . Jasne na odpowiedź o Homologacji itp był tylko usmiech i zapewnienie o super rabacie na następne auto?

Co ciekawe chcieliśmy wymienić na highlander że względu na wyższe dmc i nasz doradca serwisowy nawet nie chciał nam go pokazywać cyt." Zamienił stryjek siekierkę na kijek". 

Edytowane przez mona (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2024 o 22:11, mona napisał(a):

Co ciekawe chcieliśmy wymienić na highlander że względu na wyższe dmc i nasz doradca serwisowy nawet nie chciał nam go pokazywać cyt." Zamienił stryjek siekierkę na kijek". 

Swego czasu rozważałem highlandera jako coś co mogłoby zastąpić ravkę bo niby 2t na haku, tyle że to auto jak dla mnie poza większą masą własną bazuje na tym samym zespole napędowym więc nie bardzo rozumiem jakby miało być lepsze do ciągania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Eastnomad napisał(a):

Swego czasu rozważałem highlandera jako coś co mogłoby zastąpić ravkę bo niby 2t na haku,

2.5 w hybrydzie to nawet 1.6T nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O odebranym tydzień temu lexusie w hybrydzie też słyszę od użytkownika: mieście czy przy spokojnej jeździe drogami podmiejskimi ew. krajówkami - super, ale wyjazd na autostradę jeśli chce się pojechać autostradą - kręci i wyje (nawet solo), a auto już jest po dodatkowym wyciszeniu. Jednak do holowania z japończyków to TLC i finito z reztą wiertarek i hybryd :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.02.2024 o 19:30, czyś napisał(a):

z japończyków to TLC i finito z reztą wiertarek i hybryd :) 

znalazlo by sie tego wiecej chociazby Hilux. Z tymi hybrydami nie jest tak źle nie przesadzajmy. W zeszłym roku zjeździłem bocznymi drogami dużą część Grecji i wiele solidnych podjazdów i zjazdów i nigdy nie było problemów z tym, że nie dawała rady. Oczywiście spalanie jest nieporównywalnie wyższe niż na solo po mieście ale jakby ktoś patrzył na karawaning przez pryzmat oszczędności na wyjazdach to już dawno by z tego raczej zrezygnował.

 

W dniu 9.02.2024 o 19:30, czyś napisał(a):

mieście czy przy spokojnej jeździe drogami podmiejskimi ew. krajówkami - super, ale wyjazd na autostradę jeśli chce się pojechać autostradą - kręci i wyje (nawet solo)

bo hybryda nie jest dla każdego i trzeba zmienic sposób jazdy wtedy jest efekt. Jeśli ktoś lubi zasuwać i jeżdzić mocno  dynamicznie to z pewnością nie jest to dobry wybór. ja po autostradach poruszam się i dozwolonymi predkościami i nigdy nie narzekałem ani na poziom hałasu ani spalanie, choć nie ma co ukrywać dla suvów tego typu prędkość do max 120km/h jest optymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2024 o 19:30, mona napisał(a):

mogę.smialo powiedzieć że ta skrzynia się nie nadaje do ciągania przyczepy!

Do tej pory były odmienne opinie ?

 

W dniu 1.02.2024 o 19:30, mona napisał(a):

Spalanie horrendalne na skutek ciągłego piłowania wysokich obrotów więc 2.5l silnik pije ile wlezie

Możesz podać liczby?

Jeśli dobrze kojarzę, to spalania Rav 4 hybrydy mieściły się podczas holowania w 10l.

W dniu 1.02.2024 o 21:44, mona napisał(a):

na przykładzie kilkukilometrowego podjazdu pod górę gdzie silnik pracuje na swoich maksymalnych dopuszczalnych obrotach bo skrzynia przy tym obciążeniu nie zmieni przełożenia tylko trzyma stałe.obroty

Ale co tu redukować???

Długi stromy podjazd i mój V6 w dieslu też wyje, jakbym się uparł, to ręcznie mogę zrobić redukcję, ale wtedy zagotuję płyn chłodzący. 

Jakimi autami wcześniej wjezdzaliscie na kilkukilometrowe podjazdy i nie bylo wysokich obrotów silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.02.2024 o 15:45, filipert napisał(a):

Do tej pory były odmienne opinie ?

 

Możesz podać liczby?

Jeśli dobrze kojarzę, to spalania Rav 4 hybrydy mieściły się podczas holowania w 10l.

Ale co tu redukować???

Długi stromy podjazd i mój V6 w dieslu też wyje, jakbym się uparł, to ręcznie mogę zrobić redukcję, ale wtedy zagotuję płyn chłodzący. 

Jakimi autami wcześniej wjezdzaliscie na kilkukilometrowe podjazdy i nie bylo wysokich obrotów silnika?

Szkoda bicia piany.

14l z.przyczepa 

Mercedes E klasa, ford kuga, mitsubishi pajero- nie wiem czy wiesz o czym mówisz w przypadku cvt a z wypowiedzi wnioskuję że nie. Wycie cvt a podniesione obroty na odpowiednim biegu to dwa różne zjawiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.