Skocz do zawartości

Na którym biegu jechać


Maciej D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaczynam dopiero przygodę z caravaningiem, i zadam pytanie pewnie dość banalne (więc ogólnie wybaczcie jak coś) ale mam wozidło 1.5 tsi 150KM z 7DSG dq381 i do tego LMC o DMC 1500 (wszystko w granicach wskazanych w dowodzie rejestracyjnym). Mam pytanie techniczne co do przełożeń skrzyni. Po zakupie jadąc do domu w trybie D spalanie miałem +/- 11 litrów, jak przechodziłem na manual i wrzucałem o 1 bieg wyżej spalanie potrafiło spać o 1 litr, ale silnik brzmiał jak by to było dla niego zbyt niskie przełożenie. Moje pytanie jest takie czy na wyższym biegu (powiedzmy nadbiegu) nie będę zbytnio katował zarówno silnika jak i skrzyni. Samochód nowy, nie chcę go "zarżnąć". Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

51 minut temu, Maciej D napisał(a):

1.5 tsi 150KM z 7DSG dq381 i do tego LMC o DMC 1500

Jeździłem dokładnie w identycznej konfiguracji. Tryb S a manualnie pilnuj żeby z grubsza poniżej 2000obr nie schodzić, czyli np. na autostradzie manualnie 6 a nie 7 bieg (bo na S i tak wrzuci na 7 bieg na autosradzie). Srednie spalanie z wielu wyjazdów i wielu tysiecy km miałem ok. 12,5L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciej DZdziwisz się. Wbrew pozorom utrzymanie wyższych obrotów przy ciągnięciu przyczepy nie przekłada się na wzrost zużycia paliwa, a wręcz - u mnie przynajmniej - ono spada. Poza tym, na pewno jest zdrowsze dla układu napędowego. Do tego samochód się usztywnia w przypadku aktywnego zawieszenia, a jeśli takiego nie posiadasz, to utwardza się przynajmniej układ kierowniczy, a co za tym idzie - lepiej się prowadzi przyczepę.

A teraz - zakładając, że nawet zużyjesz litr więcej - robiąc z przyczepą 10 tys. rocznie, wydasz na paliwo 600 zł więcej. A wiesz ile kosztuje dwumasa? Że o remoncie skrzyni nie wspomnę.

Zaznaczam jednak jeszcze raz, że u mnie w trybie sportowym zużycie paliwa spadło.

Edytowane przez Walt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Bercik77 napisał(a):
3 minuty temu, Misio napisał(a):

Ale da lepszy komfort pracy dla silnika..

Silnik też nie lubi pracy na zbyt niskich obrotach.

moja odpowiedź była do:

12 minut temu, Maciej D napisał(a):
17 minut temu, Walt napisał(a):

Daj na tryb S.

No ale to nie da niższego spalania, a na tym mi jednak trochę zależy.

Tylko Ty ciut wcześniej (odemnie) dałeś swoją odpowiedź :)

Też uważam że lepiej będzie na S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej D napisał(a):

No ale to nie da niższego spalania, a na tym mi jednak trochę zależy.

Nie zejdziesz poniżej tych 11l w tej konfiguracji co masz, wiem bo miałem. Jasne jakis chwilowy płaski odcinek wklekąc sie krajoznawczo to tak, ale średnio nie ma szans.

4 minuty temu, Walt napisał(a):

A teraz - zakładając, że nawet zużyjesz litr więcej - robiąc z przyczepą 10 tys. rocznie, wydasz na paliwo 600 zł więcej. A wiesz ile kosztuje dwumasa? Że o remoncie skrzyni nie wspomnę.

Dokładnie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Walt napisał(a):

Zaznaczam jednak jeszcze raz, że u mnie w trybie sportowym zużycie paliwa spadło.

Ok. Będę testował, muszę się po prostu nauczyć jeździć zestawem.

 

11 minut temu, golob napisał(a):

Tryb S a manualnie pilnuj żeby z grubsza poniżej 2000obr nie schodzić, czyli np. na autostradzie manualnie 6 a nie 7 bieg (bo na S i tak wrzuci na 7 bieg na autosradzie).

Będę się przyglądał. Dzięki za poradę :)

 

12 minut temu, Walt napisał(a):

A teraz - zakładając, że nawet zużyjesz litr więcej - robiąc z przyczepą 10 tys. rocznie, wydasz na paliwo 600 zł więcej. A wiesz ile kosztuje dwumasa? Że o remoncie skrzyni nie wspomnę.

W sumie masz rację. Dzięki za odpowiedź.

@Walt tak z innej beczki, możesz mi podesłać nazwę tej strony w kalkulatorem wydajności samochodu  (tą co masz u dołu odpowiedzi), kiedyś miałem do niej link a za cholerę nie mogę odnaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej D napisał(a):

Będę testował, muszę się po prostu nauczyć jeździć zestawem.

Tylko bądź cierpliwy. Mi na początku wydawało się, że silnik ma za wysokie obroty i "wyje" niepotrzebnie. Ale to było subiektywne odczucie wywołane tym, że przy normalnej jeździe skrzynia przełącza bardzo wcześnie biegi, żeby utrzymać niskie obroty "bo EKO" 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do holowania przyczep kempingowych używałem 3 samochody. Z reguły jeździłem na trybie S, zawsze skrzynia zrzucała o jeden bieg z 8 na 7, z 6 na 5. W BMW przy 110 mam około 1700 obrotów, w skodzie miałem około 2000. Z całą pewnością zbyt niskie obroty nie są korzystne dla silnika. Co więcej, w BMW mam ekran pokazujący obecne obciążenie silnika - KM oraz NM i tak na 8 silnik generuje zawsze więcej nm, około 75-150 niż przy 7. W Fordzie F150 nie mam trybu S, ale mam tryb "holowania", samochód dużo szybciej zrzuca biegi i trzyma na wyższych obrotach. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Maciej D napisał(a):

Ok. Będę testował, muszę się po prostu nauczyć jeździć zestawem.

 

 

To jeszcze sobie poczytaj o maksymalnym momencie obrotowym silnika i zerknij co mówią dane techniczne Twojego samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.