Skocz do zawartości

Na którym biegu jechać


Maciej D

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam Kodiaqa 2,0 TDI z DSG7 i z założenia nie używam trybu D - jeżdżę na S niezależnie z budką czy bez.
Koledzy juz wszystko napisali, więc nie będę się powtarzał - mimo wyższych obrotów mam spalanie solo rzędu średnio 6,5 l  a z budką ok 9 l.
Nie kombinuję z  D bo szkoda mi silnika i skrzyni co polecam putającemu.
pzdr
Włodek
Dzieki za odpowiedź/poradę/podpowiedź. Faktycznie większość wybiera sport i jedzie.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

35 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Ja mam Kodiaqa 2,0 TDI z DSG7 i z założenia nie używam trybu D - jeżdżę na S niezależnie z budką czy bez.

Octavia 2.0TSI 4x4 DSG7 - dokładnie to samo, zasadniczo "S" również bez budy. Rozmawiałem ostatnio w serwisie - ten silnik na niskich obrotach zaprogramowany jest tak, że dąży do możliwego obniżenia zużycia, i najpierw obniża maks. dawkowanie dla danych obrotów (i tym samym moc i moment obr. oddawane na koła), a potem stosownie do potrzeb i obciążenia - to dawkowanie zwiększa do takiego, żeby dane obciążenie "ukręcić" i pojechać z tych samych niskich obrotów, a może to zrobić tylko przez "podlanie" paliwem. Czyli ekościema, bo mocno zwiększa dawkowanie. Z zresztą ten moment rozpędzania z niskich obrotów na które zrzuca DSG w D, od razu sygnalizuje mi uchwyt od fona, który wpada w wibracje i hałasuje, bo jeśli chodzi o nadwozie i kierujacego jest to zwodniczo przyzwoicie wytłumione (np. poduszki silnika są generalnie b. miękkie i pływające). Ale te wibracje uchwytu i to kiedy się pojawiają, wprost pokazuje, kiedy napędowi jest ciężko, 200-300 obr. wyżej i się nie pojawiają w ogóle.    

Trochę "agresywniej" w "S" działa hamowanie silnikiem (z wyższych obrotów), sterownik ma jasny sygnał do odcięcia podawania paliwa, i jest jakiś przedział obrotów do przejścia zanim musi wznowić dawkowanie, więc ty się trochę odrabia (summa summarum pod wzgledem zużycia wychodzi na to samo, a nierzadko na "S" nawet bez cepy spala mniej). Jak masz 1300-1500 obr i puścisz gaz, to za ułamek sekundy musi znowu zacząć podawać paliwo, żeby nie zaczął szarpać i nie zgasł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, marian36 napisał(a):

Jak stoisz na luzie to masz jeszcze niższe, a nikt nie twierdzi, że to szkodzi ;)

Niestety i to się zmienia. Praca na luzie szkodzi silnikom z bezpośrednim wtryskiem i filtrem cząstek stałych (również beznynowym) - dawkowanie przy wtrysku bezpośr. jest na luzie tak oszczędne, że powstaje sporo nadmiarowych cząstek sadzy, wychwytywanych przez filtr bardzo skrzętnie, bo przy b. małym ciśnieniu gazów wydechowych. W tych warunkach w sporych ilościach i bardzo intensywnie odkładają się w filtrze. Poza tym w wielu silnikach nawet pompa i ciśnienie oleju, nie mówiąć o chłodzeniu, są sterowane przez sterownik (zmniejszanie wydatku pompy oleju do minimum i pośrednio - ciśnienia smarowania). Dodać jedno do drugiego, i praca na luzie, a zwłaszcza długotrwała często powtarzająca się praca na luzie, jest dla tych silników - mówiąc eufemistycznie - mocno niewskazana (filtr cz. stałych, panewki głowne i korbowodowe). 

Dzisiaj wszyscy złoszczą się na start-stop, a to na jedno wychodzi, nie pracujący silnik przynajmniej filtra nie przytyka :) 

Dzisiejsze silniki nie za bardzo nadają sie np. dla taksówkarzy, którzy żeby nie marznąć często gęsto puszczają samochód na luzie przez kwadranse, lub do codziennego dwukrotnego w ciągu doby przebijania się kilometrami w długich korkach w godzinach szczytu, na pracującym na wolnych obotach silniku, bez dania temu silnikowi naprawdę regularnie - na codzień - "w palnik" (zwłaszcza benzyniak szybko i niezauważenie  przepali zawartość filtra, o ile dostanie na to warunki i prizwoleństwo - ale musi to mieć regularnie).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czyś napisał(a):

Niestety i to się zmienia. Praca na luzie szkodzi silnikom z bezpośrednim wtryskiem i filtrem cząstek stałych (również beznynowym) - dawkowanie przy wtrysku bezpośr. jest na luzie tak oszczędne, że powstaje sporo nadmiarowych cząstek sadzy, wychwytywanych przez filtr bardzo skrzętnie, bo przy b. małym ciśnieniu gazów wydechowych. W tych warunkach w sporych ilościach i bardzo intensywnie odkładają się w filtrze. Poza tym w wielu silnikach nawet pompa i ciśnienie oleju, nie mówiąć o chłodzeniu, są sterowane przez sterownik (zmniejszanie wydatku pompy oleju do minimum i pośrednio - ciśnienia smarowania). Dodać jedno do drugiego, i praca na luzie, a zwłaszcza długotrwała często powtarzająca się praca na luzie, jest dla tych silników - mówiąc eufemistycznie - mocno niewskazana (filtr cz. stałych, panewki głowne i korbowodowe). 

To się nazywa Krzysiu ekoterroryzm a nie ekologia

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze olej 0W20, lekkobieżny, long life, na 30 tys. km. U ciebie sadza zawieszona w oliwie będzie miała po pewnym czasie lepsze właściwości smarne, smar grafitowy w płynie :)

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, czyś napisał(a):

Dodaj jeszcze olej 0W20, lekkobieżny, long life, na 30 tys. km. U ciebie sadza zawieszona w oliwie będzie miała po pewnym czasie lepsze właściwości smarne, smar grafitowy w płynie

Jeżdżę na 0W30 ale zmieniam co 10 tys.

Obecnie mam 17 tys i olej wymieniłem już dwa razy - po 2 tys i po 10 tys.

Nie ma - jak już doszliśmy kiedyś - olejów wytrzymujących 30 tys  a formuła LONG LIFE jest dla blondynek - o czy wiesz...

Zastanawiam się nad przejściem na 15W40 ...

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, golob napisał(a):

trzeba az 3000obr trzymac przy 3 litrowym dieslu zeby chłodzenie było dobre? zauwazasz roznice że przy nizszych obrotach sie grzeje?

3000 i więcej, to przy wspinaniu na strome podjazdy i zjazdy, aby skutecznie hamować.

Ale u mnie wyjątkowo widać wpływ obrotów na temperaturę, w gorące dni, z przyczepą wogóle nie używam piątego biegu ( skrzynia ma 5), bo temperatura trzyma 100C. 

Nie mam trybu S

Przyzwyczaiłem się do spalania 14-15 niezależnie od warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.01.2024 o 20:53, Bercik77 napisał(a):

Jechać można prawie na każdym biegu. Pytanie co jest "zdrowsze" dla układu napędowego. Niezdrowe jest jeżdzenie z za niskimi obrotami. Współczesne samochody z automatami w standardowym programie zmieniają biegi przy b. niskich obrotach - to tzw. ekologia. W trybie Sport z reguły samochod jedzie jeden bieg niżej niż w trybie standardowym. Dlatego też szczególnie pod obciążeniem lepiej jeździć w trybie S. Kwestie spalania pomijam bo z tym może być różnie.

Widzę że mamy taki sam holownik tylko u mnie buda mniejsza Wilk 490 1300 DCM. Do tej pory przy moim zestawie nie zawracałem sobie głowy i poprostu wbijałem D tryb normal i do przodu. Spalanie 9 litrów po zwykłych drogach  8 po autostradach i s-kach. Raczej na drogach szybkich jadę równo z tirami żeby nie przeginać a zarazem nie być zawalidrogą. Przy mojej budzie kuga nie miała najmniejszych problemów a jak była jakaś większa górka to redukowałem o jeden bieg i do przodu. W maju i czerwcu szykuje się dłuższy wyjazd to mając na uwadze wasze rady przetestuje tryb Sport. Na moje potrzeby Kuga 2,0 190 KM jest bardzo dobrym wyborem ( nie jest to lokowanie produktu :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hubi t napisał(a):

Kuga 2,0 190 KM jest bardzo dobrym wyborem ( nie jest to lokowanie produktu :D)

Z 2000kg na haku śmiga to co dopiero z 1300 kg. Niestety nie ma jej już w ofercie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Z 2000kg na haku śmiga to co dopiero z 1300 kg. Niestety nie ma jej już w ofercie. 

Nie mogę tego zrozumieć dlaczego w tej chwili jest dostępna Kuga z silnikiem 2,0 ale 120KM . Co oni mu zrobili :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2024 o 13:35, hubi t napisał(a):

Nie mogę tego zrozumieć dlaczego w tej chwili jest dostępna Kuga z silnikiem 2,0 ale 120KM . Co oni mu zrobili :angry:

Liczyłem na to, że Kuga 2024 będzie miała dostępny silnik 2,0 EcoBoost; 240 KM. Niestety ten silnik nie jest dostępny u nas, za to w Stanach tak. Konkluzja: żegnaj Fordzie i witaj Skodo Karoq 2,0 TSI.

Edytowane przez Mars (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, czyś napisał(a):

Im bardziej szukasz teraz czegoś pod holowanie itp., tym bardziej czujesz się na zasadzie "idź pan się utop, albo do skody" :) 

Za chwilę dobre holowniki będą dostępne tylko na rynku wtórnym. Więc dbajmy o to co mamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego się obawiam, z tym się liczę i stąd roszady. Zamówiony teraz kodiaczek to u nast powiedzmy następne 7-8 lat jest realne.

Do tego człowiek już przyzwyczajony do jazdy dostawczym busem z równą łatwością jak osobówką, bo to się może "poddać" jako ostatnie ("plan dnia ostatecznego"), ostatni bastion gdyby coś, a jeszcze busa jako "wydzielone" auto do zadań specjalnych mi jakoś łatwiej - po solidnym ogarnięciu na wejściu (jako używanego kilkulatka - 5/6 lat) - będzie utrzymać po 2030 r. utrzymac przez następne choćby 10-12 lat niż osobówkę, tym bardziej że kolejnej przyczepy kempingowej już  nie planuję (duży bus jako kampervan/do ciągania łódki itp.

I po to też zrobione E do B.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.