Skocz do zawartości

100KG ladownosci przyczepy - czy wystarczy?


Krzysztof Z

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Zamierzam kupić przyczepę kempingową o DMC 900 kg i masie własnej 650 kg.

Eriba Triton, lata produkcji 1985 - 1995.

Następnie planuję zmniejszyć DMC do 750 kg i uczynić z niej lekką przyczepę. Cały proces zamierzam przeprowadzić w Niemczech, ponieważ z tego, co się orientuję, tutaj nie ma z tym problemów. Po prostu udaje się do TÜV, a oni wystawiają dokument, który stanowi podstawę do zmiany DMC w dowodzie. To dosyć logiczny proces, szkoda tylko, że w Polsce nie jest to takie proste.

Jednak nurtuje mnie pytanie, czy 100 kg ładowności (750 kg - 650 kg) będzie wystarczające na spakowanie się.

Rozumiem, że muszę uwzględnić:

  • Butla z gazem 11 kg - 23 kg
  • Toaleta turystyczna około 7 kg
  • Baniak z wodą - 20 kg
  • Markiza - 15 kg

Pozostaje około 35 kg na jedzenie i bagaże/ubrania. Zastanawiam się, czy o czymś nie zapomniałem, co może wpłynąć na moje kalkulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

48 minut temu, Krzysztof Z napisał(a):

Hej!

Zamierzam kupić przyczepę kempingową o DMC 900 kg i masie własnej 650 kg.

Eriba Triton, lata produkcji 1985 - 1995.

Następnie planuję zmniejszyć DMC do 750 kg i uczynić z niej lekką przyczepę. Cały proces zamierzam przeprowadzić w Niemczech, ponieważ z tego, co się orientuję, tutaj nie ma z tym problemów. Po prostu udaje się do TÜV, a oni wystawiają dokument, który stanowi podstawę do zmiany DMC w dowodzie. To dosyć logiczny proces, szkoda tylko, że w Polsce nie jest to takie proste.

Jednak nurtuje mnie pytanie, czy 100 kg ładowności (750 kg - 650 kg) będzie wystarczające na spakowanie się.

Rozumiem, że muszę uwzględnić:

  • Butla z gazem 11 kg - 23 kg
  • Toaleta turystyczna około 7 kg
  • Baniak z wodą - 20 kg
  • Markiza - 15 kg

Pozostaje około 35 kg na jedzenie i bagaże/ubrania. Zastanawiam się, czy o czymś nie zapomniałem, co może wpłynąć na moje kalkulacje.

W jakim celu chcesz zmniejszać DMC?

Czy jesteś pewien, że MW to 650 kg? Ktoś ją ważył? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do masy wlasnej. Opieram moja wiedze z Prospektu od producenta:
http://www.rolf-stephan-badura.de/eriba/data/books/brochures/1990-xx-eriba-de-ad.pdf

Trzecia pozycja od dolu: 650 (Eigengewicht )
image.thumb.png.5baadf0a81409bb4663dcb577131d125.png

 

 

Zmiana DMC na mniejszy. Temat dosyc ciezki w Polsce, z tego co sie orientuje to trzeba miec opinie producenta etc. ale juz nie koniecznie w niemczech gdzie wystarczy podjechac do TUV i oni tutaj praktycznie od reki taka decyzje wydaja.

 

ale przygotowujac ta odpowiedz, natrafilem na potencjalny problem:
https://de.wikipedia.org/wiki/Ablastung
Ponoc nie mozna zmniejszyc DMC do mniej niz 125% masy wlasnej, czyli jesli dobrze licze to 650 * 125% = 812,5KG to jest minimalna wartosc do jakiej moge zejsc.

Troszke mi to komplikuje sprawe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Krzysztof Z napisał(a):

Co do masy wlasnej. Opieram moja wiedze z Prospektu od producenta:
http://www.rolf-stephan-badura.de/eriba/data/books/brochures/1990-xx-eriba-de-ad.pdf

Trzecia pozycja od dolu: 650 (Eigengewicht )
image.thumb.png.5baadf0a81409bb4663dcb577131d125.png

 

 

Zmiana DMC na mniejszy. Temat dosyc ciezki w Polsce, z tego co sie orientuje to trzeba miec opinie producenta etc. ale juz nie koniecznie w niemczech gdzie wystarczy podjechac do TUV i oni tutaj praktycznie od reki taka decyzje wydaja.

 

ale przygotowujac ta odpowiedz, natrafilem na potencjalny problem:
https://de.wikipedia.org/wiki/Ablastung
Ponoc nie mozna zmniejszyc DMC do mniej niz 125% masy wlasnej, czyli jesli dobrze licze to 650 * 125% = 812,5KG to jest minimalna wartosc do jakiej moge zejsc.

Troszke mi to komplikuje sprawe :(

Ta MW to gołej przyczepy. Bez dodatkowego wyposażenia To i tak może być tylko teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Bercik77 napisał(a):

Ta MW to gołej przyczepy. Bez dodatkowego wyposażenia To i tak może być tylko teoria.

Sugeruję wszelkie przemyślenia zacząć od zwyczajnego zważenia przyczepki bo wyniki tego mogą bardzo zweryfikować wszelkie plany.

Mój Knaus w teorii ma MW 975 kg a DMC 1300 kg,.

Wszystko pięknie tylko w rzeczywistości MW to 1360 kg - z butlą gazu, akumulatorem, markizą, bez wody i bez jakiegokolwiek wyposażenia wycieczkowego.

Jeźdżąc po naszym pięknym kraju niewiele się tym przejmuję, ale chcąc wyjechać gdzieś poza już musiałbym ją sporo odchudzić.

A gdzie mi tam by było do zmniejszania MW.

Więc sugeruję najpierw budkę zwyczajnie zważyć.

Pzdr

Włodek

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Krzysztof Z napisał(a):

Jednak nurtuje mnie pytanie, czy 100 kg ładowności (750 kg - 650 kg) będzie wystarczające na spakowanie się.

 ;) Nie ma takiej opcji :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, janm napisał(a):
17 godzin temu, Krzysztof Z napisał(a):

Jednak nurtuje mnie pytanie, czy 100 kg ładowności (750 kg - 650 kg) będzie wystarczające na spakowanie się.

 ;) Nie ma takiej opcji :hej:

To jest bardzo indywidualna sprawa, nie da się powiedzieć zdecydowanie tak czy nie. Można powiedzieć, że "statysycznie", to trochę mało, ale zależy to od:

1. w ile osób jeździsz

2. na jak długo

3. Ile jesteś w stanie upchać w aucie. Bo jeśli ciągniesz przyczepę autobusem, to wystarczy pewnie i 50 kg ładowności.

i jeszcze pewnie od kilku innych indywidualnych warunków.

 

11 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Mój Knaus w teorii ma MW 975 kg a DMC 1300 kg,.

Wszystko pięknie tylko w rzeczywistości MW to 1360 kg - z butlą gazu, akumulatorem, markizą, bez wody i bez jakiegokolwiek wyposażenia wycieczkowego.

... no i z moverem   :D  :D :D

 

 

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PanSamochodzik napisał(a):

z moverem 

Tia...

- z mooverem

- z kołem zapasowym

- z butlą gazową 11 kg (tylko jedną)

- z markizą

- z akumulatorem  

To opiszę swój kłopot...

Tomek - to jest spis wyposażenia, na które nie bardzo mam wpływ jadąc gdzieś z posiadaną budką - no, od bidy mogę wyciągnąć markizę, bo i tak nie używam, ale reszta jest niejako wbudowana.

Oprócz tego z wyposażenia - oprócz zabudowy meblowej - mam wewnątrz wbudowną: lodówkę, mikrowelkę, trumatic do grzania, kuchenkę, bojler, zbiornik na wodę (pusty), stół i to chyba wszystko.

A na wagę pojechałem z wszystkim powyżej, ale bez żadnego żarcia, wody, ciuchów no niemalże na pusto a waga pokazała i tak owe 1370 kg

To teraz mam pytanie - w papierach budki mam MW 975 kg a DMC 1300 kg.

A w realu MW budki jest jak widać 1370 kg.

To skąd wzięła się aż taka duża różnica MW?

1370 - 975 = 395 kg ???

I drugi temat - jadąc z taką budką gdzieś na biwak siłą rzeczy wrzucę do niej jakieś żarcie, ciuchy, mogę jechać bez wody - OK - ale i tak te 1400 kg MW budki mam niewyjęte.

W papierach Kodiaqa mam napisane, że mogę ciągnąć budkę do 2000 kg - jadę z e-tollem, więc ta różnica mi nic tu nie robi, bo i tak płacę za przejazd w e-tollu i tak - swoje mam papiery BCE, więc też mi to bez różnicy ile ciągnę na ogonie, ale jednak jest jedna rzecz na pewno nie tak - na pewno ciągnę budkę w stosunku do danych z DR przeładowaną i nie mam żadnej możliwości jej rozładować do danych z DR, bo sama budka waży więcej realnie niż jej DMC z papierów.

Ma ktoś jakiś pomysł na to ?

Jedno co mi przychodzi do głowy to może należałoby zrobić jeszcze jedno ważenie w innym miejscu - może to jest wałek?

Bo ważyłem się na złomie i może ich waga jest jakoś dziwnie ustawiona...?

pzdr

Włodek

 

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BuryKocur Włodku, być może nie jest tak źle jak myślisz i masz tylko przeładowaną przyczepę. Mam nadzieję, że nie masz gdzieś 50l wody w ścianie albo podłodze, co czasem też się zdarza.  Moja przyczepa po zakupie (rozmiar 552 czyli 7,5m) ważyła na wadze 1122kg - o dwa kilogramy więcej niż udało mi się znaleźć w katalogu. W DR masa własna była już gotowa do jazdy i wynosiła ok 1280 - nie pamiętam, nie ma sensu szukać tego.  Szybko dobiłem do 1500kg, montując rzeczy na stałe czy dając 3 rowery na budkę, za chwilę po zapakowaniu na wyjazd doszło do poziomu 1650-1700kg, czyli już temat DMC 1700.

spokojnie dałem radę dopakować 580kg, ważone na kilku wagach, zresztą mover też mówił, że ma co robić :) , także u Ciebie pewnie jest podobnie. Każda śrubka, uchyt od telewizora waży. Najgorsza jest pościel, jedzenie, ubrania i akcesoria powiedzmy kosmetyczne. Przy 4 osobach to jest pod 200kg. Oczywiście oszczędnie da się to zmienić w 50kg jadąc na południe Europy, biorąc tylko kąpielówki i jeden koc, bo będzie gorąco, a zakupy zrobi się na miejscu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Włodzimierzu tak jak wcześniej zostało napisane MW jest to masa z jaką producent przedstawił przyczepę do homologacji. Wszystko inne to już powinno być zaliczone do ładunku. Kilka postów wcześniej albo w innym wątku było pytanie o;  DMC  maksymalna masa podczas jazdy i MMC maksymalna masa kiedy przyczepa stoi DMC+ pasażerowie. Pozdrawiam Hermogenes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):
7 godzin temu, PanSamochodzik napisał(a):

z moverem 

Tomek - to jest spis wyposażenia, na które nie bardzo mam wpływ jadąc gdzieś z posiadaną budką - no, od bidy mogę wyciągnąć markizę, bo i tak nie używam, ale reszta jest niejako wbudowana.

Nie no wiem, rozumiem. To miało być takie żartobliwe nawiązanie do dyskusji sprzed paru tygodni o tym czy mover potrzebny czy nie ;)

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Bo ważyłem się na złomie i może ich waga jest jakoś dziwnie ustawiona...?

To raczej chyba nie, bo wagi na legalnie działających złomach muszą mieć homologację i przegląd.

Trudno mi powiedzieć, co może powodować aż tak dużą różnicę w MW.  Rzeczywiście jest to jakiś kłopot, szczególnie jeżeli jeździsz za granicę.

Pamiętam, kiedyś tutaj ktoś ważył wszystkie rzeczy i sprzęty które wkładał do budki ponad standardowe wyposażenie. I później z powstałej rozpiski, uwzględniającej najdrobniejsze akcesoria, robiła się całkiem spora sumka kg.

A może masz jakiś błąd w papierach ?  Weryfikowałeś MW wg katalogu producenta ?

Pozdrowienia!

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, PanSamochodzik napisał(a):

A może masz jakiś błąd w papierach ?

Chyba nie - zobacz - tu jest DR duński od faceta, który sprzedawał tą budkę + potem papier z naszego przeglądu w stacji diagn. + wypis z tabliczki tej budki - i ja tu błędu nie widzę...

pzdr

Włodek

PS najlepsza jest paliwo "Benzyna" wpisana do naszego przeglądu rej.;)

 

 

skanowanie0001.jpg

skanowanie0002.jpg

IMG_0013.JPG

53 minuty temu, Hermogenes napisał(a):

MW jest to masa z jaką producent przedstawił przyczepę do homologacji. Wszystko inne to już powinno być zaliczone do ładunku. Kilka postów wcześniej albo w innym wątku było pytanie o

Ale to się koopy nie trzyma bo na logikę do MW należy wliczyć całe wyposażenie budki a nie budkę na kompletnie pusto - trzeba wszystko - trumatic, bojler, lodówka, koło zapas, akumulator, moover, stół, kuchenka, materac na łóżko (ciężki jak cholera) - całą tapicerką siedzeń (też ciężką ja diabli) - i to wszystko bym rozumiał jako MW budki i ta wartość jako MW powinna być wpisana do papierów a nie jakaś abstrakcyjna - teoretyczna wartość nie mająca z rzeczywistością nic wspólnego....

A obecna sytuacja się moim zdaniem koopy nie trzyma bo jak dla mnie MW to jest ciężar budki właśnie z powyższym wyposażeniem a tu sie okazuje, że całość z powyższym jest cięższa od teoretycznej MW z DR o 395 kg...

Co jest idiotyzmem z założenia...

pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, BuryKocur napisał(a):

- i ja tu błędu nie widzę...

Dziwna sprawa. Ale faktem jest, że z tymi masami budek to zdarzają się czasem takie właśnie dziwne przypadki :(    I co do tego, to ja mam podobne zdanie jak Ty, że pierwsze co należy zrobić po zakupie budki, a może nawet przed - to ją zważyć.   

Nie wiem, ja bym jednak próbował weryfikować wg danych producenta. Jakieś katalogi etc. Może znalazłbyś jakiś punkt zaczepienia.

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.