Skocz do zawartości

100KG ladownosci przyczepy - czy wystarczy?


Krzysztof Z

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie wszystko co w cepie jest ponad minmalny standard z podstawowymi urządzeniami, już wlicza się w ładowność (koło zapas, butla gazowa, przedsionek+stelaż ew. rolety, daszki, akumulator, regulator ładownia, przewody, nawet korba do podpór itd itd., a szpeju który się bierze przeważnie będzie więcej.). Ładowność 100kg to czysta fikcja. Opróżnić cepę do stanu, w którym zaczynałoby sie już rozmontowywanie/wymontowywanie i waga, z wysokim prawdopodobieństwem wytrzeszczu, że i tak przekracza MW. Gdyby zdarzył się jednak cud (waga pokazałaby jakąś ładowność), to z tych rzeczy:

  • Butla z gazem 11 kg - 23 kg
  • Toaleta turystyczna około 7 kg
  • Baniak z wodą - 20 kg
  • Markiza - 15 kg

może zmieściłaby się w tym markiza, butla powiedzmy 14 kg (8-kilowa, z tych lekkich np. gaspolu na propan, ew. jescze 2-3-4-5 kg mniej, gdyby wziąć małego gasbanka [o tyle sensowne, bo można próbować go dotankowywać na okolicznych - zwł. małych - stacjach z LPG co niwelowałoby trochę braki w pojemności] albo "piątkę", mniejszej nie warto, w każdym razie 9kg to już minimum), pusty baniak na wodę, pusta toaleta (nie zalana płynami) ok. 4 kg (na przykładzie porta potti 345). Samo to, to już w wariancie absolutnego sensownego minimum, 15+9+1,5+4= ca. 30 kg wykorzystanej ładowności. Dalszy niezbędny drobny szpej i pierdółki karawaningowe/osobiste  plus pościel i razem niech wyjdzienawet następne 20kg. Oby nawet to nie przekroczyło razem 750 kg, mimo że zostałoby jeszcze 50 kg "teoretycznej" ładowności.

Oczywiście, celowania w "czysto teoretyczną" DMC 750kg i cepę czysto formalnie /w papierach/ "lekką" nikt nie zabroni, ale żeby to faktycznie była ostatecznie p-pa lekka, szczerze wątpię.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W dniu 23.01.2024 o 18:40, Krzysztof Z napisał(a):

planuję zmniejszyć DMC do 750 kg i uczynić z niej lekką przyczepę.

A za zaoszczędzone na przeglądach pieniądze przerobię samochód na kombi i dokupię bagażnik dachowy, żeby było gdzie cały szpej wcisnąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał(a):

W zasadzie wszystko co w cepie jest ponad minmalny standard z podstawowymi urządzeniami, już wlicza się w ładowność (koło zapas, butla gazowa, przedsionek+stelaż ew. rolety, daszki, akumulator, regulator ładownia, przewody, nawet korba do podpór it

Krzysiu - przeczytaj raz jeszcze moje opowieści o ważeniu mojej budki - pojechałem na wagę na złomie mając na pokładzie TYLKO to co napisałeś powyżej - dodaj jeszcze lodówkę, ogrzewacz na gaz i prąd, bojler, mikrowelkę...

Byłem bez wody !

Mówisz, że takie wyposażenie jest już wliczane do ładowności ?

Rozumiem co piszesz, ale jest to pewna bzdura - bo to powinno - moim zdaniem oczywiście - zaliczać się do MW, ale OK - tu putanie - czy wg Ciebie takie wyposażenie do prostej małej przyczepki może ważyć 395 kg ???

Bo w papierach mam napisane MW 975 kg a budka na wadze na złomie ważyła 1370 kg.

Pojadę raz jeszcze na inną wagę - wyniuchałem dziś wagę na lokalnej sortowni śmieci - na początku kwietnia mam badania tech. i zważę budkę.

Ale póki co nie wierzę, że proste wyposażenie małej w sumie budki może ważyć aż tyle czyli 1370 - 975 kg a to daje 395 kg...

pzdr

Wlodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z autopsji 

dwie identyczne budy ,ta sama marka ,ten sam producent ,ten sam rok  - dokładnie to co mam czyli Knaus Sport 

kupiona była jako nawa w PL i teraz uwaga ! doposażona w czasie produkcji  w extra pakiet na PL : powiększona lodówka, materac sprężynowy w sypialni ,  moskitiera  drzwi , stabilne nogi wsporcze , zestaw naprawczy kół ( ten  albo jest ( jedzie ) w  przyczepie albo nie ,więc nie wnikamy nie dodajemy kilogramów . Reszta wymieniona wyżej pozycji ma od kilku do kilkunastu kilogramów więcej od takiej samej ,sprzedawanej w DE przyczepy ,która nie ma tego pakietu  a ma mniejszą lodówkę, brak moskitiery , standardowe nogi wsporcze ale za to ma takie same wpisy w homologacji ( DR ) zarówno MW jak i DMC !!! 

Krótko mówiąc był i jest bałagan z tymi wartościami w papierach . I nie będzie zmiłuj  jak buda będzie ważona np. w Austrii czy też w DE tam jak wiadomo waga pod kołami pokazuje prawdę .       

Moja ma jeszcze inne doposażenie zamontowane w fabryce i nikt tego nie uwzględnił w papierach !!! więc zdroworozsądkowym podejściem przy kupnie było zmówienie jej z podwyższoną ładownością na maxa jakaw tedy była dostepna.   

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Maras napisał(a):

więc zdroworozsądkowym podejściem przy kupnie było zmówienie jej z podwyższoną ładownością na maxa jakaw tedy była dostepna.   

Wszystko pięknie ale co zrobić jak się ma taka sytuację jak opisywana przeze mnie powyżej kiedy MW przekracza DMC ?

Jest jeszcze jak piszę jedna możliwość, że coś było nie tak z wagą - pojadę na wiosnę na jeszcze inną i zobaczę 

 

11 godzin temu, Maras napisał(a):

dwie identyczne budy ,ta sama marka ,ten sam producent ,ten sam rok  - dokładnie to co mam czyli Knaus Sport 

kupiona była jako nawa w PL i teraz uwaga ! doposażona w czasie produkcji  w extra pakiet na PL : powiększona lodówka, materac sprężynowy w sypialni ,  moskitiera  drzwi , stabilne nogi wsporcze , zestaw naprawczy kół ( ten  albo jest ( jedzie ) w  przyczepie albo nie ,więc nie wnikamy nie dodajemy kilogramów . Reszta wymieniona wyżej pozycji ma od kilku do kilkunastu kilogramów więcej od takiej samej ,sprzedawanej w DE przyczepy ,która nie ma tego pakietu  a ma mniejszą lodówkę, brak moskitiery , standardowe nogi wsporcze ale za to ma takie same wpisy w homologacji ( DR ) zarówno MW jak i DMC !!! 

OK - a możesz jeszcze  napisać rzecz najistotniejszą - MW tych budek w kg ?

Bo zdaje się mamy takie same przyczepki.

pzdr

Wlodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Wszystko pięknie ale co zrobić jak się ma taka sytuację jak opisywana przeze mnie powyżej kiedy MW przekracza DMC ?

Jest jeszcze jak piszę jedna możliwość, że coś było nie tak z wagą - pojadę na wiosnę na jeszcze inną i zobaczę 

 

OK - a możesz jeszcze  napisać rzecz najistotniejszą - MW tych budek w kg ?

Bo zdaje się mamy takie same przyczepki.

pzdr

Wlodek

Włodek wg katalogu Knausa  MW 1100 a na wadze  z moim doposażeniem co istotne w fabryce  prawie 1200 !!!   

DMC wg katalogu było 1350kg  moja ma podwyższoną DMC na 1500kg.

O ile przyczepy towarowe ,lawety itp. niech mają MW oraz DMC ale już kempingowe powinny mieć najważniejszy i chyba jako jedyny wpis  w DR tylko DMC -IMO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie 100 kg ładowności. W swoim Knausie mam masę własną na poziomie około 1300 kg, dmc 1900 a i tak nie wiem czy warto na wagę wjeżdżać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PLopaPL napisał(a):

Nie wyobrażam sobie 100 kg ładowności. W swoim Knausie mam masę własną na poziomie około 1300 kg, dmc 1900 a i tak nie wiem czy warto na wagę wjeżdżać :D

nie wjeżdżaj, ja mam DMC 2000 a i tak coś czuje że przekraczam. po kupnie i po załadowaniu wszelkiego szpeju, ale poza ciuchami, bez rowerów na dyszlu lub hulajki miałem chyba 1940 kg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, borek6 napisał(a):

nie wjeżdżaj, ja mam DMC 2000 a i tak coś czuje że przekraczam. po kupnie i po załadowaniu wszelkiego szpeju, ale poza ciuchami, bez rowerów na dyszlu lub hulajki miałem chyba 1940 kg :D

Jaka masa własna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, ze strony dealera:

  • Masa własna: 1493 kg

Dodatkowo mam klimę, mover, Aku Sznajder 100Ah. Jakaś skrzynka z narzędziami, podłoga przedsionka, kable, butla, koło zapasowe, wózek plażowy, szafka kempingowa, stolik kempingowy, odkurzacz bezprzewodowy, garnki i talerze nie wspomnę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, borek6 napisał(a):

Teoretycznie, ze strony dealera:

  • Masa własna: 1493 kg

Niestety bardzo często teoria mija się z praktyką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Mówisz, że takie wyposażenie jest już wliczane do ładowności ?

Włodku, w czasach kiedy produkowane były nasze przyczepy, jako masa własna podawana była zwykle masa najlżejszego możliwego wariantu danego modelu w podstawie podstawy i z bazową zabudową oraz bazowym układem (oś o najmniejszej nośności, najwęższe opony, bez amortyzatorów, stabilizatora, koła podporowego - też opcje - czasami nawet piec trumy i lodówka były już na liście wyposażenia dodatkowego. Koło zapasowe, butla, przedsionek (nawet fabryczny), akumulator i ładowarka, piekarnik, antena TV i maszt, nadmuch do pieca z rurami rozprowadzajacymi, grzałki ultraheat, okna w ścianach i dachowe ponad "bazę" w łazience, bojler (nawet ten podstawowy 5-litrowy), unoszone łóżko na sprężynach gazowych dające lepszy dostęp do bagażników, zbiornik na szarówkę, czasem też lodówka i zbiornik na wodę czystą z pompką i instalacją wodną albo piec w ogóle z instalką gazową - to wszystko były lub mogły być opcje dodatkowe, których waga "konsumowała" ładowność (np. bazowa wersja każdej praktycznie cepki nie miała żadnej instalacji 12V i aku - "baza bazy" miała prąd do pompek i oświetlenia ciągnąć z aku holownika po stałym plusie, zasilanie lodówki podczas jazdy z plusa po stacyjce). To samo z wszystkim, co było dokładane poza fabryką, czy przez dealera, czy przez samego użytkownika (markiza, panel PV, regulator ładowania itd.). Blisko bazy jesteś, kiedy zostają ściany i fabryczna zabudowa meblowa, zlew z baterią, piec (bez nadmuchu i rozprowadzenia), lodówka, zabudowa łazienki z toaletą, w bakiście wąż z reduktorem, kliny do kół. I nic poza tym.

W takim stanie waga powinna być bliska MW fabrycznej (jeśli odliczyć to czego wymontować się nie da, typu: dodatkowe okienka i okna dachowe - standardem było to w łazience, mleczne, z wkładaną ramką z siatką na robale, stabilizator w UN, kółko podporowe, amortyzatory, różnicę wagi między najlżejszymi dopuszczalnymi a zamontowanymi: oponami i osią) :)

Zwykle masy własne w DR to buda z fabryczną zabudową, i co nawyzej zlewem, lodówką i piecem bez nadmuchu i rozprowadzenia, w bakiście tylko wąż z reduktorem do butli. Bez koła podporowego, amortyzatorów, stabilizatora na UN, dodatkowych okienek i okien.

Nie bez powodu kilka lat temu w DE gruchnęła gruba afera, że MW kamperów podawane przez producentów były mocno "życzeniowe" (z tych samych przyczyn j.w.), co powodowało że rzeczywistej ładowności nie miały niemal wcale, a rejestrowane były na np. 6 osób i 3,5T (np. masa własna w papierach 2900, a faktycznie kamper ważył np. 3300-3400 kg) przez co ludzie nieświadomie "wbijali" się w poważne dla nich konekwencje. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, czyś napisał(a):

Włodku, w czasach kiedy produkowane były nasze przyczepy, jako masa własna podawana była zwykle masa najlżejszego możliwego wariantu danego modelu w podstawie podstawy i z bazową zabudową oraz bazowym układem (oś o najmniejszej nośności, najwęższe opony, bez amortyzatorów, stabilizatora, koła podporowego - też opcje - czasami nawet piec trumy i lodówka były już na liście wyposażenia dodatkowego. Koło zapasowe, butla, przedsionek (nawet fabryczny), akumulator i ładowarka, piekarnik, antena TV i maszt, nadmuch do pieca z rurami rozprowadzajacymi, grzałki ultraheat, okna w ścianach i dachowe ponad "bazę" w łazience, bojler (nawet ten podstawowy 5-litrowy), unoszone łóżko na sprężynach gazowych dające lepszy dostęp do bagażników, zbiornik na szarówkę, czasem też lodówka i zbiornik na wodę czystą z pompką i instalacją wodną albo piec w ogóle z instalką gazową - to wszystko były lub mogły być opcje dodatkowe, których waga "konsumowała" ładowność (np. bazowa wersja każdej praktycznie cepki nie miała żadnej instalacji 12V i aku - "baza bazy" miała prąd do pompek i oświetlenia ciągnąć z aku holownika po stałym plusie, zasilanie lodówki podczas jazdy z plusa po stacyjce). To samo z wszystkim, co było dokładane poza fabryką, czy przez dealera, czy przez samego użytkownika (markiza, panel PV, regulator ładowania itd.). Blisko bazy jesteś, kiedy zostają ściany i fabryczna zabudowa meblowa, zlew z baterią, piec (bez nadmuchu i rozprowadzenia), lodówka, zabudowa łazienki z toaletą, w bakiście wąż z reduktorem, kliny do kół. I nic poza tym

Krzysiu - ja to wszystko kumam i tego się spodziewałem - ja mógłbym mieć to DMC budki wyższe bo zarówno samochód wg papierów pociągnie więcej niż DMC z papierów budki (mam tam 2000 kg) jak i ja i tak już muszę jeżdzić z E-tollem więc te 200 kg w prawo czy w lewo mi jest bez różnicy.

Powiedz tylko jak podwyższyć DMC budki?

Tak żeby mieć np. 1400 bo to by było min tego co ma sens.

Pzdr

Włodek

6 godzin temu, Maras napisał(a):

Włodek wg katalogu Knausa  MW 1100 a na wadze  z moim doposażeniem co istotne w fabryce  prawie 1200 !!!   

DMC wg katalogu było 1350kg  moja ma podwyższoną DMC na 1500kg.

I ta wartość 1500 miałaby sens.

Tylko jak to zrobić?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w każdym WK przejdzie.

Zacznij od sprawdzenia, jaką masz nośność osi (tabliczka na osi), opon, UN, zaczepu (stabilizatora). Przy podwoziach alko, taką "magiczną" granicą przy której mogło zmieniać się kilka elementów na "półkę wyżej" - poza osią - było 1350 i 1600 kg.

Nawet gdyby w papierologii Kanusa dało się wycisnąć więcej kg, to zamonotwana oś będzie Cię limitowała, reszta jest wymienna (ale już od 1350 kg już jest inny stabilizator [aks-1300 ma homologację do 1350kg], i amory [do 1350 octagony niebieskie, wyżej zdaje się czerwone]), UN z tego co z głowy (161V) jest do 1600kg. 

Zaświadczenie od producenta że przyczepa spełnia warunki dla DMC X kg - wystawione dla Twojej p-py na podstawie świadectwa homologacji typu - ważne że wprost ta wyższa wartość DMC powinna ztcw. być wprost przewidziana w homologacji (nie że się mieści w jakimś przedziale wartości, a że cepa jest na taką konkretnie wartość homologowana i wartość ta jest w homologacji wprost przewidziana) - do ustalenia za pośrednictwem dealera Knausa, zaświadczenie, o ile dla danej cepy moze być wystawione, zwykle odpłatne, z nową tabliczką. 

Badanie techniczne (zaświadczenie że to co w cepie jest zgodne z zaświadczeniem producenta)

WK - zmiana danych w DR. 

To tak poktrótce. 

Spójrz w wątki o zmanie DMC przyczepy, koledzy to przerabiali nie raz w praktyce.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.