Skocz do zawartości

Pierwsza podróż


piorun

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Mars napisał(a):

Po to jest kapturek, nie? :) U mnie się sprawdza :yes:.

Wszystko się zgadza ale zawsze leżał gdzieś zakopany w bagażniku :hehe: i było o ku....a i był odkopywany i zakładany :lol: - życie :hehe: :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, Mars napisał(a):

Przyczepę odebrałem od dealera w lutym, kiedy dodatkowo padał śnieg. Do domu miałem 190 km i ani razu nie miałem wrażenia, że coś jest nie tak. Z Chorwacji do domu zrobiłem ok. 1350 km w jedną dobę i też ani razu nie było problemu. Jeździmy we dwójkę i tył auta mam zapakowany na maksa. Jedynym minusem są podjazdy pod góry, ale co kawałek są zatoczki, więc się zatrzymywałem i mieliśmy przymusowy postój.

 

Masa samochodu to ok. 1100 kg, to jaką masz DMC przyczepki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2023 o 13:16, Tomii napisał(a):

4. Hak czyścisz i odtłuszczasz minimum do takiego poziomu:

Jako że na PW dostałem pytania, a tematu nie rozwinąłem w tej wypowiedzi to sam pozwolę sobie odpowiedzieć.

W jakim celu czyścimy hak z farby czy z rdzy? No więc robimy to po to żeby nie "zapchać" okładzin ciernych stabilizatora. Okładziny cierne pracują podobnie jak klocki hamulcowe, z tą jednak różnicą że w klockach hamulcowych cały "urobek" jest naturalnie przez obrót tarczy wyrzucany na zewnątrz. W stabilizatorze urobek jest mielony i wcierany w powierzchnie okładzin ciernych, zapycha je i wpływa niekorzystnie na tarcie. Poniżej cytat z instrukcji Hobby z 2017 roku:

Cytat

Prosimy o zachowanie uwagi aby zaczep kulowy miał odpowiednie wymiary, nie był uszkodzony, był czysty bez smaru. Przy zaczepach pokrytymi dacrometem (matowa, srebrna powłoka antykorozyjna), jak również przy zaczepach lakierowanych należy przed rozpoczęciem pierwszej jazdy, całkowicie usunąć warstwę powłoki przy użyciu papieru ściernego o grubości 200-240, żeby nie odkładała się na powierzchni powłoki ciernej. Powierzchnia zaczepu musi być „metalicznie gładka”. Uszkodzony lub zanieczyszczony zaczep powoduje zwiększone zużycie powłoki ciernej, nasmarowany zaczep wyklucza działanie stabilizatora. Do czyszczenia nadają się np. rozpuszczalnik lub spirytus. 


Czym wyczyścić hak?
Alko zaleca papier ścierny o ziarnistości 100 - 120.
Winterhoff mówi o papierze ściernym 200 - 240.

Na rynku są również specjalne nasadki na wkrętarkę.


Po wyczyszczeniu haka papierem ściernym, hak należy wymyć i odtłuścić. Najlepiej sprawdzają się środki typy break clener. Jeśli jednak nie będziemy od razu zapinać przyczepy, lub jesteśmy już po przejeździe z przyczepą, warto jest hak czymś zabezpieczyć, o czym wspomniałem wcześniej polecając FORCH P321.

Mam nadzieję że tyle w temacie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć, przychodzę może z oczywistym pytaniem ale szukałem na necie i nie znalazłem odpowiedzi. A popełniony błąd byc moze spowodowac odpiecie przyczepy podczas jazdy.  A mianowicie w jakiej kolejności podpinać przyczepę ze zdjęcia..? Po nałożeniu na hak pierwsze zakręcam to kółko do oporu a poźniej dociskam dwignia w dół ? Czy może odwrotnie -pierwsze dzwignia w dół w potem dokręcam to kółko?

IMG_3352.jpeg

IMG_3353.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed podpięciem podnosisz czerwoną dźwignię stabilizatora, pójdzie do około 45-60 stopni w górę. Pokrętło po przeciwnej stronie odkręcasz do oparcia się o pierścień zabezpieczajacy na końcu trzpienia okładziny (uważaj, bo kółko potrafi ten pierścionek "zdjąć" i będzie sporo szukania). 

Podciągasz dźwignię zapinającą zaczep do góry i opuszczasz (kółkiem manewrowym, a nie ciągnąc za dźwignię) zaczep na hak. /dźwignia zapinająca zaczepu nie służy do przeciągania cepy, do tego zaklada się uchwyt na końcu rury kółka podporowego/ 

W momencie zapięcia, zaczep po wejściu kuli się zatrzaskuje. Sprawdzasz wskazanie sprzęgu (zielone pole na wskazaniu sprzęgu zaczepu i wskaźniku zużycia kuli ). Podnosisz koło podporowe, sprawdzasz czy dyszel siedzi (unosząc dyszel przy haku) - już "ręcznie', nie kółkiem.

Zakręcasz czerwone pokrętło do oporu, tzn. do przeskoczenia (jest w nim grzechotka). Przed zakręceniem dźwigni m.zd. warto pchnąć w prawo cały zaczep, żeby z lewej strony wykasować luz okładzin stabilizatora, tzn. żeby zakręcając kółko wybrać cały luz stabilizatora). Zamykasz dźwignię stabilizatora (opuszczajac ją do poziomu) /jeśli masz w planie jakieś manewry, cofanie zawracanie z już podpiętą cepą, stabilizator powinno się zapiąć po manewrach/. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Gratulacje z okazji nowego nabytku! Pierwsza podróż z przyczepą kempingową może być ekscytującym doświadczeniem, ale również wymagającym. Oto kilka porad, które mogą Ci pomóc bezpiecznie dotrzeć do domu:

Przygotowanie pojazdu: Upewnij się, że Twój samochód jest odpowiednio przygotowany do podróży. Sprawdź stan opon, poziom oleju, płynów eksploatacyjnych i działanie hamulców. Upewnij się również, że masz zestaw narzędzi oraz koło zapasowe w dobrym stanie.

Szykowanie przyczepy: Przed wyjazdem sprawdź stan ogumienia przyczepy, świateł oraz hamulców. Upewnij się, że obciążenie przyczepy jest równomierne i zgodne z zaleceniami producenta. Sprawdź, czy wszystkie drzwi i okna są prawidłowo zamknięte.

Prowadzenie pojazdu: Podróż z przyczepą wymaga dostosowania stylu jazdy. Pamiętaj o zwiększonym czasie i odstępie między pojazdami, zwłaszcza podczas hamowania. Unikaj gwałtownych manewrów i utrzymuj stabilną prędkość.

Planowanie trasy: Przed wyjazdem zaplanuj trasę podróży, uwzględniając miejsca postoju, stacje benzynowe oraz punkty serwisowe. Unikaj tras, które mogą być zatłoczone lub wymagają trudnych manewrów.

Odpoczynek i przerwy: Co jakiś czas zrób przerwę na odpoczynek, szczególnie jeśli jesteś zmęczony. Skorzystaj z okazji, aby się rozprostować, zjeść posiłek i napić się czegoś.

Ostrożność na drodze: Bądź czujny na sytuacje na drodze i zachowaj ostrożność podczas wyprzedzania i zmiany pasa ruchu. Pamiętaj również o bezpiecznej odległości między pojazdami.

Dostosowanie prędkości: Nie przekraczaj dopuszczalnej prędkości dla przyczepy oraz nie spiesz się. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, więc dostosuj tempo podróży do warunków drogowych.

Reakcja na nieprzewidziane sytuacje: Bądź gotowy na nieprzewidziane sytuacje na drodze, takie jak nagłe hamowanie czy zmiana pogody. Zachowaj spokój i reaguj w sposób bezpieczny i odpowiedzialny.

Pamiętaj, że pierwsza podróż z przyczepą może być wyzwaniem, ale także satysfakcjonującym doświadczeniem. Trzymam kciuki za udaną podróż i bezpieczne dotarcie do celu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kamil1981 napisał(a):


Gratulacje z okazji nowego nabytku! Pierwsza podróż z przyczepą kempingową może być ekscytującym doświadczeniem, ale również wymagającym. Oto kilka porad, które mogą Ci pomóc bezpiecznie dotrzeć do domu:

Przygotowanie pojazdu: Upewnij się, że Twój samochód jest odpowiednio przygotowany do podróży. Sprawdź stan opon, poziom oleju, płynów eksploatacyjnych i działanie hamulców. Upewnij się również, że masz zestaw narzędzi oraz koło zapasowe w dobrym stanie.

Szykowanie przyczepy: Przed wyjazdem sprawdź stan ogumienia przyczepy, świateł oraz hamulców. Upewnij się, że obciążenie przyczepy jest równomierne i zgodne z zaleceniami producenta. Sprawdź, czy wszystkie drzwi i okna są prawidłowo zamknięte.

Prowadzenie pojazdu: Podróż z przyczepą wymaga dostosowania stylu jazdy. Pamiętaj o zwiększonym czasie i odstępie między pojazdami, zwłaszcza podczas hamowania. Unikaj gwałtownych manewrów i utrzymuj stabilną prędkość.

Planowanie trasy: Przed wyjazdem zaplanuj trasę podróży, uwzględniając miejsca postoju, stacje benzynowe oraz punkty serwisowe. Unikaj tras, które mogą być zatłoczone lub wymagają trudnych manewrów.

Odpoczynek i przerwy: Co jakiś czas zrób przerwę na odpoczynek, szczególnie jeśli jesteś zmęczony. Skorzystaj z okazji, aby się rozprostować, zjeść posiłek i napić się czegoś.

Ostrożność na drodze: Bądź czujny na sytuacje na drodze i zachowaj ostrożność podczas wyprzedzania i zmiany pasa ruchu. Pamiętaj również o bezpiecznej odległości między pojazdami.

Dostosowanie prędkości: Nie przekraczaj dopuszczalnej prędkości dla przyczepy oraz nie spiesz się. Bezpieczeństwo jest najważniejsze, więc dostosuj tempo podróży do warunków drogowych.

Reakcja na nieprzewidziane sytuacje: Bądź gotowy na nieprzewidziane sytuacje na drodze, takie jak nagłe hamowanie czy zmiana pogody. Zachowaj spokój i reaguj w sposób bezpieczny i odpowiedzialny.

Pamiętaj, że pierwsza podróż z przyczepą może być wyzwaniem, ale także satysfakcjonującym doświadczeniem. Trzymam kciuki za udaną podróż i bezpieczne dotarcie do celu!

Zapomniałeś napisać, żeby nie pić alkoholu. A w razie awarii podać link do warsztatu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrekm13 napisał(a):

Zapomniałeś napisać, żeby nie pić alkoholu.

A to aż trzeba Piotrze pisać ?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, BuryKocur napisał(a):

A to aż trzeba Piotrze pisać ?

Pzdr

Włodek

Podobnie jak cały powyższy post, prawdopodobnie przeklejony z jakiegoś artykułu, po to tylko aby napisać trzy takie posty, żeby nie podpadało, że chodzi tylko o podanie linka z reklamą warsztatu w jednym z nich. 

Sorry, ale jestem wrażliwy na taki typ reklamy.

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.